arginiini + tryptofaani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TheLORD
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rotilla arginiini lisää hidasaaltounta (syvää unta) ja vähentää heräämisiä, mutta ei vaikuta REM-uneen. Itse olen huomannut, että useimmiten nukun kuin tukki isomman argiiniiniannoksen jälkeen vs. ilman arginiinia. :zzzz:

Samanaikaisesti otan gramman tryptofaania. Tryptofaanin kanssa samasta kuljetusmekanismista kilpailevat eniten tyrosiini, fenyylialaniini, valiini, leusiini ja isoleusiini. Noita saa käytännössä melkein mistä tahansa luonnollisesta tai keinotekoisesta proteiinilähteestä, eli protskuja ei kannata samanaikaisesti ottaa tryptofaanin kanssa, koska tryptofaani häviää pahimmillaan 8:1 suhteessa toisille aminohapoille kuljetuskapasiteetissa. Ts. esim rahkan kanssa efekti jää murto-osaan, kuin tyhjään mahaan otettuna, mutta on toisaalta paljon luomumpaa.

Arginiini ei demppaa tryptofaanin vaikutusta yhtä paljon, kuin em. mainitut aminohapot.

Mielialalääkitystä käytettäessä "varmasti turvallinen" puhtaan tryptofaanin annos on 0 g. :arvi: Serotoniinisyndroomassa kuolema on hidas ja tuskallinen.

Tryptofaani oli Suomessa lääkeluettelossa 1.1.2004 asti, nyt vapaana, toivottavasti kukaan ei ota "övereitä" sillä, että pysyykin vapaana.

Mike sanoi:
Oli ennen jauheena, mutta koska se maistuu ihan karmeelle, niin se vaihtui tabletteihin, huomattavasti mukavampi napsia.
Onko mitään mahdollisuutta, että myös tryptofaani siirtyisi jossain vaiheessa kapseleihin? Lupaan ostaa heti jos hinta ei ole ihan mahdoton. ;)

Mike sanoi:
Hintahan siinä heti nousisi, kuitenkin sekin saisi siirtyä, ei sitä jauhona pysty vetään. Jauhot on tosi epäkäytännöllisiä näissä aminohapoissa joita otetaan vain grammoja.
Niin..miten sen nyt ottaa, sitte tarvisi keksiä kyllä jotain, notta se hinta tulisi alaspäin.. Alkaa nimittäin tuon arginiininkin hinta olemaan aika huima.

Vaikka mulla on ton nykyisen treenibuusterini takia jääny unet hiukka vähäiseks niin kyllä huomaa että toi tryptofaani vaikuttaa,ainakin siitä että muutamia minuutteja ottamisen jälkeen päässä tuntui..ikäänkuin jonkin sortin "purskahdus" tai jotain,vaikea selittää,heitin sitä 2g suoraan suuhun ja vettä päälle,eipä tuo herkkua ollut mutta toivottavasti jeesaa.Siitä on ton masennuslääkkeiden kanssa ollut puhetta mutta mietin ku mulla on toi Atarax allergialääkkeenä ja sitä käytetään myös masennuksen ja paniikkihäiriöiden hoitoon muiden lääkkeiden tukena niin eikai niillä ole mitään haitallista yhteisvaikutusta?Tietääkseni atarax ei kuitenkaan serotoniinin tuotantoon/takaisinottoon vaikuta,hope so..kertokaa viisaammat.

Atarax on pääasiassa histamiini H1-reseptorin salpaaja, eikä sillä normaaliannoksilla liene juuri serotoniinipuolelle vaikutusta.

Itse olen pussillisen tryptofaania vetänyt Setae:n innoittamana, mutta ei oikein toiminut. En huomannut mitään eroa unenlaadussa. Jääpi viimeiseksi pussukaksi.

onko muille tullut tosta arginiinista päänsärkyä?
kaks päivää ottanu ja samanverran ollu pientä särkyä koko ajan :(

Ei ole tullut ja unta tuntuu parantavan ja nostaa palautumiskykyä...ilmeisesti kasvuhormoonin eritys paranee. Itse otan illalla viimeiseksi ennen nukkumaan menoa. En ota pelkästään tuon palautumisen takia vaan myös yleisen terveyden kannalta koska se pitää verenpaineet ja rasvat kohdallaan ja verisuonet avonaisina ja joustavina

uskon kyllä että tuo särky tosta arginiinista johtuu, mulla ei ole moneen vuoteen pää särkenyt ja alko heti kun sitä otin :curs:

Sumona sanoi:
Atarax on pääasiassa histamiini H1-reseptorin salpaaja, eikä sillä normaaliannoksilla liene juuri serotoniinipuolelle vaikutusta.
Kiitos vastauksesta.Joo eipä ole mitään oireita tullut,nyt tuntu viimeyönä ensi kerran ku tosta tryphosta ois ollu apua,oli kyllä väsymyskin kova.

TheLORD sanoi:
Onko laillista tilata Suomeen?

olen itse tullissa töissä ja voin sanoa että mitää mistä vaaditaan reseptiä suomesta ei saa tilata ilman reseptiä.. MUTTA..

paketti kun tulee briteistä niin siihen ei sovelleta minkäänlaisia valvontatoimenpiteitä (eu maa) eli tilaa pois sillä kukaan ei huomaa...

mutta jos jäät kuitenkin jotenkin siitä boseen niin suuremmissa määrissä voi tulla syyte lääkeainerikkomuksesta.. ja joka tapauksessa menetät tuotteet..

ja tämä siis koskee kaikkia tuotteita.. esim monia twin labin tuotteita..
täällä rahtipuolella jossa olen töissä jää päivittäin nalkkiin mm twinlabin daily cabsejä kun niissä on joitain lääkeaineita.. ja pitää muistaa myös että kun vitamiinit (c-1000mg) ylittävät tietyt lukemat niin nekin ovat lääkelaitoksen mukaan lääkeaineita.

eli ottakaa yhteyttä lääkelaitokseen ennen kun tilaatte tavaroita sillä se tulee teille kalliiksi

Mä käytin melatoniinia (laillista sellaista) vuosia kunnes löysin sen suuntaisia viitteitä, että melatoniini saattaa vaikuttaa sukupuolihormonien eritykseen. Loppui niiden käyttö, ei viitsi ottaa sitä riskiä, että laskee GnRH:t ja testot, vaikka suht hyvät unet saakin. "Eläimillä" melatoniini säätelee hedelmällisyyttä.

Ajattelin ottaa tuota arginiinia seuraavan tyylin 5pvä on /2 off. Annos joka päivä 3 grammaa. Onko järkevää? Tuossa ostamassani purkissa oli 45 grammaa eli 3 viikkoa kestäis. Vai ottaisko lyhyemmä kuurin? 5 grammaa päivässä ja tällöin tuo kestäisi 9 päivää?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom