SUPERCARB 1kg -40%

Askelkyykky

Askelkyykky sattuu

Onko kenelläkään muulla ongelmia polvien kanssa askelkyykkyä tehdessä?
Minulle askelkyykyt tuottavat silkkaa tuskaa, kun polviin rupeaa vihlomaan, jostain syystä?!
:confused:

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Olen joskus salillakäynnin alkuaikoina yrittänyt tehdä vapaalla tangolla askelkyykkyä ja kyllä, oli ongelmia polvien kanssa, juuri tuollaista vihlomista. En ole sen jälkeen tehnyt, oli niin ilkeältä tuntuva vaiva.

Mulla on selkeesti auttanu polvien naksumiseen ja vihlomiseen semmoset kunnolliset "polvisuojukset"
ei mitkään tuki jutut,mutta tiukemmat kun lentissuojukset ( jotkut käyttää niitäkin )
Sama koskee ranteiden kipeytymistä kun painot nousee,mutta välttämättä nivelet ei pysy mukana niin rannetuet ( vai miksi niitä nyt kutsutaan )
remmit on ollu myös ihan ehdottomat niin ei tuu niin helposti vedettyä käsillä.

Yksi polvivammanen lisää täällä. Askelkyykkyä voi kokeilla tehdä korokkeelle, jolloin se vähemmän rasittaa polvea. Ei tietenkään millekään korkealle korokkeelle, mut semmonen puoleen sääreen ulottuva on mun mielestä aika sopiva koroke. Toinen vaihtoehto on tehdä yhden jalan kyykkyä smithissä, minkä olen todennut parhaimmaksi korvaavaksi liikkeeksi askelkyykylle, eikä rasita pipipolvea.

Ja yks polvivammanen vielä lisää... Tuo askelkyykky korokkeelle kuulostaa hyvältä, pitääpä kokeilla.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Originally posted by irongirl
Joo, sama pätee, eli on se 55 kiloo kumminkin ihan kiitettävästi jalkakyykyssäkin. Riippuuhan se toistoistakin ynnä muusta. Mä en jalkakyykyssä uskalla kokeilla mitään ykkösiä ennätyspainoilla, luulen että en pääsisi ylös vaan litistyisin sinne rautojen alle. Tosin näissäkin hommissa psykologinen este on olemassa. Esim. jalkaprässissä vaikka 150 kiloa tuntuu ylivoimaiselta nostettavalta, jos on tottunut tekeen sitä 70 kilolla. Kuitenkin jos sinne lataa vaan sen 150 kiloa ja ajattelee että **tt* tää nousee, niin kyllä se nouseekin. Se on hämmästyttävää.

Kyykyssä tai penkissä ei ykköstä pidä koskaan kokeillakaan ilman varmistajia. Tangon päihin kaverit joihin luotat ja jotka osaavat homman ja voit kokeilla omaa ennätystäsi. Polvisiteitä kannatta kokeilla jos polvet "oikuttelee"

Onkos tässä korokkeelle tehtävässä askelkyykyssä samanlainen tekniikka kuin tavallisessa? Tarkoitan siis että pitääkä toisen polven hipoa melkein lattia? Ja toisessa jalassa n. 90¤ kulma?

Jees poks. Tuli pieni suvantovaihe tossa surffailussa, kun muut asiat pukkaa päälle, mutta nyt asiaan.

Askelkyykky korokkelle tehdään todellakin samalla tavalla kuin "normaalikin askelkyykky". Eli eka astut vasemmalla jalalla korokkeelle. Sitten kyykkäät siten, että vasen jalka muodostaa n. 90 asteen kulman, jolloin takajalka elikkäs oikea jalka notkistuu myös koukkuun. Takajalan elikkäs oikea jalan EI tarvitse hipoa maata, sillä silloin etujalka elikkäs vasen jalka kyykkää yli 90 asteen kulmaan. Ja ei muutaku testailemaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom