Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No jos viitsit lukea sen viestin, mitä kommentoin, niin ei siinä viruksista mitään puhuttu. Itse olen pitänyt Windows konetta päällä koko ajan vuosia kiinteän nettiyhteyden päässä eikä siihen ole mitään viruksia tullut, liekö tuon ilmaisen virustorjuntasoftan ansiota sitten.Aika heitto Dopeyltä.
Kerroppa Dopey mitä perätöntä on vaikkapa siinä, että Macille ei ole laisinkaan viruksia? Taitaa se perätön väite olla pc-puolella, jossa viruksia vähätellään vaikka niitä on aivan julmetusti.
Kyllä se taitaa olla ihan perustavanlaatuinen arkkitehtuuriero näiden käyttisten välillä. Mäkille on vaan pirusti hankalampaa kirjoittaa virusta. Ihan kuten Linuxille. Unix pohjainen kun on.
Tää ei tunnu kommenteista päätellen uppoavan MiV:lle
Tää on ihan täyttä tuubaa taas. Unix:ssa on ziljardi tietoturva-aukkoa, joita on madoilla ja viruksilla käytetty hyväksi vuodesta kivi ja miekka. Linux hardening on ihan oikeaa businesta firmoille, kun noita haavoittuvuuksia paljastuu koko ajan lisää.Kyllä se taitaa olla ihan perustavanlaatuinen arkkitehtuuriero näiden käyttisten välillä. Mäkille on vaan pirusti hankalampaa kirjoittaa virusta. Ihan kuten Linuxille. Unix pohjainen kun on.
Tää on ihan täyttä tuubaa taas. Unix:ssa on ziljardi tietoturva-aukkoa, joita on madoilla ja viruksilla käytetty hyväksi vuodesta kivi ja miekka. Linux hardening on ihan oikeaa businesta firmoille, kun noita haavoittuvuuksia paljastuu koko ajan lisää.
Tässä niistä ensimmäinen oikeasti isoa tuhoa aiheuttanut - käytännössä koko Internet oli alhaalla p ä i v i ä.
No ei nyt avaudu. Sanoit, että perättömiin väitteisiin perustuvaa hehkutusta. No tässä on alusta asti hehkutettu viruksetonta käyttistä, miten tuo nyt mukailee kommenttiasi "perusteeton väite"? Voitko erotella ne perusteettomat väitteet paremmin?No jos viitsit lukea sen viestin, mitä kommentoin, niin ei siinä viruksista mitään puhuttu. Itse olen pitänyt Windows konetta päällä koko ajan vuosia kiinteän nettiyhteyden päässä eikä siihen ole mitään viruksia tullut, liekö tuon ilmaisen virustorjuntasoftan ansiota sitten.
Jep, tuttua kauraa. Oletin vaan, että tarkoitat jotain ihan muuta. My bad.
Missä ne virukset sitten luuraa. Tuo -86 tapahtunut härdelli ei ehkä ole ajanmukainen enää. Nykyään kun tuo verkkokäyttö otetaan aika paljon enemmän huomioon. Kyllä tossa Admin tasossa on ihan oikeasti omat helvetin huonot puolensa ja vaikka ajaisit käyttistä userina niin silti siellä Wintoosalla pyörii "system" käyttäjä kovilla oikeuksilla. Puhumattakaan siitä kuinka vaivalloista ylläpidon silmin on vaihdella käyttäjää aina välistä (vrt. sudo). Ei hyväksyttävä selitys, mutta yllättävän moni silti toimii noin.dopey sanoi:
Vistaan/vista-käyttäjiin en ole vieläkään jaksanut liikaa paneutua. Onko sama meininki, kaikki heti asennuksesta admin-oikeuksilla surffaamaan?
Tuo Miken linkki oli oikein hyvä, ja kuten siinäkin todettiin, vika on pääasiassa juuri tuossa adminina touhuamisessa, eli Windows on helppo kohde juuri sen takia. Vaikka muitakin teknisiä syitä on, niin tuo "kaikki on admineja" on ylivoimaisesti pahin juttu, jolla voi pilata ihan minkä tahansa käyttiksen tietoturvan.
Ja kyllä se meininki on Vistassa ihan sama.
Viestissä, johon vastasin, väitettiin että PC ympäristöön pitää ostaa riihikuivalla paljon lisää softaa käyttiksen lisäksi ja että käyttiksen virittämiseen kuluu niin paljon aikaa, että puolen tonnin hintaero vastaavaan Macciin tulee katettua. No okei, jälleenmyyntiarvostakin siinä puhuttiin, mutta olen niin vähän ostanut/myynyt käytettyjä läppäreitä että en siihen kommentoinut.No ei nyt avaudu. Sanoit, että perättömiin väitteisiin perustuvaa hehkutusta. No tässä on alusta asti hehkutettu viruksetonta käyttistä, miten tuo nyt mukailee kommenttiasi "perusteeton väite"? Voitko erotella ne perusteettomat väitteet paremmin?
Mä olen kyllä pikkuhiljaa myös tykästynyt Vistaan. Suurin ongelma omalla kohdallani oli se että HP ei jaksanut/viitsinyt/ehtinyt tehdä Vista yhteensopivaa bios:ia eikä ajureita läppäriini ajoissa, joista nuo random kaatumiset on luultavasti johtunut. Nyt vasta taannoin huomasin HP:n sivulla että siellä on julkaistu Vistan Nvidia ajurit + uusi biosversio.
Oli myös mukava huomata että Vista ei ollut moksiskaan tästä meseviruksesta joka nyt terrorisoi vanhempia käyttiksiä. Ja kaikki tietoturvaan littyvä softa on siis käyttiksessä valmiina, mitään en ole asentanut tai säätänyt.
No kyllä sen Windows koneenkin aika turvalliseksi saa, jos ei siinä aja mitään softaa eikä kytke purkkia verkkoon. Tähän voisi sanoa, että "mitä sitten?".Mutta tosi on, reikiä on paljon, mutta suurin osa taitaa olla Linuxin softassa, ei järjestelmässä. OSX:llä softan määrä on varmaan 1/1000 vrt Linux, ja hyödynnettäviä aukkoja luulisi olevan vielä vähemmän tästä johtuen.
Ihan kyllä uskon nää argumentit siitä, että Applen masiinat ovat kivempia käyttää ja hienon designin takia sitä käyttäessä on aina puolikova puntissa. Mutta oikeasti nää ainaiset päin helvettiä menevät tekniset argumentoinnit täysin mutupohjalta ainakin mulla saa aikaan vastareaktion, etten tasan osta Applen tuotteita vaikka olisivat parempiakin.
Ei ole kuin vajaa puoli vuotta sitten kun duunissa yhteen Linux purkkiin tultiin sisään niin että heilahti, ilmeisesti Apachessa olevan haavoittuvuuden kautta. Jos noita CERTin alertteja seuraa (meillä on työn puolesta pakko) niin koko ajan pitää olla patchaamassa noita softia, jotka kyllä tulevat ihan sen Linux distron mukana. Eikös nää samat softat saa käännettyä OSX:lle?
Kyllä kyllä. Maccia voi käyttää täysipainoisesti myös ilman yliopistason tietotekniikkatutkintoa. Meikäläinen tosin pärjäs ihan pelkällä opistotason tietotekniikkatutkinnolla hyvin Windows-maailmassa. Ei ollu virusongelmiakaan kuin sen yhden ainoan kerran. Mutta Macin kanssa hommat vaan on niin paljon helpompaa ja mukavampaa. Mun mielestä. ;)Ei ole tämä porukka joka tässä threadissa mesoaa ja maccejaan kehuu, tehneet kovin hyvää myyntityötä. Osaavat olla naurettavan ylimielistä ja ärsyttävää porukkaa, ja keskusteluun aktiivisesti osallistuvista ei taida kukaan mäkisti olla kovin kummoinen alan ammattilainen.
Kuulostaa hienolta! Kyllä Linux on selkeästi sun käyttis. :DSitten taas mitä töissä pääsee pulaamaan OSX:llä, se on sitten ihan toinen asia. Ihan kivahan se on. Mutta itse saan kovimmat kicksit siitä kun saa näpytellä linuxin kanssa terminaalissa. Se on ehkä se tunne että hallitsee tilanteen, pääsee toteuttamaan itseään kun duunaa siitä käyttiksestä ja softapohjasta omanlaisen. Mitä sitten jos pitää palomuuri konffata komentoriviltä käsin jotta siitä tulee tasan oikeanlainen? :D Tietääpähän mitä se palomuuri oikeasti tekee siellä. Vitun hienoa, sanon minä.
Myönnän kyllä, että itsekin tulee mentyä provoon liian helposti ja mesottua aivan suotta, vaikka asiallinen keskustelu olisi paljon jämerämpää. Mutta it takes two to tango. ;)
Kyllä! Tosissaan pitää vääntää. Muttei vakavasti. :kippis1:Jos täällä ei puolin ja toisin mentäisi "provoansaan" niin tämä ketju olisi kuopattu jo aikoja sitten :lol2: