arginiini + tryptofaani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TheLORD
  • Aloitettu Aloitettu
Kummastakin löytyi keskustelua ja unta tuntuvat parantavan. Itse kokeillu tuota tryptoa ja tottahan se on. Onko kukaan täällä ottanu nuita yhdessä ja millaisilla annoksilla ja tuloksilla? Haittaako nuo pahasti toistensa imeytymistä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä oli jossain toisessa ketjussa puhetta että toi tryptofaani pitäis ottaa yksinään,mielellään tyhjään mahaan.Mutta en ole itse kokeillut,jotenkin kuulemma kilpailevat aminohapot keskenään eli toinen ei pääse vaikuttamaan..joku kun löytäs linkin siihen ketjuun.

Mitenköhän toimis jos ottas joka toinen päivä arginiinia ja joka toinen tryptofaania? Vai oliskoha viikko yhtä parempi syklitys?

Noh, en näe järkeä ollenkaan ottaa jokatoinen pv. ja melatoniinia ei mielestäni muutenkaan kannata sen suuremmin syklittää; ottaa vain silloin kun tarvii.
Mutta tosi on että kumpaankin kasvaa unensaannin kannalta ainakin "toleranssi".
Eli ainakin arginiinia voisi ottaa sykleissä.. haetko muuten nyt vain unta parantavaa vaikutusta myös arginiinista? Jos et, niin arginiinia kannattaisi käsittääkseni ottaa pidempi aika yhtämittaisesti ja enempi = on parempi ;) (arginiinista löytyy juttua kyllä vaikka millä mitalla, kuten myös totesitkin)

Melatoniinia vois melkein suositella, tulee huomattavasti halvemmaksi ja on pillerimuodossa, eikä maistu miltään :)

Lampunjalka sanoi:
Mutta tosi on että kumpaankin kasvaa unensaannin kannalta ainakin "toleranssi".
Eli ainakin arginiinia voisi ottaa sykleissä.. haetko muuten nyt vain unta parantavaa vaikutusta myös arginiinista? Jos et, niin arginiinia kannattaisi käsittääkseni ottaa pidempi aika yhtämittaisesti ja enempi = on parempi ;) (arginiinista löytyy juttua kyllä vaikka millä mitalla, kuten myös totesitkin)

Melatoniinia vois melkein suositella, tulee huomattavasti halvemmaksi ja on pillerimuodossa, eikä maistu miltään

Ei tuo tryptofaani kyllä unensaantia paranna minulla ainakaan. Auttaa siihen että ei heräile yöllä.

Arginiinia en ole kokeillut mutta siitä haen pumppia treeneihin ja unen laatua.

Onko tuo melatoniini reseptivapaata nykyään?

Melatoniini ei ole Suomessa reseptivapaata, Englannissa kylläkin.

Tryptofaania saa käsittääkseni myös kapseloituna.

Nitsku sanoi:
Tryptofaania saa käsittääkseni myös kapseloituna.

Saa mutta käsittääkseni sikakalliilla.

Itse otan tryptofaani rahkan seassa ja tuntuu siltikkin auttavan unenlaatuun. 1 ja 2 grammaa oon kokeillu. 2sta tulee joskus pää kipeäksi. Joku muukin jossain samaa valitteli

no empäs tiedä luulis että jotain tulee isommista annksista kun tuo kuitenkin
jotenkin noihin aivoihin ja serotoniiniin vaikuttaa

Jostain kirjasta luin että geenimanipuloitu tryptofaani olisi aiheuttanut usassa jonkun epidemian, ja sen johdosta koko aine oli kielletty kyseisessä valtiossa. Eikai tämä pakkiksen ole sitä? :).

Aleley sanoi:
Jostain kirjasta luin että geenimanipuloitu tryptofaani olisi aiheuttanut usassa jonkun epidemian, ja sen johdosta koko aine oli kielletty kyseisessä valtiossa. Eikai tämä pakkiksen ole sitä? :).

Japanissa on kanssa porukkaa kuollu tryptofaaniin.
En usko että pakkiksen trypto sitä scheissee on.

Tilasin just pakkiksen kaupasta arginiinia ja tryptofaania :rock:
Toivottavasti tulee keskiviikkoon mennessä perille :rock:

Edit: Arginiinia ei ole vissiin jauheena saatavana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom