Apua työuran valintaan. Työllistyminen ja työelämä, suhde vapaa-aikaan.

Oletko itse ollut Intiassa vai vain koettanut teettää hommia isoilla intialaisilla IT firmoilla (Sasken/Wipro/Infosys) Suomesta käsin alihankintana? Jos kyseessä on jälkimmäinen, niin ymmärrän kommentin täysin.

Nuo firmat ottavat massoittain porukkaa töihin suoraan kakkos- ja kolmoskategorian yliopistoista, käytännössä ilman mitään testausta. Sitten porukka käy firman sisäistä kurssia pari kuukautta, minkä jälkeen jengi laitetaan suoraan asiakasprojekteihin. Oikeasti koodata osaavat inkkarit eivät suostu noissa firmoissa töitä edes tekemään. Kyllä täällä osaavaa jengiäkin on ja valtava määrä, mutta palkat nousvat kovaa vauhtia lähestyen siten länkkäritasoa (yli 10% per vuosi). Ei täällä esim. Google tai Yahoo pyörittäisi isoa T&K keskusta, ellei täällä olisi osaajiakin tarjolla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suomesta alihankintaa, mutta ei millekään noista isoista firmoista. Luonnollisesti isosta maasta löytyy hemmetisti todella lahjakasta väkeä, mutta he keskittyvät tekemään ihan muun tason juttuja kuin alihankintakoodausta. Siksi en näe kovin todennäköisenä kaiken koodaustyön siirtymistä halvempiin maihin. Toisaalta, liian usein katsotaan vain rahaa.
 
Itse en hammaslääkäriksi lähtisi, sen verran pahan näköistä purukalustoa liikkeellä ;) en kyllä tykkää sairaistakaan :) Omalta kohdaltani voin sanoa sen verran, että valitsin koulutusalan sen mukaan mikä tuntui hauskimmalta, ja nyt kun olen suunnilleen valmistunut niin siitä saa sitten sen verran kärsiä, että pitää hankkia työkokemusta mistä sitä saa revittyä. Tavoitteena olisi että muutaman vuoden päästä voisi jo alkaa nirsoilemaan työpaikkojen suhteen.


muok: sen verran vielä, että humanistisia aloja opiskelin ja tällä hetkellä duunissa myynnin ja markkinoinnin alalla, jossa ainakin etenemismahdollisuudet riippuvat aivan itsestä
 
Back
Ylös Bottom