Apua uuden auton ostoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu
Sitä ei tiedä, että koska se minun vanha romuni hajoaa lopullisesti (Toyota Carina II DX 1.6 -88), joten pitäisi alkaa katsella uutta autoa.

En vain oikein tiedä autoista paljoakaan, joten onko vinkkejä? Tässä olisi vaatimuksia:

-Hinta saisi olla enintään 10000 euroa.
-Bensan kulutus pitäisi olla pieni, jotta säästäisin pitemmällä aikavälillä (nykyinen koslani kuluttaa 11.4 litraa sadalla kilometrillä kaupunkiajossa, olen tehnyt laskelmia ostetun bensan ja kuljetun matkan perusteella)
-Sillä pitäisi voida lähteä vaikka Eurooppaa kiertämään. Pidän matkustelusta ja esim. Alppitiet pitäisi päästä ylös.
-Tilaa ei tarvitse olla kuin 2 hengelle (minä ja tyttöystävä, isompaa perhettä ei ole tulossa lähiaikoina). Sitäpaitsi pieni auto on helppo parkkeerata :)
-Huippunopeus saisi olla 160km/h. Tuon enempää ei tarvitse vaikka Saksassa saakin ajaa lujempaa.
-Varaosat saisi olla halpoja, kun jotain aina hajoaa kuitenkin
-Jos jotkut autot ruostuu helpommin kuin toiset, niin ruosteenkestävä malli

Autotietäjät, ehdotuksia!

P.S Tähän mennessä minulla on ollut tämmöisiä autoja:
-Volvo 242 2.0l -84 (kamala "traktori", vei hirveästi bensaa ja oli kömpelö, kulkikin vielä hitaasti)
-Mazda 323 1.5l -83 (muuten hyvä, mutta moottori levähti ja uuden auton hankkiminen oli halvempaa kuin tuon romun korjaaminen)
-Toyota Carina II DX 1.6l -88 (tällä olen ajanut jopa 180km/h, joten ihan hyvin kulkee, mutta alkaa jo hajota vanhuuttaan käsiin)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hummm... kuulostaa siltä, että tarvitset Honda Civicin. :D

Vaikkapa tämmöinen:
http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=93252

93252_b_067d52bb23d48e88.jpg

Valinnanvaraa tuossa hintaluokassa löytyy runsaasti, eikun Nettiautoa selaamaan!

Tuohon hintaan saa varmaan suhteellisen vähän käytettyjä pikkuautoja. Itse katselisin Yariksia, Poloja, Ibizoja.

osta golffi

Dreamer sanoi:
Sitä ei tiedä, että koska se minun vanha romuni hajoaa lopullisesti (Toyota Carina II DX 1.6 -88), joten pitäisi alkaa katsella uutta autoa.

En vain oikein tiedä autoista paljoakaan, joten onko vinkkejä? Tässä olisi vaatimuksia:

-Hinta saisi olla enintään 10000 euroa.
-Bensan kulutus pitäisi olla pieni, jotta säästäisin pitemmällä aikavälillä (nykyinen koslani kuluttaa 11.4 litraa sadalla kilometrillä kaupunkiajossa, olen tehnyt laskelmia ostetun bensan ja kuljetun matkan perusteella)
-Sillä pitäisi voida lähteä vaikka Eurooppaa kiertämään. Pidän matkustelusta ja esim. Alppitiet pitäisi päästä ylös.
-Tilaa ei tarvitse olla kuin 2 hengelle (minä ja tyttöystävä, isompaa perhettä ei ole tulossa lähiaikoina). Sitäpaitsi pieni auto on helppo parkkeerata :)
-Huippunopeus saisi olla 160km/h. Tuon enempää ei tarvitse vaikka Saksassa saakin ajaa lujempaa.
-Varaosat saisi olla halpoja, kun jotain aina hajoaa kuitenkin
-Jos jotkut autot ruostuu helpommin kuin toiset, niin ruosteenkestävä malli

Autotietäjät, ehdotuksia!

P.S Tähän mennessä minulla on ollut tämmöisiä autoja:
-Volvo 242 2.0l -84 (kamala "traktori", vei hirveästi bensaa ja oli kömpelö, kulkikin vielä hitaasti)
-Mazda 323 1.5l -83 (muuten hyvä, mutta moottori levähti ja uuden auton hankkiminen oli halvempaa kuin tuon romun korjaaminen)
-Toyota Carina II DX 1.6l -88 (tällä olen ajanut jopa 180km/h, joten ihan hyvin kulkee, mutta alkaa jo hajota vanhuuttaan käsiin)

Tossa sulle hyvä kärry ja hinnastakin voidaan tinkiä: http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=86713&up=N

Golf, ehdottomasti Golf.

-Suosittu malli, varaosat helposti saatavilla ja suht edullisia. Volkswagenin huoltoja löytyy helposti ympäri eurooppaa.

-Kokemuksieni mukaan ei ruostu yhtä helposti kuin moni muu, etupäässä japsit.

-Taloudellinen mutta silti pirteä.

-Moottorit kestävät kilometrejä (eteenkin dieselit) keskimääräistä enemmän, kaikenkaikkiaan hyvä tekniikka.

Tämä minun mielipide, perustuu kuultuun, nähtyyn ja koettuun. Olen myös kuullut pahaa Volkswagenista, mutta kaikenkaikkiaan uskaltaisin väittää että Golf on keskimääräistä parempi auto.

Kummosen Kanssa samoilla linjoilla Toyota Yaris halpa ja kestävä pirssi oli just joku kestotesti "tuulilasi tai vastaava " niin 93400km ennen ensimmäisen varoitus valon syttymistä.

Golf, ehdottomasti Golf.

Joo, kyllä nelosmallin Golf hyvä auto on. Oma 2000 vuosimallin 1.6 Firstline on toiminut kuin junan vessa ja sillä olen nyt uudesta pitäen 60 tuhatta rullannut. Taitaa vaan mennä pikkaisen yli budjetista nuo nelos-Golffit.

Olen joskus sen virheen tehnyt, että olen käytettyä ostaessa ostanut lähes halvimman mahdollisen yksilön jostain mallista ja tälläiset ovat aika usein paljon ajettuja, huonosti huollettuja, kolarikorjattuja tai jopa kaikkea yhdessä.

Jos olisi sijoittaa 13-14 tuhatta niin suosittelisin Golffia varauksettomasti. :thumbs: Kympin budjetilla katsoisin pikkuautoja.

Kiitos kaikille vinkeistä!

Kannattaako ostaa autokaupasta vai yksityiseltä?

+Autokauppaan ainakin voi luottaa, ei tule mitään yllätyksiä? Esim. auto on varastettu tai hajoaa kahtia 10km ajon jälkeen.
-Autokaupassa on kait kallimpaa. Mutta voihan yksityisetkin kiskoa ylihintaa?

Ostat kolmiovisen giisselikoneella ja muutat pakettiautoksi. :hyper:

Esim. peugeot 205 kohdalla tämä meinaa vanerilevyn ruuvaamista takapenkin paikalle, sitten vaan muutoskatsastukseen ja voilá: kustannuksia tulee alle 40 euroa! :D

Edit: niin siis muutoskustannuksia..

Dreamer sanoi:
Kiitos kaikille vinkeistä!

Kannattaako ostaa autokaupasta vai yksityiseltä?

+Autokauppaan ainakin voi luottaa, ei tule mitään yllätyksiä? Esim. auto on varastettu tai hajoaa kahtia 10km ajon jälkeen.
-Autokaupassa on kait kallimpaa. Mutta voihan yksityisetkin kiskoa ylihintaa?

Elämäni ensimmäinen auto oli autoliikkeestä, Alle 30 km Bensapumppu meni rikki, Alle 100km Ruiskun suuttimiin tuli vikaa. 250km Auton entinen omistaja ilmoitti että muutama vuosi aiemmin kun hän oli auton myynyt kilometrejä oli saman verran.

Katsastus mies huomasi että auton pohja oli korjattu KLASSISESTI iskemällä
metallilevyä reikien päälle ja massaamalla 5 sentin kerros päälle.
Mä en edes muista mitä kaikkea siitä autosta meni rikki mutta legendaarisin kommentti tuli Auto hitsaamon pojilta jotka sanoivat että kannattaisikohan mun mielummin ajaa auto kaatopaikalle kun korjauttaa se.

Hyvä puoli autoliikkeestä ostettaessa on se että niillä on aina takuu autossa
vaikka myyjät yrittävät sen kieltääkkin.

Auto? maksoi minulle 30 000 markkaa autoliikkeelle auto tuli maksamaan suunnilleen saman verran korjauksien muodossa.

Onko missään listaa eri autojen bensankulutuksesta?

Paljonko maksaa nykyään ihan upouusi auto? Saako 10 kiloeurolla kaikkein halvinta? Vai paljonko ne halvimmat maksaa?

Dreamer sanoi:

Paljonko maksaa nykyään ihan upouusi auto? Saako 10 kiloeurolla kaikkein halvinta? Vai paljonko ne halvimmat maksaa?

Muistaakseni Samara taitaa maksaa vaihtoauton kanssa alle 10 000 euroa.

Kannattaa muuten sitten miettiä kaksi kertaa, että ostaako 2 ovisen auton, kuten nuo pikkuautot monesti ovat. Jos nimittäin on hiukakin tarvetta kuskata tavaroita, tai useampia ihmisiä, kuin 1 itsesi lisäksi, niin hermot menee moneen kertaan. Ja jos aiemmat autot on olleet neliovisia, niin ei sitä välttämättä tule edes ajatelleeksi.

Dreamer sanoi:

Tuolta löytyy uusien autojen kulutukset:

http://www.motiva.fi/autotietokanta/

Halvin uusi auto minkä itse löysin on:

Daewoo Matiz 1.0 Base 10600

(http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=uhinta&merkki=kaikki&hinta=1&x=18&y=6)

edit: silmä käteen ja katsoo, daewoo olikin halvempi :wall:

Uusi Fiat Punto on myöskin alle 12 000 egee.

Itse katselisin Yariksia, Poloja, Ibizoja.

Lisäisin listaan Renault Clion. Näitä kaikkia mainitsemiani käytettyjä löytyy alle 10 000 hintaan sen verran, että pääsee jo hiukan valitsemaankin. Löytyy tällä vuosituhannella tehtyjä ja alle 50 000 km ajettujakin. Osa on jopa varusteltujakin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom