Audi A4 1.8T kokemuksia?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaihdoin 1.8T:hen ihan tavan Focus 1.6:sta ja kyllä se alavääntö tuntui alussa ohuelta ja auto sammui kuin autokoulussa. Nyt olen jo tottunut ja hyvin menee. Ai softapäivitys tuo tehoa jo ennen turbon käynnistymistä. Pitääpä harkita.
Softapäivityksen myötä turbon toiminta-alue on laajempi. Jostainhan se lisäteho on otettava.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei se softa kyllä tunnu ihmeitä jossain alta 1500 kierroksen kun eihän turbo ole kunnolla alkanut vielä hyrräämään tuohon mennessä. Toki se noussut vääntö tuon jälkeen luo harhakuvaa myös kasvaneesta alaväännöstä. Liikkeelle lähtökin suoritetaan pääosin melkein 2000 kierroksen lukemissa, todella harvoin kytkin on ylhäällä ja kierrokset 1000 tuntumassa.
 
Aika kovilla kierroksilla lähdet jos 2000 kiekkaa. Koita katsoa seuraavaksi paljonko näyttää. En usko että noin paljoa. Jos et sitten ole 75v paappa/mummo.
 
Muistaakseni 1.8T:ssä on 100kmh vauhdissa kierrokset n.3100 ja tyhjäkäynti sen 800 niinkun varmaan kaikissa muissakin bensavehkeissä. Joten vaarin kierroksilla kyllä lähdet jos on 2000 kiekkaa päällä. Tämä siis vahva mutu, koska päästä ei löydy muistikuvia kierrosluvuista liikkeelle lähtiessä.
 
Lopujen lopuksi 2000rpm ei ole paljoa, auto paikoillaan, kaasua, kierrokset nousee hieman jonka jälkeen kytkin alkaa ottamaan kiinni. Harva suorittaa tuota 1000 kierroksilla, 2000 on lähempänä perusjannun liikkeellelähtöä kuin 1000rpm. Kierroksethan eivät jää sinne 2000 vaan käyvät siellä josta alkavat laskea kun kytkin tarraa kiinni. Tietysti jos harrastaa mummomaisia liikkeellelähtöjä että kestää minuutti kiihdyttää 20kmh asti niin ymmärrän ongelman, silloin ei kierrokset nouse tipan vertaa.

Ja itse en käytä kytkintä ollenkaan, ei ole tarvetta.
 
Lopujen lopuksi 2000rpm ei ole paljoa, auto paikoillaan, kaasua, kierrokset nousee hieman jonka jälkeen kytkin alkaa ottamaan kiinni. Harva suorittaa tuota 1000 kierroksilla, 2000 on lähempänä perusjannun liikkeellelähtöä kuin 1000rpm. Kierroksethan eivät jää sinne 2000 vaan käyvät siellä josta alkavat laskea kun kytkin tarraa kiinni. Tietysti jos harrastaa mummomaisia liikkeellelähtöjä että kestää minuutti kiihdyttää 20kmh asti niin ymmärrän ongelman, silloin ei kierrokset nouse tipan vertaa.

Ja itse en käytä kytkintä ollenkaan, ei ole tarvetta.


Kyllä ku itse seurasin kiekkamittaria tänään niin siinä 1200-1300 oli lähdössä. 2000 rpm on vieläkin mielestäni aivan liikaa.
 
Kyllä ku itse seurasin kiekkamittaria tänään niin siinä 1200-1300 oli lähdössä. 2000 rpm on vieläkin mielestäni aivan liikaa.
Samoin, itse vaihdan kakkoselle 2000rpm:n kohdilla. Mutta on kyllä vääntöäkin yli 2.5 kertaa mitä 1.8T:ssä.
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
lastulla nousee sen +30hp ja +50nm?

Vähän turbosta riippuen, eikös tuossakin mahtanut olla käytössä KKK04sportti loppuvaiheissa? eli todellista noin 200hp ja 300Nm saa lastulla.

Ja eihän se turbo ole siellä turhaan, kyllä sitä voimaa on enemmän läpi kierroslukualueen ja turbolla saadaan myös hyötysuhteen parannusta verrattuan vastaavaan vapariin. Kuten nykyään, vaparit alkaa olla kuopattua uusimman tekniikan rintamalla.

S4 huonoiksi puoliksi voisi laskea kalliit turborempat jos kohdalle sattuu yksilö jossa sitä ei ole suoritettu. Pakosarjoista en nyt ole ihan varma olikos ne samaan remppaan vaihdettavaa tavaraa. Mitään muuta "vakavaa" vikaa noissa nyt ei oikein ole, perus Anelkku se muuten on. Ja tietty jos on automaatti niin laatikkorempat ovat todennäköisiä (tosin ole yhtään varma saiko ässään automaattia).
 
Vähän turbosta riippuen, eikös tuossakin mahtanut olla käytössä KKK04sportti loppuvaiheissa? eli todellista noin 200hp ja 300Nm saa lastulla.

Ja eihän se turbo ole siellä turhaan, kyllä sitä voimaa on enemmän läpi kierroslukualueen ja turbolla saadaan myös hyötysuhteen parannusta verrattuan vastaavaan vapariin. Kuten nykyään, vaparit alkaa olla kuopattua uusimman tekniikan rintamalla.

S4 huonoiksi puoliksi voisi laskea kalliit turborempat jos kohdalle sattuu yksilö jossa sitä ei ole suoritettu. Pakosarjoista en nyt ole ihan varma olikos ne samaan remppaan vaihdettavaa tavaraa. Mitään muuta "vakavaa" vikaa noissa nyt ei oikein ole, perus Anelkku se muuten on. Ja tietty jos on automaatti niin laatikkorempat ovat todennäköisiä (tosin ole yhtään varma saiko ässään automaattia).

KKK (eli BorgWarner) k03sport. Mutta jos on vanhempi niin siellä on perus k03, joka ahdin remontin yhteydessä kannattaa uusia ko4:seen, varsinkin jos haluaa säilyttää "orkkislookin" konehuoneessa. Tavan k03:sella voidaan saavuttaa sellaiset 190hv/290nm, mutta koville joutuu. k03sportilla +10hv/+20nm enemmän edelliseen. K04:sella sitten taas hieman lisää, ehkä sinne 240hv/330nm isommilla suuttimilla ja paremmaalla putkistolla, mutta eniten tuossa on siitä hyötyä että se jaksaa vielä kovemmilla kierroksilla ahtaa. Jos sitten oikein haluaa alkaa "riehumaan" niin noita Garretin kuulalaakeriahtimiahan (+muut systeemit uusiksi) ne ovat kanssa noihin laittaneet, 300++hv. Tuossa sitten menee jo pakosarjasta lähtien uusiksi, ohjelma tietenkin jne.

S4:ssa facelifteistä(~vm.2000) eteenpäin pakosarjat on paremmat. S4:sta ei taida Suomesta ainakaan löytyä yhtään automaattina. Jenkkien markkinoille on saatettu tehdä. Noissa 2.7 bi-turpo koneiden yhteydessä kannattaa välttää varmuuden vuoksi automaattia, koska varsinkin vireistettynä vääntö särkee automaatit. Mutta ainakin minusta A6 2.7bi-t yhteydessä automaatti on kyllä kiva, lepposa ajella.
 
Piti leikkiä salapoliisia ja selvittää eli luultavasti auto on= ~350hv Audi S4 2.7 Biturbo quattro -99

Mitäs mieltä Baldrick on ollut autosta? Mitä heikkouksia yleensä tuossa mallissa/koneessa on?
Melkonen Sherlock :D
No yleisin vikahan noissa 98-> facelift -malleissa on sisältä murenevat pakosarjat jotka sitten rikkoo turbot. Niin on mullakin sattunut ja turbot ja pakosarjat on vaihdettu kun mittarissa oli 50tkm. Tämä jo siis Saksan omistajalla. Automaattia noissa ei ole kuin jenkkimalleissa, joka sitten softaltaan onkin pikkasen vähempitehoisempi.

Öljynhuohotinputket on aika ahtaat, kunnon pakkasella saattaa heittää öljyt pihalle kun huohotinjärjestelmä jäätyy tukkoon kaiken sen paskan johdosta, mitä ahtaisiin mutkiin kertyy. Turbot on melko kalliit, koska ne pitää vaihtaa pareittain ja Suomesta ostettuna ne maksaa n.1500€/kpl. Saksasta noita saa hyvällä tuurilla 600€/kpl. Vaihtotyökin on melko kallis koska kone pitää ottaa veks, turbot kun sijaitsevat niin kivassa paikassa. Sit jos auto on viritetty, vakioturbot on yksinkertaisesti vaihtotavaraa. Samalla kannattaa vaihtaa kytkin ja vauhtipyörä. Mullakin on se homma jossain vaiheessa edessä, eli vaihdetaan tietysti isommat K04:set (mallia RS4) ja kestävämpi kytkin ja kevyempi vauhtipyörä. Puola- ja ilmamassamittarivikoja noissa esiintyy niinkuin myös A4:ssakin.

Itselläni on nyt takana 15tkm ja ei mitään ongelmia. Bensaa menee ja öljytkin on aika kalliit, mutta sehän ei pitäs olla ongelma kun on tollasen auton hommannu ;)

Hyvä kiihtyvyys ja neliveto ovat tietysti plussaa.
 
hieman offtopic mutta eikös noihin öljynvaihto ole oikeasti sikakallista? yks kaveri väitti että rs6:seen öljynvaihto voi maksaa jopa 600€ :wtf:

googlekin varmaan jotain asiasta tietäis mutta en jaksa vaivautua :D
 
RS6 on asia erikseen. Varsinkin uusin malli kun on V10 niin menee öljyäkin varmaan 100litraa :D Mulla oli edellinen öljynvaihto 125€ töineen. Castrolin 10W-60 Edge Sporttia sisään.
 
Kuinka paljon ongelmia alkaa tuleemaan koneeseen ja tekniikkaan kilometrien lähentyessä kolmeasataatuhatta? Tyyppivikoja?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom