Apua ravinto asioisssa: lisää lihasmassaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve kaikille! Olen untuvikko tämän mestan kanssa, mutta ehkäpä täältä löytyy neuvojia ongelmaani?!

Ongelma: paino 65kg, alhainen rasvaprosentti

Tavoite: paino 75kg, alhainen rasvaprosentti

Muuta: pituus 177, ikä 23 v. Joka treenikerralla protsku/malto-juoma, jossa 1,5dl maltoa ja 1,5 dl protskua. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä + välipalat. Aamiainen jää välistä turhan usein. EN halua syödä kuutta lämmintä ateriaa päivässä!!

Olen harrastanut salilla treenaamista enemmän vakavasti vasta kaksi vuotta, (4x/vk) vaikka sitä ennen on vähemmän tullut käytyä 5 v. Tuloksillani en toki voi riekkua, mutta nekin ovat luullakseni olennaista tietoa avun saamiseksi:

Penkki: 105kg (Tavoite...no...kunhan nyt parempi, vaikeaa sen parantaminen kuitenkin tuntuu olevan :() Diagnoosi: VOIMAN PUUTE!

Kyykky: Ei tietoa, teen vain pitkiä sarjoja pienillä (90kg) painoilla; suht noviisi jalkojen suhteen, treenannut niitä kunnolla vasta n. 6kk.
Jaloista saan todennäköisesti lisää painoa...voiman puute...VIELÄ!

Leuat, vastaote: 20kg:n lisäpainoilla x16

Hauiskääntö, Z-tanko: 40kg:llä x15 (viimeiset kaksi toistoa hieman heijaten).....voiman puute!

Aerobista liikuntaa en tällähetkellä harrasta ollenkaan, minkä lie tekosyyn sillekin olen keksinyt, mitä nyt lämmittely ennen treeniä pyörällä +/- 10min.

Toivottavasti tämä riittää alkuun! Kuitenkin, vain ASIANTUNTEVIA vastauksia kiitos, jokapaikan salifilosofeja löydän kyllä omaltakin saliltani! Niin, ja Dimitrin hevoshormonitkin jäävät omalta kohdaltani pimeille sivukaduille ;) Kiitos avusta :)

-Opa

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Originally posted by nikolasbelmont
EN halua syödä kuutta lämmintä ateriaa päivässä!

Mutta syödä sun kuitenkin täytyy jos meinaat lihasmassaa saada. Ja useamman kerran päivässä on parempi kuin esim. kaksi isoa ateriaa päivässä. Sad but true.

Lue esi töiksesi tästä threadista Jouni Virtamon kirjoitukset, niissä on sulle painavaa asiaa bulkkauksesta. Ja bulkkaaminenhan EI tarkoita sitä, että makaat sohvalla ja vedät sipsejä ja kokista niinkauan, että Greenpeace tulee ja hinaa sut ryhävalaana takaisin mereen.

Lainaus J. Virtamolta:
"Olen ollut aika kriittinen nykyisen kehonrakennussuuntauksen suhteen. Kutsun sitä fitnessbodaukseksi ja tarkoitan yksinkertaisesti sitä, että harjoittelija yrittää pitää kehon samaan aikaan komeassa ja tiukassa kunnossa ja kasvattaa lihasmassaa. Tämä ei käytännössä onnistu juuri koskaan, mutta yritys tällaiseen näyttää nyt olevan suositumpaa kuin koskaan. Se on mielestäni eräänlaista anoreksiaa. Lähes kaikki tuntemani massiiviset kehonrakentajat ovat kuitenkin hakeneet lihasmassansa kovan ylipainon kautta, lista huippunimistä on vaikka kuinka pitkä (Suomessa esim. Juhani Nyholm, Jussi Kantola, Jyrki Savolainen, Peter Keränen, Keijo Reiman, Ari Kokkonen, Timo Vilponen, Marko Savolainen ja Pauliina Talus)."

Ja mihin mennessä pitäis olla se 10kg massaa lisää?
Vuoden päästä mahdollinen, vaikka täysin natuna treenaiskin.
(Ihan oikeesti, tämän olen itse todentanut jo parilla kaverillani.)

Zone-sarja -42%
Syömisestä...

Kiitos vastauksista! Kyllähän se tiedossa on, että pitäisi syödä enemmän. Lähinnä kiinnostaisi tietää että -kuinka- paljon enemmän. Kaksi lämmintä ateriaa + välipalat päälle ei varmasti riitäkään, mutta toisaalta en haluaisi lähteä kuuden aterian linjallekkaan....tuntuu jotenkin overkilliltä :curs:

Aikarajaa ei sinänsä ole, vaikka vuodessa jos tuon painon saavuttaisi niin mikäs sen parempaa! Pitäisi kai vain hyväksyä se tosiasia että useamman aterian syömiseksi on tehtävä yksi iso setti ja vetää siitä sitten ateriaa päivän mittaan...pakko muuttaa ruokailutottumuksia, vaikka sen asian suhteen olenkin aina ollut aika saamaton kaveri :wall:

Kertokaa ihmeessä lisää ehdotuksia, niitä arvostetaan! :kippis1:

-Opa

No ei välttämäti. Ota huomioon, että raejuusto + jugu on ateria. Jokainen välipala lasketaan ateriaksi.
Käytännössä: syö niin ettei ole nälkä. Niin usein kuin tulee mieleen syödä jotain, syö. Se 6 menee helposti, mutta 8 saattaa joinakin päivinä mennä hyvin. :D

Back
Ylös Bottom