[Atopia] Protopic voide polttaa ihoa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Eli kaikille Atooppisen ihottuman omaaville on varmsti tullut Protopic voide tutuksi joka on jo osittain korvannut kortisoni voiteet.
Kun tuon hintakin on laskenut niin sitä tuli ostettua. Eli ongelma on se että voiteen levittämisen jälkeen ihoa alkaa polttamaan hillittömästi. Jos illlalla laittaa niin koko yön polttaa ja kirvelee ihoa. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?

Pitääkö vaan purra hammasta vai olenko käyttänyt väärin voidetta?

Olen käyttänyt nyt voidetta pienialaisesti koiran aihettamaan ihottumaan.Rohtuma kyllä laskee heti muutaman käyttökerran jälkeen..

Jos tämä jatkuu niin täytyy miettiä iltaisin otettavaksi puolikas Atarax tabletti. Aamulla voi olla heräämis vaikeuksia mutta kahvi ja kofeinitabletit auttaa :kippis1:

(rauhoittava->piristävä ei hyvä)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kyllä ole tietoa tosta voiteesta, käytän yhä kortisonia satunnaisesti. Mutta mitä noi tabut on? Antihistamiiniako? Itse tykkään Kestinestä, ei nukuta niinku muut.

Originally posted by RautaHellu
Ei kyllä ole tietoa tosta voiteesta, käytän yhä kortisonia satunnaisesti. Mutta mitä noi tabut on? Antihistamiiniako? Itse tykkään Kestinestä, ei nukuta niinku muut.

Atarax on vanhemman polven antihistamiini. Se tehoaa paremmin nimenomaan kutinaan kuin uudemmat antihistamiinit, mutta väsyttää jonkun verran --> suositellaan otettavaksi illalla.

Mulla on ehkä vähän samanlaisia kokemuksia - ekoilla kerroilla ihoa kuumotti siihen malliin, että olis tehnyt mieli hangata voide pois :curs: Mielestäni voide ei kuitenkaan varsinaisesti kirvellyt. Muutaman käyttökerran jälkeen tuota kuumotusta ei juurikaan huomannut.

Oma ihottumani on onneks aika kausiluonteista ja saan sen pysymään kurissa kosteusvoiteiden käytöllä, joten tällä hetkellä Protopicille ei ole juurikaan tarvetta. Mutta niille, jotka todella atooppisesta ihottumasta kärsivät, suosittelen kyllä kokeilemaan tuota voidetta.

Juu eli Atarax on hieman vanhemman sukupolven lääke. Rauhoittaa kyllä isommankin miehen Ihon ja sielun :) .. Sivuvaikutuksina tosin väsymystä monilla. Nykyään on tosin markkinoilla jo antihistamiineja jotka eivät väsytä entisten tapaan.

Nyt toisella Protopic käyttökerralla iho ei enää reagoinut niin voimakkaasti ja yönkin sai nuquttua rauhassa.
Aika ihmeellinen voide kuitenkin. Punoitus ja allergisoinnun aiheuttama "turvotus" häipyvät muutamassa päivässä.

Itse olen pyrkinyt välttämän viimeiseen asti lääkkeiden käyttöä. Olo on kuin vihanneksella ;Väsynyt, hermostunut jne
koko elinrytmihän siinä menee sekaisin

Mulle lääkäri määräsi Elidel merkkistä voidetta. Kovasti kehui tuotetta, mutta kyllä leuka loksahti auki kun kuulin hinnan: 48e / 30g => 1600e /kg!!! Sain tuubin vasta vähän aikaa sitten, joten vaikutuksista en osaa pahemmin kommentoida. Ihon kuumotus oli kyllä ekana yönä melkoinen! :eek:

http://www.elidel.com/index.jsp

Nii, paljos tuo protopic maksaa?

Itselläkin on aika ilkeän sortin atooppinen iho, muttei oma lääkäri ole vielä mitään Protopiceja tunkenut, peljästään kortisoneja sunmuuta.

Ataraxit ovat kyllä pop, kutina häviää kokonaan, ja olen itse niin onnelisessa asemassa etteivät väsytä. Tosin näitä pillereitä ei ole tullut vähään aikaan käytettyä.

Nyt on itsellä päällä antibioottikuuri(taitaa olla kolmas näitä?), joka tuntuu hiukan hillitsevän ihon tulehtumista.
Ehanaa.

Tosin tätä antibioottia (tetralysal) ei voi kesällä käyttää sen vuoksi, että se saatta aiheuttaa aurinkoihottumaa, joten pysyvää ratkaisua ei tästä ainakaan löydy. (Kai se immuniteetti muutenkin tulisi.)
Toivottavasti tämä nyt iän myötä vähitellen helpottaa.

Hei, toihan on just sitä voidetta, mihin mun isä on yrittänyt saada korvausta!! Sillä on todella paha ihottuma, ns. "kolikko ihottuma", ja on saanu siitä kärsiä jo ainakin kuus pitkää vuotta!! Mut ei ne mun isälle siihen mitään korvausperustetta anna! Kerran se on saanu sellasen pienen tuubin kokeiltavaksi sitä, ja se todella toimi, mut sen pienen tuubin hinta olis ollut sellaset 600 vanhaa markkaa!! että ei sitä kyllä tee mieli ostaa, jos joutuu parin päivän annoksesta maksamaan tuollaisen hinnan!!
ei sitä mun käsityksen mukaan ainakaan KELAN korvattavien piikkiin ole tullut....???

Voide on kelakorvattava. Nykyään sen hinta on vielä roimasti maksanut joten eipä tuo yksi tuubi mitään hirveitä maksa jos harvoin käyttää..

Kumpa sitä joutuisikin käyttämään vain harvoin! Ja kyllä minusta tuo 600mk semmosesta tosi pienestä(määrää/kokoa en muista) on kyllä aika hirmuisesti! :curs:

joo, eli... ton rasvan kuuluukin polttaa silloin tietää että se varmasti toimii... eli siis se polttaa siksi että tappaa bakteereita. Itte oon käyttänyt jo puoltoista vuotta ja toimii kyllä tosi hyvin, ainoa tietysti että poistaa ihottuman vain hetkeksi. Eli ei auta pitkäaikasesti, mutta hyvä pelastuskeino yhtäkkiseen ihottumaan.
Korvauksen KELAlta saa vain jos ihotautilääkäri toteaa vakavan ihosairauden. Mutta sit pitää kyllä olla tosi, tosi kipeä!!
Jos polttaa ihan kauheesti niin kannattaa kokeilla laimentaa sitä ekoilla kerroilla. Eli sekoitat esim. puolet Protopicia ja puolet Ceralania(tai muuta perusrasvaa), toimi ainakin mulla... Yleensä laitan joskus viiden aikaan iltapäivällä niin pahin polte ehtii mennä ohi ja pystyy yöllä nukkumaan. Jos ei siihen oo mahdollisuutta niin oon hautautunu jääpussien alle...
:D Lykkyä tykö.

Mun isä on TODELLA TODELLA kipeä sen ihottmansa kanssa!!! Ja ravannu tutkittavana ja hoidettavana vuosia, mutta ei ne he**vetti myönnä sille sitä korvausta!:curs: Kaikki alkoi siitä, kun isää pyydettin jonkin uuden verenpainelääkkeen kokeiluun mukaan...lääke oli perseestä ja isä sai kamalan ihottuman, joka on nyt sitten elelly isän kiusana suunnilleen kuusi vuotta! kesällä on helpompaa, kun aurinko auttaa ihottumaan, mutta kun syksy tulee ja auriko painuu omille mailleen, niin taas on elo yhtä kärsimystä!

Eli lekuri myöntää korvaukset kyllä jos sulla on pitkäaikainen ihosairaus tmv (tai sitten suhteilla :) )

SE mainitsemani ihottuma tuli koirasta , laitoin kerran, kaksi Protopiccia ja poltot oli kyllä aivan hirveät.Käytin myös koskteuttavaa rasvaa jotta iho ei kuivuisi jne

Sen koomin ei ole ihottumaa näkynyt vaan iho on sileä ku persikka (kaula , käsivarret) todella ihmeellistä

Itselläni on ollut n 8 vuotta vaikea atooppinen iho. Tässä murrosiän loppupuolella se kuitenkin loppui kuin seinään..

tuntuu , että keho olisi alkanut sietää koiraa koska nenä tai kurkku ei enää vuoda tai iho punoita..

Nosetaas tätä vähän.
Itsellä ei ole mitään atoppista ongelmaa, mutta sain erään nivellääkkeen sivuvaikutuksen aivan ylivittumaisen sebarroisen ekseeman (taliköhnä) ja jälki&hoito on käsittääkseni sama kuin atoopikoilla: kesivää, punoittavaa ja epäpuhdasta ihoa.

Oon läiskinyt kuukauden Elideliä ilman suurta apua ja päänahkuriin kortisonishamppota. Joka luoja paikka kutisee ja punoittaa. Ylivittumaista, aikaisemmin ollut melko tumma ja paksu iho.
Kokemuksia mikä auttaisi? Nizoralin testasin myös.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom