Arginiini, kaikki tästä aminohaposta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 ARGINIINI – AMINOHAPPOJEN VERIVALTATIE 🔥

Meta description: Tärkeä aminohappo verenkierron tuelle, pumpeille ja suorituskyvyn luonnolliselle optimoinnille.

Ihmettelin vain kun ihmiset valittavat L-Arginiinin pahaa makua? Se tarkoittaa sitä, että heidän käyttämät jauheet eivät ole puhtaita tai sitten on jatkettu jollakin aineella. Terveys on kuitenkin ensisijalla.

Tai sit sun käyttämää on laimennettu, miksi toiset valmistajat tekisivät L-Arginiinin tietoisesti pahan makuiseksi, ei kovin hyvää myynninedistämistä...jos ei sitten markkinointi ajattele malliin " mitä pahempaa sen tehokkaampaa" mitä en oikein usko!

Otin Puhdas+ L-Arginiinin kokeiluun. Saa nähdä onko vaikutuksia treenaukseen tai petihommiin. Sekoitin pari teelusikallista veteen. Ihan ok sai menemään alas.

Suun kautta nautitun arginiinin hyväksikäytettävyys elimistössä on melkein nolla. Älkää hyvät ihmiset tuhlatko rahojanne. Sitrulliinimalaatilla saa veren arginiinipitoisuudet nousuun jos se (sitrulliinimalaatin monien muiden etujen lisäksi) kiinnostaa.

No, mitäs sitruliinejä suosittelisit ja mitkä siinä on riittävät pitoisuudet? Asiasta ei niin kovin paljoa taida olla tietoa vielä netissä?

Suun kautta nautitun arginiinin hyväksikäytettävyys elimistössä on melkein nolla. Älkää hyvät ihmiset tuhlatko rahojanne. Sitrulliinimalaatilla saa veren arginiinipitoisuudet nousuun jos se (sitrulliinimalaatin monien muiden etujen lisäksi) kiinnostaa.
Onpas surkeaa ainetta etenkin siihen nähden kun ko. tavara oli lääkeaine vielä 2004?

Itsellä on aina ollut korkea verenpaine, 19 vuotiaasta asti ~95/145. Nyt kun vedän 2tl tavallista L-argiinia treeniboosteriksi 4 x viikossa, paineet pysyy jatkuvasti ~77/120.
Tuota parempaa verenpainelääkettä ei löydy ja porukka on myös kyseisen boosterin jälkeen ihmetelleet salilla käsien suonikkuutta.

- - - Updated - - -

Ihan turhaa hifistelyä, kun perus L-argiini potkii kuin muuli.
Joo, vähän turhankin tehokasta tuohon verenpaineeseen. Oon nyt 4päivää ottanu arginiina 5g ja l-ornitiinia 1g päivässä ennen nukkumaan menoa ja tänään otin tuntia ennen treeniä ja mitenkäs kävikään?
Varmaan ensimmäistä kertaa 25vuoteen piti jättää treenit kesken, kun alko pyörryttämään maastavedon aikana ja siis sen jälkeen siitä ei tullu tosiaan vittuakaan. Kotiin kun pääsin ja mittasin verenpaineet naama valkosena: 98/52
---> Suosittelen jättään väliin ainakin ennen treenejä...

Mulla puskee kovasti paksuja suonia pintaan. Unet on syviä ja ei nukuta 8 h pidempään.

En jaksanut kahlata koko ketjua läpi mutta onko muilla L- Arginiini aiheuttanut "paniikkikohtauksia"?
Heittomerkeissä siksi koska en varsinaisesti tiedä miltä paniikkohtaus tuntuu mutta voisin kuvitella siltä, että lämpö nousee, puskee kylmähikeä, hengitys ja syke tihenee ja menee pinnalliseksi. Sellainen kokonaisvaltainen ahdistustila. Olo kuin kalalla kuivalla maalla.

Aikana jolloin käytin ainetta satoin herätä keskellä yötä ja tuntui kuin olisin tukehtunut. Vaikka lopetin aineen käytön niin tästä aiheutui vittumainen noidankehä. Meni pitkään ennenkuin uskalsin käydä rennosti nukkumaan.

Vaikka treenatessa ja treenin jälkeen olin havaitsevani hieman kovempaa pumppia niin sivuvaikutukset olivat kuitenkin rajuja että päätin lopettaa käytön.

Viimeksi muokattu:
Aika jännä juttu. Olikohan purkissa oikeasti arginiinia? Samaahan ei varmaan tule jos syöt kilon lihaa jossa on isot määrät luonnollista arginiinia?

Ainoat lääketieteelliset selitykset olisi:

- Allergia (eneetnkin astmapotilailla todettu)
- Entuudestaan alhainen verenpaine, mikä vain alenee arginiinilla?
- Arginiini vaikuttaa kehon kalium arvoihin eli olisi teoreettinen mahdollisuus, että kehon kemikaalitasapaino järkkyy. Yleensä munuais tai maksa potilailla tätä.
- GAMT https://en.wikipedia.org/wiki/Guanidinoacetate_methyltransferase_deficiency <- tuskin

Mulla poltti kans kielen ihan kunnolla!! Kuivana heitin lusikalla suuhun ja vettä perään, samanlailla ku otan magnesium jauheen. 5h menny kieli edelleen punaisilla läiskillä ja kaikki mitä suuhun laittaa niin polttaa! Kun söin niin silmistä valui vesi.
Toisen annoksen kokeilin sekoittaa palkkariin, siinä meni ihan hyvin.
Aamuksi laitoin valmiiksi veteen sekoitettuna.
Mietin jo että oonko saanu jotain viallista "näön lähtö" tuotetta, en ois ikinä arvannut että polttaa kielen. Eikä googlellakaan löytynyt muuta kuin tämä.
Finnmaxx 1kg pussi.

Mulla poltti kans kielen ihan kunnolla!! Kuivana heitin lusikalla suuhun ja vettä perään, samanlailla ku otan magnesium jauheen. 5h menny kieli edelleen punaisilla läiskillä ja kaikki mitä suuhun laittaa niin polttaa! Kun söin niin silmistä valui vesi.
Toisen annoksen kokeilin sekoittaa palkkariin, siinä meni ihan hyvin.
Aamuksi laitoin valmiiksi veteen sekoitettuna.
Mietin jo että oonko saanu jotain viallista "näön lähtö" tuotetta, en ois ikinä arvannut että polttaa kielen. Eikä googlellakaan löytynyt muuta kuin tämä.
Finnmaxx 1kg pussi.

Ei kai se perkele pitäis kieltä polttaa.
Itellä Myproden arginiini alfa ketogluraattia ja ei se tee mitään tollasta kun lusikalla lapioi suuhun.

Miten ihmeessä jengi saa tälläsiä sivareita arginiinista?! Omaan korvaan kuulostais siltä et jotkut vaan stressaa liikaa tosta arginiinista ja sit alkaa oma mieli tekeen temppujaan. 😄
Jokaisen kroppa toimii eri tavalla ja jotkin aineet ei vaan sovi kaikille, se on vaan 100% fakta. Itse on tullut todistettua se omalla kohdalla, eikä siihen muiden psykoottiset vänkkäykset auta. Mut joillekkin vastarannankiiskeille nää on kovia paikkoja jos heidän fanittamat mömmöt ei sovikkaan toiselle.

L-arginiini maistuu ja haisee ihan vitun pahalle. Heittämällä kamalimman makuinen pulveri ikinä! Vaihtoehto ois AAKG jota pystyy juomaan ilman irvistelyä. Onko se ja sama kumpaa näistä käyttää? Samat hyödyt?

L-arginiini maistuu ja haisee ihan vitun pahalle. Heittämällä kamalimman makuinen pulveri ikinä! Vaihtoehto ois AAKG jota pystyy juomaan ilman irvistelyä. Onko se ja sama kumpaa näistä käyttää? Samat hyödyt?
Sitrulliinimalaatti ajaa saman asian ja maku parempi toki kitkerä.

Se mulla jo onki käytössä. Eli aakg/arginiini + sitrulliini kombo ei ole pakollinen? Riittää pelkkä sitrulliini?
Kyllä tohon voi AAKG ottaa jos haluaa hifistellä ja maku siinä tosiaan on parempi kuin arginiinissä mun mielestä ainekin. Mut itse mennyt pelkällä sitrulliinimalaatilla ja toimii kyllä!

Back
Ylös Bottom