Mitäs ny
Threadihan on :wanha: kuin Jeesus, mutta samahan se on jatkaa näitä tyhmiä kysymyksiä tähän.
Eli tilanne on tämä: Minä ja flikkakaveri asutaan samassa kämpässä. Minä opiskelen ammattikorkeassa ja saan 370 euroa/kk opintorahaa ja noin 240 euroa opintolainaa/kk, eli pyöreesti 610 euroa/kk. Likkakaveri saa Kelalta vain 140 euroa asumistukea/kk, eikä muita tukia. Vähäinen määrä ei johdu mistään hänestä johtuvasta syystä, vaan on erinäisistä säännöksistä johtuva tilanne.
Tämähän tarkoittaa suomeksi sitä, että hänen on mentävä sossun luukulle pystyäkseen elämään edes jotenkuten ja maksamaan oman osansa kiinteistä kustannuksista.
Sossu antoi hänelle jopa 90 euroa toimeentulotukea. Tuohan ei todellakaan kata sitä määrää mitä lain mukaan jokaisen Suomalaisen pitää saada kuukaudessa käyttöönsä. Kysyttäessä tuen vähäistä määrää sossu vastaa vain että minulla on niin suuret tulot (opintotuki ja opintolaina)!
Menoista kaikista kiinteimmät, eli vuokra, vesilasku, sähkölasku ja ruokakulut on noin 800 euroa/kk.
Neuvoja, anyone? Ois vähän kiiruskin kun vuokra pitäs maksaa kohta ja mahaa kurisee tyhjyyttään.