Apua KYYKKYYN

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt kun sain paikat kuntoon rupesin tekemään maastavetoa ja kyykkyä uudelleen. Ennen tein molemmat vyön kanssa ja kyykky oli vielä aika vajaa. Nyt olen ruvennut tekemään ilman vyötä ja painot on tippunut PALJON...:mad2:
kyllähän ne nousee sieltä joskus, eikä niillä painoilla niin väliä kun oon näitä bodymiehiä... Joten ilmeisesti kannattaa reenata syvillä kyykyillä ja ilman vyötä, vai?
Kyykkyn tekniikka ei oo ihan kohillaan, kun nousen alhaalta "isoilla" painoilla niin tuntuu kuin vartalo kiertyisi ja toinen jalka nostaisi kehoa paremmin ylös. mistä tämä johtuu?:confused:
Onko toinen jalka sitten vaan voimakkaampi? jos on miten korjaan tilanteen?
HELP!

Kyykyn ohella voisit koittaa tehdä jalkatreenejä yksi jalka kerrallaan. Pitäisi huomata jos on voimatasoissa eroja, kyllä ne siitä paikkautuu ja sarjapainot kasvaa.

Originally posted by ruisranne69
Kyykyn tekniikka ei oo ihan kohillaan, kun nousen alhaalta "isoilla" painoilla niin tuntuu kuin vartalo kiertyisi ja toinen jalka nostaisi kehoa paremmin ylös. mistä tämä johtuu?:confused:
HELP!

Etsi venyttelemällä, kummalta puolen ja mistä kohti on kireämpää. Sitten venyttelet vain symmetrian kuntoon. Lisäksi laske painoja ja kyykkää sellaisilla kuormilla , että tekniikka pysyy kasassa. Apuliikkeinä voimatasapainoon pääsemiseksi kannattaa suosia ns. unilateraaleja liikkeitä eli askelkyykky, yhden jalan ojennus/koukistus jne. HTH.

Miten syvä kyykyn pitäis olla? siis lihaskasvun kannalta...

Voimanostosääntöjen mukainen vaakataso ja siitä vähän syvempi on aika hyviä syvyyksiä. Jos menee ihan linkkuun, niin että perse melkein osuu maahan, niin liikkeen alkuvaihe on aika kevyt ja sillä saa otettua tavallaan vauhtia. Tällöin voima kehittyy hieman eri paikkoihin kun "oikeaa" syvyyttä tehdessä. Kovimmat raudat saa tietenkin pitkällä juoksulla juuri tasan tuolla vaakatasoisella kyykyllä (tai jopa vähän korkeammalla jos tuomarit ei huomaa :-)

Tuohon alkuperäiseen kysymykseen en osaa ottaa kantaa. Tai no; onkohan jalkasi yhtä pitkät?

Originally posted by Pig
Voimanostosääntöjen mukainen vaakataso ja siitä vähän syvempi on aika hyviä syvyyksiä. Jos menee ihan linkkuun, niin että perse melkein osuu maahan, niin liikkeen alkuvaihe on aika kevyt ja sillä saa otettua tavallaan vauhtia. Tällöin voima kehittyy hieman eri paikkoihin kun "oikeaa" syvyyttä tehdessä. Kovimmat raudat saa tietenkin pitkällä juoksulla juuri tasan tuolla vaakatasoisella kyykyllä (tai jopa vähän korkeammalla jos tuomarit ei huomaa :-)

Tuohon alkuperäiseen kysymykseen en osaa ottaa kantaa. Tai no; onkohan jalkasi yhtä pitkät?

mulla kävi itelläki mielessä toi jalkojen pituus... mut en tiedä.
missä ne voi mitata? terveyskeskuksessako?
toi sun vastaus toimii varmaan voimanostopuolella, mut kummalla tyylillä saa paremmin lihasta?

Kyykystä

Mun mielestä voisit koittaa semmosta variaatioo, että lasket siihen vaakatasoon ja pysäytät liikkeen siihen tommoseks pariks sekunniks, siis jännitykset tietysti päällä ja sitte nouset normaalisti siitä ylös. Ja jos oikeen haluat masokisti olla niin sitte jätät siä ylösnoustessa kans samallailla pikkusen vajaaks, eli et nouse ihan ylös saakka. Toimii varmasti, mutta voipi vetää aikas juntturaan.

Kyllä tommonen oikee kiropraktikko osaa kattoo noi jalkojen eripituudet paremmin ku joku arvauskeskuslääkäri, jonka ainoo homma on jakaa puranaa ja saikkua. Haittana on että noi kiropraktikot on aikas suolasissa hinnoissa, tommosta 50-60 ekua ainaski ainaski täälä Mansessa.

Kyllä sillä voimanostokyykylläkin aikas hyvin lihaa tulee, kunhan et rupee tekeen mitään wsb-juttuja. Yks mahollisuus olis semmonen, että teet normaalikyykkyä vaikka joku 4 kunnon sarjaa ja sit päälle yks sarja tota pysäytyskyykkyä. Eikä välttämättä kannata välittää jos pikkusen keskikroppa antaa periks yköstullessa, kunhan kyykky ei rupee mitään hyvää huomenta -liikettä muistuttaan. Ja sit tietysti kannattaa venytellä ainaski reidet, perse ja lonkan koukistajat huolella

Jope

muistaakseni nuo jalkojen pituuden voi mitata katsomalla "pershymykuoppia" jotka tulee nimen mukaa tuonne takamukseen

RUISRANNE!!

Mä huomasi saman kiertymisen ja käytin aikaani sen poistamiseen ELI:

Todnäk teet kyykkysi peilin edessä. Tämä aiheuttaa sen, että kyyläilet ittes pelikuvaa ja luonnollista asentoa on vaikea saada!
Jos ole vinossa peiliin nähden, peilikuvan katsominen aiheuttaa sen, että vartalosi kääntyy PEILIN MUKAAN kohtisuoraan..jalkasi voivat kuitenkin olla täysin killissä!!

Toinen juttu: Mä huomasin, et mun vasen jalka menee vaistomaisesti pikkasen oikeaa edemmäksi, jolloin kyykkyasento on epäedullinen..

Sitten: Ota välillä pikkasen leveämpi jalka-asento..kyykky vähintään ysikympin kulmaan..mieluiten syvemmälle!!!

Mä oon tehny kyykyt aina ilman siteitä, koska ne vaan luo väärän turvallisuuden tunteen!! Lämmittimet on jees ja siteitä kandee käyttää kovien, muutaman toiston sarjoissa ja tietty ykkösissä!
Mä koitin siteitä pari viikkoo sitten piiitkäst aikaa ja kyllä tuli ykköset kevyesti!! Jos treenaat niillä aina, jää seuraava kyykkysi ilman siteitä todennäköisesti pohjaan, sillä siteet tukevat kyykkyä eniten juuri pohjalta lähdettäessä!!!!!

TREENI-ILOA!!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaikka ne painot tippuu tossa ku rupeet vetää syvemmältä ni tiputa vielä pikkasen enemmän et sulle tulee kunnon rutiini siihen kyykkyyn kevyemmillä painoilla. Jos heti rupeet vääntään sellasii melko tiukkoja ni tekniikan harjottelu on tosi vaikeeta. Se vääntyminen on just verrattavissa johonki perseen nostoon penkissä. Kun on epätasapainossa voimat ni sitä rupee tiukoissa sarjoissa vääntämään siihen suuntaan mist tuntuu kevyemmältä. Pidemmänpäälle jatkuvana ei mitenkään suotavaa, joten hoida perusasiat kuntoon ni sit voi ruveta vääntään isommilla painoilla. Muistat vaan keskittyä siihen, et työnnät puhtaasti ylös etkä hae sen vääntymisen kautta. Se tuntuu heti raskaammalta ku teet sen oikein ja rauhassa.

OK hyviä neuvoja:)
pitää vissiin reenata tota tekniikkaa kevyemmillä painoilla.

Mä teen alusta asti ilman vyötä ja siteitä ja hyvin kestää paikat. Täytyy vaan kattoo, että kauan forkuissa riittää poweria, kun mave painot rupee nouseen... :p

Originally posted by moppe
Mä teen alusta asti ilman vyötä ja siteitä ja hyvin kestää paikat. Täytyy vaan kattoo, että kauan forkuissa riittää poweria, kun mave painot rupee nouseen... :p

mulla ei meinaa nytkään pysyä käsissä vähänkään isommat painot... pitää vaan käyttää vetoremmejä melkein joka mv-sarjassa.

tonika: peili on edessä noin 5 metrin päässä, en usko että se johtuu siitä. Oon koettanut ihan kuiviltaan tota kyykkyasentoo, ja mullakin puskee vasen jalka edemmäs kuin oikea... Pitää kattoo tarkasti, että jalat on tasan sit painojen kanssa.

edit:lisäsin vastauksen tonikalle

Kyykkyn tekniikka ei oo ihan kohillaan, kun nousen alhaalta "isoilla" painoilla niin tuntuu kuin vartalo kiertyisi ja toinen jalka nostaisi kehoa paremmin ylös. mistä tämä johtuu?:confused:
HELP!

Mulla on sama kierto-ongelma kyykyssä. Mun tapauksessa se johtuu epätasapainosta alaselän lihaksissa, minkä vuosi selkäranka ei ole ihan suorassa, kun menen kyykkyyn.

Mulla kyseessä on vanha selkävaiva, enkä enää edes yritä kyykätä kuin lämmittelyksi. Jalat saa onneksi treenattua muillakin liikkeillä.

Mulla on myöskin jollain tavalla alaselän lihakset joko voimiltaan erilaiset tai sitten jotenkin epäsuhteessa toisiinsa, nimittäin esim. hyvää huomenta liikkeessä, suorin jaloin maastavedossa, maastavedossa, huomaa että aina oikea puoli väsyy ensin. Asentoa koittaa aina korjata ja tietyllä tavalla saa vasempaan tuntuman mutta menee aika vääntelehtimiseksi.

mulla ei meinaa nytkään pysyä käsissä vähänkään isommat painot... pitää vaan käyttää vetoremmejä melkein joka mv-sarjassa.

Vedathan ristiotteella ja magnesiumin kanssa? Saa olla aikamoiset patongit selassa etta jaa otteesta kiinni. Veto ilman remmeja on hyva forkkutreeni.

Originally posted by tormave
Vedathan ristiotteella ja magnesiumin kanssa? Saa olla aikamoiset patongit selassa etta jaa otteesta kiinni. Veto ilman remmeja on hyva forkkutreeni.
en...Koska olen ymmärtänyt että myötäote on parempi kehoreenissä ja symmetrian kannalta...Onko näin:confused:
kevyet painot kyllä menee ilman remmejä, mut remmien kanssa isommilla painoilla pystyn keskittymään paremmin selkään, enkä vain tangon puristamiseen:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom