Asumistuki (ja lasten hankkimisen kannustus tässä maassa)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu
jambo sanoi:
Toisena on se että niitä jotka sun hakemuksia lukee ei kiinosta pätkääkään se oletko ollut raksalla tai Siwan kassalla vaan se oikea alan työkokemus.
Kyllä se aika pahalta silmään näyttää jos ei ole ollut EDES siellä raksalla tai kassalla. Kyllä se raksakokemus aina kotona istumisen pesee hakumeriittinä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nojaa, varmasti moni tyrmää tämän kommenttini mutta sanonpa sen silti. Jos menee niin päin helvettiä tai esim. ei ole vielä "päässyt aloittamaan" elämää opiskelun tai muun takia, niin miksi hitossa niitä lapsia pitää sitten tehdä?

Tehkää lapsia vasta kun pääsette töihin tai saatte jostain muualta riittävästi rahaa. Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää ketään? Verot pienemmiksi ja sosiaalietuudet samalla. Itse en käytä mitään etuuksia, en terveydenhoitoa, en rahallisia tuki-systeemeitä mutta maksan paljon veroja. No käytän moottoritietä noin tunnin päivässä :rolleyes:
 
Kato Huppe kun kaikki ei voi olla 30 vuotiaita it alalla työskenteleviä pääkaupunkiseutulaisia. Aivan varmasti tulee sekin päivä että käytät, vai meinaako vaimos synnyttää kotona :) ? Ai niin mutta sähän vietkin sen moottoritietä pitkin Bemun takapenkillä (nahkaisilla) yksityisklinikalle.
 
Tuosta liiasta valtioon tukeutumisesta olen samaa mieltä.

Miksi 18v jannun pitäisi esim päästä muuttamaan valtion rahoilla omaan kämppään? Miksi kersoja täytyy hommata jos niihin ei ole varaa?
 
Niin no juu, jos sen noin päin kääntää niin voishan siinä tosiaan olla joku syy, jonka vuoksi lastentekoa opiskeluaikana ei kannusteta rahallisesti. Mene ja tiedä, ehkä senkin on joku mennyt miettimään.
 
modified sanoi:
Miksi 18v jannun pitäisi esim päästä muuttamaan valtion rahoilla omaan kämppään? Miksi kersoja täytyy hommata jos niihin ei ole varaa?

Mulla on yx kaveri, joka tekee just noin. Ja sillä kaverilla ei ole edes rahasta puutetta. Vituttaa kuunnella niitä "muutan kohta omaan kämppään ja sossu saa luvan maksaa mun asumisen" juttuja. :curs: "Mitä mä nyt säästöjäni vuokraan ja ruokaan kuluttaisin." :jahas: Tähän päivään mennessä valtio ei ole vielä maksanut mulle minkäänlaisia tukija ja toiset menee sossuun vaikka rahaa kyllä olis. :wall: :wall:
Tässä maassa on kuitenkin paljon ihmisiä, jotka OIKEASTI tarvitsevat rahallista apua, mutta sitten kun on just noita mun kaverin tapaisia lusmuja. :curs: Ja mä olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että lapsiperheitä pitäisi tukea enemmän!!!

edit: Hupen juttua pitää sen verran kommentoida, että jos lapsia aletaan tehdä siinä vaiheessa, kun oikeasti on rahaa ja kunnon työpaikka, niin moniko jättäisi lapset tekemättä? Ja lapsethan on hyvä tehdä nuorena, joten miten helvetissä siinä vaiheessa voi olla kunnon työpaikka jne? Nykyään kun koulutkin kestää helvetin monta vuotta.
 
Lumi sanoi:
Kyllä se aika pahalta silmään näyttää jos ei ole ollut EDES siellä raksalla tai kassalla. Kyllä se raksakokemus aina kotona istumisen pesee hakumeriittinä.

Voihan se tietty noinkin olla mutta mun kokemuksen mukaan ketään ei ole kiinnostanut se olenko ollut hotellin respassa töissä tai oppaana tai tehtaassa vaan just se haettavaa tehtävää koskeva kokemus. Kivahan se olis jos joku toteis että oletpas reipas ja monilahjakkuus, sut me halutaan.
 
modified sanoi:
Miksi 18v jannun pitäisi esim päästä muuttamaan valtion rahoilla omaan kämppään?

Vaikka siksi, kun ei ole töitä kaikille. Ja ennen kuin alkaa jeesustella että töitä on kun vain tekee, niin voisi tehdä laskelma "vapaat työpaikat" - "työttömät". Jos joku onnistuu tuon kalkuloimaan plussan puolelle, niin voi laittaa laskelmansa liitteeksi omaan työhakemukseensa työministeriöön.

Valtion tukea siksi, että valtio on melko pitkälle vastuussa kansalaistensa työllistymisessä. Ihan vain esimerkkinä vienti- ja tuontipolitiikka sekä työnantajamaksut. Koulutusta valtio antaa niin paljon, että sitä voisi alkaa jo rajoittamaan. Esimerkiksi mitä me teemme niillä kaikilla IT-insinööreillä, joita joka tuutista suolletaan? Varsinkin kun nämä tehtävät alkavat olla piakkoin sektorilla Intia, Kiina ja Korea...
 
jambo sanoi:
Voihan se tietty noinkin olla mutta mun kokemuksen mukaan ketään ei ole kiinnostanut se olenko ollut hotellin respassa töissä tai oppaana tai tehtaassa vaan just se haettavaa tehtävää koskeva kokemus. Kivahan se olis jos joku toteis että oletpas reipas ja monilahjakkuus, sut me halutaan.
Jos sitä tehtävää koskevaa kokemusta ei ole, niin onhan se hyvä että on edes jotain. Totta ettei ketään ehkä kiinnosta oletko ollut respassa vai tehtaassa töissä, mutta se saattaa jo kiinnostaa oletko ollut töissä.
 
jambo sanoi:
Kato Huppe kun kaikki ei voi olla 30 vuotiaita it alalla työskenteleviä pääkaupunkiseutulaisia. Aivan varmasti tulee sekin päivä että käytät, vai meinaako vaimos synnyttää kotona :) ? Ai niin mutta sähän vietkin sen moottoritietä pitkin Bemun takapenkillä (nahkaisilla) yksityisklinikalle.
No ehkä kannattaa ajatella lastenkin parasta, kyllä tuota tuen antamista on kovasti mietitty järkevämmällä taholla kuin pakkotoiston foorumi. Kuten Lumikin asian ilmaisi.

Eipä tullut mieleen tuo synnytys :rolleyes: Hyödynnetäänpä sitten tuota "tukea" ;)
Ei oo bemaria mulla :eek: -89 nissan löytyy mikä on myynnissä tuolla osto ja myynti-palstalla :D
 
Eleonoora sanoi:
Mulla on yx kaveri, joka tekee just noin. Ja sillä kaverilla ei ole edes rahasta puutetta. Vituttaa kuunnella niitä "muutan kohta omaan kämppään ja sossu saa luvan maksaa mun asumisen" juttuja. :curs: "Mitä mä nyt säästöjäni vuokraan ja ruokaan kuluttaisin." :jahas: Tähän päivään mennessä valtio ei ole vielä maksanut mulle minkäänlaisia tukija ja toiset menee sossuun vaikka rahaa kyllä olis. :wall: :wall:
Tässä maassa on kuitenkin paljon ihmisiä, jotka OIKEASTI tarvitsevat rahallista apua, mutta sitten kun on just noita mun kaverin tapaisia lusmuja. :curs: Ja mä olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että lapsiperheitä pitäisi tukea enemmän!!!

Ahvena sanoi:
Vaikka siksi, kun ei ole töitä kaikille. Ja ennen kuin alkaa jeesustella että töitä on kun vain tekee, niin voisi tehdä laskelma "vapaat työpaikat" - "työttömät". Jos joku onnistuu tuon kalkuloimaan plussan puolelle, niin voi laittaa laskelmansa liitteeksi omaan työhakemukseensa työministeriöön.

Mun mielestä voi asua siellä mamman helmoissa kunnes on varaa maksaa oma vuokra/ostaa oma asunto. Onko oma asunto jokin kansalaisoikeus?
 
Jotkut ihmiset olettaa nykyisin että yhteiskunnan tehtävä on hommata kämpät ja maksaa eläminen jokaiselle työttömälle tai opiskelijalle.
Itse ei tarvitse tehdä yhtään mitään, kuin vaatia lisää.
Joskus toivon että tulisipa oikein todellinen lama ja tää helvetin hyysääminen loppuis.
 
modified sanoi:
Mun mielestä voi asua siellä mamman helmoissa kunnes on varaa maksaa oma vuokra/ostaa oma asunto. Onko oma asunto jokin kansalaisoikeus?

Oma asunto ei ole kansalaisoikeus, mutta vuokra-asunto melkein. Kyllä nyt jotain vastuuta pitää valtiolla olla kansalaisistaan, varsinkin kun valtio elää kansalaisistaan. Nykyään kun kouluja saa käydä lähes kolmikymppiseksi niin peräkammarinpoikia ois joka nurkka täynnä. Koulun sivussa voi toki käydä töissä, jos ehtii ja töitä on. 2-3 tuntia ehtii kevyesti työskennellä opintojen ohella. Vaan tästäpä valtio rokottaa niin ankarasti ettei juuri mitään jää käteen. Jos jää, niin sitä pitää 2 kuukautta oottaa, jotta KELAkin saa kalkuloitua ja pyöriteltyä papereitaan.

En kannata tukiaisilla elämistä. Edes vajaakuntoisten kohdalla. Kyllä niillekin keksisi töitä. Politiikkamme vaan on niin perseestä, että töitä ei ole. Jokaisen koulunsa käyneen kansalaisen ensisijainen tulonlähde tulisi olla PALKKA. Ei mikään kansalaispalkka, vaan palkka työstä. Vaan kun ne työpaikat puuttuu. Joka viikko saa lukea uutisista uusista irtisanomisista. Ja kyllähän tässä maassa työtä löytyisi, vaan kun kenenkään ei kannata siitä palkkaa maksaa. Johan tuolla olis korpea mitä harventaa ja koskea jota ruopata. Ojiakin voisi kaivaa tuhansia kilometrejä. Työkkärissäkin näkyi olevan kahden tunnin jono ja vain 3 tiskiä veti. Sinnekin voisi palkata 3 lisää. Koulujen luokkakoon voisi puolittaa ja opettajamäärän tuplata.
 
Mainittakoon vielä toinenkin kaveri.. Sille olis kyllä töitä tarjolla, mutta koska sossu on sen elämisen jo puolisen vuotta maksanut,niin se ei näe mitään hyvää syytä mennä töihin. :curs: Kysy multakin yx päivä, et miksi teen töitä, kun rahaa voi saada helpomminkin. :wall: :curs: :wall: :jahas: :itku:
Ja sitten on myös niitä, joille sossu maksaa viinat ja taksikyydit. Mitä enemmän näitä asioita miettii, niin sitä enemmän alkaa kiukuttaa.

Mut onhan se siis hyvä, että on olemassa jokin turva, mistä hädän ja vaikeuden keskellä voi saada rahaa. Mutta jollain tapaa pitäisi pystyä erottamaan oikea väärästä. On todella väärin, että varakas ihminen saa sossusta rahaa "huijaamalla." On myös väärin, että tietyt opiskelijat eivät saa tukia, koska heidän vanhempansa ovat varakkaita (mikä ei tarkoita sitä, että myös lapsi olisi varakas) tai heidän puolisonsa käy töissä ja tienaa "tarpeeksi" (miksi puolison olisi pakko elättää omista rahoistaan toista?).
 
SniffDaddy sanoi:
Kuinkahan monta varakasta ihmistä elää sossun rahoilla?

Ei tietoa, mutta jotkut kuitenkin. Esim just se kaveri, josta aiemmin jo mainitsin. Sillä on rahaa säästössä niin paljon, että niillä rahoilla maksais elämisensä yli vuoden ajan. Kaveri oppi "huijamaan" sossua kavereiltaan, joiden keskuudessa tuo on yleistä.
 
Eleonoora sanoi:
Ei tietoa, mutta jotkut kuitenkin. Esim just se kaveri, josta aiemmin jo mainitsin. Sillä on rahaa säästössä niin paljon, että niillä rahoilla maksais elämisensä yli vuoden ajan. Kaveri oppi "huijamaan" sossua kavereiltaan, joiden keskuudessa tuo on yleistä.

Mistä tiedät, että sillä on mitään säästössä ja kuinka paljon on vuoden tarpet? 10k€? Sossu kumminkin vaatii kaikki tiliotteet ja selvittää omistukset esim osakkeista jne., joten ainakaan ei voi sijoittaa niitä rahojaan mihinkään tuottavaan/ei tuottavaan omaisuuteen.
 
Sossu vatii tiliotteet mutta ei ne tarkista montako tiliä sulla on ja missä pankissa. Jos yhden tilin saldo on nolla niin toisella voi olla 1000000000000 euroa. Ainakin ennen oli näin. Ite yritin säästää opiskeluja varten ja tyhmänä kerroin toisesta tilistä aikoinaan sossussa opiskeluja edeltävänä kesänä kun duunia ei enää ollutkaa. Hyvästi opiskelurahat ja tervetuloa opintolaina.
 
jambo sanoi:
Sossu vatii tiliotteet mutta ei ne tarkista montako tiliä sulla on ja missä pankissa. Jos yhden tilin saldo on nolla niin toisella voi olla 1000000000000 euroa. Ainakin ennen oli näin.

Kaveri sano, että homma menee edelleen noin. Sillä on kaksi tiliä ja toisella on parikyttuhatta ja toisella muutama euro. Että niin helppoa se sit kai on saada ylimääräistä rahaa.
 
modified sanoi:
Mun mielestä voi asua siellä mamman helmoissa kunnes on varaa maksaa oma vuokra/ostaa oma asunto. Onko oma asunto jokin kansalaisoikeus?

Jos opiskelee (kuten valtio monesti kansalaisiaan ohjaa) pitkälle kaksikymppiseksi, ei varaa omaan asuntoon helposti välttämättä ole kuin vasta lähemmäs 30-vuotiaana. Itsekin olen sitä mieltä, että kaikkien kuuluisi maksaa asuntonsa itse. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että valtion velvollisuus on hankkia tarpeeksi asuntoja kaikille (Vantaan asunnottomistahan tässä oli juuri juttu Uudenmaan TV-uutisissa. Ja asunnottomat tässä asianyhteydessä ei tarkoita juoppoja, vaan nuoria henkilöitä, jotka joutuvat odottamaan asunnon saamista 3 vuotta). Eikä kevyt työ opintojen ohella ole todellakaan itsestäänselvyys, koska ensiksikin sellainen pitäisi saada jostain, sen pitäisi sopia aikatauluun ja useasti tähän ei yksinkertaisesti opintojen ohella riitä aika.

Valitettavasti emme kuitenkaan asu Venäjällä tai Italiassa, jossa perhe on vahvempi käsite ja kotona 30-vuotiaaksi asti asuminen olisi ennemmin sääntö kuin poikkeus. Monenko vanhemmat Suomessa antaisivat kenenkään asua kotona 25-vuotiaaksi, olkoonkin, ettei eläisi täysin heidän kustannuksellaan? Se ei edes olisi sosiaalisesti hyväksyttävää täällä. Jos joku todella satsaisi alaansa ja opiskelisi pitkälle 20-vuotiaaksi, asuisi taloudellisista syistä vielä mamman helmoissa (jos ei suostuisi elämään tuilla, niin näinhän joutuisi mahdollisesti monikin tekemään), niin kuinka paljon ihmisten paheksuntaa tämä hlö todella saisikaan osakseen?

Suhteista puheenollen olen itsekin saanut jokaisen työpaikkani jollain tavalla suhteiden avulla. Eläisin varmaan kadulla ilman niitä suhteita.

Nämä paljon puhutut "paskaduunit" ovat muuten juuri niitä, joihin ei välttämättä suhteita tarvita ja rahan (vaikkakin sellaisen jolla ei edes välttämättä elä) perässä niihin pääsee aina. Aiheen aloittajahan ei etsinyt töitä rahan vaan työkokemuksen perässä. Ja saa multa propsit jos todella on etsinyt töitä n. sadasta eri paikasta ilman tulosta. Saksa on paska maa, osittain Suomikin on valitettavasti sellainen. Älyttömät ristiriidat kohtaavat kun osa politikoista ajaa asiaa tukiverkoston (=jos ei jaksa tehdä mitään, sossu elättää) puolesta ja toiset taas haluavat ihmiset töihin.
 
Back
Ylös Bottom