apua hauiksen treenaamisessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja reme
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
searchilla koitin löytää jotain mutta siitä tulee niin paljon ja en oikein löytäny hyvää vastausta...

hauista treenatessani forkkuihin tulee kauhea polte ja hauiksessa ei tunnu lähes yhtään.olen koittanu tehdä pienillä painoilla paljon toistoja lämmittelyssä mutta sekin tuntuisi käyvän forkkuihin.

omasta mielestäni en käännä rannettakaa joka kävisi forkkuihin niin mistä kiikastaa?liian jäykät forkut?venytelläkkö pitäisi?

sori huonosta kirjoituksesta

Taitaa olla klassinen etuolkapään mulkautus kyseessä jos et stabiloi itseäsi riittävästi. Vaihtoehto2: Tuokin muuten vetää forkkuja jumiin jos harrastelet esim. raksahommia.

Tästä olen ennenkin puhunut täällä, ja moneen kertaankin vielä. Itellä käy just samalla tavalla, varsinkin jos teen heti alkuun pienillä painoilla ja hyvällä tekniikalla alaslaskuvaihetta korostaen. Eli ota aluksi isot painot ja vedä peräsuoli pitkällä haistattamalla tekniikalle paskat. (Joku raja sit siinäkin, ettet riko ittees. Se oli kärjistetty esimerkki.) Sillä saa ne hauikset pelkästään kyytiä, ja sen jälkeen menee paremmalla tekniikalla treeni just sinne minne pitääkin.

Ja yksi virhe mitä monet tekee ja mitä itseki tuli tehtyä on se että kääntää sitä rannetta itseensä päin noston aikana...ne ranteet on pidettävä suorassa koko noston ajan...muuten se menee sellaseksi ihme rannekääntö "muljautukseksi"

Ja sitä käsipainoa/tankoa ei oo pakko rutistaa kaikilla voimilla, ote vaikuttaa monia liikkeitä tehdessä aika himpuran paljon. Sormia ei aina edes tarvi pitää nyrkissä, kunhan lukitset ne. (?)

powerhousu:n juttua voisi koittaa,saattaisi jopa toimiakkin :)

yleensä teen hauikselle hammerkäännön,hauiksen suoralla tangolla ja kuten aijjemmin sanoin että rannetta en omasta mielestä ainakaan käännä ja puristaa saatan mutta siihenkin koittaa kiinittää huomiota etten niitä tekisi.

reme sanoi:
powerhousu:n juttua voisi koittaa,saattaisi jopa toimiakkin :)

yleensä teen hauikselle hammerkäännön,hauiksen suoralla tangolla ja kuten aijjemmin sanoin että rannetta en omasta mielestä ainakaan käännä ja puristaa saatan mutta siihenkin koittaa kiinittää huomiota etten niitä tekisi.

Eikös hammeri mee lähinnä enemmän forkuille? Itte ainakin tehnyt sen forkkuja ajatellen.

Yep, forkulle ottaa hammeri vähä enemmän..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla ottaa hammerin lisäks myös suora tanko forkkuihin , mutkatanko sitten vähemmän. Niin ainakaan itse en ihmettele että on forkut jumissa. :)

Eli kannattaa kokeilla suoran tangon sijaan sitä mutkalla olevaa.Ton hammerkäännön ottaisin sitte ehkä lopuksi jos haluat forkkuja samalla treenata tai sitten vaihtaisin sen tavalliseen hauiskääntöön.

Reme, jep, hammeri on munkin mielestä enemmän forkuille. Mä teen hauiksille eka suoralla tangolla kaksi sarjaa ja sen jälkeen kaksi sarjaa hammereita ni tolleinpäin toi hammerikin ottaa ihan helvetisti hauiksiin. Forkuissa ei vielä edes tunnu ennekuin ne hauikset hyytyy.

Itse teen ensin mutkatangolla scott penkissä (kyynärpäät tuettuna siis). Sitten hammerkäännöt käsipainoilla, tuntuu siinä vaiheessa ihan mukavasti hauiksissakin.

no se oli hyvä tietää :) mitä liikkeitä sitten suosittelisitte hauikseen jotka eivät kävisi niin paljon forkkuihin?

scottpenkissä tehdessä mutkatangolla käy kanssa aina paljon forkkuihin niin pitäiskö ojennus jättää tekemättä alas asti vai onko siitä jotain haittaa.

Scotissa käsipainoilla yksi käsi kerrallaan. Ja alussa jopa vähän ylisuuret painot ja takuulla menee hauiksille!

Hauislihaksen yksi tehtävähän on myös kääntää kyynervartta. Koettakaapa tehdä käsipainoilla sillä tavalla, että ala-asennossa hantteli on kuten hammerkäännön alussa, mutta kun tuot painon ylös, kierrät samalla painoa ulospäin niin että yläasennossa käsi on samassa asennossa kuin tangolla tehtäessä, eli kämmenet olkapäitä kohden, jopa vähän ulospäin. Siis liike on muuten samanlainen kuin hammerkääntö, mutta paino "kierretään" noston aikana ulospäin. No olipas taas hyvin selitetty, mutta jos saitte selvää niin kokeilkaapa jos ette ennen ole kokeillut. Ottaa harvinaisen hyvin haboihin...

remmit käyttöön niin ei mene forkuille.ne sitten kiedotaan kässäriin/tankoon niin tiukkaan kuin vain mahdollista.
Timba79 sanoi:
Scotissa käsipainoilla yksi käsi kerrallaan. Ja alussa jopa vähän ylisuuret painot ja takuulla menee hauiksille!
joo itselläni menee kyseisessä liikkeessä joskus jopa liian kipeäksi kädet:). paras hauis liike ehottomasti, jos on ongelmia ettei hauiksia saa kipeiksi. tuo on muuten niin raju liike että tuohon on pakko pohjille tehdä 1kunnon sarja ennen kuin niihin isoihin painoihin menee, näin ainakin minulla. jos alan suoraan veivaan isolla painolla niin tuntuu että käsi menee poikki/jänteet repeää. eikä auta lämmittely vaan tosiaan se 1kunnon sarja on tehtävä alle, ei ihan loppuun asti sitä kuitenkaan vaan sitten tuo isoilla painoilla oleva sarja niin loppuun kuin menee.

Dynamite88 sanoi:
teetteks te noi käännöt ala asennos et kädet o suoras vai sillee et vähä koukus?
Ei tietenkään täysin suoraksi pidä päästää, sillon katoaa jännitys lihaksesta.

Tylerd sanoi:
Ei tietenkään täysin suoraksi pidä päästää, sillon katoaa jännitys lihaksesta.

joo mut tarkotin oikeestaan et aika suoraks (vittu vaikee selittää :D) mul ottaa forkkuihi aika paljo ku päästää sinne melkei suoraks.

Suositut

Back
Ylös Bottom