Army(ja muitakin)-kuteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja holmu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moi!

Multa ainakin löytyy m/91 joka lähtöön vapaa-ajan vaatetukseksi. :thumbs:
Ne on hyvät, tyylikkäät ja kestää! :lol2:

Olen ajatellut, että ostaisin mannesaappaat talvisaappaiksi (tarpeeksi isot, että mahtuu huopapohjalliset ja syylingit sisään) ja aidon sarkamanttelin kaikkein ankarimpia pakkasia varten. Eikä kiinnosta pahemmin, ovatko em. kuteet jonkun mielestä tyylittömät. :D

Mun raja menee maastokuviossa. Kurkkusalaattipukua (m91) en päälläni ainakaan immeisten ilmoilla pitäisi, enintään jossain eräilyreissuilla, keskellä korpimetsää. Jos m91:sta saisi vaikkapa täysmustana, tumman vihreänä tai tumman sinisenä sekä ilman arvomerkkien kiinnityspaikkoja, niin voisin harkita. Kieltämättä käytännöllisen mallinen ja kestävä asuste, väri vain on jopa mulle sietämätön.

Eiköhän ne ole Suomessa nuo Salainen Agentti, VPU ja Milpro, mistä voi tilata armeijahenkisiä vaatteita. Hyvä, että Nicho laittoi ulkomaisiakin vaihtoehtoja esille, mutta itse suosin kumminkin kotimaisia vaihtoehtoja.

mä haluisin iha mielenkiinnosta tietää minkälaiset ihmiset noita inttikuteita ihan vapaaehtosesti pitää? mul on ollu montakertaa naurukuolema aika lähellä ku oon nähny jossai yökerhossa jonku speden loma 91set päällä

Originally posted by SuperStar82
mä haluisin iha mielenkiinnosta tietää minkälaiset ihmiset noita inttikuteita ihan vapaaehtosesti pitää? mul on ollu montakertaa naurukuolema aika lähellä ku oon nähny jossai yökerhossa jonku speden loma 91set päällä

No vaikka tällaiset kolmeakymppiä hipovat keskivertojavanaiset, jotka tykkäävät harrastaa ajoittain metsiköissä retkeilyä.

Tällä hetkellä taitaa olla tosin käytössä vaan m91 maiharit ja joku VPU villaväliasumysteeri.

Kestäviä, suomalaisiin mittoihin sopivia ja erittäin käytännöllisiä asusteita, m91 maiharit ovat kestäneet kohta 8 vuotta ja paranevat vaan - tuossa ajassa olisin kuluttanut jo ainakin neljät triplahintaiset vaelluskengät.

Kylille tuskin kuitenkaan lähtisin noissa hiipimään, käytännöllisyys metsässä ja käytännöllisyys tanssilattialla tai työpalaverissa kun ovat kuitenkin hieman eri asioita.

Originally posted by IronMind
Tällä hetkellä taitaa olla tosin käytössä vaan m91 maiharit ja joku VPU villaväliasumysteeri.

Kestäviä, suomalaisiin mittoihin sopivia ja erittäin käytännöllisiä asusteita, m91 maiharit ovat kestäneet kohta 8 vuotta ja paranevat vaan - tuossa ajassa olisin kuluttanut jo ainakin neljät triplahintaiset vaelluskengät.

Joo olen itsekki käyny mpk:n kursseilla joitakin kertoja. En silti ymmärrä miksi pitää olla just intin kamat niskassa. M91 maksaa vpu:lla 185 euroa ja jess -kaupasta saa kiinalaisen maastopuvun, joka on juuri samanlainen, samannäköinen ja kestävä hintaan 35 euroa. Ja sit maiharit mänskän kengästä maksoi 57 euroa, kun intin kamat oli jotain 120 euroa. Ei jummarra. Mänskäläiseltä löytyy myös iivilille nahkasaappaita 50 eurolla...

Originally posted by SuperStar82

Vei sanat suustani! :kippis1:

Yhden tyypin tunsin joka oli innoissaan lomilla SA-Int vermeet päällä mutta kun avauduin aiheesta niin tajusi vaihtaa siviilit päälle.

Originally posted by Arto
Yhden tyypin tunsin joka oli innoissaan lomilla SA-Int vermeet päällä mutta kun avauduin aiheesta niin tajusi vaihtaa siviilit päälle.

Tähän väliin voisi kertoa viikonloppuvapaasta jolle oli unohtunut intin sinivalkoruudulliset "bokserit" siviilien alle ja illan poka repesi huutonauruun kun ns. paketti avautui, mutta ehkä on parempi etten kuitenkaan kerro enempää.

Originally posted by IronMind
Tähän väliin voisi kertoa viikonloppuvapaasta jolle oli unohtunut intin sinivalkoruudulliset "bokserit" siviilien alle ja illan poka repesi huutonauruun kun ns. paketti avautui, mutta ehkä on parempi etten kuitenkaan kerro enempää.

Kerro nyt kun kerran alkuun pääsit! :whip:

Originally posted by tseif
Saisin ite varmaan slaagin jos tulis lahjaks 91:set.. 62:sista puhumattakaan :D

Sain itse m/62 polttareihin niillä sitten tetsasin koppalakki päässä.
Muija halus heittää pois mutta halusin ite säilyttää ne ...... kaapissa vieläkin..:D

Originally posted by JACKE
Sain itse m/62 polttareihin niillä sitten tetsasin koppalakki päässä.
Muija halus heittää pois mutta halusin ite säilyttää ne ...... kaapissa vieläkin..:D

Jatkan edellistä
en kuitenkaan pidä niitä ollenkaan halusin vaan säästää muistoksi.
En ymmärrä miksi pitäis pitää armeija vaatteita muuten siviilissä.

:confused:

Itse ostin juuri City-marketista maastohousut hintaan 16.90e ja aion pitää niitä vapaa-aikana. Armeija käyty aikoja sitten enkä ole intoilijakaan (ainakaan kovin paljon:whip:)
Ovat halvat, kestävät ja sopivat päälle mukavan väljästi.

Ja ilmeisesti maastokuteita haluaa pitää moni muukin. Ainakin niitä on Stockalla myynnissä mm. Carhart-merkillä varustettuna hintaan 70e lyhythihainen kauluspaita ja ~200e samanmerkkinen maiharityyppinen maastokuvioitu takki.

Camo varit ovat olleet kovassa huudossa viimeaikoina, varsinkin hiphop piireissa..
Jenkeissa camo on oleinnainen osa katumuotia, varsinkin just "jengilaisilla"
En tarkoita nyt mitaan armeijan takkeja vaan ihan siivilivaatetusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom