Armeijaan lähtevän tytön ohjelmat hieman hakusessa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Reenailen armeijaan lähtöä varten (siviiliTJ 180) ja löytänyt ns. omat lajit body pumpista ja coresta.Ohjelman olen (itse) juuri tehnyt ja sitä muutaman päivän noudattanut.
Viikko sisältää siis:
2x Body Pump
1-2x Combat
0-1x Core
0-1x Balance
1-2x rullaluistelu/muu lenkki

Intissähän tarvitaan kaikenlaista kuntoa.Sain kuitenkin salitreenaamisesta tarpeekseni lukioaikana yksinäisenä valmentautujana,joten se on nyt tavallaan jäänyt kokonaan..Kuitenkin se salireeni olisi suotavaa? Viikko-ohjelman laatimiseen vaikuttaa hyvinkin pitkälti se,että työvuorot ovat arvaamattomat(eli töitä joko on tai ei) ja toiselle paikkakunnalle matkustelut silloin tällöin.Nollista en kuitenkaan ole reenailua aloittanut.Takana on n.5vuoden jääkiekkotausta,jonka jälkeen harvan säännöllistä liikuskelua.

Ruokailut ovat aika epäsäännöllisen säännölliset.Pastaa ja punaista lihaa tulee syötyä useinkin,vihanneksia ja hedelmiä liian vähän.Muuten ruuat ovat aika peruskotiruokaa mitä suht edullisista aineksista voi valmistaa.Eli varmaankin olisi hyvä hommata joitakin lisäravinteita?

Jos jollakin olisi hyviä vinkkejä,ottaisin mielelläni vastaan.Luultavasti haen salilta ravinto-ohjelman jonka laitan tänne,jotta voitte sitäkin ehtiessänne kommentoida!

Reenaamisen iloa kaikille! :D

Edit:Niin ja jottei jää epäselväksi niin tavoite on olla mahdollisimman hyvässä kunnossa niin lihaspuolella että kestävyydessä ryynäämisiä yms. ajatellen :)

tukilihakset tulee olemaan tärkeässä asemassa(mihis olet muuten menossa?),selkä&vatsatreenaukseen kannattaa erityisesti panostaa

SlMepa ja Upinniemi lukee palvelukseenastumismääräyksessä.
Coren tuntiselosteessa,(salilla jolla käyn),lukee seuraavaa:
Core-tunti on dynaaminen tasapaino- ja lihaskuntoharjoitus tasapainolaudan päällä.
Kohdistuu erityisesti keskivartalon lihaksiin. Ei askelkuvioita.

Tiedä sitten olenko liian sinisilmäinen moisille selosteille,mutta tunnilla kyllä tuntuu keskivartalossa työskentelyä.

_rimpula_ sanoi:
Viikko sisältää siis:
2x Body Pump
1-2x Combat
0-1x Core
0-1x Balance
1-2x rullaluistelu/muu lenkki

Mä noista pumpeista,balanceista tietä. Mitä mä omista inttiajoistani muistan, niin suosittelen ihan reilusti lenkillä käyntiä useammankin kerran viikossa. Ei niin kovaa vauhtia, mutta kauan aikaa. Jos jaksaa kannattaa lenkille vielä heittää joku reippu selkään(ja maiharit jalkaan) niin saa autenttisen fiiliksen ;)

jos lenkkeilyä meinaa niin melkein suosittelisin 2-3 ns. peruskestävyyslenkkiä/viikko ja yks sellanen intervallityylinen "vauhtileikittely"

Delmonte sanoi:
Mä noista pumpeista,balanceista tietä. Mitä mä omista inttiajoistani muistan, niin suosittelen ihan reilusti lenkillä käyntiä useammankin kerran viikossa. Ei niin kovaa vauhtia, mutta kauan aikaa. Jos jaksaa kannattaa lenkille vielä heittää joku reippu selkään(ja maiharit jalkaan) niin saa autenttisen fiiliksen ;)

Joo kyllä itsekin tiedostan että lenkkiä pitäisi lisätä..tosin hyötyurheilua tulee joka päivä kun jonnekin kämpältä liikkuu joko rullilla tai pyörällä..*seliseli*

Alec sanoi:

Juurikin tuonne ja merivoimien koulutuskeskukseen.

njietro sanoi:
Rimpula, kunnioitettava päätös! Mutta miksi? Eikö olisi jotain muutakin tekemistä?

Oikeastaan ei ole tekemistä.Opiskeleminen ei kiinnosta yhtään enää lukion jälkeen. Alunperin halusin inttiin poliisikoulun takia,mutta nyt on poliisin hommat tippuneet kelkasta.Se miten kliseiseltä kuulostaakin niin nyt unelma sotilasurasta/rajavartiolaitoksesta on tällä hetkellä se "syy". Lisää voi lukea päiväkirjastani

Inttiä varten suunnistus olisi IMO paras laji. Lisäksi olisi hyvä uida, hiihtää ja pyöräillä paljon. Lihaskuntoa varten järkevää olisi vahvistaa erityisesti keskivartaloa (julle ja jalannostot rekkitangosta roikkuen ovat oivia liikkeitä, muitakin toki on, kaikki maastanoston ja kyykyn variaatiot sekä vatsalihasliikkeet lisäpainoilla) sekä vedellä paljon leukoja sekä etunojapunnertaa runsaasti (noi kaksi piisaavat yläkropalle, muttei penkkipunnerruskaan pahitteeksi ole).

Ainiin, toki ammuntakin olisi suotava harrastus inttiä ajatellen, mutta sitä ilmankin pärjää hienosti.

Jumpat ovat varmasti myös hyvästä, mutteivat sama asia, kuin juoksu, suunnistaminen, uinti, pyöräily ja hiihto. Jos haluat urakalla särmätä ja pyrkiä ihan sotilasuralle, niin lykkää inttiä parilla vuodella, opiskele ja kehitä itteesi sinä aikana, harrasta aktiivisesti mainitsemiani lajeja ja mieti vielä kunnolla, haluatko sittenkin sotilasuralle vai johonkin ihan muuhun ammattiin. Kiirettä ei ole. Parempi toimia rauhassa ja ajatuksella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hieno päätös ja onnea!

Itsellänikin on armeija edessä tossa puolen vuoden päästä, ja tällä hetkellä treeni on vaan punttailua neljästi viikossa. :)

Syksyllä ois tarkotus alotella lenkkeily ja ajattelin että sitä tekisin kolmesti viikossa ja salikerrat pitäsin tossa 4krt/vko.

Kannattaa varmasti salilla käydä, perusvoima tulee kuitenkin varmasti tarpeen armeijan harjotuksissa ja lihasmassa voi estää nivelvammoja, kun lihakset tukevat luustoa ja niveliä.

Lenkillä käynti taas varmistaa että tulee olemaan helpommat ajat marsseilla. ;)

iivili sanoi:
Lisäksi olisi hyvä uida, hiihtää ja pyöräillä paljon....
--
Jumpat ovat varmasti myös hyvästä, mutteivat sama asia, kuin juoksu, suunnistaminen, uinti, pyöräily ja hiihto. Jos haluat urakalla särmätä ja pyrkiä ihan sotilasuralle, niin lykkää inttiä parilla vuodella, opiskele ja kehitä itteesi sinä aikana, harrasta aktiivisesti mainitsemiani lajeja ja mieti vielä kunnolla, haluatko sittenkin sotilasuralle vai johonkin ihan muuhun ammattiin. Kiirettä ei ole. Parempi toimia rauhassa ja ajatuksella.

Arvaappa vaan huviksesi onko tämän kaupungin ainoa uimahalli rempassa..tosin niin kuuluu olevan Öbiksenkin halli :(

Intiin oli tarkoitus lähteä jo nyt heinäkuussa,mutta talvierän edut veivät voiton.Tällä hetkellä intti sopii elämäntilanteeseen parhaiten,joten lykkääminen ei ole mielessä käynyt.Opiskelunkin kannalta on myöhäistä jo.Haut ovat olleet enkä papereita mihinkään täyttänyt.Sotilasura-halukkuus selviää varmasti vasta kun pääsen palvelukseen ja tiedän onko se paikka minua varten.Tätä on pähkäilty jo pitkään..

nyt olen muotoillut tuota viikkolistaa seuraavanlaiseksi:
1-2x pump,core,combat,balance
3x lenkki
1x lepo päivä,jolloin kevyt lenkki
2-3x saliharjoittelu

parempi?

Aika paljon treeniä tossa on (monipuolista kylläkin). Muista sitten syödä ja venytellä kunnolla. Mun mielestä yksi ehkä kaikkein paras treeni olis reipas kävely kumisaappaat/maiharit jalassa metsässä ja rinkka selässä. Näitä marsseja voisi sitten tehdä vaikka maksimissaan kerran viikossa ja kävellä vaikka 2-6 tuntia kerrallaan (voi pitää lyhyitä taukoja) ja kannattaa tosiaan mennä sinne metsään pois teiltä ja hoidetuilta lenkkipuluilta. Tää tosin syö aika paljon palautumiselta noista muista treeneistä eli silloin pitäis muuta treenaamista keventää. Ja talvella sama juttu suksilla...

Meillä oli intissä jotain taisteluharjoituksia melkein joka päivä ja välillä pidempiä marsseja. Kuitenkin siellä metsässä ryynättiin tosi paljon ja mulla tuli molempiin jalkoihin marssimurtumat. Olin kyllä juossut paljon ennen inttia (coopper 3200) mutta ei olleet jalat tottuneet niihin maihareihin. Jalat parani sitten vasta paljon alokasajan jälkeen mutta intin loppuessa täyspakkauksen kanssa marssiminen oli tullut uskomattoman helpoksi. Ainakin itselleni olisi ollut hyödyllistä harjoitella eniten marssimista. Ja kyllä muuten marssien aikana eniten kuuli sitä napinaa eli taisi se olla muillekin se raskain juttu. Pyöräily oli intissä tosi helppoa samoin hiihtäminen (jos sitä osaa edes jotenkin).

Hyvä lihaskunto sekä kovat tulokset esim. coopperin testissä tuovat kyllä lisäpisteitä ja voivat määrätä alussa paljon tuota sijoittautumista intissä ja mikäs sen hienompaa kun hakata muut kundit niissä testeissä :) Eli treenaa punnerruksia, vatsoja ja selkiä sekä leuanvetoa. Ja mitäs muita juttuja siellä oli? Oliskohan ollut vielä vauhditon pituushyppy? Emmä muista enää. Ja tietenkin hyvä lihaskunto helpottaa sitä repun kantamista ja loukkaantumisriskiä.

Ei muuta kun tervemenoa inttiin!

Juu piti lisätä toi jkp78:n vinkki, mutten muistanut/kerennyt. :nolo: Eli eikun taakkaa selkään semmonen 10-15kg ainakin (intissä sitä on joskus noin 15kg, eli tst-varustus, joskus noin 30kg, eli täyspakkaus, tetsarilla pitää pystyä singahtamaan, täpöllä ei) ja kävelemään rauhallista tahtia metsään. Matkaa saa olla reilustikin, jos pitää juomataukoja riittävästi (juoda pitää PALJON tuommoisessa reenissä), mutta vauhdin ei tarvitse olla kova. Pistä marssiminen juoksulenkin tai parin tilalle esim. kerran viikossa, ei lisäksi. Just tommonen 2-6 tuntia kerrallaan, mitä jkp78 ehdottaa, voisi olla passeli.

Syödä kannattaa tosiaan runsaasti noilla reenimäärillä. Joku 2500kcal/vrk ei ole missään nimessä liikaa, protua noin 1,5-2g/painokilo/vrk, rasvaa noin 1g/painokilo/vrk ja loput laatuhiilareista (ruisleipä, tumma riisi, kaurahiutaleet, kasvikset ym.). Olin keväällä rajasissien mukana kertaamassa. Olimme yhtä mieltä siitä, että sissin tulee syödä aina, kun kerkeää ja niin paljon kuin napa vetää. :D En toimisi noin moottoroiduissa normaalijoukoissa (olin siis intin korohorossa), mutta paljon marssivissa sisseissä toi on ainoa pätevä syömätapa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom