Armeija...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Spadejen kanssa kannattaa tosiaan olla kaveri. Mä muistan monta leiriä kun sain ekstra-safkaa tiskin alta pelkästään sen takia, että tulin niin hyvin juttuun muutamien kanssa. Leirit on muutenkin usein tarpeeksi vittumaisia saatikka sitten jos ei saa tarpeeksi ruokaa.

Muutaman kerran sai tyytyä pelkkään näkkileipään kun kumipäät söi kaikki safkat ja johtaja syö viimisenä... Sen jälkeen johtaja antoi runtua ja katto että safkaa jää jäljelle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic: Mutta jatkan tähän, haulla ei löytynyt enkä viitti uutta threadia laittaa pystyyn.

Kun tuo armeija on nyt pian edessä ja sinne pitää mennä niin ajattelin ottaa koko homman ihan kokemuksena ja yhtenä isona seikkailuna ( :lol2: ). Eli minne kannattaa mennä kun haluaa nimenomaan kokemuksia ja haastavutta koko touhulta. Laskuvarjojääkäreihin on turha edes yrittää koska näkö on sen verran huono (jotain -1.25 molemmissa, ja jotain hajataittoja päälle) uiminenkaan ei niin pitkälle vietynä kiinnosta että mihinkään sukeltajaksi viitsisin mennä.

Pääsenkö tuon näön takia mihinkään paikkaan missä saisi tehdä jotain muutakin kuin vain istua ja ihmetellä, saa olla fyysisesti ja henkisestikin suht raskasta ja haastavaa :evil: Spolleksi + auk ? Vai mihin olisi järkevintä mennä ??

Säkylän ruuat oli perustavaraa,ei valittamista.Hennalassa oli tarjolla kaikenlaiset yrttivoit,murot ja mansikkahillot...

Juzz sanoi:
:offtopic: Mutta jatkan tähän, haulla ei löytynyt enkä viitti uutta threadia laittaa pystyyn.

Kun tuo armeija on nyt pian edessä ja sinne pitää mennä niin ajattelin ottaa koko homman ihan kokemuksena ja yhtenä isona seikkailuna ( :lol2: ). Eli minne kannattaa mennä kun haluaa nimenomaan kokemuksia ja haastavutta koko touhulta. Laskuvarjojääkäreihin on turha edes yrittää koska näkö on sen verran huono (jotain -1.25 molemmissa, ja jotain hajataittoja päälle) uiminenkaan ei niin pitkälle vietynä kiinnosta että mihinkään sukeltajaksi viitsisin mennä.

Pääsenkö tuon näön takia mihinkään paikkaan missä saisi tehdä jotain muutakin kuin vain istua ja ihmetellä, saa olla fyysisesti ja henkisestikin suht raskasta ja haastavaa :evil: Spolleksi + auk ? Vai mihin olisi järkevintä mennä ??

Mene rajajääkäriksi, siellä on fyysisesti ja henkisesti raskasta.

Oi ei... Maanantaina lähtö. Piti päästä 6kk, mutta kaveri soitti juuri, että listoja on tullut ja oma nimi oli 9kk kohdalla. Ainoa hyvä puoli on se, että pääsin Vip-kuskiksi. Tosi itselle ei vielä sano mitään, mutta kaiketi aika helppo jobi... Vai?

Edit: Niin ja Santikseen on meno...

Juzz sanoi:
Eli minne kannattaa mennä kun haluaa nimenomaan kokemuksia ja haastavutta koko touhulta.

Itse olen tällä hetkellä Spol-RUK:issa ja vaikka en ole mikään sotaintoilija enkä vuoden palvelusta lähtenyt hakemaan, olen tyytyväinen, että olen juuri Spol puolelle päätynyt.

Koulutus Spol-RUK:issa on ollut suht' raskasta, mutta mielekästä. Ei runnutusta eikä turhaa juoksutusta. Paskoja harjoituksia on ollut hyvin vähän ja kouluttajien suhtautuminen ja käytös upseerioppilaita kohtaan erittäin positiivinen. Spol-AUK:issa koulutus voi olla paskaa runnutusta tai leppoisaa, riippuen paikasta.

Paskana puolena Spol-RUK:issa on joka viikkoiset leirit, jotka tehokkaasti ehkäisevät salilla käynnin. Painoni on tippunut peruskauden alusta tähän päivään (180pv) 96kg:sta 85kg:n rasvaprosentin pysyessä 13-14 välillä. Eli vähäinen ruoka (ainakin vähän proteiinia), salilla käymättömyys sekä raskaat harjoitukset ovat vaatineet veronsa. Tuloksetkin laskeneet seuraavasti:

Kyykky: 220 -> n. 130-140kg
Mave: 240 -> n. 150kg
Penkki: 155 -> n. 105kg
Rinnalleveto: 125 -> 90kg

20 päivää kokelaskauteen ja sitten pääsee taas punttaamaan!

Hyvän ja riittävän ruoan ja vähäisen aerobisen liikunnan kannalta laivasto voisi olla kanssa aika hyvä valinta. Ei miinalaivoilla, mutta vähän pienemmillä aluksilla rahaa on ruokaan tuntuu olevan aika hyvin. Pakollista liikuntaa ei meillä ainakaan paljon ollut tiiviin merellä olon takia ja paino nousikin n. 15 kg. Ikävä kyllä aika iso osa oli mulla läskiä.

Turussa on Pansiossa ihan siedettävä sali ja miinalaivalla on myös pieni punttisali, kyykky/penkkiteline ja jonkin verran käsipainoja.

Itselläkin alkaa maanantaina, innolla odotellaan - kai. Itsellä puoli vuotta on käytännössä ainoa sopiva aika opiskelujen vuoksi, mutta ilmeisesti palvelusaikaan ei voi itse vaikuttaa? Eli jos sanotaan, että olet vuoden niin sitten myös olet, vaikka opiskelupaikka menisikin (viime keväänä hain, pääsin sisään ja lykkäsin vuoden armeijan takia).

Tarvitseeko inttiin mukaan omaa lukkoa? Niin, lukkoa. Isä sanoi, että hänen aikanaan (siis vuonna luolamies ja dinosaurus) piti itse tuoda mukanaan munalukko, jos halusi lukita oman kaappinsa. Tuntuu vähän :david: -hommalta, jos nykyään sama meininki...

Kannattaa ottaa lukko mukaan.
Kyllä siellä kuunnellaan missä ajassa haluaa palveluksen suorittaa. Komppanian päälikkö ehdotti pasikuskin virkaa mulle, mihin sanoin lähteväni kuudessakuukaudessa pois. Laittoivat sitten mopolähetiksi...
Ja jos auk/ruk:ta pelkää niin siihen on helppo vaikuttaa itse ettei sinne "joudu".

Onkos kukaan tällä palstalla ollut ilmavoimissa mekaanikkona? Mitä ootte siellä olleet tykänneet? Ajattelin tollaista hommaa lähteä hakemaan vaikka kyllä tästä vuosi otetaan lykkäystä ensin.

El Salvatore sanoi:
Kannattaa ottaa lukko mukaan.

Ei tartte IMO. Eiköhän noi lukot löydy firman puolesta joka paikasta. Ainakin näin mun palvelus ja komennuspaikoissa.

superpohje sanoi:
Oi ei... Maanantaina lähtö. Piti päästä 6kk, mutta kaveri soitti juuri, että listoja on tullut ja oma nimi oli 9kk kohdalla. Ainoa hyvä puoli on se, että pääsin Vip-kuskiksi. Tosi itselle ei vielä sano mitään, mutta kaiketi aika helppo jobi... Vai?

No WTF? Valmiiksiko ne muka nuo ajat arpovat? Siinähän pistävät, minä en 6 kk pidempään siellä homehdu.

Itse kun kävin Kontiolahdessa Spollena niin tuvassani oli kaveri jolla oli lisäravinteet aina mukana. Yöllä kun oli vartio vuoro niin jos minä ajoin niin se joi protskudrinkkiä apukuskin puolella, leireillä sillä oli digitaalinen talousvaaka ja jauheet mukana, se ei jättänyt väliin kunnollista proteiinin saatia mistään hinnasta. Oli se kyllä ihan kunnioitettavan kokoinenkin.

superpohje sanoi:

Tervetuloa vaan. Otetaan sut sit hyvin vastaan.... :whip:
Sanon jo nyt et se teijän kassu on saaren huonoin, mutta koulutus parasta (kovinta). KuljK:ssa kouluttaa alokkaita AUK:n kouluttajat sekä tulevat apukouluttajat.

Vip:ks jos jäät niin intti loppuu periaatteessa siihen P-Kauteen. ;)
Kaikkihan on alustavasti 362. Mutta "osa" sijoitetaan palvelemaan 180 aamun miehistötehtäviin. Tai näin sitä isot herrat sanoo.

Ja tähän kommentti eräältä rekkapenalta: "Miksi mennä inttiin kun voi mennä kuljetuskomppaniaan???"

T.Yksi niistä EI rekkapenoista...

Jep tervetuloo Santiksen Kuljuun ite oon nyt ollu 6kk ja 180 aamuu vielä kestetävää..Kuljun P-kausi on parasta Santiksessa, parhaimmat apukouluttajat sen huomaa viimeistään leireillä, ainii eihän VIP-kuskit käy leireillä peeleirien jälkeen...saaren löysin homma, jut silti sanon et salilla käynti peekaudella on tosi tuskaista!
Rotskua ja muuta ruokaa kannattaa varata kaappiin!

Huom. Joudut vanhalle Spolkin B-kassulle se on saaren huonoin, kuten joku äsken jo sano.Nenä tukossa ekan viikon jälkeen homeen ja pölyn takia, siis siivoomaan!

Juzz sanoi:

No voisin ehdottaa taistelupioneerin hommia jos henkinen ja fyysinen rasitus kiinnostaa.. Keuruulla pojat vetää ainakin helvetin hyvällä sykkeellä ja kunnioitettavan rankalla kädellä kouluttajat pistää vauhtia kavereihin.. Itse olen erikoisraivaaja-alik. eli en tst-pioneeri, mutta vierestä olen tst-pioneerien touhuja katsellut ja paljon niitä itsekin tehnyt ja voin sanoa et rankkaa on.. Tietenkin sissit on aika kovia, kai??

Ja sit alkuperäiseen kysymykseen, niin ota ihmeessä mukaan protskut ja tonnikalat.. Lomakassissa tai kaapissa niitä on hyvä säilyttää.. Lomatarkastuksen ajaksi vaan piiloon jne.. Omassa kaapissa on ihan törkeesti siviilikamaa ja kyllä ne saa sinne sit piilotettua, tuutte huomaamaan että siihen kaappiin mahtuu uskomattomia määriä tavaroita :D

Ja spade-kaverit on ihan jees leireillä.. Ylimääräisiä maitopurkkeja, pitsoja, viilejä ja isoja kauhallisia ruokaa on tullut ihan kiitettävästi.. Kannattaa myös mennä aina jakamaan ruokaa kun kysellään vapaaehtoisia, siinä pystyy kätevästi lipastamaan itselle aika hyvät annokset ruokaa.. :hyper:

Ankka sanoi:
Toi ruuan laatu on verrannollinen varuskunnan kokoon. Esim. Kajaanissa on surkeemmat pöperöt mitä Sodankylässä. Kun taas Sodankylässä on paremmat ruuat mitä Rovaniemellä.

Ja kyllä sinne voi ottaa niitä lisäravinteita mukaan.

Kyllä Mantan grilliltä kajaanista maukkaat pöperöt löytyy. Mainittakoon esim. pita
kebab tai kebab riisillä, kyllä nälkä lähtee :arvi:

superpohje sanoi:

Toi sun jobi on täys läppä. ;) Mul oli tosin yks kaveri samaan aikaan intissä VIP-kuskina, joka lopetti intin ja lähti sivariin, kun "pää ei kestänyt" tota hommaa :david: . Joo, helpolla pääsit. :thumbs:

Kyllä ne omat sapuskat aina mukan kulki vaikka ei mitään lupia kysellytkään.

Muutenkin alkaa ihan firmankin sapuskat upota kun kunnon nälkä iskee.
Sääliksi kävi niitä mamman läskibodareita, jotka oli tottuneet kellontarkkaan ruokailuun ja nirsoilivat tarjoilun suhteen.

Kaikilla siellä tulokset tippuu, mutta pienellä vaivalla saa paljon aikaan.
Saapahan kerrankin kestävyyttä jos on pelkästään "ilmapallolihaksia" :-)

Ainakin Mikkelissä oli ihan hyvät pöperöt mukessa(muonituskeskuksessa) mutta tottakai sattui aina huonoja päiviä muken keittäjille ja jäi syömättä.
Metässä onkin sit ihan eri asia....Ei oo kyllä yhtään ikävä niitä pakkimuhjoja mitä meillekkin tarjottiin...Vaikka Spadet osaskin kyllä välilä tehä oikeen maukkaat lihasopat...Mutta ei niilläkään niin kauheen paljoo kyllä oo valinnan varaa mitä soppaan laittavat.Kannattaa pakata vaan reppuun reilusti evästä leireille...Siis muutakin kun makkaraa.Esim. Kotona tehdyt chili-tonnikala-juusto ruisleivät maistuivat kyllä hyviltä kaminan päällä lämmitettyinä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom