Audi A4 1.8T kokemuksia?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisi nyt tuo auton vaihto ajankohtainen ja yksi varteenotettava vaihtoehto olisi AUDI A4 1.8T. Vuosimalli olisi 97-98. Elikkäs nyt kaikki ko. ajoneuvon omistajat/ajajat, kokemuksia tänne kiitos! Luotettavuus, huoltojen hinnat, ajettavuus yms.

Muutaman kerran on tullut ajeltua ja erittäin positiivinen vaikutelma autosta on jäänyt. Mutta nyt puheenvuoro Audikuskeille

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä olen kans hankkimassa juuri samanlaista/ikäistä autoa, tosin Avant mallia.

Edellinen autoni oli A4 1.8T -98 ja olin erittäin tyytyväinen siihen kaikin puolin. Tukivarret ovat yleinen ongelma tuon ikäisissä Audeissa, mutta suurin osa on varmasti käynyt jo takaisinkutsukampanjassa vaihtamassa ne kestävämpiin.

Vakiona auto on turhan laiska, mutta lastuttamalla siitä selviää. Kun ajat kerran turbolla et halua luopua siitä enää. Sen verran mukavaa on sen vääntö ja ajo-ominaisuudet. Suosittelen autoa varauksettomasti ja siksi minulla on nytkin Audi, tosin 2.5 TDI Quattro.

Ostin -97 A4 1.8T kesäkuun loppupuolella ja en voi muuta kuin kehua. Oon ajanut autolla n. 3000km ja nyt on 196500 mittarissa ja hyvin toimii. Kiihtyy hyvin ja kulkeekin ihan mukavasti.

Vaikka autolla on noinkin paljon ajettu, se tuntuu hyvältä ja hiljaiselta peliltä. Huolloista en osaa sanoa mitään kun ei ole ollut tarvetta.

Jos saat hyvällä hinnalla ni suosittelen. :thumbs:

Ukkoni osti just 96 tai 97 vuoden audi A4 1.8 turbon ja täytyy sanoa että olen rakastunut... =) Tooosi "mukava" menopeli, just sellanen sopivan näpsäkkä lähteen ja sportti! Siinä on vaa madallettu pohja ja nuo kynnykset ja muut sellaiset aina välillä tuppaavat unohtumaan...että kopsista vaan =) Nii, että lainailkaa vaa naisillenne... =))
p.s. emmää ihan kamala kuski oikeasti ole...

edit. aika turhaa tällainen paikkailu varmaa =)

A4 2.8 v6 on myös aika pätevä peli. Menee hinnat varmaan aika samoihin ton 1.8T kanssa. Vääntöä mukavasti tuossa kuutosessa, ja tehoakin 175.

perinteistä vikaa noissa on ollut. mm käynistys ongelmat talvella. kun kuitenkin eletään suomessa niin on aika viilee talvella ja auton pitäs käynistyy pakkasellakin. mutta tä on ollut vm 02 eteenpäin. muuten ihan hieno ajaa ja liikahtaakin johonkin.

PRIEST sanoi:
perinteistä vikaa noissa on ollut. mm käynistys ongelmat talvella. kun kuitenkin eletään suomessa niin on aika viilee talvella ja auton pitäs käynistyy pakkasellakin. mutta tä on ollut vm 02 eteenpäin. muuten ihan hieno ajaa ja liikahtaakin johonkin.

Itellä -98 1.8T kiukutteli myös viime talvena viallisen lämpöanturin takia. Onneksi anturi on helppo vaihtaa, homma käy ilman työkalujakin. 7tkm aikana ei muita ongelmia. Suosittelen

Ostin -97 A4 1.8T kesäkuun loppupuolella ja en voi muuta kuin kehua. Oon ajanut autolla n. 3000km ja nyt on 196500 mittarissa ja hyvin toimii. Kiihtyy hyvin ja kulkeekin ihan mukavasti.

Vaikka autolla on noinkin paljon ajettu, se tuntuu hyvältä ja hiljaiselta peliltä. Huolloista en osaa sanoa mitään kun ei ole ollut tarvetta.

Jos saat hyvällä hinnalla ni suosittelen. :thumbs:

Myin ton edellisen pois ja ostin uudemman, nyt on reilu vuosi (~40tkm) ajettu -01 1.8T:lla ja hyvin pelaa. Vaihdatin vähän rivakamman ohjelmankin siihen, eikä mitään ongelmia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kukaan koeajanut uutta A4 1.8T tämä vähän kiinnostaisi autona, mutta työsuhde-etu ei riitä kuin tähän koneeseen ja manuaaliin, ehkä joku varustepaketti päälle. Mutta olisi kiinnostava kuulla kokemuksia.

-zoxe

Itellä olis harkinnassa Audi A4 1.8 Turbo 4d 140kw vm-04 ja 137tkm ajettu, ainut mitä enää harkitsen on noi kilometrit mutta jos on audiin luottaminen niin ei tunnu missään?!?

Itellä olis harkinnassa Audi A4 1.8 Turbo 4d 140kw vm-04 ja 137tkm ajettu, ainut mitä enää harkitsen on noi kilometrit mutta jos on audiin luottaminen niin ei tunnu missään?!?

Itellä samanlainen ja voin suositella. Ostin 130tkm ajettuna, ja tuntuu kuin uudelta. Eli ostoksille vaan :thumbs:

Yleisin "virhe" ensimmäistä Audia ostettaessa on unohtaa kirjaimet T ja Q, ekan Quattro talven jälkeen sitä ei suostukkaan ajamaan muilla.

Ei varsinaisesti liity tähän ketjuun, mutta mulla oli ajossa yli kaksi viikkoa uudet Audi A3:n 1,6 automaatti ja A3:n 1,4L TSI (vai oliko joku FSI?) sporttiversio manuaalilla. Oli kyllä mukavia pelejä, ja tulevaisuudessa olisi tarkoitus hommata sellainen.

Automaatilla sinänsä oli helvetin helppo ajella, mutta valintani silti olisi sportti manuaalilla; se oli yksinkertaisesti hauska ajettava. Eipä nuo paljoa välittäneet liukkaista ja sohjokeleistä, kun kaikki maailman aspit espit ja luistonestot löytyi.

Noiden kokemusten jälkeen kyllä aloin tajuamaan miksi Audia arvostetaan; todella jämäköitä ovat, koneet on pirtsakoita, ei kolise tai kilise ja ajaminen on helppoa.

Itse kokeilin viikko sitten A3 1.8T vm 2007 aj 7000km. Hyvä auto, mutta ei säväyttänyt minua mitenkään. Nyt sitten odotellaan helmikuuta kun tulee uusi A4. Tämä saattaisi jo turbon ja Quatron kanssa olla pätevä vaihtoehto BMW:lle.

Zone-sarja -42%
Mulla on nyt ollut tuommen -96 mallinen A4 sedan 3,5 vuotta ja oon kyllä tykänny:). Mittariin on tullu n. 60 000 kilometriä joten tuohon mahtuu kyllä huoltojakin jonkin verran. Tukivarret oon vaihtanu. Yhdestä sylinteristä meni joku anturi paskaks ja kävi kolmella pytyllä jonkun aikaa, makso 200 e uus. Lämmityslaitteesta (autom. ilmastointi) meni reilu vuosi sitten joku paskaks, joten piti vaihtaa uus. Tais maksaa joku 300 e töineen. Muita vikoja ei muistu mieleen.

Lastutettuna oon tuolla ajanu n. 30 000 km, eikä oo koneen kanssa sen johdosta ollut häikkää. Hönkää otettiin räätälöidyllä ohjelmalla 185 hp ja 265 nm ja kyllähän tuo ihan mukavasti liikkuu vakioon verrattuna. Noilla tehoilla tosin on aika paskamainen ajaa talvella, kun tuppaa sutimaan koko ajan (osta quattro). Katsastusmies syksyllä ihmetteli, ettei uskoisi että on 11 vuotta vanha auto:kippis1:

Sisustaratkaisut ym. on noissa yli 10 vuotta vanhoissa A4:sissa paremmat ku 2000-luvun alkupuolen japseissa. Tarkoitan tällä semmosta laadukasta ja jämäkkää tunnelmaa kaikin puolin. Vanhempien Avensis esim. tuntuu pahvilaatikolta sisustaltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan kun A4:seen vertaa. Ikäisekseen autoksi siis hyvä valinta. Eikä ole nykyään hinnallakaan pilattu.

EatFetuksen kommentteja kompaten ja korostaen:
-osta quattro
-urheiluistuimet on myös hyvä sijoitus

Mun edellisessä vuoden -97 1.8T:ssa oli sporttipenkit ja sitä jämäkkyyttä on nyt ikävä. Tämän uudempikoppaisen 1.8T:n kun lastutin tehoille 190hv ja 290Nm niin todellakin nelivetoa on ikävä, talvella on todella turhauttavaa varsinkin kitkoilla. Mutta eipä täällä tietysti lunta olekaan niin samapa tuo :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom