Apuja ketodieettiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
54
Olen tässä nyt 4 viikkoa kervistellyt ketolla ja enemmänkin olisi voinut tuloksia tulla. Olen vetänyt erittäin pienillä kilokaloreilla (n. 1900 kcal/pvä). Painoa on 92 kg, pituus 186 cm. Salitreeniä on kolme kertaa viikossa (HST). 3-5 kertaa viikossa iltaisin kävelylenkki (45 min). Syön yleensä 6 kertaa päivässä. Joka ateriasta saan reippaat 30 g proteiinia jonka lisäksi syön 2 tl öljyä (oliiviöljy, kalaöljy, pellavansiemenöljy) joka aterialla. Proteiinilähteet itsessään ovat vähärasvaisia (tonnikala, rahka ym.). Hiilihydraatit olen pitänyt alle 20 g/pvä. Jotain kiristymistä on kyllä tapahtunut, mutta noilla kaloreilla enemmänkin olisi odottanut, vai olenko vain liian hätäinen? Onkos ketodieetin experteillä ideoita mistä voipi johtua huonot tulokset. Onko rasvan määrä sopiva ketolle vai pitääkö lisäillä. Apua tarvitaan. Kesä on jo ovella ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Counani sanoi:
Olen tässä nyt 4 viikkoa kervistellyt ketolla ja enemmänkin olisi voinut tuloksia tulla. Olen vetänyt erittäin pienillä kilokaloreilla (n. 1900 kcal/pvä). Painoa on 92 kg, pituus 186 cm. Salitreeniä on kolme kertaa viikossa (HST). 3-5 kertaa viikossa iltaisin kävelylenkki (45 min). Syön yleensä 6 kertaa päivässä. Joka ateriasta saan reippaat 30 g proteiinia jonka lisäksi syön 2 tl öljyä (oliiviöljy, kalaöljy, pellavansiemenöljy) joka aterialla. Proteiinilähteet itsessään ovat vähärasvaisia (tonnikala, rahka ym.). Hiilihydraatit olen pitänyt alle 20 g/pvä. Jotain kiristymistä on kyllä tapahtunut, mutta noilla kaloreilla enemmänkin olisi odottanut, vai olenko vain liian hätäinen? Onkos ketodieetin experteillä ideoita mistä voipi johtua huonot tulokset. Onko rasvan määrä sopiva ketolle vai pitääkö lisäillä. Apua tarvitaan. Kesä on jo ovella ;)
Näyttäisi siltä että olet ainakin yli 1000 kaloria miinuksilla ja kroppa on hidastanut aineenvaihduntaa vain pysyäkseen hengissä.

Ensinnäkin 1900 kaloria on todella vähän miehelle. Itse vedän dieetillä lepopäivinä 2600 kcal ja treenipäivinä 3100 kcal ja silloin olen juuri 500 kcal miinuksilla. Statsit on 188 cm / 100 kg.

Toiseksi HST nostaa kalorinkulutusta tavalliseen salitreeniin verrattuna aika mielettömästi. HST:ta tehdessä on kuitenkin koko ajan koko kroppa palautumistilassa. Itselläni HST nosti peruskulutusta arviolta 1000 kalorin verran päivässä verrattuna kulutukseen, jonka jaettu ohjelma aiheutti.

Siihen päälle vielä noin paljon aerobista (3-5 kertaa viikossa), ja metsään mennään.

Sinuna vetäisin nyt pari päivää kunnon hiilaritankkausta, ja muutama päivä ihan totaalilepoa. Sen jälkeen kun olisi kroppa taas kunnossa dieettiä varten, aloittaisin huomattavasti korkeammilla kaloreilla kuin 1900 / päivä (jos treeni on edelleen HST). Voisit varmasti aloittaa lähempänä 3000 kaloria ja lähteä hitaasti laskemaan sieltä sitä mukaa kun dieetti etenee.

Aerobista tekisin ehkä 20-30 minuuttia aina treenin jälkeen, muttei mitään sen enempää. Ketolla aerobisen merkitys vähenee, samat tulokset saadaan yksinkertaisesti syömällä vähemmän kaloreita sillä keho polttaa ketoosissa joka tapauksessa rasvaa energiakseen.

Viimeksi muokattu:
No tulihan nippu hyviä neuvoja. Kiitoksia :worship: On justiinsa viikonlopun hiilaritankkaus takana ja parin päivää tuli lepoa siinä samalla. Koska proteiineja taitaa tulla kuitenkin tähän kroppaan aika sopivasti (200 gramman hujakoilla), niin rasva taitaa olla ainoa kalorien lisäämiseen kelpaava makroravinne. Ajattelin ottaa noista sun ohjeista vaarin ja nostaa reippaasti tuota kalorinsaantia. Paniikkiin tässä ei nyt suoranaisesti ole muutenkaan aihetta, joten miten nyt vain järkevämmin pääsee noista ylimääräisistä eroon sen parempi. Yllättävän hyvin ovat lihat pysyneet kuitenkin jopa noin pienillä kaloreilla, josta kai saa olla tyytyväinen tuollaisen miinuskalorikidutuksen jälkeen :)

VelttoV sanoi:
Ja muista myös riittävä kuitujen saanti. Ketodieettaajalla usein unohtuu.

Vehnänleseitä tulee syötyä paljon. Hyvin on maha toiminut :thumbs:

itse pääsin Verta Perseestä Teamiin kun viikon olin edellisen kerran ketolla. nyt low-carb dieetillä pellavansiemeniä yöksi mahaan niin ei ongelmia.. käytätkö muuten piristeitä ym. aineita joilla rasvaa saisi palamaan tehokkaammin?

itse syön nyt aamupäivästä päivän hiilihydraatit ja seuraavana aamuna ketostickin pää on kevyesti ketoosin puolella. (ei ihan tummaksi kuitenkaan mene). aamulenkki tuntuu loistavalta dieettaillessa, suosittelen.

nevahood sanoi:
itse pääsin Verta Perseestä Teamiin kun viikon olin edellisen kerran ketolla. nyt low-carb dieetillä pellavansiemeniä yöksi mahaan niin ei ongelmia.. käytätkö muuten piristeitä ym. aineita joilla rasvaa saisi palamaan tehokkaammin?

itse syön nyt aamupäivästä päivän hiilihydraatit ja seuraavana aamuna ketostickin pää on kevyesti ketoosin puolella. (ei ihan tummaksi kuitenkaan mene). aamulenkki tuntuu loistavalta dieettaillessa, suosittelen.

En ole piristeitä / rasvanpolttopillereitä käytellyt. Joskus olen jotain cla:ta ja kalsiumpyruvaattia testannut, mutta ei niistä juuri hyötyä ollut ainakaan mulle. Tosin en ollut ketolla kun noita testasin. Mites itse, suosituksia noiden suhteen? Noita testiliuskoja mulla ei juuri tällä hetkellä olekaan, kun edelliset meni vanhaksi, eikä niihin ollut paljon luottamista. Pitänee hakea uusia.

Millaista kalorimäärää suosittelisitte mulle, kun painoa on 86,5 ja pituus 181. Olen ollut noin nelisen viikkoa erittäin vähähiilarisella ruokavaliolla ja paino on pudonnut n. puoli kiloa viikossa. Paitsi ekalla viikolla n. 2 kg nesteiden takia. Ruokavalio on painonpudotuksen lisäksi vähähiilarinen myös sen takia, että vilja ja sokerit, sekä riisi ja peruna ei sovi mulle. Malto sentään sopii vähän paremmin.

Vaikka paino ei mielestäni liian nopeasti putoa, niin syön n. 2000 kcal vuorokaudessa (olen punninut kaiken ruoan joten luku on varmasti oikein), ja se tuntuu kuitenkin hieman liian pieneltä määrältä. Pelkään, että vähistäkin lihaksista lähtee liikaa. Käyn salilla kolme kertaa viikossa ja niinä päivinä otan maltoa yhteeensä n. 100 g. Aerobista en salille pyöräilyn lisäksi harrasta, koska polvi toipuu vielä leikkauksesta. Ja pidän yhden herkkupäivän viikossa. Ja mitä ihmettä mun pitäis syödä jos haluan enemmän kaloreita sitten kun lopetan laihduttamisen.

Mulla ei ketosta kokemusta ole, mutta ite oon dietillä jossain 2500 kalorin paikkeilla, ehkä lepopäivinä vähän alle ja treenipäivinä yli, mutta keskiarvo pyörii noilla paikkeilla. Mutta mä teen aerobista kyllä paljon enemmän.

Mä laskin myös keskiarvon mitä olen syönyt ja 1800-2400 kalorin välillä. Mutta en laskenut treenipäivänä vedettävää myslisuklaapatukkaa (ennen treeniä) ja palautusjuomaa. Suhde mikä minun on helppo pitää yllä on:
pr 35%/hh 35%/ r 30%. Kerran viikossa yli 3000 kaloria.

Esimerkkipäivän einekset:
Kaurahiutaleita 50g (8/22/4)
Jogurttia 2dl (7/18/0)
Maitoa 5dl (16,5/24/0)
Piimää 4dl (13,2/18/0)
Vitaminimehua 1dl (0,5/10/0,5)
Vk mehukeitto (kuitu) 2dl (0/4,4/0)
Ruilsleipää 120g (11/55/2)
Protein XL 1dl (30/2/1)
Ehrman 250g (24,5/10,5/0,5)
Lihaa 170g (30/1/25)
Kevytmaakkara + tuorejuusto ruisleivälle (6/3/5)
Raejuusto 200g (32/5/4)
Öljyä 30g (0/0/29)
+ kasvikset (kurkkua, salaattia ja tomaattia) (1/15/0)

(180/188/71) = (720/752/639) = 2111 kaloria.

Myslipatukka ja palautusjuoma tuovat lisää n 400 kaloria

Mitat on 185/97, joten dieetti sallii välillä ostaa yhden jäätelön tai juoda saunassa silloin tällöin oluen. Kevelylenkit 2-3 tuntia/viikossa. Kerran viikossa keuhkoille hartjoitusta ja 3-4 kertaa viikossa punttis.

Eikö kuullosta kohtuulliselta?

Ketodiettillä suoli ei toiminut kunnolla. Eikä energiaa tuntunut olevan. Ei sopinut minulle.

Suositut

Back
Ylös Bottom