Apua dippitreeniin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nesbo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heippa kaikki!

Olen lyönyt ystäväni kanssa leikkimielistä vetoa siitä, että pystyn tekemään 70 dippiä neljässä setissä, kahden minuutin tauoilla. Kisaan on nyt nelisen viikkoa, ja kysynkin nyt lisäapua treeneihini.

Pystyn tällä hetkellä tekemään 70 dippiä melko helposti kuudessa sarjassa. Treenaan myös kymmenen kilon lisäpainolla dippejä, ja pystyn lisäpainolla tekemään noin kahdeksan sarjoja. Mitkä liikkeet tukisivat nyt dippitreeniäni? Epäilemättä leukojen vetäminen auttaisi, mutta leuat rasittavat joskus alaselkääni. Samoin penkkipunnerrus sattuu joskus alaselkään, joten en uskalla tehdä sitä kovin usein, tai liian raskailla painoilla.

Osaako joku neuvoa, miten minun kannattaisi treenata ennen tätä kisaa? Kuinka monta kertaa viikossa dippejä kannattaa tehdä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Heippa kaikki!

Olen lyönyt ystäväni kanssa leikkimielistä vetoa siitä, että pystyn tekemään 70 dippiä neljässä setissä, kahden minuutin tauoilla. Kisaan on nyt nelisen viikkoa, ja kysynkin nyt lisäapua treeneihini.

Pystyn tällä hetkellä tekemään 70 dippiä melko helposti kuudessa sarjassa. Treenaan myös kymmenen kilon lisäpainolla dippejä, ja pystyn lisäpainolla tekemään noin kahdeksan sarjoja. Mitkä liikkeet tukisivat nyt dippitreeniäni? Epäilemättä leukojen vetäminen auttaisi, mutta leuat rasittavat joskus alaselkääni. Samoin penkkipunnerrus sattuu joskus alaselkään, joten en uskalla tehdä sitä kovin usein, tai liian raskailla painoilla.

Osaako joku neuvoa, miten minun kannattaisi treenata ennen tätä kisaa? Kuinka monta kertaa viikossa dippejä kannattaa tehdä?
Leuanveto ottaa kyllä ihan eri lihaksiin. Varmaan paras liike mitä voit tehdä on se itse dippi. Dippejähän voit tehdä vaikka joka päivä.

Taitaa ojentajat mennä aika solmuun jos jokapäivä dippailee lisäpainojen kanssa.

Miksei ne mene solmuun jos tekee penkkiä joka päivä? Tai miksei ole hauikset solmussa jos vetelee leukoja? Kyllä voi ja kannattaa joka päivä tehdä jos vain tekee homman fiksusti.

Okei, eli jos käyn salilla vaikka viisi päivää viikossa, ja teen joka kerralla niin paljon dippejä kuin mahdollista? Ja esimerkiksi kaksi kertaa viikossa lisäpainojen kanssa, jonka jälkeen pidän lepopäivän?

Ihmeelisiä vetoja,eikö se nyt riitä,kun pari kertaa viikossa dippaa muun treenin ohessa.
Ei nyt pitäis vaikeeta olla 70 neljässä setissä.

Ihmeelisiä vetoja,eikö se nyt riitä,kun pari kertaa viikossa dippaa muun treenin ohessa.

Eipä tuossa vedossa tietenkään ole mitään järkeä, mutta sen häviäjä joutuu kärsimään erittäin huvittavalla tavalla. Lisäksi se on innostanut minua käymään salilla entistäkin innokkaammin, joten kai kaikesta on hyötyä mikä vaan motivoi parempaan suoritukseen? 70 dippiä neljässä setissä on varmasti monelle helppo homma, mutta minulle ei, sen takia kysyinkin täältä neuvoja.

Millane treenijako ja ohjelma sulla nyt on? Tekisit mielummi niit dippei vaik 3 kertaa viikossa - ei peräkkäisinä päivinä. Ja joku perus 2x6 vaikka niin et aina kun menee ni lisää painoi vaa käyttöö. Alota aina noi treenit niillä dipeillä ni saat parhaat tehot irti. Apuliikkeinä jotai penkin variaatioit.

ESIM: Ma: dippi 2x6, penkki kp 3x8, flyes 3x10 (+muuta paskaa, riippuu jaosta), Ke: dippi 2x6, kapea penkki 3x8, ranskalainen punnerrus 3x10, Pe: dippi 4 x kehonpaino. Vaik sulla ois joku selkäpäivä tai vastaava, mikä ei liity dippeihin millää lailla, ni alota treeni silti dipeillä.
Plussakaloreil on joo hyvä mennä mut niin ettet oo sit 10kiloo läskimpi kun on näytön paikka :D

Millane treenijako ja ohjelma sulla nyt on? Tekisit mielummi niit dippei vaik 3 kertaa viikossa - ei peräkkäisinä päivinä. Ja joku perus 2x6 vaikka niin et aina kun menee ni lisää painoi vaa käyttöö. Alota aina noi treenit niillä dipeillä ni saat parhaat tehot irti. Apuliikkeinä jotai penkin variaatioit.

ESIM: Ma: dippi 2x6, penkki kp 3x8, flyes 3x10 (+muuta paskaa, riippuu jaosta), Ke: dippi 2x6, kapea penkki 3x8, ranskalainen punnerrus 3x10, Pe: dippi 4 x kehonpaino. Vaik sulla ois joku selkäpäivä tai vastaava, mikä ei liity dippeihin millää lailla, ni alota treeni silti dipeillä.
Plussakaloreil on joo hyvä mennä mut niin ettet oo sit 10kiloo läskimpi kun on näytön paikka :D

Käyn salilla normaalisti viisi kertaa viikossa, ja teen kolme- tai neljäjakoista treeniohjelmaa. Olen yleensä aina aloittanut dipeillä, ja tehnyt niitä paljon kuin kädet ovat kestäneet. Esim. 10x kehonpainolla, 10x5kg ja 7x 8x10kg lisäpainolla. Ilman lisäpainoja pystyn helposti tekemään yhteensä vaikka sata dippiä, vaikka 12 seteissä. Nyt tarttisin vähän lisävoimaa ja -kestävyyttä, että onnistuisin tekemään nuo vaadittavat 70 vain neljässä setissä.

Zone-sarja -42%
Jos haluut OIKEESTI voittaa niin ala kävelemään joka paikkaan kävelykepeillä. (kyynärmallisilla tietysti) Laita päivittäin nasta toisen kengän pohjaan, jottet vahingossakaan varaa painoa jalalle. (vaihda jalkaa päivittäin)

Mulla oli muutama vuosi sitten reisiluu poikki ja tuli käveltyä kepeillä melko paljonkin. Kepittelin mm. reppu täynnä kirjoja kirjastoon päivittäin yms. Kävin salillakin treenailemassa ylävartalaoa kävelykepeillä. Ei ole koskaan lähteny dipit yhtä kevyesti kun tuon urakan päätteeksi. Jonkunlaista kestävyyttähän sä nimenomaan tarviit tuohon urakkaan voiman lisäksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos haluut OIKEESTI voittaa niin ala kävelemään joka paikkaan kävelykepeillä. (kyynärmallisilla tietysti) Laita päivittäin nasta toisen kengän pohjaan, jottet vahingossakaan varaa painoa jalalle. (vaihda jalkaa päivittäin)

Mulla oli muutama vuosi sitten reisiluu poikki ja tuli käveltyä kepeillä melko paljonkin. Kepittelin mm. reppu täynnä kirjoja kirjastoon päivittäin yms. Kävin salillakin treenailemassa ylävartalaoa kävelykepeillä. Ei ole koskaan lähteny dipit yhtä kevyesti kun tuon urakan päätteeksi. Jonkunlaista kestävyyttähän sä nimenomaan tarviit tuohon urakkaan voiman lisäksi.

Haha! En ehkä ihan NOIN kovasti halua voittaa. Kyseessä on kuitenkin leikkimielinen skaba parhaan frendin kanssa, jonka häviäjä joutuu ainoastaan syömään Helsingin tulisimman curryaterian, joka on muuten ihan saatanan tulinen. Kyse on siis vain kunniasta - ja siitä ettei tarvitse istua syömisen jälkeistä päivää pöntöllä toivoen ja peläten kuolemaa.

(pahoittelut off topic) Missäs tuollaisen "tulisimman curryaterian" voi helsingissä käydä nauttimassa? Chilin ystävänä alkoi heti kiinnostamaan.. :)

Pahoittelut offtopicista ja mainostuksesta :)

New Bamboo Center (newbamboocenter), Annankatu 29. Annos on currytofu tai currykana, niiden tulisuus on asteikolla 1-9, jossa 1 on mieto, 2 keskivahva ja 3 tulinen. Ja sanottakoon, että kolmonen on jo ollut liian tulinen aika monelle ystävälleni, joita olen tuonne vienyt syömään. Kolmosta tulisempaa saa vaan kysymällä, ne ei yleensä myy sitä ensikertalaisille. :D Todettakoon vielä, että pystyn juuri ja juuri syömään vitosannoksen, ja silloinkin menee pari litraa maitoa jotta suu ei olisi ihan liekeissä. Kilpailun häviäjä joutuu syömään ysiaterian, jonka on tarjoilijan mukaan kuusi ihmistä pystynyt syömään 18 vuodessa. Siinä sitä kannustinta tuon kisan voittamiseen.

Takaisin on topic: Osaisiko joku vielä sanoa, että kuinka monta päivää ennen tuota kilpailua kannattaisi lopettaa treenaaminen kokonaan, jotta kädet olisivat kisapäivänä täydessä tikissä?

Pystyn tällä hetkellä tekemään 70 dippiä melko helposti kuudessa sarjassa.

Aa, vanha kunnon "70 dippiä 4 sarjalla 2 minuutin tauoilla" -haaste...

Ihme että kukaan ei ole vielä kysynyt, mutta vedätkö jo ensimmäisen sarjan failureen asti? Meinaan tuo urakka kannattaa jakaa jotenkin järkevästi esim. 19+18+17+16=70.

Aa, vanha kunnon "70 dippiä 4 sarjalla 2 minuutin tauoilla" -haaste...

Ihme että kukaan ei ole vielä kysynyt, mutta vedätkö jo ensimmäisen sarjan failureen asti? Meinaan tuo urakka kannattaa jakaa jotenkin järkevästi esim. 19+18+17+16=70.

Olen ollut siinä uskossa, että ei kannattaisi tehdä failureen asti, eli pitäisi aina jättää muutama dippi tekemättä. Olenko ollut väärässä? Olen pohtinut miten tuo 70 kannattaisi jakaa, pitäisikö pistää esim. paljon paukkuja kahteen ekaan sarjaan ja saada vaikka 20 + 20, jolloin kahteen vikaan sarjaan jäisi enää yhteensä 30. Tai ehkä tuo 19+18+17+16 tai vaikka 18+18+17+17. Tai vaan failureen asti joka kerta, ja toivoa että neljännen lopussa olisi 70 kasassa?

Käy kattoon, jos voimailupuolella oltaisiin puitu jossain vastaavia juttuja. Saatat löytää jotain hyödyllisiä neuvoja. :)

- - - Updated - - -

Kyllä se voi olla yllättävän vaikeeta.

Back
Ylös Bottom