BB Arto Vainio

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Kokeilkaa esim. luomu ylämaankarjaa raakana, sillä se on oikeasti maukasta. En toisaalta lähtisi ollenkaan syömään kaasupakkauksiin pakattuja jauhelihoja raakana.. Välillä ne maistuu jopa paistettuna hieman oudolta?

Joo ei kyllä kannata kaupan jauhelihoja alkaa raakana syömään..

Pienessä työporukassamme on yksi taistolainen / viherpiipertäjä. Ai että nää jutut menee sillä tunteisiin. Kyllä niiden elämä on vaikeeta, ei voi muuta sanoa.

NIIN PERKELE! LIHAA SE OLLA PITÄÄ, MUUTEN ON VIHERPIIPERTÄJÄ HINTTI!

Jokainen elää miten haluaa, mutta kyllä minä koen, että voin itsekin tehdä jotain ilmastonmuutokselle. Punaista lihaa syön harvemmin ja löytänyt yhteiskunnan kannalta parempia proteiininlähteitä.

Tuputtaminen on toki asia erikseen, mutta naurattaa myös nämä ihmiset, jotka käyttäytyvät junttimaisesti vain ja ainoastaan, että saisi provosoitua muita.

Artolle pisteet, että lähitilan lihat käytössä.

Jokainen elää miten haluaa, mutta kyllä minä koen, että voin itsekin tehdä jotain ilmastonmuutokselle. Punaista lihaa syön harvemmin ja löytänyt yhteiskunnan kannalta parempia proteiininlähteitä.

Tuputtaminen on toki asia erikseen, mutta naurattaa myös nämä ihmiset, jotka käyttäytyvät junttimaisesti vain ja ainoastaan, että saisi provosoitua muita.

Artolle pisteet, että lähitilan lihat käytössä.

Niin no se riippuu miten asioita katsoo. Omasta mielestä tämä ilmastonmuutosalarmismi ja ilmastopolitiikka on vienyt luonnolta itseisarvon, käytännössä lopettanut ihmisten kiinnostuksen perinteiseen luonnonsuojeluun, tuhonnut sademetsät biopolttoaineviljelmiksi ja pistänyt käyntiin maapallon viimeisen sukupuuttoaallon. Siis ilmastopolitiikka, ei ilmastonmuutos. Jos yhden ihmisen syntymän saisin jälkikäteen estää, niin se olis varmaan Al Gore. Ihan hirveetä paskaa. Arvaapa paljon meitä provosoidaan jotka ollaan oikeasti oikeassa? :-)

http://www.actionaid.org/sites/files/actionaid/driving_to_destruction_nov_2010.pdf

Minkä takia kukaan täysjärkinen ihminen olisi niin lammas, että söisi pelkän trendin takia ruokia, joista ei oikeasti tykkää? :ROFLMAO:

Kyllä ihmiset vaan lampaita on ja tietyt asiat opetellaan vaikka väkisin, että voitaisiin "kuulua porukkaan"
Kuinkahan moni tykkää esim. viinistä ensimaistamalla? Suurin osa taitaa väkisin opetella juomaan sitäkin, kun se on niin hienoa. Nykyään instat täynä kuvia viinilasit kädessä.
Moni ei kaljastakaan tykkää aluksi, mutta sitä opetellaan juomaan, koska se on niin äijää ja coolia.

Pakon edessä viiniä, että saa kuvat Instaan? :cautious:

Ei pakon edessä, mutta väkisin opeteltu juomaan, koska se on hienoa. En väitä, että kaikki tekis noin, mutta osa varmasti.

Onhan se ihan tutkittu piirre ihmisen luonteessa, että poimitaan käytösmalleja muilta, jotta saadaan hyväksyntää, ihailua ja kuulutaan porukkaan.

Määrittelisin ton saman mitä luulen että tossa ajettiin takaa sellaisena nykyajan itsekeskeisyytenä vs. ratkaisukeskeisyys.

Kun MINÄ postaan instaan kuvan ja sanoman Ei muovikasseja, niin meret pelastuu muovijätteeltä. Vaikka täällä se muovikassi menee kaatopaikalle, eikä sillä ole merien muoveihin mitään vaikutusta. Sen sijaan mitäpä jos alettaisiin oikeasti tätä asiaa ratkomaan ja laittamaan vaikkapa Indonesian jätehuolto kuntoon tai kehittämään jätevesien puhdistusta täällä meillä niin että niitä muoveja oikeasti saataisiin pois, niin menee vähän hiljaiseksi. Ei MINÄ voi siitä mitään kuvaa instaan postata. Eli todelliset ratkaisut = who cares, eivät ole insta kamaa.

Mikähän tuollaisen luomusonnin jauhelihan kilohinta on? paljonkohan tuollaisessa on rasvaa?
Olen ostanut luomu sonnia 14,90 kilohintaan pakastimesta. Valmistajalta kysyin paljon tuotteessa on rasvaa niin viime testien mukaan rasvaa 100 grammassa oli alle 2%. Sen kyllä huomaa esim. ruskistamisen yhteydessä. Paikallista luomu ylämaankarjaa ostan tällä hetkellä 12 euron kilohintaan ja siinä rasvat siinäkin samaa luokkaa.

Olen ostanut luomu sonnia 14,90 kilohintaan pakastimesta. Valmistajalta kysyin paljon tuotteessa on rasvaa niin viime testien mukaan rasvaa 100 grammassa oli alle 2%. Sen kyllä huomaa esim. ruskistamisen yhteydessä. Paikallista luomu ylämaankarjaa ostan tällä hetkellä 12 euron kilohintaan ja siinä rasvat siinäkin samaa luokkaa.

Onko varmasti tuo 2%?
Broilerin fileesuikaleessa saattaa olla noin vähän mutta naudassa on aika uskomattoman vähäinen määrä.
Semmonen 5% on alhasimpia mistä olen kuullut - ennen tätä. Siis jauhelihassa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Onko varmasti tuo 2%?
Broilerin fileesuikaleessa saattaa olla noin vähän mutta naudassa on aika uskomattoman vähäinen määrä.
Semmonen 5% on alhasimpia mistä olen kuullut - ennen tätä. Siis jauhelihassa.

Saksassa Kauflandissa myydään naudan jauhelihaa, missä rasvaa ainakin paketin mukaan 3%/100g

https://www.highlandcattle.fi/lihan-suoramyynti/lihan-ominaisuudet

Tossa näkys paisti olevan 4,2%

Noista "mystiseen" suojakaasuun pakatuista jauhelihoista ni joskus ostanu vahingossa sika-nautaa ja sen kyllä huomaa ku paketin avaa,haisee pahalle toisin kuin naudanliha.

Ps.https://fi.wikipedia.org/wiki/Suojakaasu

Sian jauhelihaa jos testaa, niin uhhuh. Se se vasta haisee. Ainakin omaan nessuun ottaa pahasti.
Olikos se esim. kuve josta saa kellotettua melkeen ton 2% rasvaa naudassa mutta siitä tuskin jauhelihaa myllytetään.

Ja siis onhan noita tosiaan vähärasvaisia osia mutta kyse oli jauhelihasta.
Meillä tapetaan itse hirvet ja tehdään syksyllä 200kg jauhelihaa eli noin 500 kaupan boksia,hintaa tälle tulee joitan kymppejä tai yks panos,noin 40 senttiä ja vähän vapaa aikaa menee lihojen käsittelyssä jne, proteiinit 21g ja rasvat 2-3g/100g.

Meillä tapetaan itse hirvet ja tehdään syksyllä 200kg jauhelihaa eli noin 500 kaupan boksia,hintaa tälle tulee joitan kymppejä tai yks panos,noin 40 senttiä ja vähän vapaa aikaa menee lihojen käsittelyssä jne, proteiinit 21g ja rasvat 2-3g/100g.
Hirvi ja hevonen lienee ne parhaat jauhelihan lähteet, jos maku miellyttää - ajatellen vähärasvaisuutta.

Mitään jäsenmaksuja metsästysseuraan kuulumisesta, maankäytöstä tms ei tule? Metsästys eettisenä vaihtoehtona lihan saamiselle kiinnostaa, mutta täytyisi selvittää kuinka helposti ilman mitään kontakteja pääsisi hirvijahtiin kehän sisäpuolelta. Ja millä hinnalla.

Eipä siinä metsästyksessä mitään kauhean ettistä ole, suurpedot on tapettu suurimmasta osasta Suomea vähiin joten hirvieläimet kestää hyvin ihmisen metsästystä, mutta koko Suomi jos alkaa vaihtamaan naudan lihan hirven lihaan, niin hirvi on sukupuutossa Suomesta alta aikayksikön. Itse asiassa se oli jo vuosisadan alussa sukupuuton partaalla.
Nykyisin hirviä metsästetään vuosittain 58 000–80 000. Suomalaiset kuluttaa lihaa 400 miljoonaa kiloa vuodessa. Luonnonvarakeskuksen arvion mukaan hirvikantamme koko on kaikkiaan noin 100 000 yksilöä. Do the math ei voi hirveästi kaasua painaa tossa hommassa kuitenkaan.
Eettisen ja kestävän kehityksen mukaista pitää tuotantoeläimiä, muu on fantasiaa.
Porotkin pitäisi saada ulkoa äkkiä sisätiloihin järkeviin tuotantoympäristöihin. 1/3 Suomesta poronhoidolla ja lihaa tulee vähemmän kuin hirvenmetsästyksestä. 5000 poroa kuolee liikenteessä joka vuosi. Ihan älytöntä touhua mutta *näyttää* eettiseltä ja ihanalta. Järkyttävät ilmastovaikutukset kun parturoivat koko Lapin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom