Audi TT/S3 Kokemuksia kellään?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Majori
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Meinasin just ihan samaa... Onko TT:llä ajava suuremmalla todennäköisyydellä homo kuin Z4:llä ajava...
Tuskin on, mutta jotenkin minulle vain tulee erilaiset mielleyhtymät tuosta Z4:sta kuin TT:stä. Yleensä kun olen kuullut puhuttavan näistä "Hairdresser's autoista" niin samassa yhteydessä mainitaan TT ja Boxster, harvemmin Z4:sta. Ei sinänsä, autoa kun olin hankkimassa kaikki nuo olivat hankintalistalla. TT houkutteli sillä, että oli "halpa", Boxster sillä että oli Porsche mutta Z4 vei voiton. Se tuntui moderneimmalta ja näytti siisteimmältä. Eli täysin tunteella perusteltu ostos, eikä ole tarvinnut katua.

Kai mussa sitten on vähän parturikampaajaa... En kyllä tunnista sitä itsestäni mutta kai se on pakko uskoa kun kerran tuollaisia autoja olen harkinnut.
 
No onko se Z4 yhtään vähempää hinttibiili? :rolleyes:

Ihan samaa kategoriaa, jos tolle linjalle lähdetään. :D Ja TT:kö muka halpoja? :wtf: Mistä lähtien? Kyllä minusta hyväkuntoisesta, "vanhasta" autosta on 20-25k€ iso kasa rahaa. Se on totta, että yleistyneet nuo on jopa jo liikaakin.
 
Ja TT:kö muka halpoja? :wtf: Mistä lähtien? Kyllä minusta hyväkuntoisesta, "vanhasta" autosta on 20-25k€ iso kasa rahaa. Se on totta, että yleistyneet nuo on jopa jo liikaakin.
Ai sä oot katellut niitä nettiauton kalleimpia... Mä taas katselin, että noi on alkaen 12 000 € ylöspäin ja uittamalla noita saa jo melkein kiitosta vastaan.
 
Ai sä oot katellut niitä nettiauton kalleimpia... Mä taas katselin, että noi on alkaen 12 000 € ylöspäin ja uittamalla noita saa jo melkein kiitosta vastaan.
Saman ikäisiä autoja kun katsellaan, niin samoissa hinnoissa nuo näyttävät liikkuvan (siis TT ja z3/z4).

Tämmösen oon muutaman kerran bongannut liikenteestä ja en oikein tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa.
494077113_58c2f1e8dc.jpg
 
Ai sä oot katellut niitä nettiauton kalleimpia... Mä taas katselin, että noi on alkaen 12 000 € ylöspäin ja uittamalla noita saa jo melkein kiitosta vastaan.

No vitt* nyt mallisarjan vanhimpia ja eniten ajettuja kattele. :curs: On tullu elämäni aikana nähtyä kaikenlaista, itse tehnyt ihan jonku verran autokauppaa ja muutama tuttu vielä paljon enemmän. Halvalla saa ihan prkleen harvoin hyvää. Se vaan on näin. Yli 100tkm ajettua autoa en enää ikinä osta.
 
Se on totta, että yleistyneet nuo on jopa jo liikaakin.

Oma veikkaus on, että TT:stä tulee 10 vuoden päästä "amisauto", sitten kun vanhimmat alkaa olla 20 vuotta vanhoja +300tkm ajettuja. :(

TT:n sisälle kun istahtaa ja nappaa ratista kiinni niin tuntuu meikän mielestä sellainen pirun hyvän laadun tunne.
 
No vitt* nyt mallisarjan vanhimpia ja eniten ajettuja kattele. :curs: On tullu elämäni aikana nähtyä kaikenlaista, itse tehnyt ihan jonku verran autokauppaa ja muutama tuttu vielä paljon enemmän. Halvalla saa ihan prkleen harvoin hyvää. Se vaan on näin. Yli 100tkm ajettua autoa en enää ikinä osta.
Yleensä mä katson alkaen hintoja, enkä niitä kalliimpia... TT:ssä on juuri se ongelma, että kun mallisarja on niin vanha niin nuo 12000 € "pommit" näyttävät aivan samoilta kuin kaksi kertaa kalliimmat sisarensa. Tiedä sitten onko noihin tullut mitään teknillisiä parannuksia, vai onko nuo kaikki tuota vuoden 1998 tekniikkaa...

Tuo TT nyt vain näyttää vähän vanhalta, varsinkin kun tämä uudempi TT on niin paljon modernimman näköinen. Itse pelkäsin, että mun Z4:lle käy samalla tavalla kun tämä uusi versio julkistettiin. Onhan tämä uusi paljon hienomman näköinen mutta onneksi mielestäni ei kuitenkaan käynyt niin, että vanha koppainen Z4 ei mennyt täysin piloille. Mitä tulee tuohon Z3:seen niin sille mielestäni kävi juuri näin, mutta paljon pahemmin vielä mitä TT:lle. Z3 oli silloin joskus siisti auto mutta kun tämä ensimmäisen sukupolven Z4 tuli markkinoille ei tosiaan tiedä itkeäkö vaiko nauraa noille Z3:lle. Roadsterina Z3 saattaisi vielä mennä sellaisena kesäautona millä ajetaan 80 %:sesti huumorimielellä, vähän samalla tavalla kuin jollain vanhalla avo kuplalla.
 
Uusi TT ainakin oli ihan mukava ajaa vaikkei juuri liikkunutkaan. Mitä Boxsterin ämmämäisyyteen tulee, niin en nyt laskisi 300hp 80-100ke autoa naisten vehkeeksi LOL. Huomaa että näistä kärkkäimmät mielipiteet on jengillä joka ei ole moisia edes ajanut.

Z3 on manuaalisen katon ja hieman rimpulamaisen viimeistelyn takia omasta mielestä huonohko, mutta satunnaiseen kesäautoiluun varmasti hintaan nähden ihan hauska. Z4 on hieno ja alkaa olemaan siedettävissä hinnoissa käytettynä.

Uusi TT näyttää muuten hyvältä, mutta takapuoli tarvitsisi kipeästi kiinteää spoileria, on liian "kananmunamainen" tuollaisenaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Uusi TT ainakin oli ihan mukava ajaa vaikkei juuri liikkunutkaan.

Tuo TT:n 2.0 TFSI 200hv/280Nm pitäisi päivittää siihen A4:sta tuttuun 2.0 TFSI 211hv/350Nm moottoriin. Se on meikän mielestä paljon parempi. Tuo 25% enemmän vääntöä ja alemmilta kierroksilta tuntuu. Myös tehot laajemmalla alueella.
 
Tuo ei tosiaan tuntunut 200hv autolta ja vielä etuvetoisena kiihdyttäminen oli sellaista "repivää", mutta pienemmissä nopeuksissa ja kaupungissa oikein huoleton ja mukava peli.
 
Yleensä mä katson alkaen hintoja, enkä niitä kalliimpia...

Tyypillinen suomalainen. :D Halvalla ei yleensä saa hyvää, on se kumman vaikea asia suomalaisille tajuta. Sit kirotaan ku saa olla korjaamas ja haukutaan koko automerkki maanrakoon... :jahas:

Tuo TT:n 2.0 TFSI 200hv/280Nm pitäisi päivittää siihen A4:sta tuttuun 2.0 TFSI 211hv/350Nm moottoriin. Se on meikän mielestä paljon parempi. Tuo 25% enemmän vääntöä ja alemmilta kierroksilta tuntuu. Myös tehot laajemmalla alueella.

No eiköhän tuohon 200HV versioon saa 240-250HV ja väännöt jonnekin 400 kieppeille ohjelmalla, että se siitä...
 
No eiköhän tuohon 200HV versioon saa 240-250HV ja väännöt jonnekin 400 kieppeille ohjelmalla, että se siitä...

Onko tietoa onko tuossa uudessa moottorissa fyysisiä eroja vai onko nuo kovemmat numerot vain moottorinohjauksesta saatu?
 
Tyypillinen suomalainen. :D Halvalla ei yleensä saa hyvää, on se kumman vaikea asia suomalaisille tajuta. Sit kirotaan ku saa olla korjaamas ja haukutaan koko automerkki maanrakoon... :jahas:
Kyllä mä lähden nettiautossa katsomaan autoja sieltä alkupäästä ja menen niin pitkälle, että löytyy hyvä. Yleensä ei kuitenkaan tarvitse kovinkaan pitkälle sitä listaa selata. En välttämättä hae sitä halvinta vaan sitä missä on hinta/laatu -suhde hyvä. Joillakin tuo auton tunnearvo tuntuu vain olevan niin korkealla, että se oma kulta hinnotellaan niin paljon yläkanttiin ettei ole ihme, että ne sit myy sitä kultaansa sen puoli vuotta. Toiset taas yrittävät saada autostaan sen saman rahan minkä ovat vuosi sitten siitä maksaneet. Nämä jälkimmäiset niin ikään joutuvat myymään sitä samaa "paskaa" mitä muut myyvät mutta paljon halvemmalla.

Itse en yleensä jaksa autoani kauaa myydä. Siksi melkein poikkeuksetta hinnoittelen omani siten, että se on halvimmasta päästä ja aina on ensimmäinen joka on autoa tullut katsomaan vienyt sen myös pois. Minä kun en yleensä paskaa autoa viitsi edes myydä vaikka se siellä nettiauton halvimpien joukoissa onkin.
 
Onko tietoa onko tuossa uudessa moottorissa fyysisiä eroja vai onko nuo kovemmat numerot vain moottorinohjauksesta saatu?

Varmaa infoa ei ole(sais kyl varmaan helposti selville), mutta voisinpa sanoa, että ohjelma vaan eri. Niin pieni ero kuitenkin...

Kyllä mä lähden nettiautossa katsomaan autoja sieltä alkupäästä ja menen niin pitkälle, että löytyy hyvä. Yleensä ei kuitenkaan tarvitse kovinkaan pitkälle sitä listaa selata. En välttämättä hae sitä halvinta vaan sitä missä on hinta/laatu -suhde hyvä. Joillakin tuo auton tunnearvo tuntuu vain olevan niin korkealla, että se oma kulta hinnotellaan niin paljon yläkanttiin ettei ole ihme, että ne sit myy sitä kultaansa sen puoli vuotta. Toiset taas yrittävät saada autostaan sen saman rahan minkä ovat vuosi sitten siitä maksaneet. Nämä jälkimmäiset niin ikään joutuvat myymään sitä samaa "paskaa" mitä muut myyvät mutta paljon halvemmalla.

Itse en yleensä jaksa autoani kauaa myydä. Siksi melkein poikkeuksetta hinnoittelen omani siten, että se on halvimmasta päästä ja aina on ensimmäinen joka on autoa tullut katsomaan vienyt sen myös pois. Minä kun en yleensä paskaa autoa viitsi edes myydä vaikka se siellä nettiauton halvimpien joukoissa onkin.

Nyt ajattelet ehkä hieman vanhanaikaisesti, ei nykypäivänä millään tunnearvoihin perustuen autoa myydä, puhtaasti ne hinnoitellaan kilsojen ja auton kunnon mukaan, elikkä miten hyvin on pidetty, onko rakenneltu, ruostesuojattu jne...ei kukaan saa myytyä autoaan, jos se on ihan tavis ja samankuntoinen ku naapurilla ja sit yrittää saada paljon enemmän kuin toinen. Pitää se hinta perustella jollain. Hinta laatu-suhteen tsekkaaminen on hyvä juttu, itse jos jotain tiettyä mallia katon, niin mieluiten haluan sen vähiten ajetun ja priimakuntoisimman, vaikka se maksaisikin. Sillon ei tule niin usein mitään yllättävää.
 
Nyt ajattelet ehkä hieman vanhanaikaisesti, ei nykypäivänä millään tunnearvoihin perustuen autoa myydä, puhtaasti ne hinnoitellaan kilsojen ja auton kunnon mukaan, elikkä miten hyvin on pidetty, onko rakenneltu, ruostesuojattu jne...ei kukaan saa myytyä autoaan, jos se on ihan tavis ja samankuntoinen ku naapurilla ja sit yrittää saada paljon enemmän kuin toinen. Pitää se hinta perustella jollain. Hinta laatu-suhteen tsekkaaminen on hyvä juttu, itse jos jotain tiettyä mallia katon, niin mieluiten haluan sen vähiten ajetun ja priimakuntoisimman, vaikka se maksaisikin. Sillon ei tule niin usein mitään yllättävää.
No juu, tuo tunnearvo juttu oli nyt vähän läppää mutta kyllä se nyt vain monesti tuntuu, että se oma auto on aina se parhain ja priimakuntoisin. Sitten se hintakin on jotain aivan käsittämätöntä, varsinkin kun se nettiautossa paljon halvemmalla myynnissä oleva on parempi. Joku sokeus noita myyjiä tahtoo joskus vaivata. Siis en nyt tarkoita kaikkia mutta kyllä se jostakin kertoo jos autot ovat myynnissä vuodesta toiseen. (Esim. BB-antin signum, onkohan se Playboy opel vieläkin myynnissä:hyper:)

Edit: piti käydä tarkistamassa. Kyllä se BB-anti signum siellä vielä on myynnissä. Mä "löysin" tuon myynti-ilmoituksen silloin kun viime vuonna BB alkoi, eli mitähän tuo nyt on ollut myynnissä. Jotain vuoden, tiedä vaikka kauemminkin. Okei, nyt se on jo nettiauton halvin (on se kyllä ylivoimasesti eniten ajettukin). Jonkin aikaa sitten se oli kalleimpia. alkaa Anttia varmaan tuon myyminen jo tympäsee.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom