Apua protskujen sekotukseen....

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kävin eilen ostamassa pussukan whey prodea, ja 2 kg tönikän maltoa....ensinnäkin kyelisin mielipiteitä siitä saako tästä yhdistelmästä kelpoa lisäystä normaaliin ruokavalioon lisättynä?

Ensinnäkin whey/malto pussissa ei ollut minkäänlaista annostelijaa mukana niin millä tavalla annostelisi sitten fiksusti näitä?aamullla ehdin jo vetäistä desin wheytä napaan veden kanssa, ja nyt illalla kelasin maidon+oliiviöljytilkalla maustettuna...Mutta miten sitten ennen reeniä:paljon maltoa tulisi maistella, ja kannattaisiko siihen lisätä myös hiukan prodea, ja sitten palkkariin että mitkä olisi sopivat mittasuhteet desin mitoituksella?

Kolmanneksi riittääkö 2 *pvä lisäprotskujen juonti, tai kannattaisiko siihen lisätä vielä kolmas kerta?ja kannattaisiko kenties se sekoittaa maidon vaiko veden kanssa......

kiitos näihin kinkkisiin kysymyksiin t: :arvi:

(ps.jos arviot vaativat k.painoa niin se lienee siinä 78-80 paikkeilla)

Lisäprotskujen tarve riippuu siitä paljonko proteiinia saatt normaalista ruuasta. Ainoastaan palautusjuoma on "pakollinen" lisä. Katso, että sellainen 160g protskuja tulisi päivässä.

Desi taitaa yleensä olla n. 35g.

Moi, mun mielestä ei ennen treeniä nyt välttämättä tarvi ottaa mitään, itse en ainakaan oo koskaan. Palautusjuomaan oon yleensä laittanut noin 50g prot. ja 50 hh. eli näät sitä pussista että paljonko 100g on deeseissä ja lasket siitä sitten.

Ja sitten ei niitä lisäprotskuja tarvi 3 kertaa päivässä juoda, siinähän menee koko pussi viikossa :P Jos muu ruokailu on kunnossa ja proteiiniä tulee tarpeeks päivässä eli se n. 2g/1kg paino ei välttämättä tarvii ollenkaan. Itse ottaisin n. kerran päivässä.

Shakeristahan sä näet paljonko oot laittanut. Laita kumpaakin yhtä paljon, niin se on siinä. Ite laitan desin protskua ja desin maltoa (+krea,gluta), se on siinä.

Mul on dieetti, ja pistän prodea sen desin ja maltoa noin puoli desiä. Jos muuten tunnut saavan tarpeeksi ravintoa, niin ota tuo annos vain reenin jälkeen. Mutta jossei vaikka jaksa aamulla syödä, niin ota sitten samanlainen annos.

uusio sanoi:
Moi, mun mielestä ei ennen treeniä nyt välttämättä tarvi ottaa mitään, itse en ainakaan oo koskaan. Palautusjuomaan oon yleensä laittanut noin 50g prot. ja 50 hh. eli näät sitä pussista että paljonko 100g on deeseissä ja lasket siitä sitten.

No välttämätöntä ja välttämätöntä, mikä on välttämätönä?

Eli pointti se, että proteiinin nauttiminen ennen treeniä on todella hyödyllistä varsinkin dietillä ollessa. Eli vaikka se 30-40 g jotain proteiinijauhoa tunti ennen treeniä. Eikä tässä ole sen kummempaa kun yhdän proteiinidrinkin ajottamisesta ennen treeniä tapahtuvaksi, jos niitä muutenkin aikoo ottaa. Mutta mitään maltoja en tohon sotkisin, enkä mihinkään muuhunkaan välipalajuomaan. Hiilarit sitten vaikkapa banaanista. Mutta ennen treeniä en ota hiilareita koskaan, tulee todella huono olo yleensä jos treeni vähänkään kovempi.

Eikös tosta protsu ennen treeniä -aiheesta ollu täälläkin jonkun isomman puoleinen tutkimus, vai olikos se gradu.

On siitä ollut juttua useampaankin otteeseen. Ja taitaa experttien osiollakin joku ketju asiasta löytyä. Ei vaan jaksa kaivaa kun itelle on jo itsestään selvää että ajoitan yhden protudrinkin n. tunti ennen treeniä nautittavaksi. Ei siitä ainakaan haittaakaan ole.

eli suurimman hyödyn saavuttaa kun ottaa tunti ennen reeniä, palkkariin(protskua siis)....ja mites se iltapalaprotsku?viekö samaa asiaa kun rahka/tonnikala?

ja kiitos kaikille valaisevista vastauksista! :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom