Artikkelien aiheita? Toiveita?

Timo Kettunen

Health Skeletor
AMMATTILAINEN
Iltaa.

Olettekin varmaan huomanneet muutaman artikkelin, joita olen tänne parina päivänä lisäillyt. Olen Miken kanssa sopinut, että kirjoittelen tänne lyhkäisiä artikkeleita ammattilaisen näkökulmasta. Nyt olen vasta siirtänyt noita jo sivuillani olevia artikkeleita tänne, ja siirrän tässä viikonlopun aikana vielä yhden anatomiaan ja treeniin liittyvän artikkelisarjan. Sitten onkin aika kirjoitella teille uusia.

Ennen kuin alan väkertämään uutta tekstiä kaikenlaisista asioista, niin kysäisen, että onko jengillä toiveita aiheista? Aiheet siis pääasiassa liittyen lääkkeisiin, ravintolisiin, lihashuoltoon ja treeniin. Toki muitakin aiheita saa ehdottaa :)

Laitoin tämän tänne treeniosioon, koska käsittääkseni täällä pyörii yleensä eniten lukijoita.

Jos ravintolisät onnistuu vähän laajemmin, niin nuo boosterit voisi ottaa käsittelyyn. Paljon kuitenkin täällä kysellään esim DMAA:n vaikutuksia, siihen kylkeen kun lätkästään vielä esim jack3d:ssä Schindzatrol ym, niin olisi ihan mukava saada näihin piristeisiin ihan ammattilaisen näkökulmakin. DMAA:n huomattu täällä aiheuttavan suhteellisia laskuja porukalle, seksihaluttomuutta jne.

Ja nyt siis ajattelin noita laillisia boostereita.

Itse lukisin mielelläni lihashuollosta, aihealueena voisi olla venyttely, hieronta tms. Esimerkiksi vammojen ennaltaehkäisy voisi olla aiheellinen, koska monesti lukee täältä keskusteluista erilaisista selkä-, polvi- tai olkapäävammoista.

Samaa haluaa kuin edellinenkin..tuntuu, että olkapäät reistailee niin haluisi saada niihin jotain hyvää venyttely/huolto ohjetta. Vaikka löytyy niitä varmasti täältä pakkikselta jo nytkin. Joku tiivistävä huoltopaketti olisi kiva.

Noni, mieluummin kirjoitan jostain jollekin hyödyllisestä, enkä mistään rapujen lisääntymisestä. Boosterit teettää varmaan työtä jonkun verran, mutta onnistuu. Kuten lihashuolto. Mulla oli joka tapauksessa tarkoitus kirjoittaa jossain vaiheessa olkapäiden ja lapaluiden mobilisointi/lihashuolto -artikkeli. Itse asiassa, artikkeli joka on vielä siirtämättä, käsittelee selän ja niskan syviä lihaksia ja niiden jumppaa. Työn alla on tällä hetkellä kaulan lihakset -artikkeli ja top 5 -urheilijan vitamiinit/hivenaineet. Pyrin pitämään sellaisen 1-2 artikkelia viikossa -tahdin. Julkaisutahti riippuu tosin mun muista kiireistä + perheestä. Ja esim. ensi viikolla olen kongressissa kolme päivää Jyväskylässä, joten sieltä ei mitään kirjoitella.

Toi olkapäiden ja varsinkin lapaluiden mobilisointi/lihashuolto-aihe on ainakin meikäläiselle erittäin tervetullut. Lavat jumissa sitä odotellessa.

Itseäni kiinnostaa erityisesti niskan alueen kuntoutus.Vaiva alkuperältään kuluma/kaulanrangan alueella hermoa puristuksessa ja vaikuttaa negatiivisesti vasemman puoleisen ylävartalon lihaksistoon.

Toinen asia mikä kiinnostaa, on entisen välilevypotilaan keskivartalon kuntoutus:alaselkä,kiertoliikkeet,vatsa.

Ja kolmantena aina uudellen kiristyvat rintalihakset (venyttely ei yksistään auta, palautuu aina lähtötilanteeseen).

Komppaan tuota niskan kuntoutusta ja vieläpä niskan ja yläselän ryhdin parantamista (treenillä, venytyksillä, hieronnalla?).

Komppaan treenibuustereita sekä olkapään huolto/kuntoutus asioita.

Myös lantio/lonkka alueen liikkuvuudesta ja sen lisäämisestä olisi kiva saada tietoa.

Missä näitä artikkeleita sitten voi lukea? Täällä forumin puolellako?

Hieno juttu tämä, kiitos etukäteen :thumbs:

Kamppailulajien ystävänä toivoisin artikkelin lantion seudun liikkuvuuden lisäämisestä, huollosta ja lämmittelystä ennen treeniä. Lonkkanivelen liikeradan lisääminen myös voisi olla tälläisille hiukan jäykemmille herroille hyödyllistä. Tiedä sitten onko liikkuvuusongelmat yleensä lihaksien, nivelten vai minkä aiheuttemat...

Niskan alueen venyttelyä ja rentoutusta jos saisi. Pelkät venyttelyt ei oikein tahdo tepsiä mulla. Kaikki ruokajutut kans plussaa.

Tuntuu että kaikilla ihmisillä on joitakin lihasryhmiä jotka vastaavat treenin heikommin kuin muut lihakset. Esim itse olen pelannut nuorena jalkapalloa ja luulisi, että siinä jalat olisivat saaneet aivan toisella tavalla ärsykettä kuin yläkroppa, jolloin niillä luulisi olevan edellytystä kasvaa. Mutta salitreenin alotettuani huomasin, että jalat eivät kehity ollenkaan samassa tahdissa kuin yläkroppa, vaikka tasapuolisesti treenaankin. Pohkeet mm. tulevat joka kerta helvetin kipeiksi mutta ei niihin mitään näkyvää muutosta ole tullut.

Jonkinlainen katsaus siis em. asioista tai lähinnä siitä, että mistä tämä johtuu ja voiko tuota vastetta kehittää jollain tapaa. Vai meneeköhän tämä liikaa genetiikan (piikkiin)puolelle?

Kieräjäkalvosinten treenaamisesta, venyttelystä ja niiden yleisestä lihashuollosta ja kuntouttamisesta oli mukava saada juttua.

Back
Ylös Bottom