Askelkyykky lyhyellä askeleella

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ajattelin ottaa treeniohjelmaan askelkyykyn lyhyellä askeleella, etureisipainotteisena liikkeenä.

image005.jpg

Kokeilin salilla askelta, jossa etummaisen jalan kantapää ja takimmaisen jalan jalkaterä ovat suunilleen samassa linjanssa (niin näyttävät olevan ainakin kuvassa). Onko tämä sopiva askeleen pituus? Varsinainen kysymykseni on, että tekeekö tämä liike pahaa polville? Pienen harjoittelun tuloksena polvet eivät ole kipeät, mutta niissä tuntuu siltä, että ovat ottaneet osumaa. Voisiko johtua siitä, että on uusi liike minulle?

ps. laitoin threadin ensin vahingossa "tekniikkaneuvoja eri liikkeisiin" -puolelle, mutta eihän se sinne kuulu. :david: En osannut/minulla ei ollut valtuuksia poistaa threadiä.

Itse en ole koskaan tykännyt askelkyykyn liikeradasta. Siinä työnnetään vartaloa taaksepäin, mikä ainakin mielestäni tuo turhaa painetta polveen. Liike on samankaltainen kuin prässi, jossa ala-asennossa kantapäät nousevat levystä, sellainen ylisyvä. Askelkyykky on kylläkin loistava liike kun se tehdään eteenpäin kävellen, tällöin voima suuntautuu taakse eikä eteen. Samalla saadaan huomattavan paljon enemmän rasitusta pakaroille. Tässäkin voidaan askelpituudella vaikuttaa kohdistusalueeseen (lyhyempi askel etureisitreeniin). Jos vain on mitenkään mahdollista tehdä liike kävellen niin suosittelen

Itse en ole koskaan ollu lyhyen askeleen kannalla. Kyllä se etureisi siitä ottaa kun tekee sitä pitkää harppausta ja tangon kanssa eteenpäin kävellen. Polvi vaan kunnolla varpaiden yli. Uskon että pitempi askel on polville parempi.

Itse en ole koskaan tykännyt askelkyykyn liikeradasta. Siinä työnnetään vartaloa taaksepäin, mikä ainakin mielestäni tuo turhaa painetta polveen. Jos vain on mitenkään mahdollista tehdä liike kävellen niin suosittelen

Kokeilin tehdä askelkyykkyä ottamalla askeleen taaksepäin. En tiedä kuvittelinko, mutta tuntuu ettei polveen kohdistu yhtä paljon painetta kuin askel eteenpäin otettaessa. Ei taida olla kävelyversioon mahdollisuutta, on sen verran ahdas sali.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom