Apuja palveluspaikan valintaan?

Kummasti vaan tämäkin inttiketju kääntyi siihen, kuinka intin pystyy sluibaamaan puolessa vuodessa läpi tekemättä mitään. Ketjun aloittaja kuitenkin kyseli nimenomaan mielekkäästä vuoden mittaista palveluspaikkaa, joten pitäisikö palata takaisin topicciin.

Yleensä vain se puoli vuotta tuntuu täysin hukkaan heitetyltä ajalta, kun mikään ei kiinnosta ja ei ole valmis tekemään yhtään mitä käsketään. Taas toisaalta vuoden mittaisesta hyvällä motivaatiolla suoritetusta palveluksesta voi jäädä jo jotain käteenkin, eikä se kulutettu 12kk välttämättä enää tunnukaan niin hukkaan heitetyltä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kummasti vaan tämäkin inttiketju kääntyi siihen, kuinka intin pystyy sluibaamaan puolessa vuodessa läpi tekemättä mitään. Ketjun aloittaja kuitenkin kyseli nimenomaan mielekkäästä vuoden mittaista palveluspaikkaa, joten pitäisikö palata takaisin topicciin.

Yleensä vain se puoli vuotta tuntuu täysin hukkaan heitetyltä ajalta, kun mikään ei kiinnosta ja ei ole valmis tekemään yhtään mitä käsketään. Taas toisaalta vuoden mittaisesta hyvällä motivaatiolla suoritetusta palveluksesta voi jäädä jo jotain käteenkin, eikä se kulutettu 12kk välttämättä enää tunnukaan niin hukkaan heitetyltä.

Kiitos :worship:

Nimenomaan tavoitteena EI ole mennä sieltä missä aita on matalin vaan hakea tietoa/taitoa mistä on tulevaisuudessakin hyötyä. Aukki/Rukki-kombo ehdottomasti kiikarissa, koska eikös yrityksien johtohenkilöillä yleensä ole meriittejä myös armeijan puolelta, jotka opettaneet johtamiskykyjä.
Tietty 6kk lusmuilu antaisi mahdollisuudet takoa rahaa ennen yliopistouraa, mutta työtä ehtinee tehdä vanhemmalla iällä ihan riittävästä. :D

Voi helvetti. Jokainen vähänki erikoisjoukkojen puolelle enempi taipuisa mahdollisuus vaatii väh. 1.0 näön molemmista silmistä. Itsellä vastaava vain 0.8 :(
Missä joukko-osastoissa ei vastaavaa vaatimusta olisi?

E: Jos nyt sattuisi niin että jää hieman hakupaikka auki, niin kutsunnoissa varmaan tovi aikaa pohtia asiantuntevan kanssa valintaa?

Aloituspostissa kaveri puhui "vuoden nakin paukahtamisesta jokatapauksessa, koska kunto on niin kova" suurinpiirtein näin sanoin.
Itse ainakin sain tuosta sellaisen kuvan, että sitä vuotta oltaisiin viettämässä armeijassa vain hyvin vastentahtoisesti.
Luonnollisesti valistimme siis tämän "vuoden nakin" olevan mahdollisesti vältettävissä, vaikka olisi mimmonen peräsmies.

Mutta nyt asia siis selkeni minullekin, eli se vuosi ihan halutaan viettää siellä harmaissa.

Voi helvetti. Jokainen vähänki erikoisjoukkojen puolelle enempi taipuisa mahdollisuus vaatii väh. 1.0 näön molemmista silmistä. Itsellä vastaava vain 0.8 :(
Missä joukko-osastoissa ei vastaavaa vaatimusta olisi?

Eikös tuo 0.8 ole peräti parempi arvo kuin 1.0, jos puhutaan likinäöstä eli miinuksesta. Meikäläisen mielestä siis täytät vaatimuksen.

Näköhän testataan vielä uusiksi palvelukseenastumistarkastuksessa. Ja itse sain jostain kumman syystä paremmat tulokset sieltä, kuin aikaisemmin ajokorttia varten tehdystä testistä. Tosin eipä mitään voi ton varaan laskea, että sattuisi saamaan paremmat tulokset toisessa testissä.

Asteikko taitaa mennä yli kahden.

Hämmenetään omalla mielipiteellä vähän:

Mainituista vaihtoehdoista sissi, tiedustelu, valmiusjoukot, raja voit valita minkä vaan. Intti on intti riippumatta minkä otsikon alle se laitetaan -mielestäni lähes sama sisältö (=paska:rolleyes: :zzzz:) eri paketeissa. Jotain pikkueroja tietysti. jossain ryynätään metsässä, toisessa talon nurkalla.

Varuskunnan valinta on mielestäni tärkeämpi. Itse olen viettänyt 3 v intin kurkkusalaatissa kaikkiaan -joo tiedän :david:- ja kokemusesta voin kertoa, että pienessä varuskunnassa asiat vaan on paremmin. Esim ruoka on poikkeuksetta parempaa kun se tehdään 200 eikä 2000 ukolle, vaikka samat aineet onkin padassa...

Eli mun mielestä ehkä noi rajan palveluspaikat kuulostaa mielekkäimmiltä. Ainaskin vaikuttaa et vois olla ihan kohtuu mielekästä sähläystä pienellä porukalla

Hämmenetään omalla mielipiteellä vähän:

Mainituista vaihtoehdoista sissi, tiedustelu, valmiusjoukot, raja voit valita minkä vaan. Intti on intti riippumatta minkä otsikon alle se laitetaan -mielestäni lähes sama sisältö (=paska:rolleyes: :zzzz:) eri paketeissa. Jotain pikkueroja tietysti. jossain ryynätään metsässä, toisessa talon nurkalla.

Varuskunnan valinta on mielestäni tärkeämpi. Itse olen viettänyt 3 v intin kurkkusalaatissa kaikkiaan -joo tiedän :david:- ja kokemusesta voin kertoa, että pienessä varuskunnassa asiat vaan on paremmin. Esim ruoka on poikkeuksetta parempaa kun se tehdään 200 eikä 2000 ukolle, vaikka samat aineet onkin padassa...

Eli mun mielestä ehkä noi rajan palveluspaikat kuulostaa mielekkäimmiltä. Ainaskin vaikuttaa et vois olla ihan kohtuu mielekästä sähläystä pienellä porukalla

Joo mutta huonommastakin mukesta tulee luksusta kun puputetaan sisi-muonaa päivästä päivään jossain kuusen juurella. Isommissa varuskunnissakin on puolensa. Kuten esim. uusinta kalustoa.

Mun luo voi tulla siivoamaan ja hoitamaan juoksevia asioita. Oiva palveluspaikka.

Joo mutta huonommastakin mukesta tulee luksusta kun puputetaan sisi-muonaa päivästä päivään jossain kuusen juurella. Isommissa varuskunnissakin on puolensa. Kuten esim. uusinta kalustoa.

pyhpyh. zil+kraz+uaz :haart:

ja muken ruoat: ei tartte ees käydä metässä vetämässä sissimuonia ja voi silti olla sitä mieltä, että ruoka on hyvää. ei aluks meinannut uskoa kouluruokien jälkeen että hitto kun bout samalla rahalla vois saada kunnon hyvältämaistuvaa ruokaakin.

keuruulla oli kyllä hyvä palvella (vaikka jälkikäteen huomattu että siellä salakavalasti kasvatetaan myös aatteellisesti populaa jolla ei ole mikään maailman mahtavin itsetunto)

ei niitä uusimpia kalustoja tullut ikävä. oishan se varmasti ollut siistiä viskata oikeaa kranaattia ja käyttää joitain muita kuin venäläisiä kenttäpuhelimia sotaharjoituksissa, mutta kyllähän noillakin pärjäs hyvin.

Upinniemen käyneenä suosittelen sitä, ainakin uudistuneen kuntotalon puolesta, uimahalli + suht tasokas punttisali. AUK:iin pääsee melkeinpä jos haluaa, miinusta vaan että 6kk hommat on todella kiven alla ja varusteet on hieman huonompia kuin muissa varuskunnissa, koska valuutta menee laivoihin. Tuo oma 9kk meni aika lepposasti, ja natsaakin tuli se 1kpl kun jaksoi aina yrittää, eikä juuri tullu sluibailtua. K-nummen keskustassakin tuli muutamat kerrat :kippis1:

Kaikesta paskasta huolimatta jäi hyvä maku suuhun, nyt vaan odotellaan kertauskutsua, jota tuskin on vuosiin tulossa.

Helpointa on mennä lähimpään palveluspaikkaan. Voi hieman kyrsiä lähteä sunnuntaina/perjantaina jollekin 5h bussi/junareissulle. En muista paljonko matkaa pitää olla, että saa tulla vasta ma-aamuna. Esim Riihimäelle tuli porukkaa Vaasaa ja Lappia myöden, itse en jaksaisi.

Juu ja se on kiva lähtee yhden päivän lomalle jonnekin 600km päähän. Meillä aikoinaan jäi yks jannu aina yhden päivän lomiksi varuskunnan lomakotiin. Oli varmaan nastaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom