Rakkaat Pakkotoistolaiset!
Mulla on sellanen ongelma, että aloitin tässä äsken Liikunnanohjauksen peruskurssin. Eihän siinä mitään, mutta kun täällä on liikuntaa (uintia, joukkuepelejä, yleisurheilua, hiihtoa yms.) keskimäärin neljä tuntia viitenä päivänä viikossa. Käytännössä aika ei ole aivan noin suuri, sillä välillä vain istuskellaan ja kuunnellaan opettajan ohjeita, mutta silti!
En haluaisi menettää vaivalla hankkimiani lihaksia tämän puolen vuoden aikana, joten apua tarvitaan! Täällä on varsin hyvä sali ja sen käyttö on ilmaista. Tosin tuntuu, että punttailut pitäisi jättää nyt hieman vähemmälle, sillä varsinkin jalat ovat kovilla ja palautuminen on TODELLA hidasta.
Eli siis millaista punttiohjelmaa suosittelisitte? Olisiko parempi tehdä esim. pidemmällä kierrolla vai kevyttä treeniä vaikkapa 2 jakoisella...?
Ruoat ovat olleet hyviä, kuten urheiluopistolta sopii odottaa.
Proteiinipitoista safkaakin on aina riittämiin tarjolla. Kolme ateriaa kuuluu hintaan ja niillä olen ahtanut itseeni ruokaa niin paljon kuin vatsa vetää. Lisäksi vähän joka välissä olen vetänyt välipaloja (mm. palautusjuomasekoitusta). Silti tuntuu, että syön liian vähän kulutukseen nähden. Inhottava tilanne...
Täällä ei taideta olla kovin tietoisia ylikunnon vaarasta, sillä opettajat vain totesivat, että "jalat saattaa olla hieman kipeät ensimmäisinä viikkoina, mutta kyllä se siitä kun venyttelette"... :jahas:
Mulla on sellanen ongelma, että aloitin tässä äsken Liikunnanohjauksen peruskurssin. Eihän siinä mitään, mutta kun täällä on liikuntaa (uintia, joukkuepelejä, yleisurheilua, hiihtoa yms.) keskimäärin neljä tuntia viitenä päivänä viikossa. Käytännössä aika ei ole aivan noin suuri, sillä välillä vain istuskellaan ja kuunnellaan opettajan ohjeita, mutta silti!
En haluaisi menettää vaivalla hankkimiani lihaksia tämän puolen vuoden aikana, joten apua tarvitaan! Täällä on varsin hyvä sali ja sen käyttö on ilmaista. Tosin tuntuu, että punttailut pitäisi jättää nyt hieman vähemmälle, sillä varsinkin jalat ovat kovilla ja palautuminen on TODELLA hidasta.
Eli siis millaista punttiohjelmaa suosittelisitte? Olisiko parempi tehdä esim. pidemmällä kierrolla vai kevyttä treeniä vaikkapa 2 jakoisella...?
Ruoat ovat olleet hyviä, kuten urheiluopistolta sopii odottaa.
Proteiinipitoista safkaakin on aina riittämiin tarjolla. Kolme ateriaa kuuluu hintaan ja niillä olen ahtanut itseeni ruokaa niin paljon kuin vatsa vetää. Lisäksi vähän joka välissä olen vetänyt välipaloja (mm. palautusjuomasekoitusta). Silti tuntuu, että syön liian vähän kulutukseen nähden. Inhottava tilanne...Täällä ei taideta olla kovin tietoisia ylikunnon vaarasta, sillä opettajat vain totesivat, että "jalat saattaa olla hieman kipeät ensimmäisinä viikkoina, mutta kyllä se siitä kun venyttelette"... :jahas:

Ehkäpä mä vain ylireakoin, mutta ainakin näin aluksi tää tuntuu niin fyysisesti ja henkisestikin kovin rankalta.