Asetyyli L-Karnitiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja make998
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos kokemuksia kyseisestä ravinteesta?Mainospuheethan tietysti on mitä on,tota mainostetaan erityisesti tehonlisääjänä.Kait siinä ne samaa rasvaa polttavat ominaisuudet(jos niitä ylipäätään on) on kuin karnitiinissakin.Kokemuksia olis kiva kuulla.Aiheuttaa kuulemma unettomuutta,eräässä mainoksessa sanotaan ettei sen takia pitäis ottaa klo 15 jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole,sen takia avasinkin uuden ketjun.Mäkin huomasin ton toisen mutta ajattelin avata uuden kun on kuitenkin melkolailla eri ravinteesta kyse.Toi on asetyloitu esteri tai mitenlie se kirjoitetaankaan,eli sen pitäis pystyä kulkemaan veresta aivoihin ja lisätä välittäjäaineita.Ärsyttävää tässä lisäravinnehommassa on se kun yleensä esim ruasta luet tuoteselostuksen niin se pitää suht hyvin paikkaansa mutta näissä ravinnehommissa ei tiedä mikä on täysin paskapuhetta ja mikä sitten totta..Senpä takia sit näitä kokemuksia kyselen.Ilmeisesti aika uusi tuote.

Mä haluaisin tietää tosta sen että mistä tota mömmöä edes saa? Ainakin kun viimeks kysyin luontaistuotekaupassa niin eivät ne edes tunteneet moista valmistetta vaan vain l-karnitiinin.

Pakkis kaupassa oli joskus 50-50 karnitiini - ALC mixiä. Isompina erinä pelkkää ALC:tä saa nettikaupoista esim. englannista. Laittakaa privaa jos ei muuten löydy puljua ja tarvetta on tilata aminoja.

Aika turhan tuntuinen tuote,itseasiassa MULLA ei vaikuttanut milllään tavalla,ja ihan törkeen kallista jos ajatellaan et purkissa on 60 kapselia,yhessä kapselissa 250mg ja 6 kapselia päivässä.Varmaan jonkun viikon söin(joo pitäis syödä pitempään mutta purkissa ei ole kuin 10päiväksi,joten kyllä sen pitäisi siinä ajassa jotenkin vaikuttaa).Nyt oon kipeänä ja syön noi loput kun treenaamaan pääsen.En osta enää.

Ketodieetillä saattaisi olla hyötyä rasvanpoltossa - etenkin jos punainen liha ei kuulu normaaliin ruokavalioon. Aion testata joulun jälkeen (syön kyllä sitä punaista lihaa...).

Mitään kunnollisia tutkimuksia en ole aiheesta löytänyt, tuskin niitä onkaan.

Onhan noita tutkimuksia, isoimmat effarit on tosin muualla kuin rasvanpalamisessa, mm. vähentää lihasten kipeytymistä ja joitain lihasvaurio indikaattoreita treenin jäljiltä.

Itse olen vetänyt suoraan jauhona tuota, ja sellainen reilu gramma alcaria ennen treeniä saa meikäläisellä melkoiset psykoosiaggret päälle (tosin ne psykoosiaggret on päällä joka tapauksessa, mutta tuon piristävän vaikutuksen huomaa todella selkeästi).

Mitään kunnollisia tutkimuksia en ole aiheesta löytänyt, tuskin niitä onkaan.
Tutkimuksen alla on ainakin eläinkokeissa mielenkiintoisia tuloksia tuonut kombinaatio asetyyli-l-karnitiini + alfalipoeenihappo. Löytyy paljon materiaalia esim hakusanoilla alcar + ala. Tosin ei niinkään kehonrakennuksellisessa mielessä vaan solun hapettumiseneston kautta ns. nuorennus- tai nuorenapysymislääkkeenä.
Ihan viimeisimpiä kuulumisia asian suhteen en ole hakenut, mutta lienee ihmiskokeet vielä koeasteella. Itse tutkija on ainakin maineeltaan maailman vakuuttavimpia joten ei taida täysin kusetustakaan olla.
Muistaakseni asetyyli-l-karnitiniini (acetyl-l-carnitine) ja alfalipoeenihappo (alfalipoenicacid) erikseen käytettynä ovat jo pitkään olleet lääketieteellisessä käytössä, ja tutkittavina myös.

Tutkimuksen alla on ainakin eläinkokeissa mielenkiintoisia tuloksia tuonut kombinaatio asetyyli-l-karnitiini + alfalipoeenihappo. Löytyy paljon materiaalia esim hakusanoilla alcar + ala. Tosin ei niinkään kehonrakennuksellisessa mielessä vaan solun hapettumiseneston kautta ns. nuorennus- tai nuorenapysymislääkkeenä.
Ihan viimeisimpiä kuulumisia asian suhteen en ole hakenut, mutta lienee ihmiskokeet vielä koeasteella. Itse tutkija on ainakin maineeltaan maailman vakuuttavimpia joten ei taida täysin kusetustakaan olla.
Muistaakseni asetyyli-l-karnitiniini (acetyl-l-carnitine) ja alfalipoeenihappo (alfalipoenicacid) erikseen käytettynä ovat jo pitkään olleet lääketieteellisessä käytössä, ja tutkittavina myös.

Jep, näitä olen nähnytkin, mutta en tuosta rasvanpolttopuolesta.

Itse testailin ainetta yhden satsin syksyllä, piristävä vaikutus oli huomattava ja miellyttävä (toisin kuin esim. isohko annostus kofua, joka ainakin minulla aiheuttaa lähinnä hermostuneen viretilan). Mieli tuntuu selkeältä ja terävältä. Mikä parasta, tuntui myös parantavan unen laatua, kun ei nauttinut liian myöhään.

BTW: käsitykseni (asetyyli) L-karnitiinin mahdollisuuksista rasvanpolton apuna on peräisin Atkinsilta, toki karnitiinin rooli ketoniaineenvaihdunnassa on selkeästi nähtävillä mistä tahansa aineenvaihduntakaaviosta. Eri asia sitten on, onko karnitiinin riittämättömyys oikeasti elimistölle koskaan mikään ongelma. Joidenkin lukemieni tekstien perusteella saattaisi ehkä olla, lähinnä ihmisille, jotka eivät punaista lihaa syö tai syövät sitä harvoin.

ALCAR on ihan asiallinen treenimotivaation ja -keskittymiskyvyn lisääjä. Itse lasken ton nootropiineiksi. Propionyyli l-karnitiini on kans ihan hyvää tavaraa.

Aiheeseen liittyen :

Carnitine versus androgen administration in the treatment of sexual dysfunction, depressed mood, and fatigue associated with male aging
by
Cavallini G, Caracciolo S, Vitali G, Modenini F, Biagiotti G.
Andrological Operative Unit,
Headquarters of Societa Italiana
di Studi di Medicina della Riproduzione,
Bologna, Italy.
Urology. 2004 Apr;63(4):641-6.

ABSTRACT
OBJECTIVES: To To compare testosterone undecanoate versus propionyl-L-carnitine plus acetyl-L-carnitine and placebo in the treatment of male aging symptoms. METHODS: A total of 120 patients were randomized into three groups. The mean patient age was 66 years (range 60 to 74). Group 1 was given testosterone undecanoate 160 mg/day, the second group was given propionyl-L-carnitine 2 g/day plus acetyl-L-carnitine 2 g/day. The third group was given a placebo (starch). Drugs and placebo were given for 6 months. The assessed variables were total prostate-specific antigen, prostate volume, peak systolic velocity, end-diastolic velocity, resistive index of cavernosal penile arteries, nocturnal penile tumescence, total and free testosterone, prolactin, luteinizing hormone, International Index of Erectile Function score, Depression Melancholia Scale score, fatigue scale score, and incidence of side effects. The assessment was performed at intervals before, during, and after therapy. RESULTS: Testosterone and carnitines significantly improved the peak systolic velocity, end-diastolic velocity, resistive index, nocturnal penile tumescence, International Index of Erectile Function score, Depression Melancholia Scale score, and fatigue scale score. Carnitines proved significantly more active than testosterone in improving nocturnal penile tumescence and International Index of Erectile Function score. Testosterone significantly increased the prostate volume and free and total testosterone levels and significantly lowered serum luteinizing hormone; carnitines did not. No drug significantly modified prostate-specific antigen or prolactin. Carnitines and testosterone proved effective for as long as they were administered, with suspension provoking a reversal to baseline values. Only the group 1 prostate volume proved significantly greater than baseline 6 months after testosterone suspension. Placebo administration proved ineffective. Negligible side effects emerged. CONCLUSIONS: Testosterone and, especially, carnitines proved to be active drugs for the therapy of symptoms associated with male aging.

Itse olen vetänyt suoraan jauhona tuota, ja sellainen reilu gramma alcaria ennen treeniä saa meikäläisellä melkoiset psykoosiaggret päälle (tosin ne psykoosiaggret on päällä joka tapauksessa, mutta tuon piristävän vaikutuksen huomaa todella selkeästi).

Syötkö ympäri vuoden tuota?
Osaako kukaan sanoa onko fiksua massallakin ottaa ennen treeniä tuota edullista bulkkijauhoa?

Nyt on ALC:stä kokemusta jonkin verran - ja minulle varsin käyttökelpoinen aine. 1000 mg aamulla ja toinen setti päivällä nostaa vireystilaa aivan selvästi - varmasti sama annostus toimii myös treenin yhteydessä. Plus illalla väsyttää tosi luonnollisen mukavasti. Sopii todella hyvin ainakin minunlaisilleni ihmisille, jotka yrittävät pitää ns. normaalin vuorokausirytmin, vaikka oma sisäinen kello vetäisi selvästi iltaan päin. Palaan pidemmän aikavälin vaikutuksiin kunhan niitä on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom