apua kaipaava amatööri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Björk
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve!
pistänpä vielä tännekkin tän, että voi miehetkin antaa vinkkejä.

Oon täällä lueskellut paljon ja oli pakko nyt sitten itsekkin rekisteröityä.

Olen 17 vuotias neitokainen ja olen nyt reilun vuoden laihduttanut, yhteensä 30 kiloa. Tällähetkellä mitat on 177/81 ( kävi tosin jo 77kg ) mutta tästä jatketaan. Oon elämäni aikana harrastanut liikuntaa aika vähän, mutta nyt vuoden aikana minusta on kuoriutunut esiin oikea urheiluhullu. Uimahallin salilla kävin eka, kyllästyin tietämöttymyyteeni ja ostin salikortin naisten salilta jossa saan siis käyttää kaikkia ohjattuja tunteja ja kuntosalia. Mulla on henk.koht. saliohjelma jota tosin muuttelen välillä, kävin kans ohjaajan kans laitteiden tekniikat läpi. Oon nytten jonkun aikaa jo käynyt ja oikiasti, reisilihakset ja haba on silminnähden jo kasvanut.
Oonkin nyt aivan inlaav puntilla käymiseen ja spinning on vienyt mun sydämen täysin. Yleensä kun 45 min spinningissä rehkin niin menen sit tekemään 20-30 min ylävartaloa ja oon intoa täynnä. Mutta, onko järkevää käydä tekemässä vielä lihaskuntoakin tuon spinning tunnin jälkeen?
Viikossa käyn n. 3 kertaa spinning (tunnin jälkeen viel ylävartaloa) ja 2 krt pelkästää salilla. Oon suht hyvässä kunnossa vaikka painoa vielä onkin, olen muutenkin isoluinen ja lihastakin on, varsinkin jaloissa.
Olen lisännyt ruokavaliooni nyt paljon protskua elikkä syön paljon raejuustoa, rahkaa, tonnaria, kanaa.. ymm ymm ja pro fit 80+ jauhetta ostin.
Kaloreita päivässä tulee noin 1000-1400 , onko tää liian vähän tuohon treenimäärään nähden? Paino ei kuitenkaan meinaa laskea

Tavotteeni onpi siis eka pudottaa n. 5 kiloa treenaillen ja suhtvähän syöden ja sen jälkeen enemmä protskua ja kaloreita ja paljon treeniä:lissää lihasta ja kiinteyttä.

Kaikki vinkit ja neuvot sun muut on tervetulleita oon sen verran tunkiolla vielä vaikka paljon oon jo oppinutkin. :)

Terve!
pistänpä vielä tännekkin tän, että voi miehetkin antaa vinkkejä.

Oon täällä lueskellut paljon ja oli pakko nyt sitten itsekkin rekisteröityä.

Olen 17 vuotias neitokainen ja olen nyt reilun vuoden laihduttanut, yhteensä 30 kiloa. Tällähetkellä mitat on 177/81 ( kävi tosin jo 77kg ) mutta tästä jatketaan. Oon elämäni aikana harrastanut liikuntaa aika vähän, mutta nyt vuoden aikana minusta on kuoriutunut esiin oikea urheiluhullu. Uimahallin salilla kävin eka, kyllästyin tietämöttymyyteeni ja ostin salikortin naisten salilta jossa saan siis käyttää kaikkia ohjattuja tunteja ja kuntosalia. Mulla on henk.koht. saliohjelma jota tosin muuttelen välillä, kävin kans ohjaajan kans laitteiden tekniikat läpi. Oon nytten jonkun aikaa jo käynyt ja oikiasti, reisilihakset ja haba on silminnähden jo kasvanut.
Oonkin nyt aivan inlaav puntilla käymiseen ja spinning on vienyt mun sydämen täysin. Yleensä kun 45 min spinningissä rehkin niin menen sit tekemään 20-30 min ylävartaloa ja oon intoa täynnä. Mutta, onko järkevää käydä tekemässä vielä lihaskuntoakin tuon spinning tunnin jälkeen?
Viikossa käyn n. 3 kertaa spinning (tunnin jälkeen viel ylävartaloa) ja 2 krt pelkästää salilla. Oon suht hyvässä kunnossa vaikka painoa vielä onkin, olen muutenkin isoluinen ja lihastakin on, varsinkin jaloissa.
Olen lisännyt ruokavaliooni nyt paljon protskua elikkä syön paljon raejuustoa, rahkaa, tonnaria, kanaa.. ymm ymm ja pro fit 80+ jauhetta ostin.
Kaloreita päivässä tulee noin 1000-1400 , onko tää liian vähän tuohon treenimäärään nähden? Paino ei kuitenkaan meinaa laskea

Tavotteeni onpi siis eka pudottaa n. 5 kiloa treenaillen ja suhtvähän syöden ja sen jälkeen enemmä protskua ja kaloreita ja paljon treeniä:lissää lihasta ja kiinteyttä.

Kaikki vinkit ja neuvot sun muut on tervetulleita oon sen verran tunkiolla vielä vaikka paljon oon jo oppinutkin.

Ei varmasti paino putoa noilla kalorimäärillä, käy laskemassa kulutuksesi ja kalorinsaantisi http://www.kalorilaskuri.fi Yritä kuluttaa esim. 500kcal enemmän mitä syöt. Kannattaa oppia kuuntelemaan omaa kroppaa tuon treenauksen suhteen. Jos tunnet että spinningin jälkeen on vielä voimia, niin en näe estettä ottaa lisäksi lihaskuntoharjoituksia KEVYESTI. Mutta huolehdi myös palautumisesta, se on yhtä tärkeää kuin itse harjoitus ja ravinto. Ja kun sanoit että tavoite on tiputtaa painoa suht. vähän syöden, kuulostaa pahalta. Nimenomaan syö usein pieniä annoksia ettei verensokeri pääse heittelemään. Näiltä foorumeilta löytyy paljon dieettiravintotietoa josta saat erinomaisen pohjan päivittäiselle ruokavaliolle. Ja miksi et treenaa jalkoja muualla kuin spinningissä? Kai tiedät että rasva palaa tasaisesti koko kehosta ja tarvitset alakropallekin monipuolisia lihaskuntoharjoituksia.

Ja tuo että olet "isoluinen" on:anssi:

Tsemppiä treeneihin ja tavoitteisiin!!:thumbs:

Niin, 30 kiloa paino silti putos näillä samoilla kalorimäärillä, mutta totta kyllä että liikun nykyään kyllä niin paljon, että pitäs kyllä tosiaan varmaan lisätä tuota syömistä, tosin en kyllä koe olevani nälkäine näilläkään syömisillä mikä on aika ihmeellistä.

Siis teen kyllä jalkatreeniä myös, siis käyn 3 krt spinning + n. 30 min ylävartalo ja sit erikseen 2 krt viikos salitreeni n. 60-70 min jolloin myös jalkoja.

Yks ongelma on myös ollut se, että vedän aika tiukoille itteni ja oon jumissa sitten seuraavana päivänä, koska en jaksaisi millään venytellä kunnolla ja toiseksi en edes OSAA kunnolla venytellä vaikka se tyhmältä kuulostaakin. Varsinkin ylavartalon venyttelyn kanssa on ongelmia ja paikat on jumissa.
Tarkoitin tuolla isoluisella, että oon isokokoinen, pitkä ja ja en mikään kukkakeppi ruumiinrakenteeltani. :)

Kiitos tsempeistä

Enemmän kuin riittävältä? Vähemmänkö pitäisi syödä? Mitä, enhän sit enää varmaan pysyisi pystyssä kun salilta lähden jos vähemmän kuin 1000 kcal söisin :o Vai tajusinko tuon jotenkin väärin? :D Minun tavotehan ei ole enää pelkästään painonpudotus vaan myös kiinteytys ja lihaksien kasvattaminen jo nyt koska olen jo aikalailla sopusuhtaisen näköinen vaikka painoa vielä tuon verran onkin.

Anteeksi huono ilmaisuni. Siis tuo 1000 kcal on todella alhainen määrä. Tarkoitin: Ei kannata syödä enää vähempää. Sun peruskultuskin on jo varmaan jotain 1500 kcal luokkaa. Siihen liikunnat päälle + sun muut, niin voisit varmaan huoletta syödä vaikka 1500 kcal päivässä ja silti laihtuisit.

Edit

Okei joo, mietinkin että hetkonen.. :D joo, oon kyllä miettinyt, että pitäisi kyllä lisätä määriä, katotaan nyt miten sit onnistuu käytännössä kun olen aika kaavoihin kangistunut.

Tänään ruuat näyttäny tältä

klo 8
- 0 % rahkaa+bulg.jogurttia+banskua
- pieni ruisleipä kalkkunalla
- kahvi

klo 12
- 3 pientä perunaa, jauhelihakastiketta
- paljon salaattia

klo 15
- kaurapuuro + 0 % 150 g vaniljajogurtti
- 2 pientä ruisleipää + paljon kalkkunaa

tähän asti siis näin.Näyttää aika vähältä tosiaan kun tähän lätkäsin mut tietty vielä ennen treeniä tänää rahkaa tms ja illalla jotain.

Miten on voinut paino pudota 30kg tollasilla syömisillä :eek: . Miksi kroppasi ei ole ollut jo säästöliekillä vaikka kuinka kauan????

Robertto, laskinpas ja hui, menin sen jälkeen heti jääkaapille :D Huomenna yritän syödä enemmän ja jatkossa, katotaan alkaako tulla tulosta. Kiitos!

Jani_88, hmm, enpähän tuota tiedä. Laihdutuksen alussa ensimmäiset kymmenen kiloa lähtivät 400-800 kalorilla päivässä että repikää siitä. Kyllästyin itseeni. En syönyt. Laihduin. Laihduin lisää. Söin vähän.

Nyt onkin kinkkisempää saada loput kilot järkevästi pois ja kiinteytyä ja sitten saada ruokavalio tasapainoiseksi treeneihin ja kulutukseen nähden ja kasvattaa lihaksia. Huh. Ei taidot riitä. Kohta spinningiin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Robertto, laskinpas ja hui, menin sen jälkeen heti jääkaapille :D Huomenna yritän syödä enemmän ja jatkossa, katotaan alkaako tulla tulosta. Kiitos!

Jani_88, hmm, enpähän tuota tiedä. Laihdutuksen alussa ensimmäiset kymmenen kiloa lähtivät 400-800 kalorilla päivässä että repikää siitä. Kyllästyin itseeni. En syönyt. Laihduin. Laihduin lisää. Söin vähän.

Nyt onkin kinkkisempää saada loput kilot järkevästi pois ja kiinteytyä ja sitten saada ruokavalio tasapainoiseksi treeneihin ja kulutukseen nähden ja kasvattaa lihaksia. Huh. Ei taidot riitä. Kohta spinningiin :)
Rasvoihin(hyviin) pitää myös kiinnittää huomiota.mä pari vuotta sitten pudotin painoa ja liian vähillä kaloreilla heti alkuun niin kroppa löi stopin päälle.5kg lähti helposti mutta sitten jämähti ja rupesin sen jälkeen syömään taas normaalisti niin paino putos taas 5 kg vaikka kalorit korkealla.laita ruoka jubinat kuntoon niin kyllä se siitä;)

Vaikka ne ekat kilot lähtiki helposti, ei toi yli 1000 kcal liian vähän linja enää jatkossa tuu toimimaan. Elimistö menee säästöliekille, varmaan on jo. Sun peruskulutukses (siis ilman mitään liikkumista) on jo jotain 1900 kcal luokkaa. Kannattaa katella noita laihdutustopikkeja lisäneuvoja varten. Anyways, tärkeintä on, että syöt oikeanlaista ruokaa niiden kaloreiden saamiseen. Tästä lähin ei kannata odottaa mitään äkkinäistä pudotusta painossa, eikä syömistä kannata sen takia vähentää, sillä se ei auta mitään.

Okei joo, mietinkin että hetkonen.. :D joo, oon kyllä miettinyt, että pitäisi kyllä lisätä määriä, katotaan nyt miten sit onnistuu käytännössä kun olen aika kaavoihin kangistunut.

Tänään ruuat näyttäny tältä

klo 8
- 0 % rahkaa+bulg.jogurttia+banskua
- pieni ruisleipä kalkkunalla
- kahvi

klo 12
- 3 pientä perunaa, jauhelihakastiketta
- paljon salaattia

klo 15
- kaurapuuro + 0 % 150 g vaniljajogurtti
- 2 pientä ruisleipää + paljon kalkkunaa

tähän asti siis näin.Näyttää aika vähältä tosiaan kun tähän lätkäsin mut tietty vielä ennen treeniä tänää rahkaa tms ja illalla jotain.

Toi syöminen on kyllä ihan olematonta. Lisää vielä vaikka klo 18 jonkun näkönen ateria + siihen vielä päälle iltapala.

Minkä takia syöt rahkan ennen treeniä? Syö mielummin jotain hiilaripitoista, joka auttaa jaksamaan. Banaani?

Minun tavotehan ei ole enää pelkästään painonpudotus vaan myös kiinteytys ja lihaksien kasvattaminen jo nyt koska olen jo aikalailla sopusuhtaisen näköinen vaikka painoa vielä tuon verran onkin.

Puutun vielä tähän. Kiinteytys on terminä sinänsä ihan OK. Kiinteytys on kuitenkin suureksi osaksi ruokavaliota. Kun puhutaan kiinteytystunneista sun muista, niin asiakasta johdetaan mielestäni harhaan. Tokihan lihas saa muotoa (esim. takapuoli ryhtiä) kun sitä harjoitetaan. Rasvakudos ei kuitenkaan muutu lihaskudokseksi. Joten jotta kiinteydyt sinun on saatava rasvaprosenttia alemmas. Vaihtoehtoisesti voit pitää painon tuossa samassa ja rakentaa sitä lihasta sinne rasvakudoksen alle. No olkoon tämä nyt tästä...

PS. Jos vuoden olet elellyt tuolla 'en syö' dieetillä, niin oot polttanut varmaan kaiken lihasmassan olemattomiin. Uskoisin, että tuon jalkeen lihasta kertyy mukavasti jopa +/-0 kaloreilla, eli kun pidät painon samassa. Voit myös dietata loputkin rasvat veke ja hankkia lihasta (ja rasvaa) plus kaloreilla.

Siis en nyt koko vuotta tietenkään jokapäivä juuri nuilla kalorimäärillä mennyt,eikä kaikki lihakset siinä vuoden aikana hävinneet, harrastin kuitenkin liikuntaakin aika paljon viime vuoden aikana ja rupesin syömään proteiinipitoisempaa ruokaa. Että kyllä lihaksia nytkin jo löytyy. Ihan näkyvästikkin siis. Reisissä ja käsissä esim ja oon nyt huomannu että on kehitystäkin jo tullut kun oon salilla ja spinningissä käynyt. Pacea kans kokeilin mut ei ollu ihan mun juttu.

Mutta ainakin tuli selväksi että enemmän ruokaa :D Katotaan miten onnistuu, tulee vaan usein sellainen fiilis jos syön enemmän kuin hieman yli 1000 että lihoo vaikka se ei totta olekkaan.

Ja Juhokselle tiedoksi, ei ne 30 kiloa helposti lähteneet, ei edes 10, kaikki olivat pirun kovan työn takana :D ja meinasin lopettaa monta kertaa ja suunnata karkkiakauppaan ja mäkkiin. Mut tässä ollaan

Kiitti kaikille neuvoista lisää vaan jos jotain, laittelen tähän illalla vaikka syödyt ruuat että näyttääkö yhtään paremmalta (jos nyt onnistun parantamaan)

Siis kaNi-, yleensä syön n. tunti ennen treeniä rahkaa johon sit palottelen banaania. Onko ok?

Tänään ruuat näyttäny tältä :

(lepopäivä treeneistä, 30 min ripeä kävelylenkki ja pari sarjaa punteilla kotona + vatsoja)

Aamu klo 1o :
pieni ruisleipä kalkkunalla, n. 100 g rahkaa + 1 rkl bulgarian jogurttia+pieni banaani , kahvi, funlight mehua yht. 240 kcal

Lounas klo 13 :
n. 200g kaalilaatikkoa, 2 pientä itsetehtyä kuituleipästä (leseitä, valkuainen, vettä, fibrexiä, suolaa.) kevyt keijulevite, vettä yht. 300 kcal

Päivällinen klo 17 :
180 g katkarapuja, tomaattia, kaalia, + kevyt salaatinkastike, jälkiruuaksi n. 100 g rahkaa + 1 rkl bulgarian jogurttia+banaania vettä yht. 300

iltapala tohon päälle esim ruisleipä + jogurtti. eli 200 kcal. mikä tässä ny mättää? Luulin syöväni paljon !

Yritä syödä 5 ateraa päivässä.

e- söin just äsken lounaan, jossa oli enemmän kaloreita ku sun koko päivässä. Meillä taitaa ola kyllä eri tavotteet :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom