Apua pikajuoksu-asioissa

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tervehdys,

Avasin uuden keskustelun vaikka tuolla toisaalla asiasta jo puhutaan, voi vapaasti siirtää sinne jos siltä tuntuu.
Tarvitsisin ns. valmentajan valvovaa silmää pikajuoksu-tekniikassa. Käyn Liikuntamyllyssä pari kertaa viikossa. Käykö ketään Pakkotoiston pikajuoksijoista siellä treenamassa?
Taustasta sen verran että 20 vuoden tauon jälkeen kävin 60m kisassa vajaa kuukausi sitten. Tulos oli 7.83. Sehän ei päätä huimaa mutta 2kk painonpudotus harrastelun (lenkkeilyä+punttia) jälkeen ihan siedettävä. Joulukuussa aloitin "oikean pikajuoksu-harjoittelun". Tavoite on juosta tietysti mahdollisimman kovaa, varsinkin kun vuoden vaihteen jälkeen pääsen M35 -sarjaan.
Alle 15-v tuli juostua paljonkin, muutama SE:kin (100m ja 300m).

Tekniikkaa on pirun vaikea ominpäin puuhastella. Käykö tosiaan joku asiaan vihkiytynyt Myllyssä treenaamassa, Jarski, kenties?

Pirun kovia tuloksia sulla junnuissa mitä katsoin tilastopajan sivuilta ;) ..itsekin harrastelen pikajuoksua, tai vasta 1-1,5 treenaillut tässä vanhemmalla iällä (100m 11,50 hujakoilla, 60m 7,30 hujakoilla). Itse harjoittelen Liikuntamyllyssä ja Eltsun juoksuputkessa.

Musta tuskin on apua mutta jos on kovemmat tavoitteet siellä veteraaniluokassa niin hyvähän se olisi saada valmentaja seuraamaan tai ainakin joku suht kokenut juoksija katsomaan sun vetoja + koordinaatioita jotta perustavammat virheet tulee esiin. Tsemppiä treeneihin!

Kiitos tsemppauksesta, sitä tarvitaan! Samoin myös sinne suuntaan!

Valmentajaa tässä etsiskelen kovasti kun ei tää juoksu ala ominpäin toimimaan. Lähtö on ihan suht ok mutta itse juoksu on kauheeta schaissea. Lentävä 20m viipyy päälle 2.20 niin ei siinä paljon juhlita:itku:

Kusisin hunajaa jos pääsis edes lähelle 7.30 niin kuin sulla kulkee!

Kiitos tsemppauksesta, sitä tarvitaan! Samoin myös sinne suuntaan!

Valmentajaa tässä etsiskelen kovasti kun ei tää juoksu ala ominpäin toimimaan. Lähtö on ihan suht ok mutta itse juoksu on kauheeta schaissea. Lentävä 20m viipyy päälle 2.20 niin ei siinä paljon juhlita:itku:

Kusisin hunajaa jos pääsis edes lähelle 7.30 niin kuin sulla kulkee!

Kuules sulla ei ole mitään hätää, geenit näyttelee tässä hommassa isoa osaa ja sulla ne on aivan selkeästi kohdillaan siitä kertoo jo nuo kovat tulokset juniori-iässä! Eli nopeita lihassoluja löytyy ja kun saat juoksutekniikan kohdalleen niin tulokset seuraa takuulla perässä :)

Voiko udella millaisella treeniohjelmalla oot menossa esim. vaikka nyt kun kisat alkaa lähestyä?

Mitä muuten itse tekisit jos juoksu ei kulkisi? Maitohapottomia 60m:siä vai vielä pidempiä vetoja?

Voiko udella millaisella treeniohjelmalla oot menossa esim. vaikka nyt kun kisat alkaa lähestyä?

Mitä muuten itse tekisit jos juoksu ei kulkisi? Maitohapottomia 60m:siä vai vielä pidempiä vetoja?

Kuten sanottua mä en ole kyllä paras henkilö antamaan vinkkejä kun pitäisi laatia täysin optimaalisesti pikajuoksutulosten parantamiseen keskittyvä ohjelma, pitäisi saada jarska tai art2 paikalle..omaan treeniohjelmaan kun kuuluu puntti aika suurissa määrin, tyypillisen viikon aikana käyn tekemässä noin neljä punttitreeniä (nelijakoisella teen, välistä sovellan ja vaihdan lihasryhmiä palautumisen mukaan) tämän lisäksi tulee tehtyä 1-2 juoksutreeniä viikossa, mikä on kyllä liian vähän.. normaalistihan pikajuoksijoilla nuo suhteet ovat päinvastoin eli 3-4 juoksutreeniä viikossa ja 1-2 punttia kaksijakoisella ohjelmalla. Yleensä toinen juoksutreeni keskittyy koordinaatioliikkeiden tekemiseen ja lähtöihin (6-10 x 30-40m kiihdytyksiä telineistä) ja toisessa treenissä teen puhtaasti vetoja yleensä tehot suht korkealla 90-95%, nyt syys/talvikaudella oon tehnyt pääasiassa lyhyempiä n. 60-80m vetoja (esim. 2 x 4-6 x 60m tai pidempien vetojen ollessa kyseessä 2 x 4-5 x 100m, keväällä olisi tarkoitus ottaa mukaan 120-200m vetoja. Edellämainittujen lisäksi höystän treenejä joskus vastus- ja mäkivedoilla. Treenivolyymit on mulla aika vähäisiä, paljolti siksi että mun lihakset kiristyvät todella helpolla venyttelystä ja hieronnasta huolimatta, nyt olen ajatellut lisätä lyhyitä aerobisia lenkkejä palauttaviksi treeneiksi, jos helpottaisivat tuota ongelmaa osaltaan.

Tarkoituksena olisi käydä muutama hallikisa juoksemassa tammikuun lopun ja maaliskuun välisenä aikana, ennen kisoja vähennän selkeästi puntin määrää ja varsinkin maksimivoimatreenejä. Nopeus/räjähtävää voimaa ajattelin kyllä tehdä ennen skabojakin sopivan pienellä kuormalla.

Kuten sanottua mä en ole kyllä paras henkilö antamaan vinkkejä kun pitäisi laatia täysin optimaalisesti pikajuoksutulosten parantamiseen keskittyvä ohjelma, pitäisi saada jarska tai art2 paikalle..

Kyllähän näitä tulee seurattua. Itellä ei ole oikein käryä tuosta valmennuspuolesta niin ei uskalla hirveesti neuvoja heitellä.
Tietenki jotain videoita on kiva katella ja analysoida ja sitä puolta ohjata.

Venomiltakin kannattaa kysellä, lukee kuitenkin näitä. Jarska ei ole tainnut vähään aikaan täällä olla, ainkaan viestejä ei ole kesän jälkeen tullut.

Nuoruusaikojen valmentaja lupasi alkaa valmentamaan. Ekat treenit on aattona. Epäilen kyllä että hän potkaisee persuksille ja sanoo että tämä läski pyörii nopeammin kuin juoksee.
Hän valmentaa 10,70 kaveria tätä nykyä ja kyseinen kaveri tulee olemaan mukana treeneissä joten kyyti on varmasti kylmää..

Voisi ajatella että tätä threadia voisi pitää vaikka Pakkotoiston pikajunien tulospörssinä?
Heitellään tähän tuloksia mitä hallikisoissa syntyy pikamatkoilla.
Esim. biceps_femoris pistää pohjat 60m:llä tammikuun lopulla jne.

Millaisia voimatuloksia teillä muuten on esim. syvästä ja vedosta, eli mihin pitäisi omat tulokset saada että alkaisi kulkemaan? Tällä hetkellä on aika Andy McCoy-fiilis jaloissa :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Venomiltakin kannattaa kysellä, lukee kuitenkin näitä. Jarska ei ole tainnut vähään aikaan täällä olla, ainkaan viestejä ei ole kesän jälkeen tullut.

Kyllähän täällä käyn, vaikka ulosanti on ollut vissiin aika hiljaista. :)

Vaikea antaa mitään ohjeita, muuta kuin että ennemmin liian vähän treeniä kuin liian paljon. Itse teen 2 juoksutreeniä viikossa, joka toimii paremmin kuin 3, että samaa suosittelisin muille. Kerran viikkoon pitempiä eli vaikka 4x150m-(300m) ja kerran viikkoon lyhyempiä 4x60m-(120m).

Tänään oli treenit ja valmentaja sanoi että jonkinnäköisiä mahkuja mahdollisesti olisi juosta edes jonkinlaisia aikoja. Muuten hän sanoi täysin samoin kuin Jarska eli mielummin liian vähän kuin liikaa treeniä. Kaksi juoksuharjoitusta viikossa ja yksi voima, loput voi sitten säveltää miten tahtoo kunhan ne eivät rasita alakertaa.
Jouluja ja uusia vuosia!

Näköjään on Pakkiksen pikakiiturit avanneet jo kauden, viimeiset tänään. Vituttaa katsoa sivusta kun on vieläkin toi oikea takareisi pahan krampin jäljiltä kireä, saas nähdä pääseekö hallissa ollenkaan enää kisaamaan tän kauden aikana, kisat alkaa muutenkin tuos maaliskuun vaiheilla olemaan vähissä.

http://www.youtube.com/watch?v=_KjKwm4wO9k

Mitä porukka sanoo kyseisessä linkissä olevaan treenimuotoon (staattinen voimaharjoitus pikajuoksua ajatellen)? Jos ei jaksa katsoa koko pätkää, niin 4.10 kohdalla näytetään kyseinen treeni. Juontajaherra väittää, että tätä kun toistaa 3 kertaa viikossa kahden viikon ajan, niin minkä tahansa pikajuoksumatkan 40m-400m ajat paranevat huomattavasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom