Ateriarytmin muuttaminen (ruokailujen siirtäminen päittäin), aikatauluista jne?

Hola!

Mitä mieltä olette ateriarytmityksen vaihtamisesta?

Selvennystä:
Syön 2-4 tunnin välein ja kaikki ateriat päivässä pyrin pitämään, muutoin korvaan Fastin Diet mixillä (kyllä, pudotan vielä painoa ja rasvaa pitää palaa pois!!).

1. Aamiainen

2. Välipala

3. Lounas

4. Välipala

5. Illallinen

6. Iltapala

Olisiko täysin väärin muuttaa ruokien paikkaa, esim näin:

1. Aamupala

3. Lounas

2. Välipala

5. Illallinen

4. Välipala

6. Iltapala

Varmaan ymmärsitte?

Ja muutoin tähän ei olekaan ongelmaa, mutta omistan hevosen ja se vaatii PALJON aikaa, eli kun töistä pääsen käyn vain kääntymässä kotona välipalan ja vaatteiden vaihdon verran ja sitten tallille hommiin ja hepan kanssa treenaamaan. Välillä joudun salille raahautumaan vasta tallin jälkeen, jolloin olen super myöhään kotona, enkä todellakaan kerkiä kahta ateriaa syömään (silloin olen toki pakannut eväät mukaan).

Eikö päivän raskain ateria olisi paras syödä treenin jälkeen? Esim salipäivinä vaihtaisin alemman esimerkin mukaisesti vielä illallisen ja iltapalan paikkaa?

Vai onko tämä ihan turhaa hifistelyä nyt minun osaltani?
Tuntuisi vaan paremmalta tuollainen ateriajärjestys itselle. Vai pidänkö mölyt mahassa ja opettelen tuon rytmittämisen "oikeanlaiseksi" (yllä mainittu) ja teen sen itselle toimivaksi?

Kiitos viisaat:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ateriarytmillä ei ole niinkään merkitystä, pääasia on saada päivän kalorit ja makrot kutakuinkin täytettyä. Ei treeninjälkeisen aterian tarvitse mikään ruokavuori olla, kunhan saat jonkin verran proteiinia ja hiilareita niin OK.

Ei ehkä kannata ihan niin vakavasti ottaa elämää, treenejä ja syömisiä, että joutuu miettimään, onko ruokien paikkojen muuttaminen "täysin väärin" :)
Päivän kokonaiskalorit ja -makrot ratkaisee, ja tosiaan riittää että saat edes vähän proteiinia ja hiilaria koneeseen salitreenin jälkeen.

Kiitos viisaat :)

En haluakkaan ottaa vakavasti tätä elämänmuutosta parempaan, vaan olla varma etten mokaa tätä alkumetreillä!

Tsemppiä syksyn reeneihin:thumbs:

Kyllä on havaittu toimivaksi systeemiksi. Kaloreita saan 3000 päivässä ja syön juuri tuollein kuten alempi esimerkkisi järjestyksestä on. Tosin minulla on vielä kolmaskin välipala :) lounaan ja päivällisen välissä syön kaksi välipalaa. Kouluun vaikea roudata pitkinä päivinä 8-16 tonnikalaa ja ananasta ja pähkinää vitusti, sillon yleensä syön protskupatukoita. Samanhintaseks tulee sellanen patukka kuin edellä mainittu setti, kunhan nyt kalorit täyteen tulee :)

Suositut

Back
Ylös Bottom