Apuja treeni jämähtänyt :S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuusela
  • Aloitettu Aloitettu
morjesta eli siis olen 23v 171cm 76-78kg heilahdellen mies henkilö olen treenannut nyt noin puolivuotta kuntosalilla lujaa 4kertaa viikossa syönyt omastamielestä ihan hyvin
töissä ollessa kahvitauolla ruisleipä jossa runsaasti lihaa välissä ja rahkaa.
ruokatauolla kanaa riisiä/tummamakaroni vaihdellen jauhelihaan noin 350-400g kylkeen syön 500g vanukkaan jossa 850kcal painon noston tarkoituksena
viimeisellä kahvitauolla rahkaa banaania appelssiini vitamiini tropit siinä samassa
kotona kanamunaa paistelen jauhelihaa katkarapuja tulee välillä syötyä pussillinen ruoan kylkeen välillä puolilitraa jäätelöä
nukkumaan mennessä night pro ja protein 80+ unta tulee otettua aina minimissään 8h.

aloitin penkkipunnerruksen 75kg sain tehtyä noin 5 toistoa se on noussut ihan hyvin nyt penkki on 120kg ykkönen ja 115 sain iskettyä kolme reenaan 2kertaa viikossa penkkiä maanantaina ohjelman mukaan jossa 95kg tehdään 6-8toistoja 4 sarjaa sitten vinopenkissä käsipainoilla 34,5kg teen 8-10 toistoja torstaina lämmittelyt ja viimeisenä 100kg maximi toistot olen saanut kyseisellä määrällä 9 toistoa mutta nyt on alkanut tulla alamäkeen viimekertainen oli 6 toistoa

ojentajataljassa aloituspainot oli 30kg ja nyt 40-45kg toistot 6-10 4sarjaa välillä otan samaan kapeapenkin 80kg ojentajataljassa on tullut alas 5kg tein aijemmin 50gk 5sarjoja ja pudotin viimeisillä sarjoina 45kg ja 8toistoja mutta se on lähtenyt alamäkeen myös :S

ylätarjassa aloitus paino 70kg ja nyt 80-85 ja teen 4 sarjaa 6-8 toistoilla (leveäote) aiemmin 90kg sain 8toistoja samaan selkäreeniin otan kapealla otteella 3 sarjaa samoilla painoilla

alataljassa aloituspaino sama ja nykyinen 85kg 3 sarjaa aiemmin sain 95kg 6toistoja 3 sarjaa.

hauiskäännössä olen aloittanut 35kg nyt 45kg 6-7toistoja aiemmin sain 50kg tehtyä 6 toistoja 4 sarjaa

pystypunnerrus tangolla aloi 50kg ja nyt 65kg 8-10 toistoja 4 sarjaa ja tiukoille menee noiden kanssa aiemmin tuli hyvin 65kg 10 toistoja ja 70kg sain 7 toistoa nyt ei toivoakaan viimeviikolla kokeilin ihan piruuttani olkapäätreenin jälkeen 80kg istualtani sain ykkösen rykästyä puhtaasti ilman huijausta vähän olen hämilläni miten se tuli mutta 70kg ei noise kun enään joku 4-5?? olkapää treeniin sen verran pystypunnerruksen tangolla 65kg sen jälkee käsip.pystypun. 24,5kg ja vipunostot perään 14,5kg kp.

jaloista en viitsi edes mainita koska en kyykkää olkapää joskus revähtänyt ja en saa oikealla kädellä tangosta kiinni olen tehnyt jalkaprässiä 130kg 12toistoa 6 sarjaa ja reisiojennusta 5 sarjaa.

kaikkea en nyt jaksaisi kirjoittaa mutta kysymällä saa tietoa ei mainituista liikkeistä ja painoista ongelmana on se että noin 1kk sitten kulki hyvin ja nyt alamäkeen kaikki mitä pitäisi muuttaa reenissä/ruoassa? painoa on tullut hyvin lisää aloitus paino oli 68-69kg nyt 77-78kg heilahdellen. rautapaino on laskenut mutta painoa on hieman tullut lisää iha tyytyväinen olen painoon mutta en näe mihin se 9-10kg on tullut :D samalta näyttää kun aloittaessa omasta mielestä :S

treeni liikkeet ovat hallinnassa nuorempana sain opetuksen kaikista liikkeistä ja liikeradoista niissä ei ole ongelmia
apuja

Ei millään pahalla, mutta sun ulosanti on aika karmeaa. Pisteet, pilkut ja isot alkukirjaimet käyttöön niin on vähän helpompaa luettavaa tuo teksti.

Ei sun tekstiä voi lukea. Saatko itsekkään mitään selvää tuosta?

Edit: Pitkällisen tulkinnan jälkeen sinulla tuntuu olevan ongelma. Mikä se on? Paino on noussut, muttei ilmeisesti kuitenkaan rasvana hirveästi? Mikä tässä nyt sitten on se ongelma, jos painon nostaminen on tavoitteena?

Suosittelen perehtymään tohon 5x5 SF/DF-teoriaan. Itse olen ainakin hyvin pystynyt lisäämään painoja kun olen keskittynyt ihan perusliikkeisiin ja nousujohteiseen treeniin. Olosuhteiden pakosta max 2 treeniä viikossa ja silti on tullut kehitystä. Esim penkin sarjapainot 105kg -> 107,5kg riitti neljä penkkitreeniä ja uusilla painoilla sarjat kevyesti läpi.

Kiitoksia tarvii tarkastella tuota 5*5 sf/df

Se jalkaprässi on itse joku nykertänyt eli ei ihan normi.
Olen kyllä käynyt välillä toisella salilla jossa ostettu jalkaprässi.
Kyseisellä sain tehtyä 190kg 6 toistoja.

Perusjutut on ihan hallinnassa...

penkki on noussut itsellä aina aika nopeasti.

Enpä taida muistaa milloin olisi ollut kevyt viikko. Voisi tietysti sellaisen pitää :)

Niin, salilla käynnissä on kolme tärkeetä aisaa...reeni,ruoka ja lepo. yks kun kusee ,niin turha odottaa tuloksia. Sulla kumminkin aika kovia reenejä penkkiinkin 2x viikossa, pidä joka 4. viikko kevennettynä. Ei ne tulokset siinä ajassa putoo, päin vastoin toi takaa jatkuvan kehityksen , kun kaikki muu näyttää olevan kunnossa.

Ihan ensiksi voisit ton esseen sijaan lyödä tiskiin rehdin treenijaon sekä lopettaa ruuasta satuilemisen ja kertoa meille kalorit sekä edes karkean makroravinnejakauman. Mitä mulla nyt pistää tuolta silmään niin laiminlyöt alakropan aika pahasti, kuitenkin se keho saa suurimmat anaboliset vaikutukset juurikin noita alakropan suuria lihoja treenaamalla eikä hauiskääntöä rykimällä.

Ja sitten tavotteista, eli tähtäätkö suurien painojen nostamiseen vai lihaskasvuun?

Tossa omat penkkaus ohjelmat

Maanantai.
Tangolla 20 toisoa, 40kg 15 toistoa, 60kg 10 toistoa, 80kg 10 toistoa, 90kg 5 toistoa. Sitten itse sarjoihin 95kg 6-8 toistoilla 4 sarjaa.
Vinopenkki kp. Lämmittelyt ensin ja sarjat tulee otettua 34,5kg 8-10 toistoilla 3 sarjaa.

Torstai.
Lämmittelyt ja samaan tyyliin kun maanantaina.
Otan 100kg maximi toistot 3 sarjana.
Levytangon jälkee otan penkin 30kg käsipainoilla teen toistot venyttäen rintaa kunnolla alasviedessä.

Tuollaisella setillä olen itse mennyt ja tuloksia on tullut hyvin. Toivottavasti tuosta apuja kysyjälle :)

- - - Updated - - -

Jos lukisit vielä tarkemmin niin reenaan kyllä jalat kerran viikossa ja sen päätteeksi askelkyykkyä käsipainojen kera.

Villee3 mikä vaivaa päätä?

JaakkoKk. Voimaan ja lihasmassaan tässä tähtäillään.
Jaa että pelkkää hauista sun mielestä tässä vain ollaan vedetty ookei!

Laita vaan se koko ohjelma ruokineen kaikkineen tänne. On hiukan helpompi arvioida niitä kehitystä hidastavia tekijöitä siitä kuin tuosta, että "teen penaa kaks kertaa viikkoon tangolla ja kässäreillä". Eikä millään pahalla, mutta kyllä tuossa taitaa olla vielä perusasioissa hiukan asioita opittavana kun jalkoja reenataan kerran viikkoon ja ihan askelkyykkyjen kera. Tuo kuulostaa melko hurjalta rintapriorisaatiolta jos tissejä huidotaan siihen päälle pari kertaa viikkoon.

Back
Ylös Bottom