Apua Voimanostoon!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _supra_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs nyt tarttis apuu,ku oon alkanu kiinnostua tosta voimanostosta,eli mavesta,kyykystä ja penkistä,mut oon iha pihalla siinä että minkälaisella ohjelmalla kannattas lähtee liikkeelle?!?!?!? voisko joku vähä neuvoo siin?

ja sitte että treenataanko noita liikkeitä samalla viikolla kovaa vai vuoroviikoin?

Ja kaikki treeni neuvot ja niksit mitkä liittyy voimanostoon aloittamiseen on tervetulleita. :)

eikai 16-vuotiaana oo liian myöhästä alottaa voimanostoo? oon käyny salil reilu vuoden mut oon tähän asti keskittyny vaan massan hankintaan,ja nyt tarttis VOIMAA!!!!

?!?!?!
Käytä hyvä mies hakua. Aiheesta löytyy tietoa vaikka millä mitalla.

Eikä todellakaan ole liian myöhäistä aloittaa 16-vuotiaana.

TÄSSSÄ VAIHEESSA)massan hankinta ja voima kulkee aika lailla käsikädessä. Että ei voi sanoa että massaa onku arskalla mutta voimaa ei, elikkä perustreeniä ja sarjat siin 3-5 jos haluaa esim panostaa hermoston vahvistamiseen.., jne. selittäkää muut paremmi

Elikkäs nyt tarttis apuu,ku oon alkanu kiinnostua tosta voimanostosta,eli mavesta,kyykystä ja penkistä,mut oon iha pihalla siinä että minkälaisella ohjelmalla kannattas lähtee liikkeelle?!?!?!? voisko joku vähä neuvoo siin?

ja sitte että treenataanko noita liikkeitä samalla viikolla kovaa vai vuoroviikoin?

Ja kaikki treeni neuvot ja niksit mitkä liittyy voimanostoon aloittamiseen on tervetulleita. :)

eikai 16-vuotiaana oo liian myöhästä alottaa voimanostoo? oon käyny salil reilu vuoden mut oon tähän asti keskittyny vaan massan hankintaan,ja nyt tarttis VOIMAA!!!!

Keskity pari vuotta oikeiden tekniikoiden hakuun. Pyydä neuvoa kokeneilta nostajilta...näitä ei välttämättä ole ne parhaimmat kaverit.

Jos et opi oikeita tekniikoita, kaikki työsi valuu hukkaan!

Mut kertokaa joku että miten se treenijako kannattas tehä? eli minä päivänä kyykkyy, minä päivänä mavea ja millon penkkiä? ja monesti viikos...?????

Mut kertokaa joku että miten se treenijako kannattas tehä? eli minä päivänä kyykkyy, minä päivänä mavea ja millon penkkiä? ja monesti viikos...?????

Viikossa:
3 penkkiä
2 kyykkyä
1 mave treeniä

Ma/ Kyykky, penkki + apuliikkeet
Ke/ Penkki, mave + apuliikkeet
Pe/ kyykky, kapeapenkki ja yllätys yllätys apuliikkeet;)

Ja kun 16v olet, niin toistot 6-12.

Itse teen pääliikkeet maanantaina: maksimipenkki , keskiviikkona: maastaveto , perjantaina: kyykky + nopeuspenkki. Pääliikkeissä käytän 5x5.

3 penkkiä on kyllä minusta liian paljon. Tämä on kyllä ihan minun mielipide, mutta luulisi kahden penkin riittävän.

1) Kova penkki / lankkupenkki
2) Nopeuspenkki / kapeapenkki / lattiapenkki

ja tuohon apuliikkeet heikkojen kohtien mukaan

kiitos! tota mikasa90 ehdottamaa jakoa voisi kokeilla...
mut mitkä apuliikkeet ois parhaita? nämäki on varmasti kaikilla aika henk.kohtaisia,että jollakin jokin tietty apuliike tehoaa paremmin kuin toisella,mut tähän ois kiva saada monesti hyväksi todettuja apuliikkeitä. :)

mut mitkä apuliikkeet ois parhaita? nämäki on varmasti kaikilla aika henk.kohtaisia,että jollakin jokin tietty apuliike tehoaa paremmin kuin toisella,mut tähän ois kiva saada monesti hyväksi todettuja apuliikkeitä. :)

Penkin apuliikkeet:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=65523&highlight=Apuliikkeet

Ääh, unohda toi äskönen linkki, ja lue tämä:
http://www.voimaharjoittelu.net/apuliikkeet-voimaharjoittelussa-a-540.html

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Niin kuin sanoit riippuu henkilöstä ja eri henkilöillä on eri heikot kohdat. Mutta jos kerran haluat listata perus apuliikkeitä niin laitetaan jokunen:

Selälle: Ylätalja, alatalja, leuanveto, kulmasoutu, selänojennus

Olkapäät: Pystypunnerrus, viparit eri suuntiin, face pulls

Rinta: Penkki käsipainoilla&normi penkki tietty, peck-deck, pään yli veto, ristikkäistalja

Ojentajat: Dippi, ranskalainen, kapeaPP, erilaiset taljavemputukset

Hauis: Eihän voimailussa tueta hauista. Se on kissanpesuliike. :D

Vatsa: Vatsat taljassa, jalkojen nosto, sit ups, janda, linkkuveitsi, voimapyörä

Kyljet: Sivutaivutus, salkkunosto, sivutaivutus selkäpenkissä

Jalat: Hyvää huomenta aka good morning (en tiedä pitäisikö laittaa ennemmin selän kohalle, mutta tuli nyt tähän), hack-kyykky, prässi, erilaiset kyykyt (etukyykky, takakyykky, zercher-kyykky, power machine kyykky, reiden ojennus, reiden koukistus, pohjehärpäkkeet jne jne.

Glute ham raise (GHR) ja reverse hypers tietty myös. Liikkeitähän on valtavasti, joten en jaksa alkaa niitä listaamaan tai saatikka jokaisesta variaatiosta puhumaan.

Edit: Liikkeitä löydät lisää googlen kautta. :)

Viikossa:
3 penkkiä
2 kyykkyä
1 mave treeniä

Ma/ Kyykky, penkki + apuliikkeet
Ke/ Penkki, mave + apuliikkeet
Pe/ kyykky, kapeapenkki ja yllätys yllätys apuliikkeet;)

Ja kun 16v olet, niin toistot 6-12.

Maanantaina kyykky+vatsa ja kyljet

Keskiviikkona penkki+olkapäät+ojentajat

Perjantaina veto+yläselkä+vatsa ja kyljet

Lauantaina mm.hauiksia, sormivoimaa, pohkeita.

Sunnuntaina vaikkapa kävelylenkki.

Unohda mikasa90:n neuvo kolmasti viikossa penkkaamisesta!

Apuliikkeinä voimanostoon dippi, pystypunnerrus,t-kulmasoutu,pohkeet seisten,hauiskääntö tangolla.

Näissä on ihan tarpeeksi sulle tässä vaiheessa!

En mä ainakaan tekis alottelijana penkkiä vain kerran viikossa. Normaali esim ma ja kapea to. Kyykky ja mave voi olla hyvä tehdä alkuun vain kerta viikossa.

Voimaharjoittelun sivustolta löytyy tuohon kyllä oikeat neuvot.
Ota vaikka ekaks kokeiluun toi saken ABC treeni. Löytyy sivustolta.

no mitenkäs sitte noita painoja kannattas lisätä? viikoittain joku 2,5 kiloo vai?

Itse olen lisännyt aina sillon 2,5-5kg kun edellisellä raudalla tulee sarjat lentämällä ylös. Eli joka nosto nostetaan sellaisella voimalla kuin tangossa olisi maksimit.

oisko tosta painojen lisäämisestä hyvä esimerkki se,että jos joku tekee vaikka 140 kilolla 5 toistoo niin että jää yks toisto ns.varastoon,nii sittenkö lisätään tuo 2,5-5 kiloa kun 140 kiloa alkaa menee helposti se 7 toistoa?

oisko tosta painojen lisäämisestä hyvä esimerkki se,että jos joku tekee vaikka 140 kilolla 5 toistoo niin että jää yks toisto ns.varastoon,nii sittenkö lisätään tuo 2,5-5 kiloa kun 140 kiloa alkaa menee helposti se 7 toistoa?

Juurikin näin. Kun kyseinen rauta nousee helposti lisää malmia tankoon. Kyllä sää tiedät sen sitten.

Suositut

Back
Ylös Bottom