Auto Saksasta ja odotusaika

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mutta mites näin teoreettisesti esim joku M3 jolla vedetään sitä 250km/h päivittäin moottoritietä pitkin työmatkat?

Samalla lailla se seisoo päivittäin tuntikausia staussa, kuin kaikki muukin liikenne. Karstoittunut kone ja liu'uttelusta kulunut kytkin on niissä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
no vähintäänkin järkevää kysellä akelta jos on sijoittamassa autoon enemmän kuin 1000e.

onko sulla mitään faktaa esittää tuohon että saksassa on mittarin ruuvaaminen laitonta. mulla on tälläinen käsitys että mittarin ruuvaaminen niin saksassa kuin suomessakin on täysin laillista. ostajan harhaanjohtaminen asian tiimoilta taas ei. vaikka käytännössä ovatkin sama asia.

Mitä sitä kysymään, jos ostaa luotettavalta henkilöltä. Vähintäänkin järkevää on olla ostamatta jos epäilee ;)

https://www.op.fi/op?cid=150517885 sanoi:
"Suunnilleen kaikki palvelun tarjoajat muistuttavat nettisivuillaan Saksan korkeimman oikeuden (Bundesgerichtshof) päätöksestä (Az.4 Str654/79), jossa todetaan, että se, joka muuttaa matkamittarin lukemia, ei syyllisty teknisten tietojen väärentämiseen, koska auton matkamittari ei ole lain tarkoittamassa mielessä riittävä tekninen osoitus ajomäärästä. Päätöksessä kuitenkin muistutetaan, että jos muuttaa autonsa matkamittarin lukemaa ja saadakseen autostaan korkeamman hinnan jättää kertomatta todellisen ajomäärän, syyllistyy petokseen.

Saksan laki on paljon ankarampi: rikolliset eivät ole Suomen tapaan valtion erityissuojeluksessa. Niinpä maksimirangaistus petoksesta on viisi vuotta vankeutta. Lisäksi ostajalla on oikeus vaatia kauppa purettavaksi ja kauppahinta maksettavaksi takaisin."

En löytänyt mitään sen kummempaa. Kun prkl tieto on luultavasti saksaksi, eikä sitä osaa kun saksalaiset :D Mutta siis kyseessä on huijaukset, eli se mitä mittarin ruuvauksella yleensä tarkoitetaan. Tuskin kukaan omaan käyttöönsä vähentää lukemia. Paitsi jos haluaa kokea pränikällä autolla ajamisen tunteen ja kärsii dementiasta.
 
Itse olen kanss ajatellut hommata auton Saksasta. Sen verran olen vihiä saanut, että etelään kannattaa mennä, koska kaikki romuautot roudataan pohjoisemmaksi, juuri meidän suomalaisten ja ruotsalaisten ostovimman takia. Myös Viroon ja muihin balttian maihin menee paljon huonompia autoja.
 
Zone-sarja -42%
Kyllä Suomessa pystyy (tai ainakin pystyi joskus) kieltämään niitten kilometrien ylösmerkkaamisen katsastuksessa, että ei kai noihin täälläkään ole luottaminen.
 
Tuossa vaan se että jos auto on ehtinyt olla useammalla omistajalla niin tuskin jokainen sitä on kieltänyt. Eli liika pyörittely saataisiin äkkiä kiinni.
 
off-topic, Puskuri-ohjelmassa oli juttua saksalaisesta liikennekulttuurista. Yleisin nopeus vapaiden nopeuksien osuuksilla taisi olla 130km/h.


Epäilen että on propagandaa, mitä itte oon ajellut saksassa autolla, ja kyydissä ollut saksan ympäri aika tarkkaan, niin kyllä siellä kovempaa ajetaa ku sataakolmeekymppiä, niinku suomessa.. Sanoisin näppituntumalta, että sillon kun mahtuu, niin ajovauhti on ~170-180km/h normaaliliikenteessä.. Johan Hollannissa ajellaa 130-140 satasen teillä, Belgiassa ajetaan ihan hullua kyytiä.. Belgia on iha omaa luokkaa. Siel ei ketää kiinnosta rajotukset. Ainaki mitä ite oon pari kertaa ollu, viimeeks viimeviikol.
 
:offtopic: Ihmetyttää aina, että vaikka Saksassa vedetään kovempaa vauhtia motarilla, niin miten voi olla se on liikenne on silti joustavampaa. Siellä ei 'omisteta' vas. kaistaa niinkuin täällä vaan ymmärretään että siihen eteen voi tulla joku hitaampi ohittamaan puolestaan hitaampia. (toisaalta palautetta tulee jos vedet liian pitkään sitä vasuria kun oikee on vapaana)
 
Belgiassa ajetaan ihan hullua kyytiä.. Belgia on iha omaa luokkaa. Siel ei ketää kiinnosta rajotukset. Ainaki mitä ite oon pari kertaa ollu, viimeeks viimeviikol.

vahvistan tämän tiedon. ihan hullua ajokulttuuria sielläpäin. taksikuski painoi 120km/h kaupungissa ja ajolinjat otettiin kuin formuloista, pelotti kyllä takapenkillä. motarillakin ihan mielettömän tiukkoja mutkia välillä, ja jengi painaa asuntovaunun kanssa melkeen 200km/h

Mitä sitä kysymään, jos ostaa luotettavalta henkilöltä. Vähintäänkin järkevää on olla ostamatta jos epäilee ;)

et siis ole koskaan ostanut käytettyä autoa?
 
Totta joka sana, Belgiassa pitää varoa liikenteessä, meno on kylmää!

Hollannissakaan ei kyllä rajotuksien mukaan aivan orjallisesti ajella, kyllä niitä kovaa ajavia näkee koko ajan, kovaa siis ~180. Saksassa ajetaan huomattavan kovaa jos vaan liikennetilanne sallii.. Se että suomalaisille satuillaan ettei vapaannopeudenteillä ajeta kovaa on jotenkin hämmästyttävää, ja lienee tarkoitushakuista.:) Ruuhkat keskieuroopassa ovat kyllä todentotta huimia välillä, silloin kun ei ruuhkaa ole, niin vauhtia on.. nimim. eilen ajoin 180 ja toissapäivänä 235:) saksanreissut on kivoja:)
 
katselin tossa nettihintoja ja siellä oli esim. 15 000€ (alv 19% noin 3000€), eli saako sen auton sillon hintaan n. 12 000€ kun se menee vientiin ??
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
EI ellei sulla oo firmaa mikä on alv-veronvähennysoikeutettu..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom