Apua aloittelijalle kiitos! :D

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.

Okeiokei12301

Banned
Joo eli tässä olen just alottanut treenaamisen ja olen 14, aloitin koska haluan lihaksia ja haluan olla vähän isompi ei siis lihavampi vaan isompi:D. Luin tossa että lihakset pienenis treenin jälkeen jos ei sais proteiiniä..? eli olin syönyt ennen treeniä yhden lämpimän aterian jossa oli mukana riisiä,salaattia ja kanaa. Lähdin parin tunnin päästä lenkille ja sen jälkeen kotona tein lihasharjoituksia ( vatsarutistuksia, jalannostoja, punnerruksia) ja illalla sen jälkeen söin kananmunan omenan ja vielä toisen lämpimän aterian joka oli samaa risottoa. Eli mietin vaan että ovatko nyt mun lihakset pienentyneet periaatteessa?

Ei ne lihaskuntotreenillä ja kunnon sapuskalla pienene :D Liialla aerobisella ja liian vähällä ruualla kylläkin.

syöt vaan kun hevonen, oot kuiteski vielä kasvava kaveri, treenaat sopivasti. Nuku riittävästi, sillä lihas kasvu tapahtuu levossa. Aloittelijoiden osiosta löytynee myös jokunen hyvä treeni ohjelma mikä sopisi sulle. Tsemppiä vaan treenaamisen, kylä ne lihakset sieltä tulee kun olet kärsivällinen :)

Siirin tämän tänne aloittelijoiden puolelle ja poistin poikien turhat kuittailut. :)

Neuvoisin itse ketjun avaajaa kahlaamaan läpi nämä tämän aloittelijoiden osion Tärkeäksi merkityt ketjut ja vähän miettivän asioita niiden pohjalta ja sitten jatkavan kysymistä täällä. OK?

ok en kiireessä nyt ehdi katsoa toisia ketjuja, joten ihan vaan kysymykseksi kuinka monta kunnon ateriaa kuuluis päivässä syödä? mulla on kunto ja paino ihan kunnossa.

Kiitos, ja sitten kuinka kauan yhteensä päivässä pitäisi treenata? itte oon alottanu nyt sillee että ensin 35-40 ihan normaalia etunojapunnerrusta sitte 30-50 vatsanrutistusta, ensin 15 sitte 10 sekunnin tauko ja toiset 15. Ja sitten 15 polkupyörärutistusta ja sitten vielä 15-20 etunoja punnerrusta. Ja tää rutiini 2-3 kertaa päivässä joka viikon päivä

Syödä pitäisi kyllä 2-3h välein. Kun sää isommaks haluaisit tulla niin jättäisin aerobisen pois (lisää kulutusta), ja alkaisin käymään salilla ja ottaisin kunnon treeniohjelman käyttöön. Et voi olla niin kiireinen kokoajan että et kerkeisi vilkaisemaan. Taitaa olla vaan laiskuuta.. ;)

E: sää treenaat ihan liikaa, järki käteen.
E2: eli syödä pitäisi 6-8 kertaa jokapäivä.

Kyllä 5-6 kertaa päivässä riittää aivan takuulla, siis syömistä. 8 kertaa on HC bodareiden hifistelyä. Ei se väärin ole, mutta ei se kehitys siitä jää kiinni. Kokonaiskalorit ja niiden sisältä homman ratkaisee. Perussetti on aaamupala ja iltapala, pari kertaa kunnon ruokaa ja pari välipalaa, jotka punttaajalla voi olla vaikka protskudrinkkien muodossa.

Joo Jay jay ku en ollenkaan tiedä paljonko pitäis ni en tiedä teenkö liikaa! JA SITTEN iso kysymys tykkään meinaa karkeista en syö paljoa mutta haluaisin syödä joten olen alkanut syömään rusinoita ja kysymys on : onko rusinat terveellisiä?

perhana.. luin että ei ole ja popsin niitä äsken varmaan 2 kourallista D: mutta tuskin haittaa kun olen kuitenkin vähän normaalia laihempi ja sentakia haluankin tulla isommaksi ja muutenkin saada lihaksia

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Relaappa nyt hieman. Ja kun näyttä olevan aikaa tänne kirjoitella, niin on varmati aikaa lukasta tuosta tärkeistä tuon ravintoa koskevan ketjun. Menee siihen joo muutama tunti, mutta usko pois, se on hyvin käytettyä aikaa.

Eikä se haittaa pätkääkään jos syö karkkia. Tekee sen vaikka 1-2 kertaa viikossa, eikä vedä mitään kiloa kerralla. Ei se karkinsyönti lihaskasvua ainakaan estä, saattaa jopa edistää jos kaloreita ei tahdo muuten saada tarpeeksi. Tosin on n. tuhat parempaakin tapaa hankkia kaloreita, mutta ihan huoletta voi välillä karkkiakin syödä, tai niitä rusinoita tai ihan mitä tahansa periaatteessa. Tärkeintä on että se 90% on sitä hyvää ja loput voi sitten olla mitä kukin tykkää. Eli karkkia, sipsejä jne jne.

joo katon nyt. Laitan nyt ihan vaan huviks tännekkin että mua huolettaa toi kana mitä syön ja oon nyt syöny viimeaikoina että se näyttää olevan aika rasvanen mutta nyt tällä hetkellä sekin on jo loppu:P

ja meinasin sillä kiireellä sitä että juuri sinä päivänä oli kiire :P

Ei normaalissa rasvasuudessa ole mitään pahaa tai epäterveellisyyttä.

nyt vielä selvennys eli vaikka syön nyt kovaa vauhtia , mutta terveellistä esim kanaa ja salaattia plus banaani niin en lihavoidu vaan kasvan vaan isommaksi ja se auttaa lihasten kehityksessä?

Ootko sää ihan tosissas vai trolli?

En ole trolli mut en tiiä juuri mitää näist asioista, sori en vaa voi sille nyt mitään -.-

No siksipä kannattaakin ottaa selvää ja nämä Tärkeäksi merkityt ketjut auttaa siinä. Aloita vaikka tuosta mun starttaamasta Treeniohjelmia lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä ketjusta. Ei sitä tartte ihan joka viestiä lukea. Lue alusta muutama sivu ja katso miltä keskustelu näyttää. Katso myös nuot muut treeniohjelmia käsittelevät ja ruokavaliosta puhuttelevat ketjut. Lue ainakin ne aloitusviestit, niihin on editoitu jälkikäteen hyvää tietoa.

Ei esim. tuota aloittelijan peruskysymyksen tänne ketjua kannata ensimmäiseksi yrittääkään kahlata läpi. Se on pitkä kuin nälkävuosi.

Ja minä suljen nyt tämän ketjun. Ketjun avaaja on hyvä ja lukee nuot tarjotut FAQ:n ketjut ja palaa sitten pikkukyssäreillä tuossa aloittelijan peruskysymykset ketjussa, tai jos tulee jotain spesiaalimpaa, niin sitten avaa vaikka uuden ketjun.

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom