Armeijan saapumiserä 1/13, ketä pakkislaisia menossa ja minne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sambou
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään sain tietää, että oon joko jääkäreissä tai tykistössä. Tykistöön en vitussa mene, en vaikka maksettas. Jääkäreihin oon hakenu 2 kertaa joten pidän sitä todellisena vaihtoehtona.

Itsekkin sain aika hyvällä varmuudella tietää että 3.jk on se mun tuleva mesta..

Saako inttiin ottaa vitamiinittabletteja mukaan? Ja mahtuuko iso (1.5l) limukka pullo sinne henkilökohtaiseen kaappiin ku kävin ostamassa matkaeväät, vai saako ylipäätänsä sinne viedä limunaadia?

Jännittää jo!

E:Ja saako särkylääkkeitä ottaa munkaan (esim burana)? Tahtoo olla pää tiheästi kipeänä.

Viimeksi muokattu:
Tyhmä saa olla mutta ei tykkimies. Ei kiinnosta ollenkaa ne hommat. Myöskään armoton puolenvuoden paskamyrsky mikä tykkimiehille tulee niskaan, ei kiinnosta :D

No jaa. Niille mitään sen kummempaa paskamyrskyä tule. Makunsa kylläkin, kyllä se ikuinen p-kausi ja 6-12 kuukautta syöksyen eteenpäin jääkäreissä menee. :)

Saako inttiin ottaa vitamiinittabletteja mukaan? Ja mahtuuko iso (1.5l) limukka pullo sinne henkilökohtaiseen kaappiin ku kävin ostamassa matkaeväät, vai saako ylipäätänsä sinne viedä limunaadia?

Jännittää jo!

E:Ja saako särkylääkkeitä ottaa munkaan (esim burana)? Tahtoo olla pää tiheästi kipeänä.
Ei se kaappi nyt niin pieni ole ettei sinne yks limupullo mahtuis :D Ja kyllähän noita lääkkeitä saa olla, pitää vaan spolleille sanoa kun niitä laukkuja tarkastavat.

Ja Vekaralle tulijat: alokastarkastuksissa nähdään! :evil:

Itellä lähtee mukaan paketti buranaa ja maitohappobakteeritabuja. Nuuskaa otan vain 1 kiekon, koska saan lisää vasta parin viikon päästä. Pitää yhellä kikellä pärjätä 2-3viikkoo.. :S Mites se tarkistushommeli menee? Ottaako spollet sieltä kaikki pois ja tutkii vai pitääkö vaan sanoo, jos on jotain lääkkeitä?

Itteeki vähä jännittää, mutta kuitenkin vähän oon ruvennu jopa odottamaan ton alkua. Once in a life time-kokemus eli kai siitä pitää yrittää nauttiakin, jos se on mahollista. Iskä aina sanoo, että haluais käydä intin uusiks, ku siellä oli niin helppoo se elämä, ku ei kuulema tarvinnu ite miettiä mitään, ku kaikki oli valmiiks mietitty.

Meillä spollet vaan vähän kopeloi repun sisältöä ja ainakin iteltä tarkasti sellasen "meikkipussin" (:D) jossa oli kaikki hygieniatarvikkeet. Ei ne jokaista laukkua ehdi perin pohjin tarkastaa.
Ja nuuskaa saat varmasti ostettua lisää myös kasarmilta...

Ei meillä ainakaan Kontiorannassa laukkuja tutkittu, onko tuohon Sotilaspoliiseilla edes oikeutta? Meillä paikalla oli Poliisi+poliisikoira, joka haisteli jokaisen laukun jottei ole huumeita tms. Kannattaa ottaa karkkia mukaan.

Meillä spollet vaan vähän kopeloi repun sisältöä ja ainakin iteltä tarkasti sellasen "meikkipussin" (:D) jossa oli kaikki hygieniatarvikkeet. Ei ne jokaista laukkua ehdi perin pohjin tarkastaa.
Ja nuuskaa saat varmasti ostettua lisää myös kasarmilta...

Saa varmastikin ostettua, mutta ne hinnat on vaan vähä liian isoja mulle :D Ottaako spollet nuuskakiekot pois jos niitä tuo? Eikai siinä ongelmaa pitäs olla, ku kaikkihan siellä nuuskaa käyttää muutenkin.

En mä usko et nuuskoja ne alkaisivat takavarikoida, kaikkihan sielä sitä käyttää.. Itse pakkasin justiin rinkan, mukaan lähtee sukkia,boxereita, pari väliasua, hygienia tarvikkeet ja torni nuuskaa, näillä pitäisi pärjätä tuon 2-3 viikkoa, kun ekan kerran lomille pääseepi. Rahaa otan jonnin verran messiin kanssa, vaikken toki tuu muutakuin bussimatkalla varmaan massia kierrättämään.

Itellä lähtee mukaan paketti buranaa ja maitohappobakteeritabuja. Nuuskaa otan vain 1 kiekon, koska saan lisää vasta parin viikon päästä. Pitää yhellä kikellä pärjätä 2-3viikkoo.. :S Mites se tarkistushommeli menee? Ottaako spollet sieltä kaikki pois ja tutkii vai pitääkö vaan sanoo, jos on jotain lääkkeitä?

Itteeki vähä jännittää, mutta kuitenkin vähän oon ruvennu jopa odottamaan ton alkua. Once in a life time-kokemus eli kai siitä pitää yrittää nauttiakin, jos se on mahollista. Iskä aina sanoo, että haluais käydä intin uusiks, ku siellä oli niin helppoo se elämä, ku ei kuulema tarvinnu ite miettiä mitään, ku kaikki oli valmiiks mietitty.

Hieno kokemus se on. Ainakin näin jälkeenpäin mietittynä. Ja vuosihan siellä kannattaa olla ehdottomasti. Elinikäisiä kavereita jäänyt ainakin itelle intistä.

Huonona puolena se, että menin inttiin todella kovakuntoisena, kireenä 90 kilosena. Lähdin pois 97 kilosena läskinä.

Tietääkö kukaan tuosta pakkien (meinaan sitä ruoka-astiaa) hygieniasta ja pesuista? Pestäänkö niitä vai vetääkö porukka ns edellisen jämät :D Kuullu legendoja mihin muuhun niitä käytetään ku syömiseen :D

Tietääkö kukaan tuosta pakkien (meinaan sitä ruoka-astiaa) hygieniasta ja pesuista? Pestäänkö niitä vai vetääkö porukka ns edellisen jämät :D Kuullu legendoja mihin muuhun niitä käytetään ku syömiseen :D

Ei tietenkään pestä. Aluksi myös alikersanteille on annettu ohjeet valvoa etteivät alokkaat pese pakkejaan.

Ps. ;)

Se on ihan jokaisen oma päätös, peseekö pakkinsa, vai ei. Aina siihen ei välttämättä ole mahdollisuutta, joten pakkipusseja kannattaa käyttää. Ja siis voisin kuvitella, tai ainakin toivoisin, että huoltohenkilökunta olisi varusteet huoltanut ennen seuraavan saapumiserän palvelukseen astumista

Paras on tietysti järjestää asiat niin, ettei tarvitse pakista ruokailla. ;)

Meinaatko pakkipusseilla jotain tyyliin pakastepusseja tai niitä pieniä kirkkaita muovipusseja? Eli sellanen rulla pakata mukaan vai saako sieltä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom