Atkinsin dieetti

Ikä
41
Tässä kuukausi takaperin aloitin tämän kuuluisan Atkinsin pikadieetin joka kestää 2 viikkoa.

Ennen dieettiä painoin 106kg ja kahden viikon jälkeen paino tippunut 95kg:n,tarkoituksena oli saada liikakiloja pois joita tuohon 106kg:n mahtui:)

Tässä pikadieetissä tarkoituksena on nauttia vähän hiilareita,eli tyyliin 20-60g hiilareita päivässä.
Nyt kun dieetti on ohitse niin olen pikkuhiljaa alkanut lisätä hiilareita ruokavaliooni,aloittanut syömällä enemmän ruisleipää aterioiden yhteydessä ja välillä kaupan protskupatukoitakin välipalaksi joissa sopivasti hiilareita....koska jos alkaisin heti mässämään hulluna niin kaikki ne kilot tulisi takaisin hetkessä ja pelkkänä läskinä.

Onko teillä muilla kokemuksia kyseisestä dieetistä tai mielipiteitä miten sitä vois soveltaa treeniin yms...?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yhdeksän kilon painonpudotus vastaa 63000 kaloria. Tämä kun jaetaan kahdelle viikolle, niin yhden päivän kalorivaje olisi tällöin vaatimattomasti 4500.
Toisin sanoen pudonneesta painosta ei ollut grammaakaan läskiä vaan kaikki oli hyvin todennäköisesti pelkkää nestettä.

Väitettä tukee myös se, että hiilihydraatit sitovat vettä. Eli kun hh:t lähtee --> lähtee myös nesteet.

Yhdeksän kilon painonpudotus vastaa 63000 kaloria. Tämä kun jaetaan kahdelle viikolle, niin yhden päivän kalorivaje olisi tällöin vaatimattomasti 4500.
Toisin sanoen pudonneesta painosta ei ollut grammaakaan läskiä vaan kaikki oli hyvin todennäköisesti pelkkää nestettä.

Väitettä tukee myös se, että hiilihydraatit sitovat vettä. Eli kun hh:t lähtee --> lähtee myös nesteet.

Pelkkää nestettä? :D

Kyllä tuossa on pakko lähteä jokunen kilo laardiakin pois, ja miks ei hieman lihastakin. Jos ollaan miinuksella, treenataan samanaikaisesti kuin kropassa on hiilaria vain nimeksi, luulisi energian polton tapahtuvan juuri sieltä vararenkaasta melkoisen hyvin.

Hyvällä tuurillahan saattoi lähteä jopa se pari kiloa läskiä. Atkinsinin dieetti perustuu joka tapauksessa siihen samaa asiaan kuin muutkin ihmedieetit: rasva lähtee jos syö vähemmän kuin kuluttaa.

Hyvällä tuurillahan saattoi lähteä jopa se pari kiloa läskiä. Atkinsinin dieetti perustuu joka tapauksessa siihen samaa asiaan kuin muutkin ihmedieetit: rasva lähtee jos syö vähemmän kuin kuluttaa.

Tavallaan joo mutta kalori ei ole kalori. Rasva- ja proteiinikalorin hormonaaliset vaikutukset ovat täysin erit kuin hiilihydraattikalorin. Vähähiilihydraattinen ruokavalio on myös nälänhallinnassa ylivertainen tasaisten verensokerien ansiosta.

Tässä kuukausi takaperin aloitin tämän kuuluisan Atkinsin pikadieetin joka kestää 2 viikkoa.
Kovin olet huonoilla perustiedoilla liikkeellä, kun kerrot Atkinsin dieetin olevan pikadieetti. Kyseiset kaksi viikkoa ovat vain ns. induktiovaihe kyseisestä dieetistä, eivät koko dieetti.

Rasva- ja proteiinikalorin hormonaaliset vaikutukset ovat täysin erit kuin hiilihydraattikalorin.

Hmm... kerrotko lisää? Yritin aiheesta joskus jotain lukea Mannisen Anssin tekstistä, mutta oli kyllä ihan hepreaa. :D Nopeuttaako rasva- ja proteiinikaloreiden syöminen aineenvaihduntaa enemmän kuin hiilihydraattikaloreiden, vai onko takana jotain monimutkaisempaa?

Vähähiilihydraattinen ruokavalio on myös nälänhallinnassa ylivertainen tasaisten verensokerien ansiosta.

Totta.

Noh,lähdin tähän pikadieettiin alunperin siksi koska aiemmin olin syönyt vähän huonommin ja sen takia tämä massani oli koostunut lihasten lisäksi myös liian paljosta laardista...sen huomasi kun katsoin peiliin joten päätin aloittaa puhtaalta papereilta ja nyt kun pääsin tavoitepainooni tiputettua olen alkanut pikkuhiljaa lisään hiilareita ja muutenkin olen oppinut syömään enemmän oikeaoppisemmin ja treenitkin ovat alkaneet maistua mukavemmilta jostain kumman syystä:)

Noh,lähdin tähän pikadieettiin alunperin siksi koska aiemmin olin syönyt vähän huonommin ja sen takia tämä massani oli koostunut lihasten lisäksi myös liian paljosta laardista...sen huomasi kun katsoin peiliin joten päätin aloittaa puhtaalta papereilta ja nyt kun pääsin tavoitepainooni tiputettua olen alkanut pikkuhiljaa lisään hiilareita ja muutenkin olen oppinut syömään enemmän oikeaoppisemmin ja treenitkin ovat alkaneet maistua mukavemmilta jostain kumman syystä:)

Viitsisitkö laittaa esimerkin päivän ruokailuista?Kiinnostaisi...:)
yksikin päivä riittäis.

Joo toki:)

Aamiainen:5 siivua pekonia,4 munan munakas ja ruisleipä jonka päälle keittokinkkua.

Välipala1:Omena

Ateria:Paistettua marinoitua kanaa ja sekaan kurkkua,ruisleipää keittokinkun kera.

Välipala2:Omena ja ruisleipä keittokinkulla

Iltapala:2 ruisleipää keittokinkulla ja 4 keitettyä kananmunaa

Jos jotain korjausehdotuksia löytyy niin kertokaa ihmeessä,olen lisännyt ruisleivät tähän hiljattain koska olin saanut tiputettua tavoitepainooni ja siksi hiilareita täytyy pikkuhiljaa alkaa lisätä....

Lisää ny ihmeessä kasviksia, sulla on tosi ykspuolista toi syöminen. Ja rasvaa kannattaa ottaa muistakin lähteisä ku pekoni ja kananmuna.. Pähkinät, mantelit, oliiviöljy, kala, rypsäri ym. Saatko varmasti tarpeeksi kuituja? Juotko tarpeeksi? Ootko pitäny huolen että saat kaikki tarvittavat vitamiinit ym.?

Joo otan päivisin myös omega3-tapletteja ja juon vettä aika reippaasti....oliiviöljyä laitan tuon kanan sekaan kun paistan sitä.

Lisävinkit aina tervetulleita:)

Toi sun diettis on kuitenki ns. nesteitä poistava, koska et syö juurikaan hiilareita niin kannattaa pitää myös huoli, että saat natruimia/kaliumia/magnesiumia/kalsiumia tarpeeksi. Juo välillä vichyä äläkä vain pelkkää vettä. Käytä pansuolaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom