Olen siis 19-vuotias nainen, joka haluaisi kysellä hieman vinkkejä sekä ruokavalioon, että salitreenaamiseen liittyen.
Liikunnan tavoitteena olisi lisätä lihasmassaa (kuitenkin kohtuudella), parantaa yleiskestävyyttä, kiinteyttää ja ehkä myös pudottaa pari kiloa. Käyn kuntosalilla n. 3 krt viikossa ja erilaisilla vaativilla ohjatuilla tunneilla 2-4 kertaa viikossa (esim. spinning, combat, pump jne). Pidän kuitenkin vapaapäivän kerran viikossa. Teen yleensä pitkiä sarjoja, mutta olenkin miettinyt, olisikohan hyödyllisempää tehdä lyhyitä sarjoja kovemmilla painoilla?
Salilla 1-jakoinen ohjelmani 15 minuutin juoksulämmittelyn jälkeen on yleensä seuraavanlainen:
Jalat:
Loitontajat 3 x 25
Lähentäjät 3 x 25
Reisipressi 3 x 20
pohkeet laitteessa 3 x 15
Vatsa:
Suorat vatsalihakset laitteessa 3 x 30
Vinot vatsalihakset laitteessa 3 x 30
Vinot vatsalihakset rutistus 3 x 20
kylkien kierto 3 x 20
Selkä:
selkälihas laitteessa 3 x30
leuat 2 x max
hartiat laitteessa 3 x 25
Kädet:
ojentajat 3 x 20
hauislihas puntilla 3 x 20
Mitä mieltä olette ohjelmasta, puuttuuko jotain oleellista, tai kannattaisiko sarjoja lyhentää?
Ruokavaliosta haluaisin kysyä myös sen verran, että minkäköhän verran minun kokoiseni (168/54) tulisi saada kokonaiskaloreiksi tuolla reenimäärällä ja istumatyöllä? Olisin myös kiinnostunut tietämään minkäverran proteiineja minun tulisi nauttia, jotta paino putoaisi rasvasta, eikä lihaksesta.
Toivottavasti joku osaisi auttaa neitoa mäessä
Liikunnan tavoitteena olisi lisätä lihasmassaa (kuitenkin kohtuudella), parantaa yleiskestävyyttä, kiinteyttää ja ehkä myös pudottaa pari kiloa. Käyn kuntosalilla n. 3 krt viikossa ja erilaisilla vaativilla ohjatuilla tunneilla 2-4 kertaa viikossa (esim. spinning, combat, pump jne). Pidän kuitenkin vapaapäivän kerran viikossa. Teen yleensä pitkiä sarjoja, mutta olenkin miettinyt, olisikohan hyödyllisempää tehdä lyhyitä sarjoja kovemmilla painoilla?
Salilla 1-jakoinen ohjelmani 15 minuutin juoksulämmittelyn jälkeen on yleensä seuraavanlainen:
Jalat:
Loitontajat 3 x 25
Lähentäjät 3 x 25
Reisipressi 3 x 20
pohkeet laitteessa 3 x 15
Vatsa:
Suorat vatsalihakset laitteessa 3 x 30
Vinot vatsalihakset laitteessa 3 x 30
Vinot vatsalihakset rutistus 3 x 20
kylkien kierto 3 x 20
Selkä:
selkälihas laitteessa 3 x30
leuat 2 x max
hartiat laitteessa 3 x 25
Kädet:
ojentajat 3 x 20
hauislihas puntilla 3 x 20
Mitä mieltä olette ohjelmasta, puuttuuko jotain oleellista, tai kannattaisiko sarjoja lyhentää?
Ruokavaliosta haluaisin kysyä myös sen verran, että minkäköhän verran minun kokoiseni (168/54) tulisi saada kokonaiskaloreiksi tuolla reenimäärällä ja istumatyöllä? Olisin myös kiinnostunut tietämään minkäverran proteiineja minun tulisi nauttia, jotta paino putoaisi rasvasta, eikä lihaksesta.
Toivottavasti joku osaisi auttaa neitoa mäessä