Nonniin. Aikalailla turisti olen näissä asioissa,huomenna menossa neuvottelemaan pankkiin asuntolainasta, tarkoitus olisi saada myös parempi kärry nykyisen auton sijalle,onko järkevää sanoa asiasta pankissa suoraan että autoa kaaveilen vai että remppalainaa tarvitsisin päälle? Ajattelin että tarvitsisin 10000E lisää että saan haluamani menopelin. Asuntoja joita olen katsellut ovat noin. 100000-120000€
Tilanne:
-Yksin olen muuttamassa
-Vakituinen työpaikka
-Tulot noin 2100-2500€/kk
-Ensimmäinen laina
-Takaus rahat löytyy vanhempien kesämökin muodossa
Katselin ja käytin laskureita ja sain 30v lainan lyhennykseksi vajaa 500€ kuussa + vastike tietty pitää maksaa(katselin että noin 150€/kk). Onko tässä mitään järkeä,viedäänkö nyt pässiä narussa? Kiitollinen olisin kovasti kaikista mahdollisista vinkeistä.
Tilanne:
-Yksin olen muuttamassa
-Vakituinen työpaikka
-Tulot noin 2100-2500€/kk
-Ensimmäinen laina
-Takaus rahat löytyy vanhempien kesämökin muodossa
Katselin ja käytin laskureita ja sain 30v lainan lyhennykseksi vajaa 500€ kuussa + vastike tietty pitää maksaa(katselin että noin 150€/kk). Onko tässä mitään järkeä,viedäänkö nyt pässiä narussa? Kiitollinen olisin kovasti kaikista mahdollisista vinkeistä.

. Kuinka sellainen tilanne voisi tulla eteen että porukat joutuisi mökistä luopumaan? Eikö sen mun mahdollisen tulevan asunnon voi aina myydä eteenpäin ja maksaa velat heti pois;)?
.