argiinista

Eli millon toi argiini kannattais ottaa. Porukat sanoo et se auttaa saamaan paljon syvemmän unen, mut sit ku ottaa ennen nukkumaanmenoa nii ei uni tuu millään. viimeyönäki nukahdin klo 4 ku olin ottanu sen juuri ennen nukkumaanmenoa. Sama juttu kaverilla (Ja se unettomuus johtuu argiinistä)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miikkakka sanoi:
Eli millon toi argiini kannattais ottaa. Porukat sanoo et se auttaa saamaan paljon syvemmän unen, mut sit ku ottaa ennen nukkumaanmenoa nii ei uni tuu millään. viimeyönäki nukahdin klo 4 ku olin ottanu sen juuri ennen nukkumaanmenoa. Sama juttu kaverilla (Ja se unettomuus johtuu argiinistä)

Aika jännää. Sekä minulla että miehelläni kävi niin, että arginiinin aloittamisen jälkeen yöunet lyhenevät, ts. aamuisin herää ennen herätyskelloa eli ilmeisesti uni on jotenkin syvempää. Näinhän sen pitäisi vaikuttaa.

Itse otan aamudrinksussa 2g, palkkarissa 2g ja illalla 2g ennen nukkumaanmenoa. Ja aina tyhjään vatsaan. Mies ottaa aamulla ja illalla 2g.

Mike sanoi:
Uneen vaikuttaa enemmän tryprofaani, sitäkin löytyy pakkiskaupasta.

Oletko syönyt melatoniinia?
Jos olet niin kumpi "toimii" paremmin?

tänä yönä sain huimat 0h unta. Olin silleen puoliunessa koko ajan. Eka kerta ku testasin tota nii sain kyl unta joskus klo 3 ja yöllä heräilin parikertaa lakanat märkinä hikoilusta

-edit- toi unettomuus johtuu mun tietääkseni siitä, et en pysty keskittymään siihen rauhottumiseen, eli koko ajan pitäis vaihtaa asentoa ja päässä pyörii naiset. Ja viel muistutukseks et tää unettomuus tulee vain arginiinin aikana

SannaK sanoi:
Itse otan aamudrinksussa 2g, palkkarissa 2g ja illalla 2g ennen nukkumaanmenoa. Ja aina tyhjään vatsaan. Mies ottaa aamulla ja illalla 2g.

Mä oon joskus tätä tyhjään vatsaan vetämistä miettiny, ja todennu et mistä mä tiedän koska mun vatsa on tyhjä? Eipä sinne kauheesti viikki kurkistella. No aamulla varmaan joo, mutta esim. ennen nukkumaan menoo, no way. Treenin jälkeen protskut klo 18.30, hiilarit klo 19.00, safka 20.00, iltaprotsku 22.00. ton iltaprotskun yhteydessä mä arginiini vedän, mutta tuskin on vatsa tyhjä. Mutta onko sillä jotain merkittävää vaikutusta? Tästä tietoa/fiiliksiä/mutua/faktaa???

Miikkakka sanoi:
tänä yönä sain huimat 0h unta. Olin silleen puoliunessa koko ajan. Eka kerta ku testasin tota nii sain kyl unta joskus klo 3 ja yöllä heräilin parikertaa lakanat märkinä hikoilusta

-edit- toi unettomuus johtuu mun tietääkseni siitä, et en pysty keskittymään siihen rauhottumiseen, eli koko ajan pitäis vaihtaa asentoa ja päässä pyörii naiset. Ja viel muistutukseks et tää unettomuus tulee vain arginiinin aikana

Minkäs ikäinen olitkaan... ettei vaan nyt ois murrosiän tuomia paineita.

:jahas:

X-man sanoi:
Mä oon joskus tätä tyhjään vatsaan vetämistä miettiny, ja todennu et mistä mä tiedän koska mun vatsa on tyhjä? Eipä sinne kauheesti viikki kurkistella. No aamulla varmaan joo, mutta esim. ennen nukkumaan menoo, no way. Treenin jälkeen protskut klo 18.30, hiilarit klo 19.00, safka 20.00, iltaprotsku 22.00. ton iltaprotskun yhteydessä mä arginiini vedän, mutta tuskin on vatsa tyhjä. Mutta onko sillä jotain merkittävää vaikutusta? Tästä tietoa/fiiliksiä/mutua/faktaa???

Jep, ihan sama homma että milloin se vatsa on tyhjä. Ainoastaan aamulla kun herää. Jos mä tempasen kaikki lisät silloin niin on muuten varpusparvi lennossa pöntöllä käydessä.
Muuten kun syön kahden tunnin välein niin eipä kai se vatsa kerkiä tyhjentyä? Määritelkää minulle tyhjä vatsa? Tai aika edellisestä syönnistä että milloin se on tyhjentynyt?
Ja onko tosiaan niin suurta merkitystä sillä että tyhjä vai ei?

Mike sanoi:
Uneen vaikuttaa enemmän tryprofaani, sitäkin löytyy pakkiskaupasta.

Ja tryptofaania löytyy myös... maidosta... Ihan esimerkiksi. ;)

esni sanoi:
Ja tryptofaania löytyy myös... maidosta... Ihan esimerkiksi. ;)

Ja millaisia määriä? Tarviiko sitä litra tolkulla juoda, jos haluaa enemmän tryptoa saada? Ja tuo ei taas mitenkään järkevää.

japa sanoi:
Ja onko tosiaan niin suurta merkitystä sillä että tyhjä vai ei?

En tiedä miten on aminohappojen kohdalla, mutta ainakin esim. unilääkkeiden kohdalla vaikutus on paljon nopeampi ja tehokkaampi tyhjällä vatsalla.
Ja jos edellisellä aterialla on syöty rasvaista ruokaa se myös hidastaa imeytymistä todella paljon.

Raven sanoi:
Ja millaisia määriä? Tarviiko sitä litra tolkulla juoda, jos haluaa enemmän tryptoa saada? Ja tuo ei taas mitenkään järkevää.

...ja minkä muiden aminojen kanssa se kilpailee aivoihin pääsystä, jos halutaan vaikutusta aivojen serotoniinin tuotantoon?

Tryptofaanin, arginiinin yms aminojen kanssa kannattaa itseasiassa ottaa hieman nopeaa hiilihydraattia, ainakin jos on syönyt proteiinia viimeisen 5 tunnin aikana.

Hyöty: insuliinitaso nousee, joka saa aikaan muiden aminohappojen imeytymisen lihaksiin pois kilpailemasta haluttujen aminohappojen kanssa aivo-veriesteen läpäisystä.

Hiilariaterian väsyttävä vaikutus johtuu osittain tästä (enemmän tryptofaania -serotoniinin ja melatoniinin esiastetta- pääsee läpi).

Mitä vaikutusta haette arginiinilta? Riippuu siitä tarviiko vatsan olla tyhjä.
Jos esim. yrittää saada sillä kasvuhormonitasot nousemaan, niin 2g ei auta käytännössä mitään ja vatsa on tyhjä vasta usean tunnin kuluttua syömisestä ja vaikka se olisi tyhjä, niin jos olet juonut vaikkapa 0.5 litraa maitoa, niin sinulla on veressä vielä jopa 6-7 tunnin päästä maidosta tulleita aminohappoja, joten arginiinin vaikutus heikentyy.

Jos taas tavoitellaan jotain muuta vaikutusta, kuten apua potenssiongelmiin, sydänvaivoihin, uneen tms. niin ei tietääkseni ole juurikaan merkitystä onko vatsa tyhjä vai ei, paitsi tietysti imeytyminen hidastuu.

lampunjalka sanoi:
Oletko syönyt melatoniinia?
Jos olet niin kumpi "toimii" paremmin?

Ite olen molempia syönyt ja vaikutukset täysin identtiset. Toisaalta itellä lyhenee uni noilla, joten kai sitä sitten nukkuukin paremmin?

No se niistä unettomista öistä. Tais mennä sen piikkiin ku meil oli kaverin kaa semmonen pikku skaba, et piti olla selibaatissa viikon ajan. Meni hormonitasot siin ihan sekasin sit ku mun tauko loppu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom