Apua konepaketin kasaamiseen

Mä oon samaa mieltä siinä että ei ole MITÄÄN järkeä ottaa 8 gigaa muistia tuohon käyttöön. 4 gigaa riittää ja siitäkin jää yli.

Isossa näytössä sen sijaan on järkeä, vinkkinä vielä että esim. HP:lta saa 30" ruudun vähän halvemmalla kuin Applelta ja on ihan yhtä laadukas paneeliltaan. Toki Cinema Display on hienompi sitten ulkonäöllisesti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksei tuo 24" iMac kelpaa? Itsekin olin juuri suht samoilla kriteereillä hommaamassa iMacia, mutta kun kannettavan osto tulikin pakolliseksi, niin päädyin sitten macbook pro:hon.

Lähinnä siksi, että haluaisin isomman näytön. Siis onhan 24" iso, mutta jos ruvetaan miettimään just noita Miken postaamia kuvia niin ikkunoita vaan ei käsittääkseni saa 24" näyttöön auki kovin montaa kovin järkevästi. Se on vaan yks iso ikkuna. Mutta hinta houkuttaa 24" Imacissa, ostaisin sen 2,93 version.

Kandee sitten miettiä tarkkaan, haluaako sen HP:n siihen pöydälle jos on Mac proon hommaamassa. Tyyli kuuluu Applen imagoon ja kyllä se fiilis säilyy Cinemalla mukavasti.

Mutta sitten taas 30" CinemaDisplayn kaveriksi ei oo kyllä nyt rahaa ostaa MacPro:ta. Tai on, mutta sitä pitää jäädä vielä muuhunkin.

Et onko se MacMini missään määrin järkevä kumppani 30" CinemaDisplaylle???

Jos se vaan tökkimättä pyörittää pari kolme selainta, musiikkisoittimet ym. niin se riittää mulle.

Eli se on sitten 24" iMac tai MacPro + 30". Pitää lähteä tällä viikolla kuolailemaan Kampin AppleStoreen. Tai tietysti, jos käytettynä sais ProMacin sopivaan hintaan jostain.

30 tuumainen on jumalainen koko, sen ymmärtää vasta kun pääsee sen ääreen. FULL HD rokkailee jos katsoo leffoja.

30 tuumainen on ainoa näyttö, jossa on jotain järkeä, uskokaa pois. Ostan vielä toisen, koska olen aivan rakastunut isoon näyttöön.

Kun paiskaa kaksi selainta vierekkäin, niin surffaaminen saa uuden käsityksen. Kaikki mitä koneella tekee, muuttuu kun on 30 tuumainen näyttö, siihen vain mahtuu ihan vitusti kamaa. Findereita mulla on aina 4 auki omassa spacessaan. Toki on vielä 19 tuumainen näyttö kaverina, mutta oi oi kun saa kaksi 30 tuumaista, sitten on HC. Iso näyttö ei ole edukseen vain leffoissa ja kuvankäsittelyssä, vaan ihan kaikessa.

Itsellä ollut 30" Samsung 305T+ (PVA-paneeli) käytössä kohta vuoden ja onhan nää 30" upeita näyttöjä käyttää. Oma käyttö on surffaamista, leffoja, telkkua, cadittamista ja muita koulu/työhommia. Vanha näyttö oli 24" Samsung 245B (TN-paneeli) ja se oli puolen vuoden ajan myös tuossa 30" rinnalla käytössä. Samalla oli helppo vertailla noita paneelien eroja käytännössä.

24" näytön huonoja puolia olivat heikot katselukulmat (värisävyt muuttuvat vinosta katsottaessa), huono mustan toisto ja huomattavasti suurempi valkovuoto verrattuna tähän 30" samppaan. Muuten tuo 24" oli kyllä aivan erinomainen näyttö hintaansa nähden. 30" käyttö vaatii hieman totuttelemista, jotta sillä työskenteleminen olisi tehokasta. Joillekin voi olla tuo näytölle tulevan informaation määrä liikaakin. Itselle oli aluksi vaikea keskittyä esim. kirjoittamiseen Wordilla, kun siinä vieressä oli auki musiikkisoitinta ja kaikkea muuta ikkunaa. Toisaalta onhan se näppärää, kun koko näytölle mahtuu tarvittaessa 3 A4-kokoista sivua rinnakkain.

Ironlife:lle suosittelisin kuitenkin 24" näyttöä normaaliin surffailu käyttöön. Tuollaiseen käyttöön kelvollisia 24" näyttöjä löytyy jo jostain 300e hintaluokasta. 30" näytöt ovat hinnaltaan kuitenkin kaikki alkaen 1000e ja ylöspäin. Vaikka olenkin PC-miehiä, niin ei kait se 24" iMac niin huono vaihtoehtokaan olisi. Ei se multa ole pois jos joku mäcciin päätyy, kunhan ei sitten lesoile pitkin nettiä sillä. :lol2:

Skydriftin tekstiin pitää vielä muistuttaa, että erot monitoreiden välillä johtuivat paneelista (TN vs PVA) eivätkä niinkään koosta ;) Puhtaaseen surffailuun toki käy TN-näyttökin, mutta on se kunnon näyttö vaan niin ihq.

Applen näyttöä on haukuttu ainakin Mikrobitin testeissä, mutta ne nyt ovat niin apinoita, etteivät tiedä mistään mitään. Itse voin sanoa valokuvaajana, että varsin laadukas näyttö on kyseessä, vieressä on Lacien 319, joka ei mikään paska ole, eikä näissä mitään fataalia eroa ole. Näyttö on kauttaaltaan kirkas, vaikkakin vähän puskee ihan reunoista valo läpi jos katsoo mustaa ruutua.

Printtiin saakka tulee hyvää kuvaa, ja Applen omat kalibroinnit futaa varsin hyvin.

Applen näyttöä on haukuttu ainakin Mikrobitin testeissä, mutta ne nyt ovat niin apinoita, etteivät tiedä mistään mitään. Itse voin sanoa valokuvaajana, että varsin laadukas näyttö on kyseessä, vieressä on Lacien 319, joka ei mikään paska ole, eikä näissä mitään fataalia eroa ole. Näyttö on kauttaaltaan kirkas, vaikkakin vähän puskee ihan reunoista valo läpi jos katsoo mustaa ruutua.

Printtiin saakka tulee hyvää kuvaa, ja Applen omat kalibroinnit futaa varsin hyvin.

Kyl täs pitänee nyt taipua 24" iMacciin rahatilanteen ja järjenkäytön puitteissa.

50eur veloittaavat tietojen siirtämisestä läppärin kovalevyiltä turvaan. Oliko täällä jollakin faktaa, miten ja miten helposti sen itse hoitaa? Ruuvit auki jne.

Ei tää ei voi olla näin vaikeeta. Liikkeestäkin viikon toimitusaika, jos haluaa langattoman näppiksen ja hiiren, miks? Vittu hyllystä kone ja hiiret ja romut kainaloon ja menoks ja liike ja apple suplii sit et kenen saldoilta mitäkin lähtee ja tulee. "No kun se peruspaketti on sitä ja tätä". Ja en tiedä, ehkä sitä itse myyntimiehenä odottaa myyjältäkin tiettyjä taitoja, mutta jos myyntipäällikkö ei osaa edes tervehtiä reilusti vaan tulee olkapään taakse nyhjöttämään hiljaa niin mitä vittua. Ei päästy oikein samalle aaltopituudelle ja mieluummin ostan kamat vaikka netistä, jos myyjän kanssa ei luottamusta synny. Sitten taas keskustan veikonkone. 3kpl pc-pöytäkoneita tarjolla seisomassa hyllyn alla lattialla ja acerilla ehkä maailman rumin kotelo mitä markkinoilla tarjolla. Ja liikkeestä ei tietenkään myydä samaan hintaan kuin applestoresta vaikka hyllystä et konetta kuitenkaan saa. Pisteenä ii:n päälle snowleopardin joudut jokatapauksessa tilaamaan applestoresta. "Nää sopparit vaan on perseestä". Joo niin on, mutta voisin silti maksaa hyvästä, toimivasta palvelusta ja yhteistyöstä sen satasen enemmän. Tilataan sitten netistä, jos homman nimi on tämä ja applen ohjehinnat nököttää samana kaikilla hyllyillä.

50eur veloittaavat tietojen siirtämisestä läppärin kovalevyiltä turvaan. Oliko täällä jollakin faktaa, miten ja miten helposti sen itse hoitaa? Ruuvit auki jne.
Myös tavallisella USB-kovolla voi siirrellä koneelta toiselle ellei koko kovoa halua repiä irti. 50e on kyllä aika sikahinta moisesta. Möys lähiverkon avulla tietoja voi siirrellä.

Myös tavallisella USB-kovolla voi siirrellä koneelta toiselle ellei koko kovoa halua repiä irti. 50e on kyllä aika sikahinta moisesta. Möys lähiverkon avulla tietoja voi siirrellä.

Ongelma vaan on siinä, että koneesta on näyttis paskana.

iMac + iPod touch tilattu :dance2:

Tulin järkiini ja otin sen pliisuimman 24" version, ei mun tosiaan oo järkee maksaa tehoista tällä käytöllä. Uusii ennemmin sen koneen sitten vaikka vähän useammin. Tai ostaa niillä rahoilla muita herkkuja siihen kylkeen, toinen näyttö, genelecit ym. :hyvä:

Pannaas ny tännekki vaikka on läppärihomma: Onko täälä ketään läppärigurua? pitäis hankkia kone koulu/leffa ja pienissä määrin pelikäyttöön hintahaarukan ollessa 600-700. http://expert.fi/Products/Tietokoneet/Kannettavat/HP---DV5-1260EO olisi hyvässä tarjouksessa ja näyttiksellä ilmeisesti voi joitan pelejä ihan pelaillakkin ja hd kuvaa päästä kaapelin kautta telkkariin. Heittäkää mielipiteitä ja kone-ehdotuksia.

iMac + iPod touch tilattu :dance2:

Tulin järkiini ja otin sen pliisuimman 24" version, ei mun tosiaan oo järkee maksaa tehoista tällä käytöllä. Uusii ennemmin sen koneen sitten vaikka vähän useammin. Tai ostaa niillä rahoilla muita herkkuja siihen kylkeen, toinen näyttö, genelecit ym. :hyvä:
Kyllä olet taivaassa kun koneen saat ja sen ekaa kertaa avaat. Katsot muna pystyssä sen alkuintron ja sitten tulet kysymään "hei jätkät, miksi vitussa en vaihtanut aikaisemmin, HÄ?"

Kiitti vaan Mike omenakortin vetämisestä, ei olis tullut itelle kyllä mieleenkään vanhana pc-miehenä. Mut tässä sitä odotellaan pakettia postista, kyl nää pc:t on nähty jo.

Ne genelecit kyllä kalvaa jo nyt tosi kovasti siihen kylkeen.

8020AW

thumbnail_786_product_orig.jpg

7050B

thumbnail_787_product_orig.jpg

Paketti lähtis +1300 EUR

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom