Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Virtalähde: Modecom Feel3 400W ATX-virtalähde
Emolevy: Asus M3N78-VM Geforce 8200 gbit lan 7.1 audio raid mATX
Prosessori: AMD PHENOM II X3 710 95 AM3 7.5MB BOX
Muisti: 4 Gt Kingston DDR2 800 MHz CL5 (2x2Gt kit)
Kiintolevy: 500 GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA2 16MB
Optinen asema: Samsung 22x DVD+/-RW Dual Layer, musta
Näytönohjain: Nvidia Geforce 9500 GT 512MB PCI-E
Ilmeisesti täytyisi olla mva-paneeli jotta katselukulmat paranisi. Sellaseen ei kuitenkaan ole varaa ja nyt taidankin tyytyä kehuttuun BenQ E2200HD:n. Koko on minulle yks hailee, tärkeinä olen pitänyt lähinnä muita seikkoja.
Niin ja tällänen keskusyksikkö olisi hankkeilla: (tämä on erään liikkeen antama tarjous)
Core 2 Duo E8400
P5Q, IP45, S775, DDR2, ATX
640GB, F1-sarja spinpoint, jne.
4096MB ValueRAM, CL5 800MGz DDR2, jne.
LD BD-ROM asema (siis lukeva blueray asema)
Radeon HD 4890
Sonata III + 500W virtalähde
Windows Vista 64bit
+kokous ja näyttö
=n. 1325e (hinta laskee halvemman näytön mukana eli 1250e varmaan oikea hinta nyt)
Mielipiteitä? Kone on pelikäyttöön, elokuvien katseluun, musiikin kuunteluun ja netin selaamiseen. Toki tulee koulutöitä tehtyä, mutta mitään kuviin liittyvää en tee. En ole himopelaaja, mutta hyvä jos uudet pelit myös toimisivat. Muistia mietin että tarvisiko 8gigatavua. Lähes kaikki muutkin osat ovat hieman hämärän peitossa, ainoastaan tiedän että toi näytönohjain sopisi mun käyttöön.
Ehdotuksia?
Core i7 -setit maksavat ihan simona. Vaativat kalliin emon ja DDR3-muistit tuon jo kalliin prossun lisäksi.
Core2duo E8500 taitaa pyöriä aika samoisas hinnoissa kuin tuo E8400. Toki tehonlisäyskin on aika marginaalinen. 4870 ja 4890 erot ovat aika pieniä, joten jos hinnasta haluaa tinkiä, ottaisin sen tuosta. Isoilla resoilla kannattaa kuitenkin ottaa 1gb muistia omaava näyttis. En näe hirveästi järkeä ottaa 8gb muistia ellei satu käyttämään juuri muistia vaativia hyötyohjelmia. Tavallisessa koneilussa ja pelailussa muistinlisäyksestä voi olla jopa haittaa.
Ja tosiaan tuo hintavertailu kannattaa. Myös käyttömukavuutta lisääviä asioita kuten hyvää, hiljaista jäähdytystä ei kannata unohtuu varsinkin jos leffoja tai musiikkia paljon pyörittelee.
Core i7 -setit maksavat ihan simona. Vaativat kalliin emon ja DDR3-muistit tuon jo kalliin prossun lisäksi.
Prosessori ja prosessorisiili/tuuletinkombo kannattaa ostaa erikseen. Näytönohjaimiin on useilla valmistajilla, esim. Palinilla, järeämpiä ja näin ollen hiljaisempia ja tehokkaampia vaihtoehtoja. Koteloissa ja näiden virtalähteiden tuulettimissa on isoja eroja.Toi muisti ei kuulemma mun käyttöön ole tarpeen. Lisäksi polttavaa asemaa en tartte koska tässä koneessa sellanen on jo. Koneen hiljaisuus on sitten taas sellainen asia että siihen tarvisi panostaa ainakin jonkin verran. Mitään kellotuksia en harrasta.
Joko pyranha kuoppasi omenaunelmansa?