SUPERCARB 1kg -40%

Askelkyykky

Mitä ehdotuksia askelkyykyn tilalle jalkatreeniin? Eilen meni treeni pilalle kun 10 min. kuntopyöräilyn jälkeen alkoin tehdä askelkyykyn lämmittelysarjaa smit -tangolla, ja jalat muutuivat puuksi (siis puutuivat). Kyykkäyskään ei puujaloilla enää onnistunut :mad: Mitä siis tilalle, vai pitäisikö "tyytyä" pelkkään kyykkäämiseen?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Näkyykö teillä hei tuo Tiinulin teksti ihan normaalisti? Mulla on moni teksti punttimimmien palstalla muuttunut koodikieleksi, jossa ä- ja ö-kirjaimet ovat jotain ihme möhnää.

askelkyykystä

Heissan

Mulle on joskus käynyt samalla tavalla, tosin teen
kyykyn ja askelkyykyn vapaalla tangolla.
Ei oikeestaan ole muuta keinoa kun jättää kyseiset liikkeet tekemättä, sillä erää.'
Mullakin toi vaiva on ollut toisaikaista eli mennyt kivasti ohi. Seuraavalla jalkatreenikerralla on mennyt taas ihan kivasti.
Musta kyykky ja askelkyykky on paras mahdollinen tapa kehittää jalkoja ja takapuolta. Joten sitkeesti vaan yritystä peliin kyllä se siitä.

Täälläkin näkyy tiinulin ja trinityn viesteissä erikoiset ä ja ö kirjaimet.

Mä teen yleensä smithissä jalkakyykkyä ja joskus askelkyykkyä. Oon joskus huomannu että kun teen oikeen syvää kyykkyä niin jalat menee ihan maitohapoille tai "puujaloiksi". Oon ajatellu että oonkohan normaalisti jättänyt sitten menemättä tarpeeksi alas ja koittanut varovasti syventää sitä kyykkäilyä. Taidan ruveta tekemään tangon kanssa sitä askelkyykkyä vaihtelun vuoksi. Smithissä sen tekeminen on jotenkin jäykempää kun ei voi vapaasti liikkua.

Originally posted by Tomi77
Näkyykö teillä hei tuo Tiinulin teksti ihan normaalisti? Mulla on moni teksti punttimimmien palstalla muuttunut koodikieleksi, jossa ä- ja ö-kirjaimet ovat jotain ihme möhnää.

Kirjoitan koulun koneella, eli semmoisilla joita käyttää noin miljoona muutakin. Onko vika täällä asetuksissa vai kuin? Kirjoitettaessa teksi on ihan suomea...

Originally posted by tiinuli
Kirjoitan koulun koneella, eli semmoisilla joita käyttää noin miljoona muutakin. Onko vika täällä asetuksissa vai kuin? Kirjoitettaessa teksi on ihan suomea...

Mutta tässä viestissähän ää:t ja öö:t on ihan normaaleita?! :confused: Onko sulla nyt kuitenkin kaksi eri konetta käytössä?

Originally posted by meitsi
Mutta tässä viestissähän ää:t ja öö:t on ihan normaaleita?! :confused: Onko sulla nyt kuitenkin kaksi eri konetta käytössä?

Koululla käytän sitä konetta joka on vapaa, siis täällä yleisissä tietokoneluokissa. Pitää muuten pistää mieleen, millä koneella ä:t ja ö:t koodautuu, ja vältellä niitä :)

Joskus aikaisemmin oli puhetta tasapainosta. Mulla on tasapainon ylläpito askelkyykyssä n kertaa vaikeampaa kuin tavallisessa kyykyssä, heiluu puolelta toiselle vaikka tekisi ilman tankoa, heh.

Tasapainon pitäminen on minullekkin askelkyykyssä hankalaa, ja ärräpäitä sinkoilee, mutta keskittyminen auttaa asiaan jonkun verran, olen huomannut että liikkeestä tulee "helpompi jos polven laittaa maahan asti, ja vastaavasti kovempi jos jättää liikkeen ns. hieman vajaaksi.
Kumpi sitten lienee oikeampi tapa, siitä en osaa sanoa.
Minulla tuntuu olevan mentaliteettinä.
- Mitä kovempaa treeniä sen parempi.

joskin täytyy yrittää aina välillä muistuttaa itseään ettei liiaksi rääkkää ettei tule taukoa liiaksi, nytkin olkapäät niin kipeät ettei pystypunnerruksessa saa tankoa kunnolla ylös.

Pikku vinkki askelkyykyn tasapainoa koskien: kandee kiinnittää huomiota siihen askelta ottaessaan, että ei liikaa kavenna askeleen leveyttä. Eli jalat ei saisi olla ihan samalla linjalla, vaan normaalilla leveydellä (esim. n. hartioden leveydellä) MYÖS siinä toinen-jalka-eessä, toinen takana, askelkyykyn loppuasennossa.

Äh, hankala selittää, mutta siis sekä askeleen pituuteen että leveyteen kandee kiinnittää huomiota, auttanee tasapainon kanssa.

Ainiin, arvelen, että tasapainoa auttaa myös käsipainojen käyttö tangon sijaan. Näin painopiste siirtyy alemmaksi ja tulee otelihaksiin ruutia samalla (ainakaan jos ei käytä remmejä) ;)

- over & out -

Tuli tässä näitä kyykkyjuttuja lukiessa, että kuinkas suurilla painoilla jalkakyykkyä teette? Eräs tuttuni ent. uimari kertoi tehneensä aktiiviaikoinaan 150 kg:lla. Itse olen tehnyt sarjaa maksimissaan 55 kg:lla :( Mutta jospa se tulos siitä vielä kohenis...? Salilla olen käynyt vuoden verran.

Originally posted by Tomi77
N�kyyk� teill� hei tuo Tiinulin teksti ihan normaalisti? Mulla on moni teksti punttimimmien palstalla muuttunut koodikieleksi, jossa �- ja �-kirjaimet ovat jotain ihme m�hn��.

Kirjoitan ihan omalla koneella ja mulla näkyy kaikkien viestit sellaisina et äät ja ööt ei näy... Paitsi just Tiinulin ja omat... Kaikki on pengottu, kone ylös alas ja apua on kyselty mm. tietokonepalstoilta... Kukaan ei tiedä missä vika... Joten koittakaa kestää.

Tutkintaa jatketaan.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
paljonko rautaa tangossa

Niin, Hekimalle tiedoksi että minun mielestäni tuo 55 kiloa on aika hyvä painomäärä askelkyykyssä, kun olet vasta vuoden verran reenannut. Eihän sitä näin näkemättä osaa sanoa mikä olisi hyvä paino tai liikaa mutta näppituntuma sanoo että 55 on aika kova. Olen nähnyt tavallisten mimmien tekevän sitä pelkällä tangolla ja eräs kaverini otti tavoitteekseen 60 kiloa ja onnistui siinä mutta hän on treenannut vuosia. On sitten luku erikseen mitä esim. Pauliina Taluksella voisi olla siinä painoja kyydissä... Joillakin on tosi kovia painoja jostain syystä, superlahjakkaat tai esim. ko uimari on voinut treenata sitä nimenomaista liikettä kauan ja uinnissa ehkä kehittyy juuri ne lihakset joita siinä askelkyykyssä tarvitaan. Joillakin voi olla kuuri vaihdittamassa suoritusta ym. Jokainen kuunnelkoon kehoaan ja edetköön omaan tahtiinsa! Tosin naiset ovat yleisellä tasolla arkoja lisäilemään painoja, mutta punttimimmit ei siihen vissiin sorru, mutta meidänkin on pidettävä pää kylmänä. Ei kannata loukata itteensä ja rikkoa paikkoja kun sit ei pääse reenaamaan! Eli yksilöllisiä asioita, yksi on hyvä jalkaprässissä toinen penkissä jne...

Samat sanat, että toi 55kg ei todellakaan ole mitenkään huonosti jos on käynyt vasta vuoden salilla. Itse käytän saman suuruisia painoja (tosin voihan vastaavasti olla, että mulla on tosi surkee askelkyykky;) ). Tosin teen askelkyykkyä kovan maastavetotreenin jälkeen ja sarjat ovat pyörineet tuossa 12-15 kieppeillä. En tiedä ottavatko kaikki muut joka kyykyllä varsinaisen askeleen eteen, mutta itseltäni onnistuu paremmin askelkyykky, jossa toinen jalka on koko ajan edessä ilman että tuon jalkoja välillä vierekkäin. Teen näin yleensä ensin vasemman jalan, jossa mulla on huonompi tasapaino ja sen jälkeen vaihdan oikean jalan eteen ja teen saman verran toistoja. Paitsi, että ilmeisen onneton tasapainoni säilyy paremmin niin mielestäni saan myös paremmin työnnettyä etummaisella jalalla niin, että liike kohdistuu juuri sinne minne pitääkin.

Tarja ja irongirl, kyse on JALKAkyykystä, ei ASKELkyykystä. Askelkyykkyä en ole koskaan salilla tehnytkään, ainoastaan body pumpissa joskus. Sen voisi kyllä lisätä ohjelmaan! Kiinnostaisi muuten tietää miten yleensä tytöt laaditte ohjelmaanne? Itse aloitin reilu vuosi sitten treenamaan Aino-Maija Kareen kirjan ohjeilla ja sen jälkeen olen tehnyt fit24h.com -nettisivuilla olevaa kolmeen jaettua ohjelmaa. Nykyisin ko. nettisivua ei vissiin enää olekaan? Olisi kuitenkin kiva tietää "asiantuntijoiden" mielipiteitä tuosta ohjelmasta! Salin henkilökunnan ammattitaitoon en oikein luota!!!:confused:

Mä oon tehnyt vuorotellen askel- ja peruskyykkyä, eikä painot kyllä päätä huimaa...55kg kuullostaa varsin hyvältä! Askelkyykyn teen juuri kuten Tarja kuvaili, yksi jalka kerrallaan(minäkin aloitan heikommalla eli vasemmalla jalalla), toinen jalka koko ajan edessä, välillä jalkoja rinnakkain käyttämättä. Jotenkin tekniikkani pysyy paremmin kasassa niin. Kauheeta pinnistelyä ja huojuntaahan se silti ajoittain on, ei ole kyykky missään muodossa todellakaan mun paras laji! Peruskyykky juuri ja juuri menee smithissä/hackissa, mutta tanko niskassa on tasapaino taas hakusessa... :(

Hekima - kannattaa aina välillä vaihtaa treeniohjelmaa, itse vaihdan n. 3-4kk:n välein viimeistään. Monipuolinen ja vaihteleva ärsytys on parasta "kasvuainetta" lihaksille! Pitää aina välillä "shokeerata" niitä etteivät pääse tottumaan tietynlaiseen, aina samaan lihasärsykkeeseen(=treeniin), huijata kasvamaan lisää...Näin minä ainakin olen päätellyt, että homma toimisi
;)

Kyllä tuo 55 kg ASKELkyykyssä olisikin ollut mielestäni TOSI kova paino :eek: Ja tavalliseen kyykkyyn se on ihan hyvä! Voithan Hekima laittaa sen noudattamasi ohjelman tänne, eiköhän täältä löydy asiantunteviakin kommentteja :)

Originally posted by hekima
Tuli tässä näitä kyykkyjuttuja lukiessa, että kuinkas suurilla painoilla jalkakyykkyä teette? Eräs tuttuni ent. uimari kertoi tehneensä aktiiviaikoinaan 150 kg:lla. Itse olen tehnyt sarjaa maksimissaan 55 kg:lla :( Mutta jospa se tulos siitä vielä kohenis...? Salilla olen käynyt vuoden verran.

150 kg kyykky, HUI!!!:eek: Mä teen kyykyssä sarjat 12-12-10-10, painot 30-50-60-60 kg. Ja varsinkin tuo vika kymppisarja on jo hyvinkin tiukka. Pyrin myös pitämään tekniikan mahdollisimman hyvänä, ts. polvet samaan suuntaan kuin varpaat eikä mitään "pompautuksia" alhaalta jne. ettei polvi sano sopimusta irti. Kyykkään myös aika syvään eli reidet VÄHINTÄÄN lattian suuntaisiksi, mieluummin vieläkin syvemmälle.

Offtopic, kokeiletteko/oletteko koskaan kokeilleet kyykkymaksimia? Itseä houkuttaisi joskus kokeilla, mutta epäilyttää vähän juuri tuon oikuttelevan polven takia... PMLatsilla on varmaan kokemusta (siis maksimikyykystä, EI oikuttelevista polvista :p )?

Joo, sama pätee, eli on se 55 kiloo kumminkin ihan kiitettävästi jalkakyykyssäkin. Riippuuhan se toistoistakin ynnä muusta. Mä en jalkakyykyssä uskalla kokeilla mitään ykkösiä ennätyspainoilla, luulen että en pääsisi ylös vaan litistyisin sinne rautojen alle. Tosin näissäkin hommissa psykologinen este on olemassa. Esim. jalkaprässissä vaikka 150 kiloa tuntuu ylivoimaiselta nostettavalta, jos on tottunut tekeen sitä 70 kilolla. Kuitenkin jos sinne lataa vaan sen 150 kiloa ja ajattelee että **tt* tää nousee, niin kyllä se nouseekin. Se on hämmästyttävää.

Suositut

Back
Ylös Bottom