Atkins

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KatjaJ
  • Aloitettu Aloitettu
Olen nyt kymmenettä päivää atkinssin dietillä ja noudattanu 100%, ilman mtn ylimääräisiä suupaloja.
Ostin ketoosi sticksit 3pv jälkeen ja tässä se vitsi onkin..

Osaisiko joku neuvoa mikäköhän luonnonoikku mahdan olla, sillä mun kroppa se ei mene ketoosiin, ei sitten millään.. Normaalisti pitäisi tapahtua n. 3-5pv kuluttua?

Alussa stickkasin joka pv pitoisuutta 4.pv eteenpäin. 6.pv kohdalla rupes pikkasen jo otsalohkoa kyrsiä kun se tikku ei vaihda vieläkään väriä, että nyt on jtn feelua?! :puntti:

Annoin sitten niiden olla hetken.. Tänään kaivoin 10pv kuurin jälkeen sticksit taas esiin ja ei voi olla totta.. SAMA SE ON KUN AINA ENNENKIN..

Mun pv ateriat koostuu lähinnä siis kanamunista ehkä 4-5kpl, 5dl lehtipitosta salaattia,pinaattia tms, 2,5dl keitettäviä VIHREITÄ vihanneksia tai esim kurkkua/tomaattia, 100g juustoa missä hiilarit max. 2g/100g, lihaa sen mukaan mitä vatsa sanoo 300-600g/pv ja voita muttei paljoa.

Paino on laskenut yli 3kg.

Sen lisäksi vitaamikapselit omega tupla, magnesium+b12, kalsium+d ja c-vitamiini, vahva vihreä tee kapseli

(kaiken tämän päälle kilpirauhaslääkket)

Ensimmäiset 6pv särki pää lähes ympärivuorokauden ja olin niin väsynyt ettei meinannut jalkaa nostaa..
Päänsärky loppu kun seinään ja ajattelin et jes, varmaan ketoosissa.. Pa*kat!

Luin myös muutamansataa sivuisen Tri atkinssin uuden diettikirjan enkä löytänyt sieltäkään mtn apuja.

Voisko joku tietää, että missä mättää??

HYVIN;HYVIN Kyrsiintynyt!!:jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei nuo ketostixit 100% luotettavia ole. Laskeppa paljonko hiilareita tulee päivässä?

Ja sinuna olisin vaan helvetin tyytyväinen, jos paino on laskenut 3kg. Yks lysti imo onko ketoosissa vai missä on kunhan paino putoo..

Ei nuo ketostixit 100% luotettavia ole. Laskeppa paljonko hiilareita tulee päivässä?

Ja sinuna olisin vaan helvetin tyytyväinen, jos paino on laskenut 3kg. Yks lysti imo onko ketoosissa vai missä on kunhan paino putoo..

Hiilarit jää reilusti alle 20g/pv..

Ittehän en ketoosia suuremmin tunne, mutta saako kysyä miksi kyrsii ettet ilmeisesti moiseen tilaan pääse? Mielenkiinnon tuon kysymyksen ratkaisemiseen ymmärtäisin mutta jos paino putoaa ja olo on hyvä, niin miksi vituttaa? :confused:

En tiedä olenko ymmärtänyt jtn sitten väärin, mutta eikös nimenomaan silloin kun keho on "ketoosissa" ja aineenvaihdunta keskittyy ottamaan energian lähteensä rasvasta eikä tavanomaisesta sokerista
keho siirry ketoosi tilaan? Eli nyt voin olettaa että pudonnut paino on nesteitä eikä rasvaa?
176cm 77kg (kehoanalyysin mukainen ihannepaino) lihasmassa 35kg ja rasva% on niin korkea et sitä tässä yritetään alas ajaa..

Ja mä en siis ole tän 10pv aikana päässyt yhtään liikkumaan koska olen ollut v* moisessa flunssassa. Huomenna salia suunnitteilla , riippuu aamuisesta voinnista.

Kannattaa kokeilla eka parantua ja sitten miettiä tuota uudestaan. Ja kyllä rasvaa katoaa vaikkei ketoosissa olekaan. Ei se karppaus ole ainoa tapa laihtua järkevästi.

Ketoaineita voi olla veressä, vaikka niitä ei ole kusessa. Jos asiat tekee oikein, niitä ei sinne tikkuun kuulu juurikaan tulla, koska silloin energiavaje on olemassa. Lue ketoosiketju, aihetta käsiteltiin siellä aikanaan säännöllisin väliajoin...

Atkins nyt on muutenkin vähän...noh... ketoosiin perustuvaa dieettiä voi vetää järkevämminkin. Tossa sun esimerkkiruokavaliossa on aika paljon korjattavaa. Lisää raakoja vihanneksia
sekä esim. marjoja, muuten alkaa mahdollisesti tulla ongelmia pidemmän päälle.

En tiedä olenko ymmärtänyt jtn sitten väärin, mutta eikös nimenomaan silloin kun keho on "ketoosissa" ja aineenvaihdunta keskittyy ottamaan energian lähteensä rasvasta eikä tavanomaisesta sokerista
keho siirry ketoosi tilaan? Eli nyt voin olettaa että pudonnut paino on nesteitä eikä rasvaa?
176cm 77kg (kehoanalyysin mukainen ihannepaino) lihasmassa 35kg ja rasva% on niin korkea et sitä tässä yritetään alas ajaa..

Täh?
Rasvaa palaa jos energian saanti on kulutusta vähäisempää. Kaikki ketoosit ym vhh dieetit on mielestäni jotenkin ihmeellisesti saatu sekoitettua kaikkien ihmisten elämään. Eikös nuo ole keinoja sellaisille, jotka tarvitsevat laihtua väliaikaisesti, taikka pikaisesti jotain tarkoitusta varten? Esim kilpailevalle kehonrakentajella tälläisillä dieeteillä voi olla paikka. Ei kukaan voi noudattaa mitään dieettiä ikuisesti. Eli sen takia en näe näissä joissain tietyn tyyppisissä ruokavalioissa mitään järkeä. Se loppuu aikanaan ja paluu "arkeen" on taas edessä. Viimeistään siinä vaiheessa on opeteltava syömään, mikäli kilot haluaa pitää kurissa. Eli eikö olisi ihan sama unohtaa tuollaiset ja opetella vaan syömään? Paino tippuu kyllä kun syöt aluksi vähemmän mitä kulututat ja sitten kun oma ihannepaino on saavutettu niin sitten niitä määriä voi lisätä. Jos liikkuu säännöllisesti ni ei ole mikään ongelma pitää yllä normaalia kehonpainoa, mikäli OSAA ja YMMÄRTÄÄ miten voi syödä.

Ite en kyllä suosittelis ketoosia kenellekkään ellei sitten ole ihan mahoton laihduttaa muuten. Olin joskus 5kk ketoosi dietillä ja oli kyllä sen verran paskaa että toista kertaa en sitä reittiä pitkin laihduta

Täh?
Rasvaa palaa jos energian saanti on kulutusta vähäisempää. Kaikki ketoosit ym vhh dieetit on mielestäni jotenkin ihmeellisesti saatu sekoitettua kaikkien ihmisten elämään. Eikös nuo ole keinoja sellaisille, jotka tarvitsevat laihtua väliaikaisesti, taikka pikaisesti jotain tarkoitusta varten? Esim kilpailevalle kehonrakentajella tälläisillä dieeteillä voi olla paikka. Ei kukaan voi noudattaa mitään dieettiä ikuisesti. Eli sen takia en näe näissä joissain tietyn tyyppisissä ruokavalioissa mitään järkeä. Se loppuu aikanaan ja paluu "arkeen" on taas edessä. Viimeistään siinä vaiheessa on opeteltava syömään, mikäli kilot haluaa pitää kurissa. Eli eikö olisi ihan sama unohtaa tuollaiset ja opetella vaan syömään? Paino tippuu kyllä kun syöt aluksi vähemmän mitä kulututat ja sitten kun oma ihannepaino on saavutettu niin sitten niitä määriä voi lisätä. Jos liikkuu säännöllisesti ni ei ole mikään ongelma pitää yllä normaalia kehonpainoa, mikäli OSAA ja YMMÄRTÄÄ miten voi syödä.

Tuota.. mä luulen tietäväni ravinnosta aika paljon. Olen joskus ollut töissä painonvartijoissa, mikä ei tietty vielä todista mtn mutta..
Se, että olen laihduttanut kolmen lapsen jälkeen yli -120kg taitaa jtn kertoa..
Mulla siis ollut hurjaa painonnousua raskausvaiheissa sellasta + 30kg melkeen joka kerta. Sitten erosin tossa 2v sitten, jonka jälkeen oli kaikki asiat sekasin pitkään ja lihosin +15kg..

Tänävuonna helmikuussa potkasin itseäni perseelle ja siitä asti olen ollut vähä hiilihydr. ruokavaliolla ja muuttanut elämäntapani takaisin siihen entiseen minääni, mitä olin ennen eroa.
Sain tuon lihonneen määräni -15kg suht nopeeta pois kevääseen mennessä. Keväästä asti painanut täysin samaa lukemaa ennen kuin alotin tämän atkinssin jonka avulla nyt karissut se -3kg.

ja tuosta ruokavaliosta mistä ylöis kirjoitin on ohjeellinen. Marjat + hedelmät tulee kuvioihin myöhäsemmässä vaiheessa :))

Ekalla kerralla kun laihdutin ensimmäisen muksuni jälkeen -45kg 8kk. Juoksin ylipainoni pois. (106kg > 61kg). Paino piti siihen asti kunnes vatsa alkoi taas pyöristyä..

En tee enää ipanoita niin ei myöskään pitäisi päästä tuo jojo efekti enää niskan päälle. Arkipäiviini kyllä kuuluu liikuntaakin niin paljon että vähempikin riittäisi.
Katson todella tarkkaan kaikki etiketit mitä suuhuni laitan ja tarkkailen syömisiäni/ vaakaa päivittäin.
Tuntuu että musta on tullut ns. elämäntapalaihduttaja.

Tä ei stressaa mua mutta se kyllä stressaa jos en kyttää syömisiäni! :D

Täh?

Atkins-tyyppinen ruokavalio toimi hyvin monella ihan ylläpitona.

Näläntunne kun katoaa ja vireystaso nousee, niin sittenhän ne ketoosin edut on saavutettu. Aivan sama mitä ne tikut näyttää :D. Jos hiilareiden saanti on alle 20g päivä, niin enää jää rasva ja lihaksisto polttoaineeksi (+mitä syö). Kait se suhteessa keho eniten käyttää rasvaa energiaksi, jos on tekemättä mahdollisimman vähän :D.

nää syö perusruokaa ja laihdu jutut alkaa jo vähän tökkimään.. näissä vhh ja karppaus jutuissahan ei ole mitään erikoista ja ihmeellistä tekijää.. nyt vaan on huomattu, että toisilla sellainen ruokavalioa toimii paremmin kuin toisilla..

tietynlainen ruokavalio tekee toisista läskejä vaikkei juuri söisikään enempää kuin kuluttaa.. se rasva saattaa vaan kertyä viskeraalisesti eli sisäelimien ympärille.. eli ulospäin näyttää hyvältä, mutta sisältäkäsin voi huonosti..

toisille se perinteinen ruokaympyrä on avain onneen toiselle se on suoraan saatanasta.. kyse ei tässäkään asiassa ole sen kummemmasta kuin, jos VHH:lla sun kroppa käyttää paremmin syömänsä energiaksi varastoimatta sitä kehoon niin noudata sitä jne.

mutta asiaan.. Tosiaan jos KatjaJ kaikki muu tapahtumien kulussa viittaa ketoosiin, mutta siltikään ei kusessa näy, niin kyllä varmasti olet päässyt ketoosiin.. mä lisäisin kanssa tuoreiden vihannesten määrää sekä marjoja..

Olen nyt kymmenettä päivää atkinssin dietillä ja noudattanu 100%, ilman mtn ylimääräisiä suupaloja.
Ostin ketoosi sticksit 3pv jälkeen ja tässä se vitsi onkin..

Osaisiko joku neuvoa mikäköhän luonnonoikku mahdan olla, sillä mun kroppa se ei mene ketoosiin, ei sitten millään.. Normaalisti pitäisi tapahtua n. 3-5pv kuluttua?

Alussa stickkasin joka pv pitoisuutta 4.pv eteenpäin. 6.pv kohdalla rupes pikkasen jo otsalohkoa kyrsiä kun se tikku ei vaihda vieläkään väriä, että nyt on jtn feelua?! :puntti:

Annoin sitten niiden olla hetken.. Tänään kaivoin 10pv kuurin jälkeen sticksit taas esiin ja ei voi olla totta.. SAMA SE ON KUN AINA ENNENKIN..

Mun pv ateriat koostuu lähinnä siis kanamunista ehkä 4-5kpl, 5dl lehtipitosta salaattia,pinaattia tms, 2,5dl keitettäviä VIHREITÄ vihanneksia tai esim kurkkua/tomaattia, 100g juustoa missä hiilarit max. 2g/100g, lihaa sen mukaan mitä vatsa sanoo 300-600g/pv ja voita muttei paljoa.

Paino on laskenut yli 3kg.

Sen lisäksi vitaamikapselit omega tupla, magnesium+b12, kalsium+d ja c-vitamiini, vahva vihreä tee kapseli

(kaiken tämän päälle kilpirauhaslääkket)

Ensimmäiset 6pv särki pää lähes ympärivuorokauden ja olin niin väsynyt ettei meinannut jalkaa nostaa..
Päänsärky loppu kun seinään ja ajattelin et jes, varmaan ketoosissa.. Pa*kat!

Luin myös muutamansataa sivuisen Tri atkinssin uuden diettikirjan enkä löytänyt sieltäkään mtn apuja.

Voisko joku tietää, että missä mättää??

HYVIN;HYVIN Kyrsiintynyt!!:jahas:

Sorry, mutta Atkins on peestä. Muuta mieluummin elämäntapaa eikä tommosta intervallijojoilua jää laihaks läskiks.

Sorry, mutta Atkins on peestä. Muuta mieluummin elämäntapaa eikä tommosta intervallijojoilua jää laihaks läskiks.

Kerrotko muillekin mikä siinä on niin perseestä, kun oli oikein pakko erikseen ilmottaa.

Joo kauheeta jojoilua painon kanssa, onse kumma kun ei naiset pysty pitään painoaan kurissa raskaana :david:

kyllä mä luulen, että se ketoosi sieltä vielä tikkuunkin tulee. mitä reippaasti ylipainoisia, karppaavia kavereita oon seurannu, heillä ketoosiin pääseminen on ollu hitaampaa, kuin lähempänä normipainoa olevilla. ite en oo koskaan mitannu, mutta kovin tiukkaa vhh:ta en ookkaa koskaan vetäny, koska mulle sopii hyväkarppaus ihan hyvin. ja kyllä meidän kropat vaan on erilaisia, ei siinä auta kenenkään mielipide " karppaus/vhh/atkins on paskaa"...jos ketjun aloittajalla on kilpirauhaslääkitys jo olemassa, on hyvin todennäköistä,että vhh on just hänelle sopiva vaihtoehto -> viljojen tärkkelys kun saattaa intoleranssista kärsivillä aiheuttaa kilpirauhasen tulehdusta ja sitä kautta toimimista vajaalla, jos elämätapoja ei oo korjattu ajoissa...tietty eri juttu on kilppari on leikattu ja siksi syö nappeja.

ja kyllä meidän kropat vaan on erilaisia, ei siinä auta kenenkään mielipide " karppaus/vhh/atkins on paskaa"...jos ketjun aloittajalla on kilpirauhaslääkitys jo olemassa, on hyvin todennäköistä,että vhh on just hänelle sopiva vaihtoehto -> viljojen tärkkelys kun saattaa intoleranssista kärsivillä aiheuttaa kilpirauhasen tulehdusta ja sitä kautta toimimista vajaalla, jos elämätapoja ei oo korjattu ajoissa...tietty eri juttu on kilppari on leikattu ja siksi syö nappeja.

Ei meidän kropat ole niin erilaisia, vaan elämäntavat.

Harmittaa kyllä, että karppauksen takia keskustellaan vaan hiilihydraateista, hiilarit sitä ja tätä ja leivän myynti hiipuu. Hyvä varmaan näinkin mutta oleellisinta olisi makro-runkkauksen sijaan keskittyä viljojen oikeisiin ongelmiin.

Eilen aamulla oli joku Fazer -leipomoiden ja Raision sponssaama professori Radio Rockilla ylistämässä viljatuotteita taivaisiin ja vakuutti kuinka luolamiehet eli 30-vuotiaiksi.

Niinkun nightkin tuolla jo kirjoitti, ei tikkuihin välttämättä tule mitään, koska se näyttää vaan ns. ylimääräisten ketoaineiden määrän. Jos safkat on kunnossa ja kalorit miinuksilla, menee ketoaineet hyötykäyttöön.

Tämän takia ketostixit yleensä näyttää porukalla ketoosin alussa syvempää ketoa, kun esim 2viikon jälkeen, koska kroppa oppii hyödyntämään ketoaineita paremmin..

Itsekin suosittelen että jätät keti tikkujen tutkailun suosiolla, jos olo on ok ja paino putoaa jatkossakin niin homma on ok. Jos taas paino ei tipu niin sitten pitä alkaa jo katsoa niitä syötyjä kaloreita, joillakin syödyt kalorit menee automaattisesti miinuksen puolelle keto/atkins jutuilla, mutta ei kaikilla. Tuollaisella dietillä keto aineet saa näkyviin vaikka juomalla 2dl kermaa ja hupsis, muutaman tunnin päästä saattaa liuskan helottaa punaisena mutta se ei tosiaan kerro että laihtumista tapahtuisi.. veikkaan että aika tyypillisesti ne ketolukemat asettuu aika matalalle mitä pitempää diettaa, keho vaan sopeutuu ja ketojen tuotanto-käyttö pysyy balanssissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom