Aroundio kotimurtohälytin ?

Nyt olisi hälyjärjestelmä suunnitteilla rivarineliöön. Kuukausimaksun pitäisi kyllä mielestäni alle kolmessa kympissä pysyä ja toinen ehto olisi se että meillä on kaksi pientä koiraa jotka melkein aina on kotona, niin silloinhan ilmesesti pelkät ovitunnistimet on mahdollisia, vaikkakin jossain esitteessä luki että pienet kotieläimet ei laukaise hälyä?

Onkohan järkevää ostaa pelkkä laitteisto ilman sitä vartioliikkeen palvelua vai sitten koko setti jossa ukko tulee paikalle jos häly sattuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä rivarissa tekee hälyttimillä ? Naapureita jokapuolella ja jos vielä koirat asunnossa ? En itse ostaisi tollaiseen kohteeseen mitään palvelua vaane esim. motonetistä hälytinsarja ja asenna itse.

Mitä rivarissa tekee hälyttimillä ? Naapureita jokapuolella ja jos vielä koirat asunnossa ? En itse ostaisi tollaiseen kohteeseen mitään palvelua vaane esim. motonetistä hälytinsarja ja asenna itse.

Emäntä sen verran säikky että haluaa hälyjärjestelmän jonka voi laittaa yöksi päälle kun itse olen aika paljon öitä pois kotoa töiden takin. Koirista ei ihan hirveästi ole apua vahtikoirina kun kaksi täyskasvuista koiraamme painaa yhteensä alle viisi kiloa. :)

Kokemuksesta voin sanoa, ettei kannata tuudittautua siihen turvallisuuden tunteeseen, että naapureita tai ohikulkijoita kiinnostaa pätkääkään, jos jotain epämääräistä tapahtuu. Pääsääntöisesti ihmisiä ei kiinnosta pätkääkään puuttua muiden asioihin, ellei sillä ole jotain vaikutusta omaan elämään.

Kokemuksesta voin sanoa, ettei kannata tuudittautua siihen turvallisuuden tunteeseen, että naapureita tai ohikulkijoita kiinnostaa pätkääkään, jos jotain epämääräistä tapahtuu. Pääsääntöisesti ihmisiä ei kiinnosta pätkääkään puuttua muiden asioihin, ellei sillä ole jotain vaikutusta omaan elämään.

Toi on kyllä totta tänäpäivänä, ja takapihan puoli on sen verran suojassa että sieltä hyvin joku voi kilauttaa oven ja tulla sisälle hakemaan haluamansa tavarat.

www.kotihalytin.fi onko noista laitteista kenelläkään kokemuksia?

Emäntä sen verran säikky että haluaa hälyjärjestelmän jonka voi laittaa yöksi päälle kun itse olen aika paljon öitä pois kotoa töiden takin. Koirista ei ihan hirveästi ole apua vahtikoirina kun kaksi täyskasvuista koiraamme painaa yhteensä alle viisi kiloa. :)
No mikäs ilo siitä hälytinjärjestelmästä on jos itse olet poissa eikä sieltä vartiontiliikkeen äijä tule sitten tsekkaamaan et mikä on tilanne?

Se on kyllä totta ettei naapureita tänäpäivänä kiinnosta mitä vieressä tapahtuu. Voisin kuvitella että hälyt olisi tuossa justiin hyvä. Rivitaloympäristössä on kumminkin aina porukkaa ympärillä, eli joku aina kuulee jos sulla hälytys alkaa huutaa. Vartijan tulo paikalle kestää aina kuitenkin vähintään sen kymmenen minuuttia, varmaan enemmänkin.

Yksillä sukulaisilla on Aroundio. Päräytin tässä hetki sitten niitten sireenit soimaan, jonka jälkeen laitoin oven kiinni ja menin ulos soittamaan sukulaismiehelle, että peruu sen hälyn. Sireenit ei kuulunu siihen kuistille käytännössä lainkaan.

Seculta ne sille jo oli soittanut, onneks muisti että olen menossa käymään, joten vartijaa ei siis paikalle tarvittu. Kerto vielä että ei ne oikein kuulu, mutta jos edes hiukan pelottaisivat. Edellisen asunnon vanhaa mallia olleet Aroundion kamat oli kuulemma pitänytki ihan eri luokan ääntä.

Koirista ei ihan hirveästi ole apua vahtikoirina kun kaksi täyskasvuista koiraamme painaa yhteensä alle viisi kiloa. :)

Noin pienet koirat ei aiheuta hälytystä kotieläintunnisteisilla liikeilmaisimilla, joten myös niitä voi käyttää kotinne turvasuojauksessa.

Riippuu aika paljon siitä mikä on turvasuojauksen päämäärä, että mitä laitteita tarvitaan. Clas Olsonin leluilla voi turvata kotinsa jos tarkoitus on itse juosta pesäpallomailan kanssa paikalle hälytyksen tullessa ja suojattava omaisuus ei ole sinällään arvokasta. Tällöin mennään kännykkähälytys periaatteella, eli laite soittaa yhteen tai useampaan kännykkään. Nämä lelut eivät juttele vartioimisliikkeen vastaanottolaitteistojen kanssa lainkaan ja näin ollen vakuutusyhtiön hyväksyntä jää saamatta kun kyse on tällaisesta ns omavartioinnista.

Jos suojattava omaisuus on arvokasta, kannattaa asennuttaa turvasuojaajaksi hyväksytyllä asentajalla kunnollinen vakuusyhtiöiden hyväksymä hälytin ja ohjata tämä soittamaan sellaisen vartioimisliikkeen hälytyskeskukseen jolta löytyy finanssialan keskusliiton hyväksyntä. Tällöin murtosuojaus voidaan lukea hyväksi myös kiinteistön vakuutusmaksuissa.

Kun puhutaan kunnollisesta turvasuojauksesta, niin nämä Aroundion piparkakku hälyttimet on leluja. Piparkakku hälyttimen peruspaketti on liian pieni keskisuurenkin kiinteistöön. Kun järjestelmää taas aletaan laajentamaan tulee lisää euroja sieltä täältä. Langattomien ilmaisimien kantavuus ja toimintavarmuus ovat rajallisia ja järjestelmän muunneltavuus on lähes olematon. Ilmaisimia pystyy häiritsemään kotikonstein ja keskulaitteen mykäksi tekeminen onnistuu helposti jos tietää yhtään miten se toimii. Vanhanliiton 90- luvun DSC hälyttimistäkin saadaan paremmin sabotaasisuojattu kokonaisuus.

Normaalille rikosilmoitinjärjestelmälle vain mielikuvitus asettaa rajansa mitä muuunneltavuuteen tulee. Esimerkiksi ylhäällä mainittu vaimea summeriääni. Piparkakkuhälyttimessähän oli sisäänrakennettu summeri joka piipittää eteisessä. Kunnon järjestelmässä summereita kaapeloidaan ympäri taloa myös ulkotilaan niin, että soi ja kuuluu. Laki tosin asettaa desibelirajoitukset tällekkin huudatukselle. Ilmaisimia voidaan asettaa kaikkien riskien hallintaan häkävaroituksesta vesivuotoon jne.

Pakko tehdä suomennokset Securitaksen sivuilta nyt kun sinne eksyin. Kun Franchise myyjä tulee kotiovelle sanomaan päivää, niin kannattaa varmistaa ettei vaan olisi yö.

-Turvatekniikkamme on langatonta ja siksi lähes huomaamaton.

Ilmaisimia sisältyy niin vähän pakettiin, ettei niitä tahdo löytää etsimälläkään. Langaton järjestelmä on virhehälytysaltis ja helposti häirittävissä kotikonstein, sekä ilmaisimien kantamat ovat rajalliset. Focus on kuitenkin suunnattu niinkin relevanttiin asiaan kuin huomaamattomuus.

-Laitteiden sisäänrakennettu GSM -liittymä nostaa turvallisuustasoa ja mahdollistaa järjestelmän käyttöönoton ilman kiinteää puhelinlinjaa

Kun näet aroundio tarran, niin tiedät miten kyseiseen kotiin murtaudutaan. Jääköön mainitsematta, moni varmaan arvaakin. Millä tapaa GSM- liittymä nostaa turvallisuustasoa...siis verus mitä? Laitetta ei voida kytkeä puhelinlinjaan lainkaan joka asettaa merkittäviä rajoituksia sabotaasisuojattavuuden suhteen.

-Turvatekniikkamme on alan huippuluokkaa ja sitä on erittäin helppo käyttää.

Helppo = ei ominaisuuksia. Huippuluokkaa..riippuu mikä on määritelmä huippuluokalle.

- Asennus- ja liittymismaksuun kuuluvat:
* keskusyksikkö
* käyttönäppäimistö
* tilailmaisin
* ovikosketin plaa plaa

Kuuluvatko? Luetaan eteenpäin..

Kuukausimaksuun kuuluvat:

* käyttöoikeus järjestelmälle sekä turvatarroille (SECURITAS DIRECT OMISTAA)

Laitteet ei tule siis koskaan asiakkaan omaksi. Ne eivät osaltaan nosta kiinteistön arvoa tai kuuluu omaisuuteesi, vaan ovat pikemminkin rasite, eli asia josta joudut sitoumuksellisesti maksamaan ilman, että omistat koskaan mitään.

Lisäilmaisimet maksavat paljon ja ovat se täky jolla tässä rahastetaan. Jos suppea alkupaketti ei riitä, niinkun se ei keskisuuren kotitalouteen riitä, niin silloin alkaa raha palamaan. Mutta ei omaksi ostettuun tavaraan...

- huoltotyöt (akku, paristot ja vaihtotyö veloitetaan erikseen)

Paljonkos maksaa asennus tunnit? Langattomien ilmaisimien paristot suositellaan vaihdettavaksi vuosittain. Miksi tämä leasinglaite ei olekkaan vapaa huoltokustannuksista, kun se ei ole edes oma?

- avainsäilytys (erikseen sovittaessa)

Mitäs tuo erikseen sovittaessa tarkoittaa? Avainhallinnasta tietenkin laskutetaan.

Ei jaksa enempiä kirjoitella, vaikka kyllä näitä markkinointikukkasia lisääkin löytyy.

Loppukaneetiksi varaukseton :5: Securitakselle tästä loistavasti tuotteistetusta Aroundio konseptista. Laitteet on mitä on ja hintakin loppuviimeksi yhtä paljon kuin turvasuojausliikkeen kunnon järjestelmälle tulisi hintaa, mutta kauppa käy silti kuin siimaa. Toiminnan taloudellinen riski ja miestyötunnit langetetaan kotimaisille Franchise yrittäjille ja raha virtaa Ruotsiin.

Globaalinkapitalismin riemuvoitto kotimaisesta yrittäjyydestä. Raha virtaa ulos Suomesta ja turva-alan palkat pienenee (voiko ne enää pienentyä?) :dance2:

Heh, pakko vielä mainita ironian huippu. Useat Franchise yrittäjäthän aloittavat tämän oman liiketoiminnan valtion avustamana veromarkoista maksettavilla starttirahoilla ja näin valtio itse ruokkii kapitalismin rattaita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom