Apuuva ruuan valmistuksessa.

Jääkaapista löytyy marinoituja broilerin filesuikaleita 300g ja risellan tummaa riisiä, näistä pitäisi taikoa ruokaa ja nopeasti kun kuolen täällä nälkään. Mun kokkaustaidot on luokaa :david: niin kertokaapa joku miten nuo suikaleet käristetään? Entä riisi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siitä vain suikaleet pannulle ja muiluttelet niitä siinä kunnes ovat kypsiä, levy päälle, kylmällä hellalla ei mitään tapahdu. Riisit laitat kattilaan ja kattilaan vettä, kattila kannattaa laittaa myös kuuman levyn päälle, kylmässä vedessä riiseille ei mitään tapahdu.

Niin ja hella on se mikä on kuuma, se kylmä on jääkaappi.

:lol2: Riisipaketin kyljessä lienee keitto ohjeet......

Suikaleethan nyt käristetään ihan normaalisti pannulla.

olet kyllä aika :david: jos et tuosta urakasta selviydy :D

Jaahas Mike ehtikin jo.....

Näissä filesuikaleissa on se marinadi kyllä sitä luokkaa,että :itku:
Ja eipä ne suikaleetkaan mitään primaa ole.

Originally posted by Mike
Niin ja hella on se mikä on kuuma, se kylmä on jääkaappi.

Sitten jossain niiden lähellä on yleensä sellainen pitkä ja metallinen josta tulee märkää ainetta kun kääntää vipua, se on vesihana. :D

Ekka pannu kuumaksi kunnolla, sitten vasta suikaleet sekaan. On tarkoitus paistaa ne, eikä suinkaan kiehuttaa niistä kaikkia nesteitä pois (sukulaislikka pistää aina kanat kylmälle pannulle jolloin niistä tulee ihan sitkeitä ja kuivia kökköjä.)

Eiks siellä koulussa enää ole edes pakollista köksää?

edit: tumma riisi muuten kypsyy sitten luokkaa 40 minuuttia...

On mutta siellä tuntu(u) olevan pääaiheena elefantin (lue: et näe silmällä) kokoisten roskien etsiminen.. :evil:

Ei helvetissä, 40min, mähän olen luuranko siihen mennessä. :itku: On tuolla kaapissa "risotto" riisiäkin, onko sen puoliintumisaika lyhyempi?

Paras riisi broilerin kanssa, on mun mielestä pilahviriisi. Laitat kattilaan hieman öljyä ja kuullotat riisiä, sipulia ja currya(antaa loistavan lisän) siinä öljyssä muutamia minuutteja ja sen jälkeen lisäät vettä kolminkertaisesti sen määrän mitä sulla on sitä riisiä siinä kattilassa.

niin ja se öljyssä kuullottaminen vähentää keittoaikaa.

Mä en jaksanu enää odottaa, viskasin nyt riisit kattilaan ja vettä päälle ja pannu on kuumumassa. Lukekaa sitten huomisen lehdestä miten kävi. ;)

Uusavuttomuus on päivän sana:thumbs:
Työ opettaa, eli rupee vääntämään omia keitoksiasi vaan reippaasti! Ja tätänykyä jokaisessa ruoka-aineessa on valmistusohje

Täytyy olla melko :david: , jos ei osaa riisiä keittää, mutta kaikilla meillä on omat lähtötasonsa (huumoria huumoria)

Mä oon pienestä pitäen perkele tappanu oman riistani käsin :evil: ja paistanu notskilla!

Originally posted by Svetlana
Mä en jaksanu enää odottaa, viskasin nyt riisit kattilaan ja vettä päälle ja pannu on kuumumassa. Lukekaa sitten huomisen lehdestä miten kävi. ;)

Kannattaa odotella veden kiehumista ennen kuin heittää riisit kattilaan saat muuten kaapia ne jyvät astian pohjasta.
JA Minkälainen "nainen" ei osaa keittää riisiä?

täytyy kyllä sanoa että on kädetön mies jos ei osaa riisiä keittää eikä kanaa paistaa..selviätkö sä pyykinpesusta tai kengännauhojen sitomisesta omin avuin..seuraavaksi varmaan kysyt kananmunien keitto-ohjetta..

Uusavuttoman bodarin kananrinnat

Noista suikaleista tuu kuin vihaiseksi ja noi marinadit on arsesta ravintosisällön puolesta. Kanan rintaleikkeet on parempi vaihtoehto, mutta hankala paistaa. Seuraavassa helppo tapa saada salaatteihin jne. vähällä vaivalla iso määrä kanaa:

Tarveaineet:

1) muutama paketti marinoimattomia kanan rintaleikkeitä, á hinta S-marketissa jotain 6-7 egee per.
2) vähän helvetin iso kattila
3) vettä
4) mausteita maun mukaan (esim. curry / pippuri / chilijauhe)
5) jotain kannellisia rasioita säilytystä varten
6) liesi ja jääkaappi

Täytä kattilasta 1/3 vedellä (ei enempää, sillä kananrinnat syrjäyttää vettä painonsa verran), laita levylle ja levy kutoselle. Mausteita voi heittää sekaan ja tilkan oliiviöljyä myös, mutta eivät ole välttämättömiä. Kun vesi tosissaan kiehuu, laita levy kakkoselle, kanat kattilaan niin että päällimmäistenkin päällä on vielä vettä ja kansi päälle. Anna poreilla 1.5 tuntia. Nostele kanat pois vedestä, luut ja nahka pitäis lähteä todella iisisti veks. Laita lihat rasioissa jääkaappiin ja luut&nahat bioroskikseen.

Aktiivista tuoanlaittoaikaa vaaditaan alle 10 minuuttia monen päivän satsiin ja lopputulos on todella mureaa.

Tsekkaa Svetlana tämä threadi -> http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=6521&highlight=Iivilin+m%F6ss%F6

Paljon hyviä ruokaohjeita. Teet esim. kunnon satsin Svetlanan mössöä (vinkkiä voit ottaa Iivilin mössöstä em. threadissa), niin sitä on kätevä lämmitellä seur. 2-4 päivää. Jos haluat vaihtelua, tee toki viikonloppuna kahta tai kolmea mössöä, pakasta ne ja syö sitä, mitä sattuu milloinkin tekemään mieli. Kätevää, hyvää ja helppo säätää makroravinteiden suhteet haluamikseen.

Raaka-aineina broileria, paistijauhelihaa, possun suikaleita, seitä, linssejä, tummaa tai kokojyvä riisiä, pottua, makaronia (hiilarilisiä bulkilla enempi, voi jättää dieetillä kokonaan pois), erilaisia pakastevihanneksia (niilläkin voi sitä koostumusta ja makua säätää), mausteita, rypsi- tai oliiviöljyä ja suolaa. Noista valkkaa yhtä proteiinilähdettä, yhtä hiilarilähdettä, kypsentää ne, sulattaa vihannekset, kaikki sekaisin, mausteet myös ja eiku syömään.

Re: Uusavuttoman bodarin kananrinnat

Originally posted by Dopey
Kanan rintaleikkeet on parempi vaihtoehto, mutta hankala paistaa.

Minä taas tykkään paistella rintaleikkeitä. Vaatii vähän harjoittelua, mutta tekniikan opittua saa fileerausveitsellä hyvin nyljettyä nahat ja luut pois ennen paistoa ilman mainittavaa lihahävikkiä. Marinoituja tai marinoimattomia, eipä nuo marinadit minua niin häiritse kun valuttaa liiat pois. Kuumalle valurautapannulle rypsiöljyä tai joskus rypsiöljy-voiseosta, paistetaan kypsäksi (5-10 min per puoli, riippuen kuinka paksuiksi leikkeet jättää), ripotellaan paistamisen aikana molemmin puolin currya/kurkumaa ja mustapippuria + yrttisuolaa (jos marinoimattomia leikkeitä). Itsefileroidut pannulla paistetut rintaleikkeet ovat mielestäni jokseenkin mehevämpiä kuin valmiit fileet.

Re: Re: Uusavuttoman bodarin kananrinnat

Originally posted by Hannibal
Minä taas tykkään paistella rintaleikkeitä. Vaatii vähän harjoittelua, mutta tekniikan opittua saa fileerausveitsellä hyvin nyljettyä nahat ja luut pois ennen paistoa ilman mainittavaa lihahävikkiä. Marinoituja tai marinoimattomia, eipä nuo marinadit minua niin häiritse kun valuttaa liiat pois. Kuumalle valurautapannulle rypsiöljyä tai joskus rypsiöljy-voiseosta, paistetaan kypsäksi (5-10 min per puoli, riippuen kuinka paksuiksi leikkeet jättää), ripotellaan paistamisen aikana molemmin puolin currya/kurkumaa ja mustapippuria + yrttisuolaa (jos marinoimattomia leikkeitä). Itsefileroidut pannulla paistetut rintaleikkeet ovat mielestäni jokseenkin mehevämpiä kuin valmiit fileet.

No, höh! Turhahan noita on fileointiveitsellä särkkiä! Nahat ja luut lähtee helpoiten sormin irti ja lihaa ei mene hukaan yhtään. Saksilla saa rintafileet pilkottua mukavasti. Alla herkkuresepti:

1. iso sipuli palasiksi ja öljyyn kuullottumaan
2. kuullottuneihin sipuleihin lisätään 2tl paprikajauhetta ja ripaus cayannepippuria
3. lisää paloitellut kananpalat (600-800 gr) ja kypsennä
4. lisää 1.5 tl suolaa
5. lisää pari pilkottua paprikaa ja tomaattia, anna hautua 10min.
6. lisää purkki smetanaa ja 1rkl vehnäjauhoja, anna hautua 5min.
7. syö hiien kyytiä

smetana on ainut rasvainen aine tuossa. smetana purkki kuitenkin on vain 100-150 gr, joten ei sitä rasvaa niin hirveesti annosta kohti tule.

Tai sitten sipasee rintafileeseen viillon (file melkein kahtia) ja pistää väliin vaikkapa maustettua koskenlaskia juustoa. Uunissa sitten paistelee miedossa lämmössä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom