SUPERCARB 1kg -40%

Askelkyykky

Tästä nyt on ollut aiemminkin puhetta... Kyykkyä olen tehnyt Smithissä 100 kg x 12. Maksimia en ole edes koittanut.
Kertookas nyt muutkin... :D

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Originally posted by Gillyanne

Offtopic, kokeiletteko/oletteko koskaan kokeilleet kyykkymaksimia? Itseä houkuttaisi joskus kokeilla, mutta epäilyttää vähän juuri tuon oikuttelevan polven takia... PMLatsilla on varmaan kokemusta (siis maksimikyykystä, EI oikuttelevista polvista :p )?
Itse asiassa minulla ON kokemusta molemmista :( Plus vielä oikutelleesta selästä, jonka takia viimeisin kyykkymaksimini on vuodelta 1997. Voi luojani, siitä on aikaa.... No silloin otin "päätä huimaavan" 110kg:n ykkösen, kisakelpoisen. Nyt kun vihdoin paikat kestävät taas olen tehnyt pitkään pohjatyötä tekniikan hiomiseksi (jotta välttyisin turhilta loukkaantumisilta jatkossa) ja perusvoiman hankkimiseksi. Nyt sitten pikkuhiljaa on tarkoitus lähteä hakemaan tosissaan sitä voimaa. Sarjapainoissa olen jo mennyt ohi noista vuoden 1997 painoista, mutta ykköstä en vielä lähde kokeilemaan.

150kg:n kyykky on aikamoinen naisihmiselle, mutta tietenkin olisi kiva nähdä millä tekniikalla sitä on nosteltu. Eilen juuri näin salilla parikin kyykyn irvikuvaa, muistutti lähinnä sellaista pientä kumarrusta, joskin kyllä siinä polvetkin taisivat hiukan notkahtaa :rolleyes:

Kyykky on aika kova juttu ja itse en tee smithiä oikeastaan ollenkaan paitsi askelkyykyn yksi jalka kerrallaan... En oikein osaa arvostaa noita smith-tuloksia kun se kyykky vapaalla tangolla on ihan eri juttu. Mutta kerronpa sitten tuloksia kun niitä alkaa tulla...:evil:

Siitä maksimikyykystä vielä...

... lisäselvennys kieltämättä epäselvään kymysykseeni, eli en niinkään tarkoittanut sitä, paljonko olette kyykänneet (no okei, kyllähän sekin tietty kiinnostaa :p ) vaan se, että kun tuota kyykkymaksia kokeilette, niin miten sen suoritatte? Millaiset lämmittelyt? Montako varmistajaa? Luetteko horoskoopin aamulla? :D Ja sitä rataa...

Tsori kun meikäläisen jutut meni ihan asian vierestä , mutta välillä ärsyttää asenne "kertokaas muut niitä huonompia tuloksia kuin omani" . Ehei, en ole kateellinen vaan haluan hioa tekniikkani ensin kuntoon ennenkuin lähden maksimia edes yrittämään. :kippis1:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Originally posted by She Devil
välillä ärsyttää asenne "kertokaas muut niitä huonompia tuloksia kuin omani" :kippis1:

Tuskin (toivottavasti) tämä oli minulle osoitettu...? No anyway, meikäläinen saisi kyllä pikemminkin muotoilla kysymyksensä "kertokaahan muut niitä PAREMPIA tuloksia kuin omani, niin saan kunnon treeniv****tuksen päälle..." :evil: :lol1:

Ei siis ollut Gillyannelle tarkoitettu. Tottahan sitä mielellään lukee muiden tuloksista niin näkee missä muut menee ja mitä haetaan;) Itsellä usein jää kyykyssä painojen lisäys väliin juuri siksi kun paikalla ei satu olla ketään varmistamassa. Rautaa nousee yllättävän paljon enemmän kuin normaalisti jos joku on avustamassa ja tsemppaamassa. Ei ollut tarkoitus alkaa "räyhäämään" täälä, johtunee iltapäiväväsymyksestä, joten no hard feeling Just A Girl, välillä sitä päästää suustaan tai tässä tapauksessa näppäilee ruudulle tekstiä ennenkuin ajattelee mitä tuo julki :rolleyes:

Originally posted by Trinity
Kirjoitan ihan omalla koneella ja mulla näkyy kaikkien viestit sellaisina et äät ja ööt ei näy... Paitsi just Tiinulin ja omat... Kaikki on pengottu, kone ylös alas ja apua on kyselty mm. tietokonepalstoilta... Kukaan ei tiedä missä vika... Joten koittakaa kestää.

Tutkintaa jatketaan.

Sulla ja tiinulilla on selaimessa väärä enkoodaus päällä, vaihtakaa esim. IE:ssä valikosta View -> encoding ja sieltä joko auto-select tai jos ei vieläkään näy niin Western European. (en tiedä miten noi valikot menee suomeksi...) Noi teidän hepreaöökköset on unicode- merkistöstä.

Toivottavasti autto! T: nörtti?

:p

Gillyanne: Sitä kyykkymaksimia olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla, käytännössä vaatis kyllä 2 avustajaa, että sikäli hankalaa.

Sitten siitä mun ohjelmasta, jos joku viitsisi kommentoida eli:

1.pvä: penkkipunnerrus 15-12-10-8-8
vipunosto maaten vinopenkissä 15-12-10-8
ristikkäistalja 12-12
punnerus edestä tangolla 12-10-8-8
vipunostot sivuille käsipainoilla 15-12-10
vipunostot taakse käsipainoilla 12-12
ranskalainen punnerrus 15-12-10-8
ojentajapunnerrus taljassa 12-10
yhden käden ojentajapunnerrus 12-12

2-pvä jalkakyykky 15-12-10-8-8
jalkaprässi 15-12-10
reidenojennus 12-10-10
suorin jaloin veto 15-12-10
reisihauisliike 12-12
pohkeet seisten 15-12-12
pohkeet prässissä 12-12

3.pvä alataljasoutu 15-12-10-8
ylätaljasoutu kapella eteen 15-12-10
ylätaljasoutu leveällä taakse 12-12
yhden käden soutu käsipainolla 12-10-10
selänojennuspenkki 20-20
hauiskääntötangolla 12-10-8-8
scott-hauiskääntö 15-12-10
keskitetty hauiskääntö 12-12
sit ups 3x25
jalkojen nostot 3x25

eli aika naatti oon aina reenin jälkeen. ens viikolla aattelinkin siirtyä neljään jaettuun ohjelmaan jaolla rinta+olkapäät, reidet, ojentaja+hauis+vatsa ja selkä+pohkeet Liikkeitä oon välillä muutellu, aika vähän kuitenkin. Sellanen askarruttaa että pitäskö pitää ohjelma samanlaisena ja vaan vähitellen nostaa painoja vai pitäskö muuttaa jotenkin? Jotenkin alkaa kyllä kyllästyttää samantapasen ohjelman vetäminen viikosta toiseen..Oon miettiny sellastakin josta olikin jonkun otsikon alla keskustelua, että pitäskö esim. joka 3. tai 4. viikko pitää bodypump-viikko eli tulis sitä lihaskestävyttäkin..? Oon aika pihalla, kun ei juur ketään keltä kysyä, että olisi todella kiva, jos joku jaksaisi kommentoida :)

Originally posted by mass
Sulla ja tiinulilla on selaimessa väärä enkoodaus päällä, vaihtakaa esim. IE:ssä valikosta View -> encoding ja sieltä joko auto-select tai jos ei vieläkään näy niin Western European. (en tiedä miten noi valikot menee suomeksi...) Noi teidän hepreaöökköset on unicode- merkistöstä.

Toivottavasti autto! T: nörtti?

:p

Muistaakseni nuo tarkistettiin jo, ja oli Western European. Mun kone on ihan toivoton tapaus!! Pitää vielä kattoo kun meen takas omalle kämpille sunnuntaina. Vietän nyt viikonloppua mamman helmoissa...:p

:

1.pvä: penkkipunnerrus 15-12-10-8-8
vipunosto maaten vinopenkissä 15-12-10-8
ristikkäistalja 12-12
punnerus edestä tangolla 12-10-8-8
vipunostot sivuille käsipainoilla 15-12-10
vipunostot taakse käsipainoilla 12-12
ranskalainen punnerrus 15-12-10-8
ojentajapunnerrus taljassa 12-10
yhden käden ojentajapunnerrus 12-12

2-pvä jalkakyykky 15-12-10-8-8
jalkaprässi 15-12-10
reidenojennus 12-10-10
suorin jaloin veto 15-12-10
reisihauisliike 12-12
pohkeet seisten 15-12-12
pohkeet prässissä 12-12

3.pvä alataljasoutu 15-12-10-8
ylätaljasoutu kapella eteen 15-12-10
ylätaljasoutu leveällä taakse 12-12
yhden käden soutu käsipainolla 12-10-10
selänojennuspenkki 20-20
hauiskääntötangolla 12-10-8-8
scott-hauiskääntö 15-12-10
keskitetty hauiskääntö 12-12
sit ups 3x25
jalkojen nostot 3x25

:) [/B]
Huhhuh, eipä ihme että olet naatti! Melkoisesti on sarjoja, pitkiä sellaisia vieläpä! Pääliikkeissä 4-5 sarjaa...:eek: Onko tuossa lämmittelysarjat mukana(eli se 15 toistoa, ekat sarjat?), vai teetkö ne vielä lisäksi? Mielestäni voisit kyllä välillä tehdä lyhyempiäkin sarjoja pääliikkeissä, vähemmän sarjoja, mutta mahdollisesti sitten isommilla painoilla (esim. 10, 8, 6 toistoin). Apuliikkeet vaikuttavat ihan hyviltä, vain 2 sarjaa ja hiukan maltillisemmin toistojakin (tosin monesti tehdään kyllä niin että otetaan pari pääliikettä lyhyin sarjoin 6-8 toistoa, ehkä 2-3 sarjaa isoilla romuilla, ja sitten tehdään apuliikkeitä "pumppityyliin" pienemmin painoin, pidempää sarjaa 15-20 toistoa, pari sarjaa). Hiukan ihmetyttää, miksi hauista/ojentajia varten on 3 liikettä - mielestäni kaksikin riittäisi per treenikerta, elleivät ole ihan omana, yhteisenä päivänään - ojentajathan saavat kyytiä jo rintaakin tehdessä(penkki), ja hauikset selkää....

4-jakoisuus helpottaisi varmaan touhua, eikähän sitäkään välttämättä olisi pakko yhdessä viikossa läpi vetää, vaan esim. 9 päivän kierrolla. Jako voisi olla esim.:

1.päivä: rinta&ojentajat (+vatsat)
2.päivä: takareidet&hartiat
3.päivä: selkä&hauis(+vatsat)
4.päivä: etureidet&pohkeet

tai sitten esim. jaloille oma päivä, käsille oma, selälle oma, rinnalle&hartioille oma...Ehkäpä voisit lähteä siitä, mitä osa-aluetta kropassasi haluat parantaa? Jos esim. selkää, panosta kunnolla raskain pääliikkein selkäpäivään, ja jätä sen treenin "ympärille" tilaa palautumiselle tarpeeksi...tms.

Se ajatuksesi bodypump-viikostakin esim. joka 4.s viikko voisi olla ihan hyvä, toimisi "kevyenä" viikkona (jos siis malttaisit tehdä kohtuu keveillä painoilla, ikäänkuin palautumistarkoituksella).

Noh, tämä nyt oli vain yksi amatöörin mielipide, varmasti löytyy paljon (parempia) muitakin!

Kuten Brunetti jo sanoi, vähennä sarjoja ja toistoja pääliikkeissä ja pyri tekmään ne kovempaa. Jos et muuta vaihtelua keksi, niin tee välillä vaikka jalkareenissä ensin reidenojennusta ja vasta sen jälkeen esim. prässiä/kyykkyä. Vaihtele liikkeiden järjestystä!

Toinen reenijakoehdotus:
1. olkapäät ja rinta
2. jalat
3. selkä
4. ojentajat ja hauis

Vatsat 1-2 kertaa viikossa. Reenien välissä 1 lepo tai tarpeen vaatiessa 2.

Tsemppiä reeneihin! :D

Hekimalle

Samaa mieltä olen edellisten vastaajien kanssa, voit vähentää sarjoja ihan reilusti. Ei se määrä, vaan se laatu :) Kuten jossain threadissa kerroinkin, oma systemini on se, että teen vain kaksi sarjaa kutakin liikettä joista toinen on kova sarja. Näin ollen minä teen siis esimerkiksi hauiksille sen kolme liikettä, mutta siitä tulee ainoastaan kolme täysillä tehtyä sarjaa. En sitten tiedä, millä teholla sinä teet noita sarjoja.

Vaihtele liikkeitä, minun mielestäni niitä voi vaihdella ihan fiiliksenkin mukaan, niin treeni säilyy mielekkäänä. Esimerkiksi jalkatreenissä voit vaihtaa silloin järjestystä niin, että teet takareidet (maastaveto, koukistus) ensin, sitten etureidet (kyykky jne ja ojennukset). Ja kyykynkin voi välillä korvata (hyi minua, tästä joku suuttuu ;)) vaikka hack-kyykkylaitteella jos sellainen saliltasi löytyy. Ylipäänsä liikkeitä ja niiden järjestyksiä kannattaa vaihdella mielestäni siksi, että se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle, eli sen sopivan treenin löytää vain kokeilemalla.

Brunetti, Justa Girl ja Tiukkis!

Kiitokset kommenteistanne! Sain oikeesti uutta näkökulmaa treenamiseeni. Ja nyt vaan rukkaan vkonlopun aikana ohjelmaa niin että voin aloittaa maanataina ihkauudella ohjelmalla :) Ne muuten oli niissä liikkeissä, joissa oli monta sarjaa eli 15-12-10-8-8, niin ne ekat lämmittelysarjoja, esim. jalkakyykyssä 15x20kg, 12x30kg, 10x40kg, 8x50kg ja 8x55kg. Tsemppiä teidänkin treeniin ja palataan törmäillään taas täällä!:)

Originally posted by Nobl
Päivitä selain ja tiinuli kanssa !

Olen pääsääntöisesti koulun koneiden armoilla, mut yritän pitää asetukset sellaisina et tekstiä pystyy lukemaan...

Yhdellä jalalla kyykkyä

Vautsi, kokeilin pyhänä uutta jalkatreeniä;normaalin jalkakyykyn perään kyykkyä yhdellä jalalla siten, että toinen jalka on takana tuolilla "lepäämässä" ja kyykkyjalka niin paljon edessä että kulma on reilusti. Sitten vain tanko niskaan ja alas kyykkyyn niin syvälle että pakarat venyy melkein lattiaan.Kyllä venytti reisiä ja pakaroita.Seuraavana yönä tunsin jo kuinka oli tuottanut tulosta.Täytyypäs lisätä tämä liike jalkatreeneihin.:eek:

Toi on muuten hyvä liike, jos ei sillä tule pakarat kipeäksi niin sitten ei millään! Kannattaa vaikka tehdä se viimeisenä liikkeenä kun jalat ovat jo väsyneet muista kyykyistä tms. Kyllä tuntuu :D

Edit: Ja minähän olen tehnyt sitä smithissä, en vapaalla tangolla... Eli jos tasapainon kanssa on ongelmia, smithkin toimii mielestäni tässä mainiosti. Etummainen jalka vain riittävän eteen niin, että selkä on kohtisuorassa tangon alla.

Suositut

Back
Ylös Bottom