Apua konepaketin kasaamiseen

Kauanko näppiksessä kestää patterit?
Tohon en osaa vastata, koska itse näppis ehti mennä paskaksi, ennenkuin patterit loppui, enkä muista kauanko sitä ehdin käyttää. Mutta hiireen olen tosiaan vain kerran joutunut kahden vuoden aikana patterit vaihtamaan, ja patterin tilaa voi helposti seurata hiiren mukana tulevalla ohjelmalla.
Itellä käytössä tämä http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/2987&cl=US,EN ja on kyllä osoittautunut hyväksi hiireksi jopa pelikäytössä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kannattaa panostaa oikeasti laadukkaaseen näyttöön. esim. HP LP2475w ( noin 600 e). Ehdoton kriteeri on mun mielestä kuitenkin S-IPS paneeli, oli näyttö sitten mikä vaan.

koteloksi harkitsisin esim. Antec p182. On tuosta uudempikin malli jo markkinoilla mutta mun silmään vaikuttaa ainakin rumemmalta kuin tuo.

edittiä:

itellä ainakin näppiksiä ja hiiriä 2 kpl kumpaakin. Toiset kaksi on langallisia(pelaamista varten) ja ne on tässä koneella ja toiset on sitten langattomat ja ne on sängyn vieressä missä hengailen kun kattelen leffoja koneelta tai muuten vaan olen koneella telkkarin välityksellä.

kannattaa panostaa oikeasti laadukkaaseen näyttöön. esim. HP LP2475w ( noin 600 e). Ehdoton kriteeri on mun mielestä kuitenkin S-IPS paneeli, oli näyttö sitten mikä vaan.

Tietoa Applen näyttöjen laadukkuudesta? Hintaa niillä ainakin on.

Kokeilin muuten s-videokaapelilla ottaa rikkinäisestä läppäristä kuvan telkkariin ja mitään ei tapahtunut. Telkkarin pitäisi tunnistaa input automaattisesti. Oiskohan prkl nvidian näytönohjain lauennut.

Jos et pelaile niin tonnilla saat kyllä varmasti riittävän paketin. Käyttöjärjestelmäksi Windows 7, joka toimii maksutta ens vuoden kesäkuulle.

Mulla on nyt Windows XP koneella ja olisin kiinnostunut testaamaan windows 7. Mitä pitäisi ottaa huomioon tossa käyttiksen vaihdossa?
Senhän voi myös asentaa XP:n vierelle ja käyttää näin molempia.

Kokeilin muuten s-videokaapelilla ottaa rikkinäisestä läppäristä kuvan telkkariin ja mitään ei tapahtunut. Telkkarin pitäisi tunnistaa input automaattisesti. Oiskohan prkl nvidian näytönohjain lauennut.

Kyllä, emolevy+integroitu näyttis siellä on menny. Sano vielä että on HP:n kone? :) Kokeile varulta ottaa akku pois ja virtapiuha ja paina noin minuutin verran käynnistysnappulaa noiden jälkeen. Sit vaan takas ja kato toimiiko.

Dragon Mulla on nyt Windows XP koneella ja olisin kiinnostunut testaamaan windows 7. Mitä pitäisi ottaa huomioon tossa käyttiksen vaihdossa?

Ota kaikki tarvittava talteen kovolle/levyille ja sitten vaan seiska sisään. Jos pelaat mitään niin kannattaa varautua punkbusteri ongelmiin ja googlettamalla löytyy fixit niihin. Ihan se on lähes vakaa näyttis normaali käytössä ja skulaa paljon paremmin kuin vista.

Kyllä, emolevy+integroitu näyttis siellä on menny. Sano vielä että on HP:n kone? :) Kokeile varulta ottaa akku pois ja virtapiuha ja paina noin minuutin verran käynnistysnappulaa noiden jälkeen. Sit vaan takas ja kato toimiiko.

Fujitsu&Siemenssin amilo. Tässä pitäis olla nvidian näyttis 256 megan muistilla eli oliskohan jopa erillinen? Oon kyllä tosi pettynyt fujitsun laatuun, koska pidin sitä laatumerkkinä ja kone ei oo varmaan kun 5 vuotta vanha. Edellinen pentiumi kesti 10 vuotta kovalevyn vaihdolla. Eli pitänee pyytää kustannusarvio huollosta. Mitenkähän kovoilta sais tietoja ulos?

Fujitsu&Siemenssin amilo. Tässä pitäis olla nvidian näyttis 256 megan muistilla eli oliskohan jopa erillinen? Oon kyllä tosi pettynyt fujitsun laatuun, koska pidin sitä laatumerkkinä ja kone ei oo varmaan kun 5 vuotta vanha. Edellinen pentiumi kesti 10 vuotta kovalevyn vaihdolla. Eli pitänee pyytää kustannusarvio huollosta. Mitenkähän kovoilta sais tietoja ulos?

Hyvin meni kun 5 vuotta pääsit. Mulla levis nyt HPn DV6500 joka on n.1v8kk vanha. Reklamaatiota lähti maahantuojalle. On minusta kyllä väärin, jos kannettava ei kestä normaalissa käytössä edes kahta vuotta ja eikä silloin ollut mistään halvimmasta päästä edes. Eli läppäriä ei tule mulle ykkös koneeks iha heti, kun näyttää olevan niin kertakäyttö kamaa ja jos jotai menee rikki, niin uutta ei kannata ostaa :jahas:

Mä soittelin pariin kauppaan ja kysyin, että miten menee läppäreissä nämä huollot(erillinen näyttis siis kanssa), niin vastas vaan tylysti, että ei aleta huoltaa kun niin vaikee saaha osia ja liian kalliiks menis. Sunkin mylly alkaa suht vanha tietokoneeks jo olemaan, niin luulisin, että roskis ainut paikka minne kannattaa laittaa.

Eikös ole olemassa jotai palikoita, mihin kannettavan kovon voi laittaa kiinni ja sit vaan usbilla pöytäkoneeseen, vai menikö ihan mettään?

- Windows XP? Saako enää mahtumaan yhtälöön muuta kuin nyrkkipajoilta? Kuin paska se Vista oikeasti on?

Nytkun Vistaan julkaistiin SP2 niin väittäisin sen pikkuhiljaa lähenevän luotettavuudeltaan XP:n tasoa. Mulla on tuo kotiläppärissä eikä mitään ongelmia sen kanssa. Siinä on sisäänrakennettu palomuuri, mitään virustutkia ja rekisterinviilaussoftia ihan turha asentaa.

Eikös ole olemassa jotai palikoita, mihin kannettavan kovon voi laittaa kiinni ja sit vaan usbilla pöytäkoneeseen, vai menikö ihan mettään?

Eli siis ulkoisella usb-kotelollako tää homma helpoiten hoituu vai miten? Alkais olemaan hiljalleen ajankohtaista, kun loma alkaa ja ehtii painimaan näiden ongelmien kanssa.

Mietin vaan, että onko tuossa Applen 30" CinemaDisplayssä mitään järkeä kotikäytössä?? Saishan siihen esim. neljä 15" ikkunaa samaan aikaan auki, mutta vaikea hahmottaa noin helvetin ison näytön "hyötyjä". Ja onko tuohon kaveriks sitten taas mitään järkeä ostaa tehojen puolesta macminiä? Tai noin kalliin näytön kestoikä... jos se viidessä vuodessa sippaa niin vituttaa aika rankasti.

Apple_Cinema_display_aluminum-2004-07-23.jpg

Mike, muut... onko mitään järkeä?

Mä sain jostain sellasen käsityksen että kattoisit sarjoja/leffoja koneelta. Mut jos näin ei ole etkä kuvankäsittelyä harrasta niin mun täytyy perua ne puheet kalliin näytön tärkeydestä. Vaikka nyt näyttää että olet tuon applen puoleen kääntymässä, joten no harm done.

Vähän ylimitotettu? Osta se 24" iMac ja vippaa 8 gigaa muistii.

öö 8gigaa muistia maksaa +800 verrattuna neljään. Meinaatko oikeasti, että tarviisin surffailussa ja musiikin kuuntelussa ton verran??? :confused:

Ja siis eihän tuossa 30" näytössä mitään järkeä ole, vai onko? Mitään? Miten tuon perustelee itselleen.

Ei kannata ostaa muisteja applestoresta. Saat muualta halvemmalla. Ihan selvillä en ole komponenttien hinnoista, mutta muistelisin että 8gb ddr3 muistia irtoaa 150e-300e.

Miksei tuo 24" iMac kelpaa? Itsekin olin juuri suht samoilla kriteereillä hommaamassa iMacia, mutta kun kannettavan osto tulikin pakolliseksi, niin päädyin sitten macbook pro:hon.

Jos joskus vielä tulee tarvetta pöytäkoneelle, niin ei kauaa tarvitse miettiä, mikä löytää tiensä pyödälle....Jo yksin se, että iMacissä ei ole isoa, rumaa ja äänekästä keskuyksikköä riittää ostopäätöksen tekoon.

30 tuumainen on jumalainen koko, sen ymmärtää vasta kun pääsee sen ääreen. FULL HD rokkailee jos katsoo leffoja.

30 tuumainen on ainoa näyttö, jossa on jotain järkeä, uskokaa pois. Ostan vielä toisen, koska olen aivan rakastunut isoon näyttöön.

Kun paiskaa kaksi selainta vierekkäin, niin surffaaminen saa uuden käsityksen. Kaikki mitä koneella tekee, muuttuu kun on 30 tuumainen näyttö, siihen vain mahtuu ihan vitusti kamaa. Findereita mulla on aina 4 auki omassa spacessaan. Toki on vielä 19 tuumainen näyttö kaverina, mutta oi oi kun saa kaksi 30 tuumaista, sitten on HC. Iso näyttö ei ole edukseen vain leffoissa ja kuvankäsittelyssä, vaan ihan kaikessa.

Mac pro on yllättävän hiljainen kone, eli ei se mitään pc-mekkalaa pidä.

attachment.php

attachment.php

Ja missä näytössä jää näin paljon tilaa, vaikka kuvakkeita on työpöydällä yli 30.

attachment.php

w1.jpg

Liitteet

• reso.jpg
    reso.jpg
    57,5 KB · Katsottu: 370
  • reso3.jpg
    reso3.jpg
    57,5 KB · Katsottu: 363
  • reso2.jpg
    reso2.jpg
    36,1 KB · Katsottu: 362
Näyttö ei ole koskaan liian hyvä tai liian iso :)
Oma 24" oli alussa aivan julmetun iso. Nyt melkein liian pieni ;)

Ei kai täällä nyt nettiselailuun mitään 8gb DDR3-muisteja suositella :D
Eiköhän se selailu onnistu ihan tehottomimmillakin Maceilla - jos siis Macin haluaa. Aika petoja nuo nykykoneet moiseen käyttöön kuitenkin ovat. Noilla lisätehoihin tungetuilla rahoilla saa kuitenkin huomattavasti paremman näytön/hiiren/näppiksen/kopan/äänenvaimennuksen/jonkun muun oikeasti käyttönautintoa lisäävän asian. Muistia tarvitsee Vista-koneessa 2gb eikä muutkaan käyttikset tuota enempää vie. 4gb DDR2-muistia riittää vielä pitkäksi aikaa. Nettailuun ostaisin 2gb mahdollisuudella päivitykseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom