Auto parkkiin Helsingin keskustassa

Vauhtitiellä Linnanmäen vieressä on ilmaisia paikkoja, mutta en muista mitä rajoituksia siinä on. Sit on toi Mäntymäen kenttä (24h), jota myös kutsutaan Kisahallin (Kisiksen) parkkikseksi.

Täällä päin (Kallio / Sörnäinen) on ainakin 24h paikkoja Junatiellä (heti siinä Junatien ylittävän Hämeentien sillan vieressä Itäväylän puolella) sekä Sörnäistenkadulla. Tästä on myös lyhyt matka metrolle, raitiovaunuille tai bussipysäkille.

En tiedä Helsingistä muuta leirintäaluetta, kuin Rastilan leirintäalueen. En vaan tiedä uskallanko suositella sitä... Sitten Espoossa on Luukin leirintäalue.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siinä finlandiatalon takana olevalle hiekka/betonikentälle olen jättänyt huolettomasti aina auton eikä ole sakkoja tullut (eikä myöskään kavereille ole tullut). :) Nyt ne on tosin tukkinut semmosilla isoilla kukkaruukuilla sen vakioreitin sinne, mutta siitä jalkakäytävän yli kun koukkaa, niin mahtuu vielä hyvin.

Eli mannerheimintieltä, kun kääntyy sille finlandiatalolle vievälle tielle ja juuri ennen sitä junarataa kääntyy vasemmalle ja ajaa sitä hiekkatietä tms siihen betonilaatoitetulle kentälle ja jättää siihen. Siinä hiekkatiellä on pysäköintikiellot, mutta ei siinä isolla betonilaatoituksella.

En tiedä Helsingistä muuta leirintäaluetta, kuin Rastilan leirintäalueen. En vaan tiedä uskallanko suositella sitä... Sitten Espoossa on Luukin leirintäalue.
Miks ei rastilaa voi suositella, erittäin viihtyisä ja rauhallinen paikka.
Ranta heti vieressä, joten uiminen onnistuu. 16km keskustaan matkaa, ja metrolla pääsee helposti ja nopeasti.

Miks ei rastilaa voi suositella, erittäin viihtyisä ja rauhallinen paikka.
Ranta heti vieressä, joten uiminen onnistuu. 16km keskustaan matkaa, ja metrolla pääsee helposti ja nopeasti.

Mä olen ymmärtänyt, että se voi olla toisinaan aika rauhaton paikka. En tosin ole siellä itse yöpynyt, joten ehkä olisin voinut jättää kommentoimatta noiden suosittelemisjuttujen osalta.

Lauantaina 18. päivä oon menossa lindalinellä tallinnaan, joka lähtee makasiiniterminaalista.
Tietääkö joku siinä "lähellä" olevia ilmaisia parkkipaikkoja :nolo:?

Jätät vaikka Tehtaankadun varteen pirssin ja ajelet 3- tai 1-spåralla terminaalin eteen.

E: siitäpä tulikin mieleeni, että mitä leirintäaluetta voisitte suositella teltan kanssa yöpymiseen, max 30 km keskustasta? Plussaa olisi jos aamu-uintimahdollisuus löytyisi.

Bodomjärvelle?

Mannerheimintien Crowne Plazan autohalliin voi jättää "ilmaiseksi" auton. Huoltoramppia pääsee kätsysti ylös. Ovi on auki aina eikä maksa mitään :lol2:

Siinä hiekkatiellä on pysäköintikiellot, mutta ei siinä isolla betonilaatoituksella.
Taitaa olla kuitenkin kiellettyä, muistaakseni siinä jossain kohtaa joku kieltomerkki on ja ainakin oon laputettuja autoja siinä nähny. Jos ei joku siinä sitten ole muuttunu.

Bodomjärvelle?

Mutta entäs Nils Gustafsson? :eek::D
Tuonne Oittaalle muistaakseni joskus viime kesänä soitinkin ja tiedustelin hintoja..mutta yövyttiinkin sitten velipojan pihanurmikolla Nurmijärvellä. Eivät olleet kotona niin naapurit olivat soitelleet veljelle, että pitäisikö kuttua poliisit kun teiän pihassa on joku vieras auto.:D

Taitaa olla kuitenkin kiellettyä, muistaakseni siinä jossain kohtaa joku kieltomerkki on ja ainakin oon laputettuja autoja siinä nähny. Jos ei joku siinä sitten ole muuttunu.

Hmm, ite en ole nähnyt laputettuja autoja vaikka siihen aina olen laittanut. Ja viimeks vielä syynättiin ne ja ei siinä kohti pitäisi kieltoa olla. Ainoastaan siinä hiekkatiellä/kävelytiellä joka siinä vieressä menee.

Noh kai sen näkee sitten, jos lappu napsahtaa. :D

Ajoin autoni suoraan tähtitornin europarkkiin. Makso 27€ vuorokausi, mut sain risreily alennuksen -15%. Ei ollu mikään ilmanen mesta, mut lyhyt kävelymatka kassienkanssa terminaaliin/terminaalista.

On, ainoastaan messujen aikana pois ajettaessa joutuu maksamaan 7€ (sisältä kassoilta ostettuna 5€)
Pätee myös useiden kongressien, kokousten yms. kohdalla. Mutta tosiaan, tuota ei tarvitse maksaa kuin poistuessa. Huoletta voi siis parkkeerata vaikka 3 päiväksi ja maksu veloitetaan vain 1 päivältä.

Tosin kannattaa ottaa huomioon, että liikenteenohjaajilla saattaa olla jossain vaiheessa asiaa mikäli pysäköi lastausalueelle, bussiparkkiin tms. Suosittelen pysäköintitalon ylempiä kerroksia mikäli tuonne jättää auton parkkiin ja itse lähtee risteilylle tms.

Nonnih, tsadin keikka heitetty ja auto selvisi aivan hyvin ja ilmaiseksi taas lintsin parkissa.
Oittaalla tuli myös yksi yö oltua sellasessa pikku mökissä, ihan viihtyisä paikka. Onneksi tuli otettua se mökki eikä yövytty teltassa, ylsi Oittaallekin asti se ukkosmyteri. Aika orpo olo olisi ollu aamulla teltassa. :eek:

Hei nyt kun puhutaan kisahallin parkista ni puhutaanko silloin töölönkisahallista? Mites se jäähallin parkki,arvaako jättää auton siihen usemmaksi tunniksi? Onko ne metrojen luona olevat parkit ilmaisia,ainakin siellä näkyy metro+p ku idästä päi tullaan autolla isoo tietä? Jo bensat maksaa riittävästi ajellessa helsinkiin ni ei enää huvittais maksaa parkkeerauksesta.

Hei nyt kun puhutaan kisahallin parkista ni puhutaanko silloin töölönkisahallista? Mites se jäähallin parkki,arvaako jättää auton siihen usemmaksi tunniksi? Onko ne metrojen luona olevat parkit ilmaisia,ainakin siellä näkyy metro+p ku idästä päi tullaan autolla isoo tietä? Jo bensat maksaa riittävästi ajellessa helsinkiin ni ei enää huvittais maksaa parkkeerauksesta.
Puhutaan, arvaa eli uskaltaa, metroparkit on 4h kiekolla.

Suositut

Back
Ylös Bottom