apua hauiksen treenaamisessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja reme
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Dynamite88 sanoi:
joo mut tarkotin oikeestaan et aika suoraks (vittu vaikee selittää :D) mul ottaa forkkuihi aika paljo ku päästää sinne melkei suoraks.

En tiedä miten muilla on tuon scotin kanssa, mutta jos itse päästän käden läheskään suoraksi, niin tuntuma hauiksesta katoaa ihan johonkin muualle ja painot saa tiputtaa todella olemattomiksi jos meinaa kunnon sarjan tehdä. Taas jos teen esim. alataljasta niin sitten voi kädet laskea todella suoraksi eikä mitään ongelmia ole.

Timba79 sanoi:
En tiedä miten muilla on tuon scotin kanssa, mutta jos itse päästän käden läheskään suoraksi, niin tuntuma hauiksesta katoaa ihan johonkin muualle ja painot saa tiputtaa todella olemattomiksi jos meinaa kunnon sarjan tehdä. Taas jos teen esim. alataljasta niin sitten voi kädet laskea todella suoraksi eikä mitään ongelmia ole.

Mä kun teen scotissa tangolla niin se on vähän eri juttu, mutta kyllä mä siinä melko suoraksi voin laskea ja silti pysyy tuntuma hyvin. Pitää testata joskus käsipainoilla scottia.

training_day sanoi:
Mä kun teen scotissa tangolla niin se on vähän eri juttu, mutta kyllä mä siinä melko suoraksi voin laskea ja silti pysyy tuntuma hyvin. Pitää testata joskus käsipainoilla scottia.
Mulle varmaan hiljaa naureskellaan salilla kun teen tota liikettä. Se on mulla ekana liikkeenä, ja opetuksieni mukaan painot sen mukaiset. Lisäksi kädet jää aika paljon koukkuun, muuten menee forkuille takuuvarmasti. Varmaan porukka kattoo, että mikäs vitun noviisi tossa taas tekee ihan päin helvettiä ja liian isoilla painoilla

No, sama se mulle. Loppua kohti kuitenkin tekniikka paranee, ja tää tuntuu toimivan.

Edit: lisäys.

Powerhousu sanoi:
Mulle varmaan hiljaa naureskellaan salilla kun teen tota liikettä. Se on mulla ekana liikkeenä, ja opetuksieni mukaan painot sen mukaiset. Lisäksi kädet jää aika paljon koukkuun, muuten menee forkuille takuuvarmasti. Varmaan porukka kattoo, että mikäs vitun noviisi tossa taas tekee ihan päin helvettiä.

No, sama se mulle. Loppua kohti kuitenkin tekniikka paranee, ja tää tuntuu toimivan.

Varmaan ne nauraa sitten meikäläisellekin. Teen nimittäin itse välillä samaan tyyliin kuin teikäläinen, eli ensin "liikaa" painoja ja "ei niin kauhean siistit toistot", sitten vähennän hieman painoja ja otan siistit ja rauhalliset toistot.
Monta kertaa tullut mieleen, että siinä vaiheessa kun vähennän painoja niin joku siellä miettii, että "heh, ei se jaksanutkaan noilla painoilla" ;)

Monta kertaa tullut mieleen, että siinä vaiheessa kun vähennän painoja niin joku siellä miettii, että "heh, ei se jaksanutkaan noilla painoilla"
Heh, mulla on sama juttu. Ensin parit lämmittelyt ja yksi tai kaksi sarjaa isoilla romuilla ja tekniikka vähän horjuu. Sitten kun otan vähän painoja pois niin voin melkein tuntea kaikki nauravat katseet niskassa "Hah, mikä pelle, tekee liian isoilla painoilla päin vittua eikä sit edes jaksakaan" :D

Hummerivirta sanoi:
Heh, mulla on sama juttu. Ensin parit lämmittelyt ja yksi tai kaksi sarjaa isoilla romuilla ja tekniikka vähän horjuu. Sitten kun otan vähän painoja pois niin voin melkein tuntea kaikki nauravat katseet niskassa "Hah, mikä pelle, tekee liian isoilla painoilla päin vittua eikä sit edes jaksakaan" :D

Toisaalta, mitäpä noista. Pääasia, että treenaa sen mukaan mikä itsestä järkevältä ja hyvältä tuntuu.

Toisaalta, mitäpä noista. Pääasia, että treenaa sen mukaan mikä itsestä järkevältä ja hyvältä tuntuu.
Aivan. Kyllä siellä salilla käy paljon pahempiakin hämmästystä herättäviä punttaajia kuin minä :D

Vaihdoin tuossa salia ja samalla vaihtui scottipenkin kulma. Nykyisellä penkillä tuntuu että hauis repeää irti jos laskee kyynärnivelen suoraksi, jotenkin tulee niin jumalaton venytys siihen ja jos sarjan loppuvaiheessa laskee liian alas ei ole mitään jakoja saada painoa enää ylös... (tai sitten on liian isot painot...) Entisellä penkillä jos laski lähellekään suoraksi niin tuntuma katosi.

Eli nyt kun tekee alaslaskun melkein suoraksi, saa venytyksen ja punnaamalla raskaita toistoja. Käsittääkseni tuo venytys kontrolloidussa alaslaskussa on lihaskasvun kannalta hyvä juttu... No, toissapäivänä treenasin koukistajat ja nyt vähän mietin että miten kipeät nämä ovat vielä ylihuomisen selkätreenissä. Okei, kesällä tuli taukoa ja nyt vasta jatkoin hommaa, mutta joka tapauksessa tämän vuodatuksen jälkeen pointti oli se että penkin mitoilla voi varmaan selittää osan tässäkin ketjussa esiin tulleista eroista. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom